Conducerea ecologică

Ai parcurs 0.0% din Conducerea ecologică

Capitolul II - Norme europene de poluare

Capitolul II - Norme europene de poluare

În decursul ultimilor ani s-au elaborat standarde pentru reglementarea nivelurilor maxime de emisii poluante pe care le poate emite un motor cu ardere internă.

Se limitează următoarele grupe de emisii poluante: hidrocarburi, NOx, oxidul de carbon CO, particule, evaporarea combustibilului.

Valorile admisibile pentru un test EURO sunt următoarele:

Euro 1

Pentru autoturisme:

  • obligatoriu din Iulie 1992 pentru modelele noi, ce urmau să fie lansate după această dată;
  • obligatoriu din Iulie 1993 pentru modele aflate deja în producție in Iulie 1992.

Pentru vehicule comerciale ușoare:

  • obligatoriu din Octombrie 1994 pentru modele noi;
  • obligatoriu din Octombrie 1995 pentru modele aflate deja în producție in Octombrie 1995.

Ajutor identificare:

  • nu exista Euro 1 inainte de anul 1991, acesta fiind anul în care a apărut oficial normativul Euro 1. Cu mașini fabricate înainte de anul 1991 și reomologate ulterior Euro 1 puteți avea surprize la RAR;
  • normativele care certifică norma Euro 1 sunt: 91/441/CEE, 91/542/CEE-A, 93/59/CEE.

Euro 2

Pentru autoturisme:

  • obligatoriu din Ianuarie 1996 pentru modelele noi, ce urmau să fie lansate după această dată;
  • obligatoriu din Ianuarie 1997 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 1996.

Pentru vehicule comerciale ușoare:

  • obligatoriu din Ianuarie 1998 pentru modele noi;
  • obligatoriu din Ianuarie 1999 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 1998.

Ajutor identificare Euro 2:

  • pot exista mașini Euro 2 înca din anul 1991, acesta fiind anul în care a apărut oficial primul normativ Euro 2, care a fost ulterior amendat în 1994. Cu mașini Euro 2 fabricate în anii 1991-1993 puteți avea surprize la RAR;
  • normativele care certifică norma Euro 2 sunt: 91/542/CE-B, 94/12/CEE, 96/1/CEE, 96/44/CEE, 96/69/CE, 98/77/CE.

Euro 3

Pentru autoturisme și autoutilitare sub 1305 kg:

  • obligatoriu din Ianuarie 2000 pentru modelele noi, ce urmau să fie lansate după această dată;
  • obligatoriu din Ianuarie 2001 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 2000.

Pentru autoutilitare peste 1305 kg (doar N1):

  • obligatoriu din Ianuarie 2001 pentru modele noi;
  • obligatoriu din Ianuarie 2002 pentru modele de peste 1305 kg aflate deja în producție în Ianuarie 2001.

Ajutor identificare Euro 3:

  • nu exista Euro 3 înainte de 1998, acesta fiind anul în care a apărut oficial primul normativ Euro 3. Cu mașini Euro 3 fabricate în anii 1998 și 1999 puteți avea surprize la RAR;
  • normativele care certifică norma Euro 3 sunt: 1998/69/CE, 98/77/CE-A, 1999/96/CE, 1999/102/CE-A, 2001/1/CE-A, 2001/27/CE, 2001/100/CE-A, 2002/80/CE-A, 2003/76/CE-A.

Euro 4

Pentru autoturisme și autoutilitare sub 1305 kg:

  • obligatoriu din Ianuarie 2005 pentru modelele noi, ce urmau să fie lansate după această dată;
  • obligatoriu din Ianuarie 2006 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 2005.

Pentru autoutilitare peste 1305 kg (doar N1):

  • obligatoriu din Ianuarie 2006 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 2005;
  • obligatoriu din Ianuarie 2007 pentru modele de peste 1305 kg aflate deja în producție în Ianuarie 2006.

