Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă

Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

OUG - Articolul 44

(2) În circulația pe autostrăzi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E) conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere sunt obligați să folosească și în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă.

(3) Conducătorii motocicletelor şi mopedelor sunt obligaţi să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice.

 

Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:

a) luminile de poziţie sau de staţionare pe timpul imobilizării vehiculului pe partea carosabilă în afara localităţilor, de la lăsarea serii şi până în zorii zilei, ziua când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drumul public;
b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;
c) luminile de întâlnire şi cele de ceaţă pe timp de ceaţă densă;
d) luminile de întâlnire ale autovehiculelor care însoţesc coloane militare sau cortegii, transporta grupuri organizate de persoane şi cele care tractează alte vehicule sau care transporta mărfuri ori produse periculoase, în timpul zilei;
e) luminile de întâlnire atunci când plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum;
f) luminile pentru mersul înapoi atunci când vehiculul este manevrat către înapoi;
g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.

(2) Pe timpul nopţii, la apropierea a două vehicule care circulă din sensuri opuse, conducătorii acestora sunt obligaţi ca de la o distanţă de cel puţin 200 m să folosească luminile de întâlnire concomitent cu reducerea vitezei. Când conducătorul de autovehicul se apropie de un autovehicul care circulă în faţă să, acesta este obligat să folosească luminile de întâlnire de la o distanţă de cel puţin 100 m.

(3) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă conducătorii de autovehicule şi tramvaie care se apropie de o intersecţie nedirijată prin semnale luminoase sau de către poliţişti sunt obligaţi să semnalizeze prin folosirea alternantă a luminilor de întâlnire cu cele de drum dacă nu încalcă astfel prevederile alin. (2).

(4) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă autovehiculele sau remorcile cu defecţiuni la sistemul de iluminare şi semnalizare luminoasă nu pot fi conduse sau remorcate fără a avea în funcţiune pe partea stânga, în faţă o lumină de întâlnire şi în spate una de poziţie.

(5) Luminile de avarie se folosesc în următoarele situaţii:

a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabilă;
b) când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.

(6) În situaţiile prevăzute la alin. (5), conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe sensul de mers.

(7) Când circulă prin tunel conducătorul de vehicul este obligat să folosească luminile de întâlnire.

Regulament - Articolul 115

Un vehicul poate fi oprit sau staţionat cu toate luminile stinse, în locurile în care aceste manevre sunt permise, atunci când se află:

a) pe un drum iluminat, astfel încât vehiculul este vizibil de la o distanţă de cel puţin 50 m;
b) în afara părţii carosabile, pe un acostament consolidat;
c) în localităţi, la marginea părţii carosabile, în cazul motocicletelor cu două roti, fără ataş şi a mopedelor, care nu sunt prevăzute cu sursa de energie.


Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă

Codul Rutier - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă

Acesta se plasează pe autovehicul astfel încat, în timpul funcționării, să nu deranjeze pe ceilalți participanți la trafic, să fie vizibile și să nu se influențeze reciproc. Condițiile minime de iluminare, semnalizare luminoasă și avertizare sonoră pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele sunt prevăzute în actul normativ al Ministerului Transportului, Registrul Auto Roman, RNTR 2.

PARTEA DIN FAȚĂ

Există o diversitate mare a variantelor constructive, dar toate trebuie să conțină următoarele mijloace de iluminare / semnalizare:

  • faruri cu lumină de drum (faza lungă) - obligatorii;
lumina de drum  faza lunga
  • faruri cu lumină de întâlnire (faza scurtă) - obligatorii;
lumina de intalnire faza scurta
  • faruri de ceață (proiectoare) - nu sunt obligatorii;
faruri de ceata proiectoare
  • lămpi de poziție-staționare (culoare albă) - obligatorii;
lumini de stationare sau de pozitie
  • lămpi de semnalizare a direcției (culoare galbenă sau portocalie) - obligatorii;
lumini de semnalizare a directiei
  • lămpi de avarii (identice cu lămpile de semnalizare a direcției) - obligatorii.

