Pasul 1 - Cursuri » Conducerea ecologică

Ai parcurs 0% din Conducerea ecologică

Capitolul II - Norme europene de poluare

Capitolul II - Norme europene de poluare

În decursul ultimilor ani s-au elaborat standarde pentru reglementarea nivelurilor maxime de emisii poluante pe care le poate emite un motor cu ardere internă.

Se limitează următoarele grupe de emisii poluante: hidrocarburi, NOx, oxidul de carbon CO, particule, evaporarea combustibilului.

Valorile admisibile pentru un test EURO sunt următoarele:

Euro 1

Pentru autoturisme:

  • obligatoriu din Iulie 1992 pentru modelele noi, ce urmau să fie lansate după această dată;
  • obligatoriu din Iulie 1993 pentru modele aflate deja în producție in Iulie 1992.

Pentru vehicule comerciale ușoare:

  • obligatoriu din Octombrie 1994 pentru modele noi;
  • obligatoriu din Octombrie 1995 pentru modele aflate deja în producție in Octombrie 1995.

Ajutor identificare:

  • nu exista Euro 1 înainte de anul 1991, acesta fiind anul în care a apărut oficial normativul Euro 1. Cu mașini fabricate înainte de anul 1991 și reomologate ulterior Euro 1 puteți avea surprize la RAR;
  • normativele care certifică norma Euro 1 sunt: 91/441/CEE, 91/542/CEE-A, 93/59/CEE.

Euro 2

Pentru autoturisme:

  • obligatoriu din Ianuarie 1996 pentru modelele noi ce urmau să fie lansate după această dată;
  • obligatoriu din Ianuarie 1997 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 1996.

Pentru vehicule comerciale ușoare:

  • obligatoriu din Ianuarie 1998 pentru modele noi;
  • obligatoriu din Ianuarie 1999 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 1998.

Ajutor identificare Euro 2:

  • pot exista mașini Euro 2 încă din anul 1991, acesta fiind anul în care a apărut oficial primul normativ Euro 2 care a fost ulterior amendat în 1994. Cu mașini Euro 2 fabricate în anii 1991-1993 puteți avea surprize la RAR;
  • normativele care certifică norma Euro 2 sunt: 91/542/CE-B, 94/12/CEE, 96/1/CEE, 96/44/CEE, 96/69/CE, 98/77/CE.

Euro 3

Pentru autoturisme și autoutilitare sub 1305 kg:

  • obligatoriu din Ianuarie 2000 pentru modelele noi ce urmau să fie lansate după această dată;
  • obligatoriu din Ianuarie 2001 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 2000.

Pentru autoutilitare peste 1305 kg (doar N1):

  • obligatoriu din Ianuarie 2001 pentru modele noi;
  • obligatoriu din Ianuarie 2002 pentru modele de peste 1305 kg aflate deja în producție în Ianuarie 2001.

Ajutor identificare Euro 3:

  • nu exista Euro 3 înainte de 1998, acesta fiind anul în care a apărut oficial primul normativ Euro 3. Cu mașini Euro 3 fabricate în anii 1998 și 1999 puteți avea surprize la RAR;
  • normativele care certifică norma Euro 3 sunt: 1998/69/CE, 98/77/CE-A, 1999/96/CE, 1999/102/CE-A, 2001/1/CE-A, 2001/27/CE, 2001/100/CE-A, 2002/80/CE-A, 2003/76/CE-A.

Euro 4

Pentru autoturisme și autoutilitare sub 1305 kg:

  • obligatoriu din Ianuarie 2005 pentru modelele noi ce urmau să fie lansate după această dată;
  • obligatoriu din Ianuarie 2006 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 2005.

Pentru autoutilitare peste 1305 kg (doar N1):

  • obligatoriu din Ianuarie 2006 pentru modele aflate deja în producție în Ianuarie 2005;
  • obligatoriu din Ianuarie 2007 pentru modele de peste 1305 kg aflate deja în producție în Ianuarie 2006.

Ajutor identificare Euro 4:

  • nu exista Euro 4 înainte de 1998, acesta fiind anul în care a apărut oficial primul normativ Euro 4. Cu toate acestea, cu mașini Euro 4 fabricate în anii 1999-2003 puteți avea surprize la RAR;
  • normativele care certifică norma Euro 4 sunt: 98/69/CE-B, 98/77/CE-B, 1999/96/CE-B, 1999/102/CE-B, 2001/1/CE-B, 2001/27/CE-B, 2001/100/CE-B, 2002/80/CE-B, 2003/76/CE-B.

Euro 5

  • a intrat în vigoare la 1 septembrie 2009 pentru modelele absolut noi. Modelele aflate deja în producție la această dată au avut ca termen de aliniere la noul normativ data de 1 ianuarie 2011.
  • normativele care certifica norma Euro 5 sunt: EC/715/2007 si EC/692/2008.

Euro 6

  • a intrat în vigoare de la 1 septembrie 2015.

Pentru români, acest lucru se traduce și prin aplicarea timbrului de mediu pentru mașinile Euro 6.

Dacă până la 1 septembrie 2015 vehiculele Euro 6 erau scutite de la plata acestei taxe, după această dată toți proprietarii vor fi nevoiți să o achite.

82 Comentarii Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Pentru a putea lăsa un comentariu, trebuie să fii logat! Mergi la pagina de autentificare sau creare cont

© Copyright Școala Rutieră 2024. Toate drepturile rezervate.