Ajutor identificare Euro 4:

  • nu exista Euro 4 inainte de 1998, acesta fiind anul în care a apărut oficial primul normativ Euro 4. Cu toate acestea, cu mașini Euro 4 fabricate în anii 1999-2003 puteți avea surprize la RAR;
  • normativele care certifică norma Euro 4 sunt: 98/69/CE-B, 98/77/CE-B, 1999/96/CE-B, 1999/102/CE-B, 2001/1/CE-B, 2001/27/CE-B, 2001/100/CE-B, 2002/80/CE-B, 2003/76/CE-B.

Euro 5

  • a intrat în vigoare la 1 septembrie 2009 pentru modelele absolut noi. Modelele aflate deja în producție la această dată, au avut ca termen de aliniere la noul normativ data de 1 ianuarie 2011.
  • normativele care certifica norma Euro 5 sunt: EC/715/2007 si EC/692/2008.

Euro 6

  • a intrat în vigoare de la 1 septembrie 2015.

Pentru români, acest lucru se traduce și prin aplicarea timbrului de mediu pentru mașinile Euro 6.

Dacă până la 1 septembrie 2015 vehiculele Euro 6 erau scutite de la plata acestei taxe, după această dată toți proprietarii vor fi nevoiți să o achite.

17 Comentarii Lasă un comentariu

Nicu Birau
Nicu Birau 04.07.2020 19:11
Ford mondeo 2.0 diesel 116ps 2005 ce norma de poluare are...???
Alex Bratescu
Alex Bratescu 24.02.2020 06:11
Buna ziua.
Un volvo v50, 1.6d 2005, ce norma de poluare este?
Vasile Stan
Vasile Stan 27.05.2020 11:08
Euro 4, nu?
Purge Mask
Purge Mask 09.02.2020 16:51
Interesant
crisan teo
crisan teo 02.11.2019 19:08
salut am si eu o intrebare in legatura cu un volvo v50 1,6d 110hp din mai 2007 in care norma de poluare se incadreza va multumesc
Romi Serban
Romi Serban 16.11.2019 07:38
Euro 4
Mihai Avram
Mihai Avram 28.10.2019 13:15
Un Logan din 2007, care este norma de poluare? Mulțumesc anticipat!
Călin Robert
Călin Robert 30.11.2019 19:15
euro IV
FLORENTA
FLORENTA 20.10.2019 11:29
O idee foarte buna. Sunt de acord.
Iulian Din
Iulian Din 10.06.2019 17:58
Mulțumesc este foarte buna aplicația
Adina Popescu
Adina Popescu 25.04.2019 06:41
Mulțumesc pt informare. Poți învăța mai ușor de pe Școala rutieră decât din carte.
potrevasilecosmin
potrevasilecosmin 12.08.2018 05:17
Suntetem cu totii prostiti de Numele Euro,( Europa,norme Euro) ca v-au luat dracu mintile. De ce nu da publicitatii nicaieri pe internet intre cat si cate gaze CO2 au la evacuare masinile Non euro si pe urma Euro. Peste tot pe net,numai politica cum se aplica,ori de cand intra in vigoare sau amenzi,dar valori internationale S.T.A.S cu gaze emisii nu sunt nicaieri pe net.Ca e euro 1,ca e 2 , ca e 7,ar trebuii sa fie niste grafice intre ce valori de emisii sunt facute in dunctie de capacitatea cilindrica( dar nicaiwri asa ceca) ,ceea ce ma duce cu gandul ca suntem dusi cu pluta de cateva tari din U.E care ele fac lwgea....Jalbic,in primul rand nu pot sa ma iau dupa povesti din Cartea de identitate a masinii ca cu totii astia ce comanda europa,si principiile ei,cu toti si-au dat mana sa fie de acord cu niste norme( fictive in functie de ani),si as putea pune pariu ca gazele de emisie sunt aproape la fel la orice masina de aceeasi capacitate,totul restul e fler si prostie la patrat. Cand se va da valori de emisii la iesire de la orice categorie de motorizari,ori valori intre cat si cat costa o anumita gama Euro 1,....euro 7,arunci titi a-si vor pune catalizatoare de ultima generatie,si pe urma la teste,nu va fi mare diferenta intre norma 1 si norma 7 ( sa zicem ultima),apoi va v-eti destepta ce prosti sunteti,si ca toata politica privind normele au fost faxute de mai marii lidwri ai U.E cap ka cap cu sefii si liderii politici ai acestor tari ai U.E
