Pasul 1 - Cursuri » Curs de mecanică auto

Ai parcurs 0% din Curs de mecanică auto

Capitolul X - Mecanismul de direcție

Capitolul X - Mecanismul de direcție

Mecanismul de direcție, are rolul de a schimba direcția de mers realizată prin manevrarea roților din față ale autoturismului, respectiv prin schimbarea planului de rotație al roților din față, care descriu cercuri concentrice față de un punct numit centru de viraj.

Componentele sistemului de direcție:

- volan: este montat pe coloana de direcție, care transmite mișcarea la caseta de direcție. În caseta de direcție este translată cremaliera corespunzător sensului de rotație a volanului (spre stânga sau spre dreapta). La extremitățile cremalierei sunt montate bieletele de direcție, care transmit mișcarea de bracare la roți prin intermediul fuzetelor;

- coloana de direcție: este o componentă a sistemului de direcție și se compune din:

  • ax volan: element de legătură între volan și caseta de direcție, articulat cu una sau două cruci cardanice;
  • sistem prindere: elementul ce permite fixarea fermă a axului volanului pe caroserie, păstrând libertatea de rotație a axului prin intermediul a doi rulmenți.

- caseta de direcție: este componenta principală a sistemului de direcție, ce transformă mișcarea de rotație a axului volanului, în mișcare de translație stânga-dreapta. Această mișcare este transmisă mecanic prin intermediul unei cremaliere dințate;

- bielete de direcție: sunt elemente de legătură și au rolul de a transmite mișcarea de la caseta de direcție la elementele de direcționare a roților.

30 Comentarii Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Pentru a putea lăsa un comentariu, trebuie să fii logat! Mergi la pagina de autentificare sau creare cont

© Copyright Școala Rutieră 2024. Toate drepturile rezervate.