OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)
7. banda de circulaţie - subdiviziunea longitudinală a părţii carosabile, materializată prin marcaje rutiere sau alte mijloace, dacă are o lăţime corespunzătoare pentru circulaţia într-un sens a unui şir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplasează pe două roţi;
8. banda de urgenţă - subdiviziunea longitudinală suplimentară, situată la extremitatea din partea dreapta a autostrăzii, în sensul de circulaţie, destinată exclusiv staţionării autovehiculelor în cazuri justificate, precum şi circulaţiei autovehiculelor cu regim prioritar care se deplasează la intervenţii sau în misiuni cu caracter de urgenţă;
9. banda reversibilă - banda de circulaţie, marcată şi semnalizată, situată lângă axa drumului, destinată circulaţiei autovehiculelor într-un sens sau în altul, în funcţie de intensitatea traficului;
(2) Numerotarea benzilor de circulaţie pe fiecare sens se efectuează în ordine crescătoare de la marginea din partea dreapta a drumului către axa acestuia. În cazul autostrăzilor, banda de urgenţă nu intră în numerotarea benzilor de circulaţie.
(1) Dacă un drum este prevăzut cu o bandă destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane, semnalizată ca atare, acestea vor circula numai pe banda respectiva.
(3) Se interzice circulaţia, oprirea sau staţionarea autovehiculelor pe banda de urgenţă, cu excepţia cazurilor justificate, precum şi a autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritar.
(1) Când deasupra benzilor de circulaţie sunt instalate dispozitive care emit semnale roşii şi verzi, acestea sunt destinate semnalizării benzilor cu circulaţie reversibilă. Semnalul rosu, având forma a două bare încrucişate, interzice accesul vehiculelor pe banda deasupra căreia se găseşte, iar semnalul verde, de forma unei săgeţi cu vârful în jos, permite intrarea vehiculelor şi circulaţia pe acea bandă.
(2) Semnalul luminos intermediar care are forma unei sau unor săgeţi de culoare galbenă ori albă cu vârful orientat către dreapta sau stânga jos anunţă schimbarea semnalului verde, în cazul benzilor cu circulaţie reversibilă, ori faptul că banda deasupra căreia se află este pe punctul de a fi închisă circulaţiei conducătorilor cărora li se adresează, aceştia fiind obligaţi să se deplaseze pe banda sau benzile indicate de săgeţi.
Vehiculele care efectuează transport public de persoane se conduc pe banda rezervată acestora, dacă o astfel de bandă există şi este semnalizată ca atare. Pe aceeaşi bandă pot circula şi autovehiculele cu regim de circulaţie prioritară când se deplasează în acţiuni de intervenţii sau în misiuni care au caracter de urgenţă.
Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.
Sensul de circulație: este partea drumului public pe care toate vehiculele circulă în aceeași direcție. Drumul public are două sensuri de circulație, separate între ele de axa drumului, care poate fi o linie imaginară sau poate fi materializată printr-un marcaj longitudinal discontinuu sau continuu, simplu sau dublu.
Axa drumului public nu trebuie să fie confundată cu axa de simetrie a drumului (mijlocul drumului). În majoritatea cazurilor acestea coincid, dar sunt cazuri când sensurile de circulație sunt inegale.
În acest exemplu avem un drum public cu sensuri de circulație egale, situație în care axa drumului este pe jumătatea drumului și coincide cu axa de simetrie a drumului.
În acest exemplu avem un drum public cu sensuri de circulație inegale, situație în care axa drumului nu mai este pe jumătatea drumului și nu mai coincide cu axa de simetrie a drumului.
Banda de circulație: subdiviziunea longitudinală a părţii carosabile, materializată prin marcaje rutiere, dacă are o lăţime corespunzătoare pentru circulaţia într-un sens a unui şir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplasează pe două roţi (art. 6 pct. 7 din OUG).
Când benzile sunt materializate, drumul public are atâtea benzi câte s-au marcat (una, 2, 3 sau mai multe).
