Oprire - Indicatoare de prioritate

Ai parcurs 0.0% din Indicatoare de prioritate

Oprire

Se amplasează pe drumul public fără prioritate, unde poziția de pătrundere este lipsită de vizibilitate (clădiri, copaci, etc.). Conducătorul vehiculului este obligat să oprească în locul cu vizibilitate maximă (putând trece de indicator) indiferent dacă pe drumul prioritar circulă sau nu alte vehicule, dacă circulă vehicule pe drumul prioritar le acordă prioritate, după care își poate continua deplasarea.

În cazul în care indicatorul rutier este însoțit de un marcaj transversal, conducătorul vehiculului este obligat să oprească înainte de linia orizontală continuă.

Acest indicator poate fi însoțit de panoul adițional „Direcția drumului cu prioritate'” care specifică direcția drumului cu prioritate printr-o linie neagră îngroșată.

104 Comentarii Lasă un comentariu

Valy Stefanya
Valy Stefanya 15.09.2021 16:51
De o luna nu reusim sa luam iesirea pe telefon le facem dar cand ajungem acolo nu mai facem
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 16.09.2021 15:26

Examenul pe care le primesti pentru iesirea din scoala de soferi sunt cu intrebari create de cei de acolo pentru a-si testa elevii asa cum vor.



Intrebarile de aici sunt exact cele de la DRPCIV, adica cele de la examen. Ca sa te convingi uite aici un video demonstrativ



Repeta mediul de invatare pana gresesti cat mai putine intrebari (sub 50 greseli) iar la sala sa te duci cand ai facut chestionarele cu 25-26 de puncte.



Vizualizeaza explicatiile video asa o sa retii mai usor.


David Didoacă
David Didoacă 02.08.2021 14:49
Bună ziua! Cu o întrebare vă deranjez: dacă în intersecție există marcaj pentru STOP , conducătorul auto trebuie să se oprească întâi la marcajul transversal ,iar ulterior în punctul ce asigură vizibilitate maximă?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 02.08.2021 15:52

Vezi explicatia aici


Maria
Maria 28.06.2021 10:01
Buna ziua.Daca intr-o intersecție eu am indicatorul stop și doresc să visez la stânga,după ce acord prioritate mașinilor care vin din partea stângă și dreapta pot sa virez la stânga sau are prioritate masina care este in sensul opus care la randul ei are și ea indicator de stop ca și mine?
Mulțumesc
Dg
Dg 15.07.2021 20:44
In situatii de egalitate se aplica regulile de circulatie (prioritate de dreapta). Tu daca virezi la stanga, il vei avea pe cel din fata, la un moment dat, in dreapta ta. Deci ii acorzi prioritate
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.07.2021 10:52

După ce acorzi prioritate celor care vin din stânga si dreapta (adică celor de pe drumul transversal, care are prioritate, daca nu se specifica altfel) trebuie sa acorzi prioritate si celui care vine din sens opus si merge înainte sau la dreapta lui. Daca cel din sens opus virează la stânga lui, așa cum si tu virezi la stânga ta, trebuie sa ocoliți amândoi centrul intersecției prin partea stângă, astfel încât sa nu va intersectați traiectoriile si sa nu aveți de ce sa va acordați prioritate unul altuia.



Astfel de lucruri se pot învăța foarte bine si eficient in pasul 1 cu ajutorul lecțiilor video de mai jos:



Găsiți aici lecție video cu curculația în intersecții --> Codul Rutier - Circulația în intersecții



Găsiți aici lecție video cu PRORITATEA acordată prin indicatoare --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin indicatoare



Găsiți aici lecție video cu PRORITATEA acordată prin lege --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin lege


Nicoara Eugen
Nicoara Eugen 28.05.2021 10:10
Ies de pe o straduta cu o singura banda, intenționez sa fac stânga, am indicatorul stop. În același timp un autoturism de pe drumul cu care ma intersectez [cu doua benzi] vrea sa facă stingă pe straduta de pe care ies eu. Cine are prioritate?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.07.2021 11:05

Cel care are indicatorul STOP este cel care trebuie sa acorde prioritate celui care vine de pe drumul cu care se intersectezi (transversal).


