Oprire - Indicatoare de prioritate

Ai parcurs 0.0% din Indicatoare de prioritate

Oprire

Se amplasează pe drumul public fără prioritate, unde poziția de pătrundere este lipsită de vizibilitate (clădiri, copaci, etc.). Conducătorul vehiculului este obligat să oprească în locul cu vizibilitate maximă (putând trece de indicator) indiferent dacă pe drumul prioritar circulă sau nu alte vehicule, dacă circulă vehicule pe drumul prioritar le acordă prioritate, după care își poate continua deplasarea.

În cazul în care indicatorul rutier este însoțit de un marcaj transversal, conducătorul vehiculului este obligat să oprească înainte de linia orizontală continuă.

Acest indicator poate fi însoțit de panoul adițional „Direcția drumului cu prioritate'” care specifică direcția drumului cu prioritate printr-o linie neagră îngroșată.

67 Comentarii Lasă un comentariu

Andrei
Andrei 23.07.2020 20:42
Prezint o situatie tipica: Semnul ,,Stop”, in locul marcajului transversal avem o trecere pentru pietoni. Punctul de vizibilitate maxima se afla atunci cand masina efectiv ,,sta” pe trecerea pentru pietoni.

Cum se procedeaza in acest caz? Bineinteles ca in primul rand vom acorda prioritate pietonilor. Apoi:
1. Daca drumul principal este foarte aglomerat suntem nevoiti sa stam(oprim) efectiv pe trecerea pentru pietoni (chiar si un minut, daca e nevoie). Este legal acest lucru?
2. Daca totusi avem vizibilitate INAINTEA trecerii pentru pietoni, cum procedam? Oprim INAINTE de trecere si ne asiguram simultan atat la pietoni cat si la masini?

Multumesc.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 02.08.2020 20:22

Daca sunt pietoni care intenționează sa traverseze trebuie sa oprești prima data la marcajul transversal pentru oprire, adică cel dinaintea marcajului de trecere pentru pietoni si abia după ce trec pietonii poți sa avansezi pana in locul in care ai vizibilitate buna ca sa te poți asigura (stand pe loc pentru ca ai STOP) pentru intrarea in intersecție.



Daca nu sunt pietoni care intenționează sa traverseze, poți sa încetinești si sa avansezi pana in locul in care ai vizibilitate buna ca sa te poți asigura (stand pe loc pentru ca ai STOP) pentru intrarea in intersecție.


Liviu
Liviu 06.07.2020 21:38
Salut! Ma puteti ajuta cu niste informatii legate de intersectiile de genul "all way stop" sau unde si daca pot gasi niste reglementari referitoare la trecerea prin aceste intersectii in Romania?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.07.2020 09:43

Legislația din România nu include astfel de tipuri de intersecții. Deci, in Romania nu o sa găsești așa ceva.


Liviu
Liviu 07.07.2020 09:50
Sunt...intr-un anume complex rezidential. De aici si intrebarea. Ar putea fi un regulament interior?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.07.2020 09:55

Legislația rutiera (OUG 195 / 2002 si Regulamentul acesteia) nu lasă aceasta opțiune. Daca exista așa ceva pe o proprietate privata, nu suntem 100% siguri, dar credem ca este ceva facut neregulamentar (ilegal).


Liviu
Liviu 07.07.2020 09:56
Am inteles. Multumesc frumos!
Alexandru
Alexandru 07.06.2020 10:56
Si cu aceasta termin și vă mulțumesc că m-ați suportat. Cred că elevul trebuie să știe cu adevărat cum stă treaba. Dumneavoastră sunteți cei mai buni. Aici sunt cele mai clare și mai pertinente explicați și, mai ales, sunt însoțite de articolele de lege. Oamenii au nelămuriri, în comentarii, tocmai pe zonele unde legea, sau aplicarea ei la examenul de traseu, poate fi atât de interpretabilă. Insistați, vă rog, mai mult aici, despicați firul în patru, și nu vă sfiiți să spuneți ceea ce simțiți, în raport cu litera și spiritul legii. Cred că pregătirea teoretică a oricărui elev trebuie făcută pe trei paliere distincte. Primul, litera, ce prevede legea si dacă nu respectăm, răspundem. Al doilea, spiritul, cum și ce trebuie făcut la examenul de traseu, și dacă nu știm sau nu facem, nu promovăm. Iar al treilea, sfaturi de bun simț, cu esență preventiv defensivă, de care nu suntem obligați dar ar fi foarte bine să ținem cont. Cred că nimeni nu-și dorește ca un elev să "cadă" la traseu din cauza unui sfat pe care el l-a crezut obligație legală, sau și mai rău, după ce obține permisul de conducere, să ajungă într-o situație periculoasă din cauza necunoașterii unei obligații legale, pe care el a crezut-o sfat. Felicitări Scoala Rutieră. Drumuri bune și elevi tot mai inteligenți. Nu vă opriți aici.
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 08.06.2020 14:40

Ne bucuram ca putem sa va ajutam.


