Mediu de învățare Categoria B (B, B1)

Categoria B (B, B1)
Ai parcurs 0% din mediul de învățare (0 întrebări din 1183)
Întrebarea 255 din 1183

Principala cauză a exploziei pneului în timpul mersului este:


A umflarea insuficientă;
B umflarea exagerată;
C uzura moderată.

Explicație întrebare (actualizată 2020)

Pentru varianta  A 

Dacă pneul are o presiune insuficientă, anvelopa se deformează permanent, se încălzește excesiv, se uzează pe marginile suprafeței de rulare și apar crăpături în șanțurile profilului. În timp poate duce la explozia pneului, dar nu este principala cauză.


Pentru varianta  B 

Un pneu umflat exagerat este foarte vulnerabil în timpul mersului. Datorită presiunii mari, a loviturilor, a forțelor centrifuge, precum și a temperaturii, armătura acestuia poate ceda și pneul va exploda. Prin urmare, principala cauză a exploziei pneului în timpul mersului este umflarea exagerată.


Pentru varianta  C 

O uzură moderată a pneurilor nu prezintă pericol de explozie, mai ales dacă pneul este utilizat corespunzător.


Presiunea recomandată este indicată pe interiorul clapetei rezervorului de combustibil, pe banda interioara a portierei din partea șoferului, în manualul autovehiculului, sau în compartimentul motorului. Există două valori de presiune recomandate, una pentru cazul în care mașina este încarcată la greutatea maximă sau pe autostradă și alta pentru călătoriile cu încarcarea la greutatea normală.


Răspunsul corect este: B

Găsiți aici curs de mecanică auto --> Curs de mecanică auto
Te întrebi dacă avem întrebările de la examenul oficial ??? DA, vezi în acest VIDEO -->> Da, avem întrebările de la DRPCIV

16 Comentarii Lasă un comentariu

Otilia Diaconu
Otilia Diaconu 10.09.2019 17:54
Bună! Am o dilemă. Aici răspunsul corect este :umflarea exagerată și la ora de legislație ne zice că umflarea insuficienta. Care este răspunsul corect?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 11.09.2019 15:42

La examenul oficial raspunsul va fi exact ca aici.


CORNELIA-Petronela Nastase
CORNELIA-Petronela Nastase 31.07.2019 05:50
Milie Vrenciuc , faină explicaţia, acum înţelg şi eu , deci răspunsul corect e cel dat aici de drpciv
CICERONE LICHI
CICERONE LICHI 16.12.2018 14:59
Salut la tot poporul si voua Scala Rutiera.
Nu stiu cine a facut intrebarile astea sau cine le-a tradus dar sunt sigur ca cei care s-au amestecat in treaba asta sunt prosti gramada. Stiu ca Scoala Rutiera nu are nici o vina si pune aici pe site tot ce este mai bun si mai actualizat. Si acum sa va povestesc despre roti.
-Eu in Londra schimb si vulcanizez roti de masini (cauciucuri) ca nu mai exista camera de aer. Nu poti umfla prea mult o roata de masina ca sari pe asfalt ca HopaMitica. Cu cat roata este mai desumflata cu atit mai repede se maninca atit pe interior cat si pe din exterior si masina maninca mai mult combustibil. Cu cat sunt mai umflate cauciucurile, masina merge mai usor, caucicurile au o viata mai lunga si consuma mai putin combustibil. Nu poti umfla peste masura cauciucurile ca in cativa zeci de chilometri parcursi vei vomita tot ce ai mincat in ziua respectiva si si cu o zi inainte. In general la masinile mici eu le bag aer in fatza 40 atmosphere si in spate 35-37. La masinile stil jeep 45 in fatza si 40 in spate, la microbuze 65 in fatza si 60 pe spate. Nu puneti mai mult aer din cele ce am scris Pt camioane nu avem masina de scos cauciucuri de aceea nu stiu.
-Din ce cauza explodeaza un cauciuc? Va spun tot eu.
La fabrica de cauciucuri sunt niste masini ft lungi si inalte si se numesc masini de injectat cauciuc asemanatoare masinilor de injectat plastic si sunt si prese hidraulice tot pt acest lucru. Oricare dintre ele au o matritza din 2 parti. Se inched si se injecteaza materialul. Daca la injectarea materialului a intrat putina mizerie care nu mai poate fi vizibila dupa injectare, atunci acel cauciuc/pneu va exploda in timpul mersului, indifferent de presiunea aerului din cauciuc/pneu.
-Deci asa cum v-am spus cei care au facut intrebarile astea sunt prosti gramada si inafara de semnele si regulile de circulatie, ei nu stiu nimic. De aceea Romania da inapoi ca avem numai tampiti si prosti gramada in tara noastra si pe linga asta ai invata si pe altii tot la fel. Sunt o gramada cu diplome de facultate si nu stiu nimic.
Alexandru Diaconu
Alexandru Diaconu 27.08.2018 15:16
Pana la ce dată s a ajuns programarea la examenul practic ?
corina cismadia
corina cismadia 15.06.2018 19:32
am auzit ca la examenul teoretic sau scos intrebarire cu doua sau trei variante de raspuns asa o fi oare?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 16.06.2018 12:04