Când benzile nu sunt materializate, acestea se numesc rânduri (bandă=rând) și oricât de lat ar fi drumul public, el poate avea maxim două rânduri pe sens.
Numerotarea benzilor de circulaţie pe fiecare sens se efectuează în ordine crescătoare de la marginea din partea dreaptă a drumului către axa acestuia. În cazul autostrăzilor, banda de urgenţă nu intră în numerotarea benzilor de circulaţie (art. 41 alin. 2 din OUG).
Banda suplimentară pentru vehicule lente: se materializează prin marcaj longitudinal, de obicei la drumurile în rampă, pentru fluidizarea circulației, și ajută vehicule care se pot deplasa cu viteză superioară, să nu fie stânjenite în deplasare de catre vehiculele cu viteză de deplasare lentă.
La începutul sectorului de drum se montează indicatorul “Bandă destinată circulației vehiculelor lente”.
Dacă un drum este prevăzut cu o bandă destinată vehiculelor lente, semnalizată ca atare, acestea vor circula numai pe banda respectivă. (art. 43 alin. 1 din OUG)
Bandă rezervată mijloacelor de transport în comun: se materializează prin marcaj longitudinal din linii continue, pe drumurile cu mai multe benzi de circulație din interiorul localităților. Aceasta crează posibilitatea mijloacelor de transport în comun să se deplaseze și să intre în stații fără a fi stânjenite de circulatia celorlalte vehicule. Pe acest tip de benzi, celelalte vehicule nu au voie să circule, oprirea și staționarea fiind interzise.
Dacă un drum este prevăzut cu o bandă destinată transportului public de persoane, semnalizată ca atare, vehiculele care efectuează transport public de persoane se conduc numai pe banda rezervată acestora. Pe aceeaşi bandă pot circula şi autovehiculele cu regim de circulaţie prioritară când se deplasează în acţiuni de intervenţii sau în misiuni care au caracter de urgenţă. (art. 104 din Regulament)
Bandă de stocaj pentru virajul la stânga: se materializează în zona de preselectare a intersecțiilor, pentru crearea posibilității executării virajului la stânga, dând posibilitatea vehiculelor care vireaza la stânga, sa oprească și să acorde prioritate de trecere vehiculelor care vin din sens opus, fără să stânjenească deplasarea vehiculelor care merg pe direcția înainte.
Bandă de decelerare: se materializează pentru crearea posibilității efectuării virajului la dreapta atunci când conducătorul de vehicul, fiind obligat prin lege să reducă viteza, ar stânjeni deplasarea celorlalte vehicule care circulă pe direcția înainte.
Bandă de accelerare: se materializează pentru crearea posibilității pătrunderii pe arterele intens circulate, care au mai multe benzi de circulație. Această bandă creează posibilitatea conducătorilor de vehicule care pătrund pe aceste artere să poată efectua schimbarea benzii de circulație fără a stânjeni vehiculele care se deplasează deja pe banda respectivă, prin ajungerea la o viteză superioară sau cel puțin egală cu viteza celor care circulă pe banda pe care vor să intre.
Bandă cu circulație reversibilă (art. 6 pct. 9 din OUG): este banda de circulație, marcată și semnalizată, situată lângă axa drumului, destinată circulației autovehiculelor într-un sens sau în altul, în funcție de intensitatea traficului.
Pe aceste benzi sensul de circulație este semnalizat de dispozitive care emit semnale luminoase (art. 56 alin. 1 și 2 din Regulament):
- Semnalul roșu, având forma a două bare încrucisate, interzice accesul vehiculelor pe banda deasupra căreia se află instalat.
- Semnalul verde, de forma unei săgeți cu vârful în jos, permite intrarea vehiculelor și circulația pe acea bandă.
- Semnalul care are forma unei sau unor săgeți de culoare galbenă sau albă cu vârful orientat către dreapta sau stânga, anunță schimbarea semnalului verde, ori faptul că banda este pe punctul de a fi închisă circulației.