Indrie Nentes
Indrie Nentes 19.11.2018 22:49
Salut, mare dreptate zici. Am un Honda Prelude foarte rar din 1990 non euro dupā carte dar la testele de gaze de eşapament iese intre euro 2 şi 3 fumul ! Atunci despre ce vorbim...
Potre V.Vasile Cosmin alias Bendgy
Potre V.Vasile Cosmin alias Bendgy 19.11.2018 23:36
Domnilor de la Scoala Rutiera, am gasit tabelul cu noxe ce paravine masinii mele personale din 95, respectiv VW Passat 35I 75 cp. Stiti cat este diferenta intre 75cp motor 1,9 TD si euro 1 sau 5 ? Nici o diferenta, pot demonstra asta, iar fata de norma euro 6 este mai mare exact cu 6 grame a noastra cei ce avem acest motor de 1, 9 td de la vw si 75 cp.Ar trebui sa fac o emisiune tv sa va destept pe toti, si toate tarile la un loc.E o vrajeala asa mare exact ca chestia cu uciderea populatiei terestre ca nu avem resurse pt ai hranii pe toti, cand pana in ziua de azi o buna parte din teritoriul globului arabil , nu este folosit de loc.Am sa le public pe facebook si youtube sa vada toti ce minciuni si ce teorii conspectitive genereaza cu aceste norme.☆Acest lucru e valabil si altor categorii de motoare si motorizari, sau branduri.Toate aceste vrajeli politice tine de teoria tarilor supradezvoltate ce vor sa tina sub papuc intreaga productie mondiala.Eu va pot demonstra ca masina mea de capacitate 1, 9 Turbo Diesel are aceleasi noxe ca ori care alta pana la euro 5, dar cel mai inportant lucru este sa functioneze in parametrii legali ca din fabrica, respectiv pompa injectie, compresie cilindrica ori de ulei motor sa nu fie modificata, egr-ul sa nu fie anulat, sa fie curatat si galeria evacuare la fel.Un catalizator nu face decat sa raceasca gazele ne arse , nimic altceva, si daca e infundat nu va mai da putere in masina, se curata frumos daca il desfaceti cu talent si grija si il lasati 12-24 ore ceramica din el in otet, recomand otet de mere. Cand o masina e ultra curatata pe evacuare si nu pierde din puterea motorului si mai are si un catalizator curatat, poate trece oricand pana la norma euro 5.Doar ca desteptii au mai pus la norme si calitatea, finisajul, vechimea si luxul.Lasati teoriile asa zisilor savanti si luativa dupa meseriasi auto nu dupa publicitate si minciuna prin mass-media . Cu toate ca va respect institutia si ceea ce faceti pt circulatia rutiera, nu puteam sa nu va spun pe larg adevarul si sa ma adresez in mod direct dumneavoastra.....
ovidiudoca
ovidiudoca 18.05.2018 11:39
Intervalul cantitatii de emsii de CO2/km pentru autoturismele Logan SL PLUS, 1,5dCi, 75CP, Euro 6, din 2018
CRINA G
CRINA G 16.10.2017 11:21
Este necesara cunoasterea in amanunt a normativelor de certificare europene ?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 16.10.2017 13:38

Nu, trebuiesc doar citite ca sa aveti o ideea despre ce inseamna.


Lasă un comentariu

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