lumini de avarie

PARTEA DIN SPATE

Există o diversitate mare a variantelor constructive, dar toate trebuie să conțină următoarele mijloace de iluminare / semnalizare:

lămpi de poziție / staționare (culoare roșie) - obligatorii: se folosesc în aceleași condiții ca și cele din față, funcționarea lor fiind concomitentă;

lumini de pozitie spate

  • lămpi de semnalizare a direcției (culoare galbenă sau portocalie) - obligatorii: se folosesc în aceleași condiții ca și cele din față, funcționarea lor fiind concomitentă;

lumini de semnalizare spate

  • lămpi de avarii (identice cu lămpile de semnalizare a direcției) - obligatorii: se folosesc în aceleași condiții ca și cele din față, funcționarea lor fiind concomitentă;

lumini de avarie spate

  • lămpi de frânare (culoare roșie) - obligatorii: funcționează la apăsarea pedalei de frână sau la acționarea manuală a frânei în cazul vehiculelor pe două roți;

lumini stop pe frana spate

  • lămpi de ceață (culoare roșie intensă) - obligatorii: de regulă, este o singură lampă, situată în partea în care se află locul conducătorului auto, indicând limita laterală de gabarit a vehiculului;

lumini de ceata rosii pe spate

  • lămpi de mers înapoi (culoare albă) - obligatorii:
  • funcționează numai atunci când maneta schimbătorului de viteză este introdusă în marșarier;
  • are rolul de a ilumina spațiul de manevră din spate;
  • are rolul de a avertiza pe ceilalți participanți la trafic că autovehiculul efectuează această manevră;

lumini de avertizare si iluminare pentru pers inapoi

  • lămpi de iluminare a numarului de înmatriculare (culoare albă) - obligatorii: funcționează concomitant cu lămpile de poziție;
lumini numar inmatricualare
  • catadioptrii:
  • sistem de lentile și oglinzi de culoare roșie, care în contact cu lumina, devin mult mai ușor vizibile;
  • au rolul de a facilita observarea vehiculului în perioade de luminozitate minimă
  • sunt în număr de doi, plasați în carcasa lămpii spate.

Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează (art. 114 alin. 1 din Regulament):

a) luminile de poziţie sau de staţionare pe timpul imobilizării vehiculului pe partea carosabilă în afara localităţilor, de la lăsarea serii şi până în zorii zilei, ziua când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drumul public;

DE REȚINUT:

Luminile de poziție sau staționare se folosesc doar când vehiculul este imobilizat pe partea carosabilă a drumurilor din afara localităților și se regăsesc următoarele condiții:

  • de la lăsarea serii şi până în zorii zilei;
  • ziua când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă;
  • alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drumul public.

b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;

DE REȚINUT:

  • luminile de întâlnire se mai numesc și faza scurtă;
  • luminile de drum se mai numesc și faza lungă, acestea sunt mai puternice decât luminile de întâlnire, adică faza scurtă;
  • dacă drumul este mai bine luminat, folosim luminile de întâlnire, adică faza scurtă.
  • dacă drumul este mai puțin luminat, folosim luminile de drum, adică faza lungă.

c) luminile de întâlnire (faza scurtă) şi cele de ceaţă pe timp de ceaţă densă;

DE REȚINUT:

  • toate autovehiculele sunt dotate cu lumini de ceață, care sunt montate la partea din spate și sunt de culoare roșieși se folosesc doar în condiții de ceață densă;
  • autovehiculele pot avea și lumini de ceață la partea din față, acestea se mai numesc proiectoare și sunt opționale, codul rutier nu le consideră obligatorii. Și acestea, ca si luminile de ceață din spatele autovehiculului se folosesc doar în condiții de ceață densă;
  • dacă luminile de ceață sunt folosite în alte condiții decât pe timp de ceață densă, conducătrul autovehiculului va fi sancționat cu amendă contravențională și puncte de penalizare.​

d) luminile de întâlnire (faza scurtă) ale autovehiculelor care însoţesc coloane militare sau cortegii, transporta grupuri organizate de persoane şi cele care tractează alte vehicule sau care transporta mărfuri ori produse periculoase, în timpul zilei;

e) luminile de întâlnire (faza scurtă) atunci când plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum;

f) luminile pentru mersul înapoi atunci când vehiculul este manevrat către înapoi;

g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.

