Pasul 2 - Indicatoare și marcaje explicate » Indicatoare de prioritate

Ai parcurs 0.0% din Indicatoare de prioritate

Drum cu prioritate

Indicatorul acesta se instalează la începutul drumului cu prioritate sau înaintea intersecțiilor cu un drum fără prioritate. Are rolul de a anunța conducătorul auto că are prioritate în intersecțiile în care va pătrunde.  

Drumurile care intersectează drumul cu prioritate (cel pe care vă aflați) vor avea instalate unul dintre indicatoarele "Oprire" sau "Cedează trecerea".                        

Când este amplasat înaintea unei intersecții, acest indicator poate fi însoțit și de un panou adițional care va preciza direcția drumului cu prioritate.

33 Comentarii Lasă un comentariu


g h
g h 24.06.2022 05:53
La pătrunderea intr o intersectie prevazuta cu treceri de pietoni, daca intalnesc indicatorul drum cu prioritate, mai am obligatia de a reduce viteza?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 26.06.2022 07:46

Obligații la trecerea pentru pietoni semaforizată




  • La trecerile pentru pietoni semaforizate, fie că acestea se află sau nu în intersecții, nu este obligatorie reducerea vitezei de deplasare și se porcedează după cum urmează:

  • La culoarea roșie a semaforului care vi se adresează, opriți și așteptați apariția culorii verde a semaforului.

  • La culoarea verde a semaforului care vi se adresează:

    • dacă vă deplasți pe direția înainte, nu aveți obligația să reduceți viteza de deplasare dar se recomandă să circulați cu atenție sporită.

    • dacă virați la stânga sau la dreapta, este posibil să întâlniți pietoni care traversează drumul public la culoarea verde a semaforului care li se adresează și trebuie să le acordați prioritate de trecere, atunci când aceștia se află pe sensul dvs. de mers.



  • La culoarea galbeă intermitentă a semaforului care vi se adresează sau dacă semafoarele nu funcționează, veți respecta obligațiile de la trecerile pentru pietoni nesemaforizate



La trecerile pentru pietoni nesemaforizate, dar semnaliate corespunzator, cand drumul are două sau mai multe benzi de circulatie pentru fiecare sens, se procedeaza dupa cum urmeaza:




  • chiar dacă sunt sau nu pietoni în apropierea trecerii pentru pietoni, veți circula cu atenție sporită fără a avea obligatia de a reduce viteza de deplasare. Obligatia de a reduce viteza de deplasare o aveti doar cand drumul are o singură bandă de circulație pentru fiecare sens și se află pietoni în apropierea trecerii pentru pietoni;

  • atunci când pietonii se angajează în traversarea drumului, aveți obligația de a acorda prioritate pietonilor, atunci când aceștia se află pe sensul dumneavoastră de mers. De exeplu în situația din imagine, pietonul 1 se află în traversarea sensului dumneavoastră de mears și trebuie să îi acordați prioritate de trecere, pietonul 2 se află în travesarea sensului opus de circulație și nu trebuie să îi acordați prioritate, iar pietonul 3 intenționează să traverseze incepand cu sensul opus de circulație și nu trebuie să îi acordați priortate, atat timp cat nu se afla in travesare pe sensul dumneavoastra de mers.



Corina Muresan
Corina Muresan 03.05.2022 19:31
La întâlnirea indicatorului de prioritate, însoțit de panoul adițional, care arata direcția drumului cu prioritate ( de ex. la dreapta). Mai trebuie semnalizat dreapta?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 04.05.2022 15:56

Da



Adelin Mihai
Adelin Mihai 17.11.2021 22:59
Am o întrebare mică pe ce ar trebuie să mă axez mai mult pe indicatoarele sau pe mediu de învățare?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 18.11.2021 13:12

Recomandam ca sa se faca toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.

In acest fel inveti eficient si promovezi examenul teoretic



 


Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 18.11.2021 13:12

In plus in mediul de invatare mai sunt intrebari pe care nu le gasesti in chestionare.