Banda de urgenta (art. 6 pct. 8 din OUG): se materializează numai pe autostrăzi, având marcaj longitudinal continuu, situată la extremitatea din partea dreaptă a autostrăzii. Această bandă se folosește doar în caz de urgență.
Se interzice circulaţia, oprirea sau staţionarea autovehiculelor pe banda de urgenţă, cu excepţia cazurilor justificate ca de exemplu această situație în care autovehiculul este staționat justificat pe banda de urgență pentru efectuarea unei pene de cauciuc.
Excepție fac și autovehiculele cu regim de circulaţie prioritar, acestea putând să circule pe această bandă, atunci când se deplasează la intervenţii sau în misiuni cu caracter de urgenţă. (art. 74 alin. 3 din OUG)
Doar un medic te poate declara apt.
Vezi sonorul din player-ul tau video
Candidatul declarat RESPINS la proba teoretică se poate prezenta în vederea înregistrării pentru susţinerea unei noi probe după o perioadă de cel puţin 15 zile dar nu mai tarziu de 1 an de la absolvirea cursurilor scolii de șoferi.
Poti sa mai cumperi ore pentru pregatirea pentru traseu.
Ai nevoie de programare.
Recomandam ca sa se faca toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.
In acest fel inveti eficient si promovezi examenul teoretic
Ne bucuram ca putem sa va ajutam.
Explicatia aici
Gasesti tot ce ai nevoie pe site.
Urmeaaza toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.
Doar un medic te poate declara apt.
Poti sa faci scoala de soferi si fara sa ai un numar anume de clase, trebuie doar sa stii sa scrii si sa citesti.
Fisa medicala auto necesara pentru obtinerea /preschimbarea permisului de conducere (autovehicul, motocicleta sau moped) presupune consultatii medicale pentru specialitatile reglementate prin lege (medicina interna, ortopedie, neurologie, psihiatrie, oftalmologie, ORL), fiind inchisa de catre medicul coordonator si stampila unitatii medicale, autorizata de catre Directia de Sanatate Publica si Politia Rutiera – Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor
Ai șanse sa ti se prelungească dosarul, cere ajutorul scolii tale de șoferi sau instructorului tău.
Articolul 36^1
(1) Valabilitatea cursului de pregătire teoretică și practică prevăzută la art. 36 se prelungește cu echivalentul duratei stării de urgență, de asediu, de mobilizare, de alertă sau de război, care a avut ca efect suspendarea activității de examinare în vederea obținerii permisului de conducere.
(2) Atunci când valabilitatea cursului de pregătire teoretică și practică prevăzută la art. 36 expiră pe durata stării de urgență, de asediu, de mobilizare, de alertă sau de război, care a avut ca efect suspendarea activității de examinare în vederea obținerii permisului de conducere, la încetarea stării respective se acordă o nouă valabilitate cursului, echivalentă cu durata suspendării respectivei activități.
Doar cu atât va putem ajuta in acest caz. Mai multe ar trebui sa va spună cei de la școala de șoferi sau instructorul.
Nu s-au închis școlile de șoferi, este vorba doar despre examinare si doar pentru București.
Doar pentru Bucuresti.
Prefectul municipiului București a emis ordinul potrivit căruia începând cu data de 02.07.2020 se suspendă temporar următoarele activități ale Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor București:
– proba teoretică pentru obținerea permisului de conducere;
– proba practică pentru obținerea permisului de conducere;
– înregistrarea dosarelor candidaților pentru susținerea probei teoretice în vederea obținerii permisului de conducere, programarea pentru susținerea probei practice în vederea obținerii permisului de conducere.
Reluarea acestor activități se va aduce la cunoștință publică în termen util.
Deocamdata se poata face scoala de soferi si fara sa ai un numar anume de clase, trebuie doar sa stii sa scrii si sa citesti.
De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:
Pentru a crea un cont nou ↓
Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓
Login cu FacebookDacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓
Lasă un comentariu