Pe timpul nopţii, la apropierea a două vehicule care circulă din sensuri opuse, conducătorii acestora sunt obligaţi ca de la o distanţă de cel puţin 200 m să folosească luminile de întâlnire concomitent cu reducerea vitezei. Când conducătorul de autovehicul se apropie de un alt autovehicul care circulă în faţă să în același sens, acesta este obligat să folosească luminile de întâlnire de la o distanţă de cel puţin 100 m (art. 114 alin. 2 din Regulament).

Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă conducătorii de autovehicule şi tramvaie care se apropie de o intersecţie nedirijată prin semnale luminoase sau de către poliţişti sunt obligaţi să semnalizeze prin folosirea alternantă a luminilor de întâlnire cu cele de drum dacă nu se apropie un vehicule care circulă din sens opus la o distanţă de mai puţin de 200 m (art. 114 alin. 3 din Regulament).

Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă autovehiculele sau remorcile cu defecţiuni la sistemul de iluminare şi semnalizare luminoasă nu pot fi conduse sau remorcate fără a avea în funcţiune pe partea stânga, în faţă o lumină de întâlnire şi în spate una de poziţie (art. 114 alin. 4 din Regulament).

În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire (faza scurtă) sau luminile pentru circulația diurnă (art. 44 alin. 2 din OUG).

Conducătorii motocicletelor şi mopedelor sunt obligaţi să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice (faza scurtă) (art. 44 alin. 3 din OUG).

Luminile de avarie se folosesc în următoarele situaţii (art. 114 alin. 5 din Regulament):

  • a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabilă;
  • b) când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
  • c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.

Conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe sensul de mers (art. 114 alin. 6 din Regulament).

Când circulă prin tunel conducătorul de vehicul este obligat să folosească luminile de întâlnire (faza scurtă) (art. 114 alin. 7 din Regulament).

Un vehicul poate fi oprit sau staţionat cu toate luminile stinse, în locurile în care aceste manevre sunt permise, atunci când se află (art. 115 din Regulament):

  • a) pe un drum iluminat, astfel încât vehiculul este vizibil de la distanţă de cel puţin 50 m;
  • b) în afara părţii carosabile, pe un acostament consolidat;
  • c) în localităţi, la marginea părţii carosabile, în cazul motocicletelor cu două roti, fără ataş şi a mopedelor, care nu sunt prevăzute cu sursa de energie.

RECAPITULARE

LUMINA DE ÎNTÂLNIRE ZIUA, este obligatorie pentru:

  • toate autovehiculele care se deplasează pe autostrăzi, drumuri expres, drumuri național europene;
  • motocicletele și mopedele, pe orice categorie de drum;
  • autovehiculele care însoțesc coloane militare, cortegii sau care transportă grupuri organizate de persoane ori cele care tractează alte vehicule sau care transportă mărfuri sau produse periculoase;
  • atunci când plouă torențial, ninge abundent sau în alte condiții care reduc vizibilitatea pe drum;
  • împreună cu luminile de ceață, pe timp de ceață densă;
  • când se circulă prin tunel.

LUMINA DE ÎNTÂLNIRE NOAPTEA, este obligatorie:

  • la apropierea a două vehicule care circulă din sensuri opuse, de la o distanță de cel puțin 200 de metri (concomitent cu reducerea vitezei de deplasare);
  • la apropierea de vehiculul care circulă în față, de la o distanță de cel puțin 100 de metri;
  • când se circulă prin tunel.

