Sistemul de rulare asigură deplasarea autoturismului pe drumurile publice în condiții de siguranță.
Roțile autovehiculului reprezintă organele de rulare care servesc la sprijinirea autoturismului pe suprafața solului și la obținerea unei aderențe corespunzătoare pentru deplasare.
- pneu: se montează pe jantă și poate fi cu cameră de aer sau fără. Profilul pneului reprezintă forma adânciturilor și a crestelor aplicate pe banda de rulare. Profilul pneurilor trebuie să aibă cel puţin 4 mm adâncime. Un profil plat cu umeri pătrați oferă sprijin bun în cotituri;
Structura pneurilor:
- jantă: din punct de vedere al profilului și configurației, se adoptă după categoria autovehiculului și după solicitările roții. Pentru autoturisme și autocamioane sunt folosite jante cu profil adânc, aceste jante cu adâncitură pot avea urechi deschise sau închise care sunt profilate din umărul jantei. Urechile înalte asigură pneului o puternică stabilitate laterală;
- discul roții: se fixează de jantă prin sudare sau nituire, iar de butuc cu șuruburi sau prezoane. Pentru a-i reduce greutatea și pentru ventilație, discul este prevăzut în general cu găuri. Discul pornește din butuc spre marginea roții spre canalul jantei.
Însemnele de pe flancuri de genul 215/45R 16 84V înseamnă:
De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:
Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓
Pentru a te autentifica cu Facebook ↓
Autentifică-te cu FacebookAi deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓
Lasă un comentariu