Paduraru Adriana
Paduraru Adriana 22.05.2021 07:05
BUNA ZIUA.LA SEMNUL AFISAT ,TREBUIE SA OPRIM SI SA NE ASIGURAM DACA AVEM LIBERA TRECERE.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.07.2021 10:40

Da, oprirea este obligatorie, fie ca sunt sau nu vehicule pe drumul cu prioritate. Indicatorul acesta, STOP, se instalează pe drumurile care intra in intersecții si nu au vizibilitate buna. Daca este vizibilitate buna, in loc de indicatorul STOP se instalează indicatorul Cedează Trecerea care nu obliga la oprire daca nu sunt vehicule cărora sa le dai prioritate.



Găsiți aici lecție video cu PRORITATEA acordată prin indicatoare --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin indicatoare


Cosmin cosmin
Cosmin cosmin 10.04.2021 18:42
Salutare, am si eu o nelamurire ca m-am tot intalnit cu treaba aceasta de mai multe ori si daca puteti sa imi spuneți daca gresesc eu cumva:
Cand circuli cu masina pe o strada si ai semnul stop amplasat la vreo 5-10m maxim de locul cu vizibilitate maxima si strada da fix într-un sens giratoriu unde este locul cu vizibilitate maxima pt respectarea semnului stop, tu ca si participant la trafic cand ajungi in locul cu vizibilitate maxima cu toate ca este sensul giratoriu nu trebuie sa respecti semnificatia semnului STOP si sa acorzi prioritate la toti participantii la trafic care intra in sensul giratoriu indiferent ca vin din fața, stânga, ori dreapta???
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.07.2021 11:02

De regula, nu se instalează indicatorul STOP la sensurile giratorii. La acestea se instalează indicatorul Cedează Trecerea, de regula. Se găsesc si excepții de la aceasta regula, unde se instalează indicatorul STOP, daca administratorului drumului considera ca este nevoie de oprire obligatorie pentru asigurare corespunzătoare pe una sau mai multe artere care intra in sensul giratoriu. Ambele indicatoare obliga la acordarea de prioritate celor care circula pe drumul prioritar, in cazul de fata se considera ca fiind "drum prioritar" sensul giratoriu, având prioritate vehiculele care circula deja in sensul giratoriu, doar ca unul dintre aceste indicatoare obliga si la oprire. Știm ca este puțin derutant, dar le luam ca atare si le respectam întocmai.


Ivor
Ivor 29.03.2021 23:54
Bu a ziua! Intrebarea mea este in felul urmator: indicatorul STOP trebuie sa fie ambele parti ale carosabilului sau numai pe una? Si daca numai una pe dreapta sau stinga? Multumesc!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 11.04.2021 07:22

Indicatoarele se instalează, de regula, pe partea dreaptă a sensului de mers. În cazul în care condiţiile locale împiedică observarea din timp a indicatoarelor de către conducătorii cărora li se adresează, ele se pot instala ori repeta pe partea stânga, în zona mediană a drumului, pe un refugiu ori spaţiu interzis circulaţiei vehiculelor, deasupra părţii carosabile sau de cealaltă parte a intersecţiei, în locuri vizibile pentru toţi participanţii la trafic (art. 65 alin. 1 din Regulament).


ioanas daniela
ioanas daniela 27.03.2021 07:39
Bună ziua, ieri am susținut propa practica pentru categoria BE, la o trecere cu calea ferata am avut semnul STOP, am oprit în locul cu vizibilitate maxima, acesta fiind undeva la 0.5 m după indicator. Examinatorul m.a depunctat pe motiv ca trebuia sa opresc înaintea indicatorului. Este corect asta? Menționez ca dacă opream înaintea indicatorului cum a spus el ar fi fost imposibil sa ma asigur.
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 28.03.2021 07:12

Da, este corect.