Nu


Alex Axinte
Alex Axinte 03.09.2017 21:55
in carte imi arata ca din cauza umflarii insuficiente se produce explozia,iar pe site din cauza umflarii exagerate.. iar pe site imi arata ca si din cauza umflarii insuficiente dar nu este principala cauza, deci care este raspunsul corect? :))
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.09.2017 22:26

Raspunsul corect la examen este cel de aici de pe site. Citeste si cometariile de mai jos.


Mihaela Neaga
Mihaela Neaga 28.06.2017 08:28
Am întrebat la ora de legislatie pe care am avut-o astăzi și mi s-a spus ca s-a modificat. În cartea noua, Legislație Rutiera 2015, la conducere ecologica spune:" Principala cauza a exploziei unui pneu în timpul mersului se datorează umflarii insuficiente" pg.142...de aceea m-a indus puțin în eroare..
Mulțumesc!
Mihaela Neaga
Mihaela Neaga 28.06.2017 08:28
(P.s Răspunsul corect e intr-adevăr umflarea exagerata)
Mihaela Neaga
Mihaela Neaga 28.06.2017 08:14
Bună, la aceasta întrebare, conform legislației întrebarea răspunsul corect este " umflarea insuficienta"..iar aici îmi da ca răspuns corect "umflarea exagerata". Mulțumesc!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.06.2017 08:24
Conform carei legislații? Arată-ne si nouă.
Millie Vrencin
Millie Vrencin 28.06.2017 08:26
Mihaela, cand te referi la legislatie nu exista decat doua: OUG si HG, atat. Codul si Regulamentul rutier. Ele nu contin elemente despre pneuri umflate sau sparte.
Mihaela Neaga
Mihaela Neaga 28.06.2017 08:27
Millie Vrencin Cartea de Legislatie de pe care am invatat eu..si pe care am cumparat-o de la scoala unde am facut orele, este scrisa de un prof. Ionel Cioca, Timisoara..si tocmai de aceea, daca imi cititi comentariile de mai jos, am specificat ca am intrebat la scoala si mi s-a spus ca era gresit in carte.. chiar daca e din 2015. Acestea fiind spuse, aici e corect, in carte era gresit..Va doresc spor la invatat si bafta in obtinerea permisului, eu l-am trecut cu brio!
Millie Vrencin
Millie Vrencin 28.06.2017 08:29
Haideți că am o variantă de răspuns. Se pare că acum vreo 3 ani, răspunsul acceptat de DRPCIV era "presiunea insuficientă". Astfel, dacă rezolvați chestionare vechi, de pe alte siteuri, s-ar putea să întâlniți versiunea care acum este greșită. Prof de legislație Mihai Gogolosu spune în felul următor: da, cei de la DRPCIV au modificat răspunsul corect pentru a fi cel cu presiune exagerată, primind opinii din partea publicului (inclusiv a acestui prof). Explicația este următoarea: la pneu insuficient umflat, nu este explozie ci o pierdere mai lentă a aerului ce duce la pană. Explozie este doar la umflarea exagerată.

Lasă un comentariu

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