Pasul 1 - Cursuri » Curs de mecanică auto

Ai parcurs 0% din Curs de mecanică auto

Capitolul XIII - Suspensia autovehiculului

Capitolul XIII - Suspensia autovehiculului

Suspensia autovehiculului are rolul de a asigura confortul călătorilor și de a proteja încărcătura împotriva șocurilor cauzate de neregularitățile drumului. Suspensia mai are rolul de a asigura o bună direcționare și o frânare eficientă.

Elementele sistemului de suspensie sunt: arcurile cu foi, arcurile elicoidale, bările de torsiune, elementele penumatice și hidropenumatice.

Pentru amortizarea oscilațiilor acestor elemente elastice în suspensia autovehiculelor se montează amortizoare hidraulice.

Tipuri de amortizoare:

  • amortizoare bitubulare: care au 2 camere umplute cu ulei, spațiul de lucru în care se mișcă pistonul și biela motoare, respectiv spațiul de depozitare, care se află între cilindrul lucrător și tubul recipientului;
  • amortizoare monotubulare cu gaz: cilindrul lucrător este umplut cu ulei și cu gaz, având o presiune între 25 - 30 bari;
  • amortizoare pentru arc elicoidal: care corespunde în construcție dispozitivului bitubular. Însă poate fi și în varianta cu presiune de gaz.

Echipamentul electric utilizează pentru legăturile la sursele de curent un singur conductor, aceste fiind de obicei cel pozitiv (+) iar pentru închiderea circuitului (-) utilizează masa metalică a autovehiculului. Tensiunea de lucru pe care o utilizează în general autovehiculele moderne este de 12 V.

Instalația de distribuție electrică este formată din: contactul cu cheie, conductoare, întrerupătoare și comutatoare, piese de legătură, siguranțe fuzibile și automate, prize.

Consumatorii electrici sunt: instalația de aprindere, instalația de pornire, instalația de iluminare și semnalizare optică și acustică, aparatele de măsură/control și aparatele auxiliare.

Rolul instalației de iluminare este de a asigura autoturismului iluminarea drumului public cu ajutorul farurilor atunci când se deplasează pe timp de noapte sau atunci când vizibilitatea este redusă.

Iluminatul poate fi:

  • interior: care are în componență lămpile pentru iluminarea tabloului de bord, lămpile plafoniere, întrerupătoarele, siguranțele fuzibile etc.
  • exterior: care asigură o iluminare suficientă pentru a permite conducătorului să vadă bine starea drumului pe care circulă sau obstacolele din fața sa.

Echipamentul de iluminare exterioară se compune din: faruri, lămpi de semnalizare, lămpi de poziție față și spate, lămpi pentru ceață față (proiectoarele opționale) și spate, lampă pentru mersul înapoi și lămpi pentru iluminarea plăcuțelor de înmatriculare.

Bordul autovehiculului reprezintă un ansamblu de instrumente de măsură, control și intervenție (avertizori luminoși, sistem de semnalizare, etc.) aflate în câmpul vizual din fața conducătorului auto.

Computerul de bord reprezintă unitatea centrală de procesare și memorare a informațiilor furnizate de diversele sisteme de semnalizare și control integrate în structura autovehiculului. Rolul acestuia este de a furniza informații conducătorului auto și de a înștiința despre erorile apărute în funcționarea autovehiculului.

35 Comentarii Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Pentru a putea lăsa un comentariu, trebuie să fii logat! Mergi la pagina de autentificare sau creare cont

© Copyright Școala Rutieră 2024. Toate drepturile rezervate.