Pasul 1 - Cursuri » Curs de mecanică auto

Ai parcurs 0.0% din Curs de mecanică auto

Capitolul XIII - Suspensia autovehiculului

Capitolul XIII - Suspensia autovehiculului

Suspensia autovehiculului are rolul de a asigura confortul călătorilor și de a proteja încărcătura împotriva șocurilor cauzate de neregularitățile drumului. Suspensia mai are rolul de a asigura o bună direcționare și o frânare eficientă.

Elementele sistemului de suspensie sunt: arcurile cu foi, arcurile elicoidale, bările de torsiune, elementele penumatice și hidropenumatice.

Pentru amortizarea oscilațiilor acestor elemente elastice în suspensia autovehiculelor se montează amortizoare hidraulice.

Tipuri de amortizoare:

  • amortizoare bitubulare: care au 2 camere umplute cu ulei, spațiul de lucru în care se mișcă pistonul și biela motoare, respectiv spațiul de depozitare, care se află între cilindrul lucrător și tubul recipientului;
  • amortizoare monotubulare cu gaz: cilindrul lucrător este umplut cu ulei și cu gaz, având o presiune între 25 - 30 bari;
  • amortizoare pentru arc elicoidal: care corespunde în construcție dispozitivului bitubular. Însă poate fi și în varianta cu presiune de gaz.

Echipamentul electric utilizează pentru legăturile la sursele de curent un singur conductor, aceste fiind de obicei cel pozitiv (+) iar pentru închiderea circuitului (-) utilizează masa metalică a autovehiculului. Tensiunea de lucru pe care o utilizează în general autovehiculele moderne este de 12 V.

Instalația de distribuție electrică este formată din: contactul cu cheie, conductoare, întrerupătoare și comutatoare, piese de legătură, siguranțe fuzibile și automate, prize.

Consumatorii electrici sunt: instalația de aprindere, instalația de pornire, instalația de iluminare și semnalizare optică și acustică, aparatele de măsură/control și aparatele auxiliare.

Rolul instalației de iluminare este de a asigura autoturismului iluminarea drumului public cu ajutorul farurilor atunci când se deplasează pe timp de noapte sau atunci când vizibilitatea este redusă.

Iluminatul poate fi:

  • interior: care are în componență lămpile pentru iluminarea tabloului de bord, lămpile plafoniere, întrerupătoarele, siguranțele fuzibile etc.
  • exterior: care asigură o iluminare suficientă pentru a permite conducătorului să vadă bine starea drumului pe care circulă sau obstacolele din fața sa.

Echipamentul de iluminare exterioară se compune din: faruri, lămpi de semnalizare, lămpi de poziție față și spate, lămpi pentru ceață față (proiectoarele opționale) și spate, lampă pentru mersul înapoi și lămpi pentru iluminarea plăcuțelor de înmatriculare.

Bordul autovehiculului reprezintă un ansamblu de instrumente de măsură, control și intervenție (avertizori luminoși, sistem de semnalizare, etc.) aflate în câmpul vizual din fața conducătorului auto.

Computerul de bord reprezintă unitatea centrală de procesare și memorare a informațiilor furnizate de diversele sisteme de semnalizare și control integrate în structura autovehiculului. Rolul acestuia este de a furniza informații conducătorului auto și de a înștiința despre erorile apărute în funcționarea autovehiculului.

30 Comentarii Lasă un comentariu


Butnariu Irina valentina
Butnariu Irina valentina 15.05.2022 07:39
E cam greu cu mecanica
George Cosma
George Cosma 25.09.2022 20:36
Foarte greu!!

Mircea Bodnariuc
Mircea Bodnariuc 29.04.2022 17:04
Toate intrebarile din chestionar sunt exact la la examen nu?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 30.04.2022 06:56

Intrebarile de aici sunt exact cele de la DRPCIV, adica cele de la examen. Ca sa te convingi uite aici un video demonstrativ



La examen iti genereaza aleatoriu un chestionar din baza de date care cuprinde intrebarile de la mediul de invatare.



Repeta mediul de invatare pana gresesti cat mai putine intrebari (sub 50 greseli) iar la sala sa te duci cand ai facut chestionarele cu 25-26 de puncte



Vezi explicatiile video asa retii mai usor.