FOLOSIREA ALTERNANTĂ A  LUMINII DE ÎNTÂLNIRE CU LUMINA DE DRUM:

  • la apropierea de o intersecție nedirijată prin semnale luminoase sau de către poliţişti, noaptea sau în condiții de vizibilitate redusă.

LUMINI DE CEAȚĂ

  • se folosesc ziua și noaptea, atunci când este ceață densă.

LĂMPI DE POZIȚIE SAU STAȚIONARE

  • se folosesc numai în timpul imobilizării vehiculului pe partea carosabilă, în afara localităților, de la lăsarea serii până în zorii zilei;
  • se folosesc ziua, când plouă torențial, ninge abundent, este ceată densă sau în alte condiții care reduc vizibilitatea.

LĂMPI DE SEMNALIZARE A DIRECȚIEI

  • la punerea în mișcare a vehiculului de pe loc;
  • la schimbarea direcției de mers, (cu 50 m în localități și 100 m în afara localităților, înaintea efectuării manevrei).

70 Comentarii Lasă un comentariu

Alex
Alex 07.09.2020 10:02
In ultima parte a capitolului, la punctul C:
Un vehicul poate fi oprit sau staţionat cu toate luminile stinse, în locurile în care aceste manevre sunt permise, atunci când se află (art. 115 din Regulament):
c) în localităţi, la marginea părţii carosabile, în cazul motocicletelor cu două roti, fără ataş şi a mopedelor, care nu sunt prevăzute cu sursa de energie.

- nu inteleg ce se cere - in ce consta 'sursa de energie' si ce mopede/motocilete nu au astfel de sursa (eu ma gandesc la baterie)
Letcanu Remus
Letcanu Remus 06.07.2020 07:40
Buna ziua!

Strict in interiorul orasului in deplasarile pe timpul zilei este obligatorie utilizarea luminilor de intalnire?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.07.2020 09:33

Se tine cont de categoria drumului pe care circuli nu daca ești in localitate (oras) sau nu. Daca un drum european trece prin localitate, ai obligația sa mergi cu faza scurta (luminile de întâlnire).




OUG - Articolul 44

(2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire.



Razvan Cabulca
Razvan Cabulca 24.06.2020 18:02
M
De ce se tot intrerupe ? Aproape la fiecare capitol..
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 04.07.2020 10:49

Posibil sa fie de la sursa ta de internet.


Ferenți Gyorgy Istvan
Ferenți Gyorgy Istvan 07.05.2020 14:56
Pot monta pe mașină bandă flexibilă DRL cu lumina albă și semnalizare?Mașină 2001 Renault scenic.Se lipește între capota motorului și far,sub chederul farului.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 21.05.2020 12:34

Legal, nu ai voie. Trebuie sa fie omologate.


Mihai Ionuț
Mihai Ionuț 02.05.2020 06:40
Ziua pe drumurile județene și comunale ,oraș nu se folosesc lumini de întâlnire ,ce luminii se folosesc pe asfel de drumuri ziua ??
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 03.05.2020 08:56

Luminile de întâlnire, cunoscute și sub denumirea de faza scurtă, sunt în mod obligatoriu folosite pe timp de zi, așa cum prevede codul rutier, indiferent că vă aflați pe drumuri naționale, europene sau pe autostrăzi.


Vasile Mihai
Vasile Mihai 02.05.2020 06:38
In oraș drumurile județene și comunala ,nu se folosesc lumini de întâlnire pe timp de zii ? ??
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 03.05.2020 08:56

Luminile de întâlnire, cunoscute și sub denumirea de faza scurtă, sunt în mod obligatoriu folosite pe timp de zi, așa cum prevede codul rutier, indiferent că vă aflați pe drumuri naționale, europene sau pe autostrăzi.