Daniela ioanas
Daniela ioanas 28.03.2021 07:25
Nu mai inteleg, eu știu ca trebuie sa oprești în locul cu vizibilitate maxima, chiar dacă asta înseamnă să depășești indicatorul...
George-Iulian Moise
George-Iulian Moise 28.03.2021 14:35
Ai explicatia mai jos, la intrebarea lui Alin Stefanescu. :)
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 28.03.2021 15:18

La calea ferata nu se poate sa depăși acest indicator daca trebuie sa oprești. La calea ferata acest indicator (oprire) doar completează semnificația indicatorului de cale ferata (doar pentru o mai buna vizibilitate) care nu îți permite sa îl depășești.


Gabriel Tapu
Gabriel Tapu 10.05.2021 16:04
La indicatorul stop îl poți depăși până la limita de vizibilitate dar fără a depăși marcajul transversal acolo unde există. Și sigur la trecerea la nivel cu calea ferată există marcaj,pentru că altfel poți intra în gabaritul căii ferate.
Mihai
Mihai 19.12.2020 21:36
În cazul în care eu merg înainte iar cei din dreapta mea au indicatorul "stop" îmi pot continua drumul deoarece el are stop nu?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 20.12.2020 10:24

In situatia in care tu circuli pe un drum prioritar vei avea prioritatea fata de cei care vin de pe un drum care nu are prioritate ( Stop sau Cedeaza trecerea}


Lia Holmes
Lia Holmes 27.12.2020 06:40
dc cel din dr are stop inseamna ca tu este pe drum cu prioritate
Vlad Roatis
Vlad Roatis 03.02.2021 13:13
trebuie sa dai prioritate de dreapta daca au stop(cred)
Maryo
Maryo 26.03.2021 06:51
Posibil că nu sunt aceleasi categorii de drumuri,sau dac în situația dac tu ai cedează trecerea și celălalt stop se aplică . prioritate de dreapta
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 30.03.2021 07:59

Da, daca drumul pe care circuli se intersectează cu un alt drum care vin din dreapta si pe care este instalat indicatorul STOP sau CEDEAZA TRECEREA, tu ai prioritate fata de cel care vine de pe drumul unde se găsește instalat indicatorul STOP sau CEDEAZA TRECEREA. Acest lucru este valabil chiar daca tu nu întâlnești indicatorul DRUM CU PRIORITATE chiar înainte de acea intersecție. Indicatorul DRUM CU PRIOIRTATE se poate instala si doar la începutul unui drum cu prioritate iar pe parcursul acestuia sa nu mai fie repetat la fiecare intersecție care urmează pentru ca celelalte drumuri cu care se intersectează si care nu au prioritate au instalat indicatorul STOP sau CEDEAZA TRECEREA.


Popa Thea
Popa Thea 12.12.2020 17:06
Dacă după linia transversala de STOP este prezenta o trecere de pietoni pe care nu circula pietoni, se poate trece puțin peste trecerea de pietoni pana în locul de maxima vizibilitate, ori trebuie oprit la STOP?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 26.12.2020 12:17

Daca sunt pietoni care intenționează sa traverseze trebuie sa oprești prima data la marcajul transversal pentru oprire, adică cel dinaintea marcajului de trecere pentru pietoni si abia după ce trec pietonii poți sa avansezi pana in locul in care ai vizibilitate buna ca sa te poți asigura (stand pe loc pentru ca ai STOP) pentru intrarea in intersecție.



Daca nu sunt pietoni care intenționează sa traverseze, poți sa încetinești si sa avansezi pana in locul in care ai vizibilitate buna ca sa te poți asigura (stand pe loc pentru ca ai STOP) pentru intrarea in intersecție.


MARCEL
MARCEL 01.11.2020 08:38
Buna ziua!
Daca la proba de traseu am indicatorul STOP/OPRIRE si trebuie sa virez la stanga, opresc in punctul cu vizibilitate maxima, ma asigur si constat ca din dreapta vine un autovehicul, care este la distanta mare, iar eu virez la stanga si ma incadrez pe noua directie pana sa se apropie autovehiculul de acea intersectie.
In acest caz examinatorul poate sa considere ca nu am acordat prioritate de trecere, chiar daca am avut timp mult pana sa se apropie acea masina ???

Un raspuns, URGENT, VA ROG ....

Apropo ... examinatorul are voie sa spuna sa ne miscam mai repede, sa nu mai stam asa mult in intersectie la asigurare !!!