Tibor Szabo
Tibor Szabo 10.04.2022 08:47
Mi se pare foarte grea partea cu mecanica,am inceput sa invat ca in Iulie merg in ro si vreau sa ma inscriu la sc sa fac catB mi se par foarte multe de invatat si sa le ti si minte,cam de cate ori tre sa trec peste pasii acestia sa tin minte sau pe ce sa ma axez cel mai mult
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 10.04.2022 15:00

Citeste cursul de mecanica si apoi poti sa repeti intrebarile despre mecanica din mediul de invatare pe categorii



Găsiți aici curs de mecanică auto --> Curs de mecanică auto



Alexandru Marian
Alexandru Marian 18.08.2021 19:22
Salut ! Știe cineva dacă este obligatoriu buletinul atunci când dai sala ? Mi-a expirat și trebuia să-l reînnoiesc mai demult
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 19.08.2021 15:21

Da, este obligatoriu un buletin valid



Constantin Dobre
Constantin Dobre 13.04.2021 10:53
Dacă sunt rezident în Germania, pot să dau de A în România? Am permis cat. B luat în România și buletinul tot românesc.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.04.2021 11:53

Atât timp cat aveți domiciliul in România si buletinul este încă in termen de valabilitate, se poate da de permis in Romania.


Andreea Sava
Andreea Sava 27.01.2022 08:31
Dacă ai anmeldung în Germania ești obligat sa dai acolo, altfel permisul nu este valabil și recunoscut la ei, cică.

Radu B
Radu B 16.03.2021 22:03
Pe mine nu ma sperie mecanica.Daca o iei logic,o poti rezolva...ma sperie insa sanctiuni si contraventii.Acolo nu mai ai ce intelege logic,trebuie memorat..E cel mai greu "capitol" din toata teoria.Eu dau pentru A.Ceva sfaturi pentru mine?B am deja.
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 17.03.2021 16:29

Poti sa repeti intrebarile din mecanica in mediul de invatare pe categorii.


Andrri olaru
Andrri olaru 25.06.2021 13:14
cat timp ai stat pe mecanica sa o înțelegi?
Radu
Radu 25.06.2021 13:18
Mulțumesc dezvoltatorilor acestui site.Am luat sala categ.A cu punctaj maxim.Andrii,nu am stat foarte mult,am citit incet si m-am uitat la imagini in acelasi timp.Bafta tuturor.Astept orasul... durează prea mult intre sala si oraș..e frustrant.

Marin Sandu
Marin Sandu 14.12.2020 17:55
Cred ca echipamentul electric necesita un capitol separat, nu bagat cu amortizoarele.
Valkure Omega
Valkure Omega 24.08.2021 19:01
EXACT...

Luca Andrei
Luca Andrei 08.12.2020 08:38
Simplu și eficient mulțumesc

Mihaela Dumitru
Mihaela Dumitru 11.11.2020 15:20
Bună seara ,mulțumesc școala de șoferi, azi am luat 26 din 26 la sală la Ploiești
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 11.11.2020 15:54

Cu placere, felicitari!



George Stanescu
George Stanescu 12.09.2020 11:07
Din mecanica inteleg 30% )))). Nu le am cu din astea.
Ovidiu Grecu
Ovidiu Grecu 20.09.2020 15:30
de acord cu tine

Sebastian .
Sebastian . 20.06.2020 11:53
Nu înțeleg de ce sunteți așa de speriați de mecanică, și mecanica face parte din șoferie până la urmă....

Cristina Ionita
Cristina Ionita 29.06.2019 16:53
Tot ce sper este sa nu prind elemente de mecanica ...
Cosmina Vlasceanu
Cosmina Vlasceanu 02.02.2020 21:29
ai avut pana la urma elemente de mecaica?

Ana-Maria Tudorache
Ana-Maria Tudorache 03.04.2019 19:53
La examenul teoretic câte întrebări de mecanică se pun ? Cu mecanica stau cam prost
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 04.04.2019 15:18

Depinde de noroc.



Cozma Ticu cozma
Cozma Ticu cozma 11.01.2019 11:18
Da..derutant.

George Perianu
George Perianu 06.11.2017 22:15
Poate că era mai indicat să nu se amestece noțiunile referitoare la suspensie cu cele ce descriu instalația electrică, zic și eu.
Anca Tamara Gogarla
Anca Tamara Gogarla 31.03.2018 03:07
Intr-adevar, este putin derutanta trecerea de la un subiect la altul. Cred ca era mai simplu daca se scria un capitol separat destinat numai instalatiei electrice. In rest, este ireprosabil site-ul.

Lasă un comentariu

© 2022 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓

Pentru a te autentifica cu Facebook ↓

Autentifică-te cu Facebook

Ai deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