Mihai Ștefan
Mihai Ștefan 07.04.2020 10:22
Ziua ce luminii se folosesc ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 07.04.2020 15:10

Luminile de întâlnire, cunoscute și sub denumirea de faza scurtă, sunt în mod obligatoriu folosite pe timp de zi, așa cum prevede codul rutier, indiferent că vă aflați pe drumuri naționale, europene sau pe autostrăzi.


Mihai Andrei
Mihai Andrei 08.12.2019 16:52
Bună sera
In condiții de ploaie, în oraș, ce lumini se folosesc?
Multumesc
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 08.12.2019 17:25

Lumini de intalnire


Ionut Goldan
Ionut Goldan 20.11.2019 06:05
Buna ziua! Este specificata vreo distanta de bataie minima/maxima pentru faza scurta, respectiv faza lunga?
Intreb din punct de vedere tehnic ori al omologarii, astfel incat sa stiu daca aceste lampi functioneaza in parametri normali sau trebuie sa merg la service auto.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 23.11.2019 09:24

Da, sunt unele reglementari in ceea ce privește puterea si direcția de iluminare pentru faza scurta/lunga. Însă nu știm exact care sunt textele de lege. Tine de RAR si probabil le găsești in RNTR 2.


Moldovan Cosmin
Moldovan Cosmin 17.11.2019 18:07
Pot monta lumini drl pe Ford focus 2007 ? voi avea probleme
Franci Plesea
Franci Plesea 06.11.2019 17:09
Buna seara, am următoarea nelămurire: intr-una dintre întrebările de pe site despre “cum veți semnaliza faptul ca vehiculul cu care circulați a rămas in pana pe partea carosabila” , răspunsul este folosirea luminilor de avarie SI a celor de staționare și nu înțeleg de ce. Întrebarea nu specifica niciun fel de condiții de vizibilitate pentru a fi justificata folosirea luminilor de staționare (nu se specifica pe site nici la capitolul despre semnalizare sau la situația in care autovehiculul este in pana despre asta), iar in situația in care ar exista situații de vizibilitate redusă, lumina de avarie nu ar fi suficientă pentru vizibilitatea vehiculului de către ceilalți participanți la trafic? Multumesc!
Ilie Bogolean
Ilie Bogolean 03.11.2019 19:21
Buna
Este o posibilitate indifirent care de a da examenul practic intr-o perioada mai devreme de o luna dupa sustinerea examenului teoretic ? ..ms
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 04.11.2019 16:43

Depinde de locurile libere.


Monica Dumitru
Monica Dumitru 17.09.2019 09:11
Cu 11 clase se mai poate ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 17.09.2019 15:34

Asteptam sa se comunice o data oficiala de la care intra noile modificari, pana atunci ramane asa cum era si pana acum, fara sa fie obligatorii un numar de clase terminate.


Cristi D.
Cristi D. 28.08.2019 14:39
Automobilul , mai vechi de 10 ani , nu are DRL. Astfel pe timp de zi sunt obligat (in conditiile codului rutier art.44 (2) ) sa circul cu luminile de intalnire aprinse. Pentru ca aceste becuri sunt foarte greu de schimbat si se ard foarte des , exista posibilitatea legala de montare lumini DRL (releu si comanda separata) care sa fie folosite in acest scop ?
Claudia Chesa
Claudia Chesa 24.08.2019 12:55
Ziua daca este soare afara trebuie sa aprinzi vreo lumina?
Cand faci mersul inapoi trebuie sa aprind eu vreo lumina??? (Cele de mers inapoi se aprind automat cand merg inapoi). Dar in afara de acelea trebuie sa aprind vreo lumina?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 26.08.2019 10:30

Ziua, cand este vizibilitate buna trebuie sa aprinzi luminile de întâlnire (faza scurta) doar daca circuli pe autostrăzi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E).



Articolul 44



(2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire.



Cand efectuezi manevra de mers înapoi nu trebuie sa aprinzi alta lumina decât cea care se aprinde automat.



 


Claudia Chesa
Claudia Chesa 10.09.2019 09:20
Multumesc!

Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile conducătorilor auto în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede și biciclete Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