Samuil alexandru Vanc
Samuil alexandru Vanc 04.07.2021 07:08
In situatia data pe acelasi stalp e si semafor electric desi avem prioritatr trebuie respectata culoarea semaforului

Daniel Duca
Daniel Duca 05.05.2021 18:07
nu inteleg panourile îngroșate adiționale la cedează sau prioritate care îngroasa drumu ce înseamnă daca suntpe cedează și am dreapta panou adițional îngroșate pe stânga am prioaritstr ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 06.05.2021 15:45

Minea Andreea
Minea Andreea 21.04.2021 16:12
Am luat cu 25 doar cu exercitiu pe site! recomand tuturor
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 21.04.2021 16:21

Felicitari!



Liviu Mocanu
Liviu Mocanu 20.04.2021 07:09
Inca o intrebare. Sunt la proba practica. Intersectie in cruce pe drum cu cate doua benzi pe sens. Ma incadrez pentru viraj, presupun acum stanga. ( Fie el si dreapta )Legea si examinatorul ma obliga sa imi continui drumul pe prima banda la iesirea din intersectie. Constat ca la iesire este masina parcata ( de regula cap de coloana stationara ) , la mai PUTIN DE 25 DE METRI fata de intersectie ( incalcand astfel legea ) ;sa spunem, 10 METRI , deci as avea si eu loc sa intru acolo. Am dreptul ca, IN CURSUL VIRAJULUI, cu semnalizare-asigurare respectata, sa abordez direct banda 2 , fara sa fiu penalizat de examinator ? Personal cred ca , daca asigurarea imi permite, as intra direct in banda 2. Daca insa sunt agolmerat pe stanga mea, deci asigurarea nu imi permite, fiind dublat in intersectie, as folosi cei 10 metri avuti la dispozitie, ca sa eliberez intersectia. NECAZUL ar fi daca nu as avea nici cei 10 metri - masina care este parcata neregulamentar sa fie mult mai aproape de trecerea de pietoni existenta acolo, si as fi dublat in stanga . Este situatia de care ma tem fiindca AM TOT INTALNIT-O in timpul orelor de conducere ! Sau, la fel de prost, acolo imediat este postata o statie de autobuz, tocmai ocupata ! Din pacate, pentru greseala altora, tot elevul examinat plateste oalele,uneori chiar cu picare pe loc !

Liviu Mocanu
Liviu Mocanu 20.04.2021 06:46
Buna ziua. Intersectie in cruce, nesemaforizata ci reglementata prin indicatoare. Drum prioritar cu panou aditional, in viraj. Am inteles din comentariile anterioare ca, indiferent de intentia de continuare a drumului, cei care vin de pe drum ingrosat au prioritate fata cei care vin de pe drum neingrosat. Cei care vin de pe aceeasi categorie ( ambii de pe drum ingrosat sau ambii de pe drum neingrosat ) sunt in caz de egalitate din punctul asta de vedere si sunt obligati sa respecte prioritatea de dreapta.
Am inteles corect situatiile ?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.04.2021 09:05

Da, ai înțeles corect, bravo! Spor pe mai departe!



Catalin
Catalin 11.06.2020 15:30
Daca indicatorul e fara vreun panou aditional inseamna ca am prioritate de trecere in oricare directie as merge?
Alina Stanciu
Alina Stanciu 30.06.2020 10:35
da
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 02.07.2020 11:12

Da, dar daca virezi stânga trebuie sa le acorzi prioritate celor care vin din sens opus (si merg înainte) pentru ca si ei au tot drum cu prioritate iar intre tine (făcând stânga) si cei din sens opus se aplica prioritatea de dreapta.



Viorel Naatase
Viorel Naatase 21.03.2020 17:29
Dacă intr o intersecție este un semafor functional si cu culoarea roșie și indicatorul drum cu prioritate, eu ce ar trebui sa respect ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 22.03.2020 10:10

Culoarea semaforului.



Indicatorul se respecta doar cand nu functioneaza semaforul.