Ceva de genul ,,INTRAM SI NOI .....? ...
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 09.11.2020 13:38

In mod normal, daca nu îl oblici pe cal care se apropie de pe drumul cu prioritate sa reducă brusc viteza sau sa vireze brusc ca sa evite un eventual accident, însemnă ca nu este caz de neacordare de prioritate. Însă examinatorul este cel care apreciază situația si decide.


Alin Stefanescu
Alin Stefanescu 10.09.2020 04:06
La cale ferata ,la examen pot opri dupa indicator?Indicatorul nu confera o buna vizibilitate .cum procedez?opresc de 2 ori?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 22.09.2020 12:29

Nu, la calea ferata nu se poate depăși acest indicator daca trebuie sa oprești. La calea ferata acest indicator (oprire) doar completează semnificația indicatorului de cale ferata (doar pentru o mai buna vizibilitate) care nu îți permite sa îl depășești.


George
George 26.08.2020 14:55
Buna ziua daca am trecere de pietoni si marcaj pentru oprire(de la trecere) si dupa o intersectie si langa semnul de trecere pentru pietoni este si un stop. Unde este corect sa ne oprim pentru semnul stop inainte de trecere sau in punctul de vizibilitate maxima dupa trecere pentru a putea intra in intersectie?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 26.08.2020 15:14

Se opreste inaintea marcajului, dupa se poate inainta usor pana ce se capata vizibilitate, dar fara sa se intre pe drumul cu care te intersectezi.


George
George 27.08.2020 18:56
Deci opresc de 2 ori in cazul in care nu am pietoni o data inainte de trecere si o data dupa trecere in punctul in care am vizibilitate maxima?
Andrei
Andrei 23.07.2020 20:42
Prezint o situatie tipica: Semnul ,,Stop”, in locul marcajului transversal avem o trecere pentru pietoni. Punctul de vizibilitate maxima se afla atunci cand masina efectiv ,,sta” pe trecerea pentru pietoni.

Cum se procedeaza in acest caz? Bineinteles ca in primul rand vom acorda prioritate pietonilor. Apoi:
1. Daca drumul principal este foarte aglomerat suntem nevoiti sa stam(oprim) efectiv pe trecerea pentru pietoni (chiar si un minut, daca e nevoie). Este legal acest lucru?
2. Daca totusi avem vizibilitate INAINTEA trecerii pentru pietoni, cum procedam? Oprim INAINTE de trecere si ne asiguram simultan atat la pietoni cat si la masini?

Multumesc.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 02.08.2020 20:22

Daca sunt pietoni care intenționează sa traverseze trebuie sa oprești prima data la marcajul transversal pentru oprire, adică cel dinaintea marcajului de trecere pentru pietoni si abia după ce trec pietonii poți sa avansezi pana in locul in care ai vizibilitate buna ca sa te poți asigura (stand pe loc pentru ca ai STOP) pentru intrarea in intersecție.



Daca nu sunt pietoni care intenționează sa traverseze, poți sa încetinești si sa avansezi pana in locul in care ai vizibilitate buna ca sa te poți asigura (stand pe loc pentru ca ai STOP) pentru intrarea in intersecție.


Liviu
Liviu 06.07.2020 21:38
Salut! Ma puteti ajuta cu niste informatii legate de intersectiile de genul "all way stop" sau unde si daca pot gasi niste reglementari referitoare la trecerea prin aceste intersectii in Romania?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.07.2020 09:43

Legislația din România nu include astfel de tipuri de intersecții. Deci, in Romania nu o sa găsești așa ceva.


Liviu
Liviu 07.07.2020 09:50
Sunt...intr-un anume complex rezidential. De aici si intrebarea. Ar putea fi un regulament interior?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.07.2020 09:55

Legislația rutiera (OUG 195 / 2002 si Regulamentul acesteia) nu lasă aceasta opțiune. Daca exista așa ceva pe o proprietate privata, nu suntem 100% siguri, dar credem ca este ceva facut neregulamentar (ilegal).


Liviu
Liviu 07.07.2020 09:56
Am inteles. Multumesc frumos!

Lasă un comentariu

© 2021 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