Raluca Bianca
Raluca Bianca 13.06.2020 12:30
Semaforul clar, semnele se respecta cand nu sunt functionale semafoarele sau nu sunt semafoare deloc

Nelu Braila
Nelu Braila 26.02.2019 10:13
Intr-o intersectie dirijata prin semafor si indicatoare de prioritate , atunci cand doua vehicule care au verde la semafor se intersecteaza dar unul vine de pe drumul cu prioritate iar celalalt de pe drumul fara prioritate , care regula se aplica atunci cand se va da prioritate intre ele , de prioritatea drumului principal sau prioritatea de dreapta . Aceasta intersectie exista in Iasi , Bucsinescu se numeste si a starnit numeroase polemici in mediul virtual . Va multumesc si astept raspunsul dumneavoastra autorizat !
ION GRAMNEA
ION GRAMNEA 27.02.2019 18:50
Păi tu ce ai respecta cu prioritate culoarea senatorului sau pe a conducătorului de prioritate?
Nelu Braila
Nelu Braila 28.02.2019 02:13
Ion Gramnea , in primul rand nu raspunzi la o intrebare cu alta intrebare . In al doilea rand ai gresit intrebarea . Citeste bine ce am intrebat si dupa aia iti poti da cu presupusul , desi eu am cerut o parere autorizata ca de presupuneri sunt satul . Eu am intrebat daca se tine cont de prioritatea drumului principal sau de prioritatea de dreapta . Ambele vehicule au verde la semafor asa ca nu are nicio legatura semaforul in raspunsul la intrebarea mea ! P.S. Senatorul nu are nicio culoare , poate voiai sa spui semaforul !
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.04.2019 13:17

Buna ziua! Daca intersecția are semafoare, si acestea sunt funcționale, se vor respecta doar semafoarele. Dar daca doua vehicule care au aceeași culoare verde la semafor își intersectează traiectoriile, intre ele se va aplica regula priorității de dreapta. Indicatoarele se vor respecta doar daca semafoarele nu funcționează sau sunt pe galben intermitent. Prin urmare, intre voi se va aplica prioritatea de dreapta, caz in care tu trebuie sa ii acorzi acestuia prioritate de dreapta.



Gabriel Bogdan
Gabriel Bogdan 11.02.2019 06:26
Buna ziua,am si eu o intrebare, sunt in curs de invatare dar am intampinat si eu o intrebare de genul asta pe un site de socializare astfel...
2 masini se intersectau intr-o intersectie si aveau verde la semafor+ drum cu prioritate, si panoul aditiona inainte sau la stanga ,numai ca unul mergea pe directia inainte si celalalt facea stanga avand pe langa semaforul care era verde si panoul aditional inainte sau la stanga in cazul in care nu exista semafor in acea intesectie, autoturismul care facea stanga trebuia sa aplice prioritate de drepata celui care venea din fata lui, avand in vedere ca si el are prioritate?Sper ca m-am exprimat corect astfel incat sa intelege-ti.

Ema Blinzanu
Ema Blinzanu 06.05.2018 15:43
Pierzi prioritatea daca ai la dreapta si tu faci stanga. Semnul aditional cu linia neagra ingrosata iti indica directia drumului cu prioritate.

Ana Maria
Ana Maria 04.05.2018 17:11
Daca pe panoul aditional este ingrosat drumul inspre stanga(eu fiind pe drumul cu prioritate) dar vreau sa o iau la dreapta, am prioritate? Sau daca e ingrosat cel inspre dreapta, dar eu vreau sa o iau la stanga, pe drumul neingrosat?
George Laurentiu
George Laurentiu 05.05.2018 19:57
Aplici prioritatea de dreapta in cazul asta presupun.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 08.05.2018 07:42

Se va aplica prioritatea de dreapta intre cei care vin de pe drumul ingrosat, daca acestia isi intersecteaza traiectoriile. Cei de pe drumurile naingrosate iti vor da prioritate mereu. Daca drumul ingrosat este spre stanga iar tu o iei spre dreapta, ai prioritate. Daca drumul ingrosat este dpre dreapta iar tu o iei spre stanga, trebuie sa dai prioritate de dreapta ce;ui ce vin din dreapta de pe drumul ingrosat.



Catalin Salvan
Catalin Salvan 30.01.2018 20:26
La Bistrita?
Andrei Pasca
Andrei Pasca 29.04.2018 16:35
Nici chiar asa

Lasă un comentariu

© 2022 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓

Pentru a te autentifica cu Facebook ↓

Autentifică-te cu Facebook

Ai deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