Alexandru
Alexandru 07.06.2020 10:23
Si ca să enervez pe toata lumea, vă rog să-mi permiteți să trag o concluzie. Când întâlnim indicatorul "oprire" la o intersectie prin care nu circulă nimic, legea ne obligă să respectăm semnificația indicatorului, semnificația indicatorului nu există în lege, (e scrisă pe indicator și atât), iar dacă nu respectăm ceea ce nu există, legea nu ne face nimic, pentru că, deasemenea, nu există nici-o sanctiune prevăzută în lege pentru situațiile în care nu respectăm ceea ce nu există, dar "chipurile" legea ne obligă, când nu circulă nimic prin intersecție. Of, ce păcat că a murit marele Caragiale înainte de a face școala de șoferi de astăzi.
Alexandru
Alexandru 07.06.2020 09:26
Bună ziua. Întrebarea mea era cu totul alta. Acum am mai multe. Unu, în lipsa marcajului transversal de oprire, (art 81 regulament), unde scrie în lege că indicatorul “oprire" ne obligă strict sa oprim? Doi, mai mult decât atât, dacă nu se respectă semnificația indicatorului "oprire", (pe care, repet, nu o găsesc in lege), și anume, dacă nu oprim atunci când pe drumul cu prioritate nu circulă niciun vehicul, care este sancțiunea prevăzută de lege și la ce articol o găsesc, că nici aceasta nu există. Sanctiunile de la art 100 și 101 din ordonanță, sunt pentru neacordare de prioritate, nu pentru nerespectarea semnificației indicatorului, (care nici aceasta nu există). Adică, mai simplu, care și unde este sancțiunea pentru nerespectarea articolului 57 din ordonanță, în ceea ce priveste indicatoarele? Si trei, observ ca se insistă în mediul de pregătire al elevilor pe oprirea la punctul de maximă vizibilitate, FĂRĂ A PATRUNDE ÎN INTERSECTIE!?!? Intrebare simplă, LA CE ARTICOL ESTE PREVĂZUTĂ ACEASTĂ DISPOZITIE? Pentru că, în realitate, punctul de maximă vizibilitate poate fi dincolo de colțul intersecției. (și de cele mai multe ori chiar este). Elevul care opreste în punctul de maximă vizibilitate fără a pătrunde în intersecție, constată că a oprit degeaba, într-un punct în care nu vede mai nimic, conform unui sfat care nu este susținut prin lege. Îmi cer scuze dacă în ignoranța mea, greșesc cu ceva. Vă mulțumesc.
Olaru oxana
Olaru oxana 05.06.2020 08:15
La întîlnirea indicatorului STOP sunt obligata sa opresc,fiind marcaj sunt obligată sa opresc exact la marcaj sau pot opri puțin inaintea lui avînd vizibilitate foarte bună in ambele parti(aflinduma înafara orașului)???
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 06.06.2020 10:40

Se oprește la marcajul pentru oprire, după care se poate înainte ușor pana ce se capătă vizibilitate, dar fără sa se intre pe drumul cu care se intersectează.


Alexandru
Alexandru 04.06.2020 18:55
Buna ziua, va rog să-mi spuneți la ce articol din Ordonanță sau din Regulamentul ei de aplicare scrie ca oprirea la punctul de maximă vizibilitate în vederea asigurării se va face înainte de pătrunderea în intersecție? Sau de unde reiese, indirect. Vă mulțumesc. Oricum, în afară de articolul 81 din Reg, de unde, eventual, s-ar deduce, nu scrie nicăieri în Codul Rutier că suntem obligați să oprim la indicatorul oprire. Din articolul 129 din Reg. reiese, tot indirect că trebuie să acordăm prioritate, dar nu să oprim. Vă rog să ne lămuriți, sunt obosit și poate îmi scapă mie ceva. Legislația are doua, trei, neclaritați, iar aceasta este una dintre ele.
Gabor Iancu
Gabor Iancu 21.02.2020 10:54
As avea si eu o intrebare va rog...
Ieri am avut orașul si am fost respins pentru nerespectarea indicatorului stop... As vrea sa stiu cu cate puncte se penalizeaza in mod normal aceasta fapta la un examen?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 21.02.2020 18:04
Gavril Ungureanu
Gavril Ungureanu 25.05.2020 14:08
5 pumcte
Ronaldo 7 Cristiano
Ronaldo 7 Cristiano 11.12.2019 05:13
Daca două vehicule se întâlnesc într-o intersecție,unul dintre ei întâlnește indicatorul oprire, iar celălalt indicatorul cedează trecerea ,care dintre ei au prioritate de trecere ?, O sa se acorde prioritate de dreapta? Mulțumesc!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 11.12.2019 06:45

Este o situație de egalitate, intre ei se va aplica prioritatea de dreapta. Vezi mai multe in aceasta lecție video - Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin lege


Izabela Blajut
Izabela Blajut 25.09.2019 13:50
Astazi am avut orasul,in capat la intersectia cu bulevardul indicator "STOP" SI trecere de pietoni,am facut stopul la terminarea strazii(atunci cand botul masinii a ajuns la marginea trotuarului),oprind asadar pe trecere,dar totodata asigurandu-ma ca nu sunt pietoni,insa politistul a venit cu replica"De ce oprim pe trecerea de pietoni,nu avem voie"...La scoala de soferi,instructorul m-a invatat sa fac exact cum v-am descris mai sus,iar cand i-am explicat situatia a spus ca ceilalti politisti asa au cerut pana atunci si a ramas si el foarte nedumerit de situatie.Daca ati putea sa ma lamuriti as fi foarte recunoscatoare.Multumesc
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 10.11.2019 10:46

Probabil ar fi vrut sa oprești prima data la marcajul transversal pentru oprire, adică cel dinaintea marcajului de trecere pentru pietoni si abia după ce te-ai asigurat ca nu sunt pietoni sa continui sa avansezi pana ce ai vizibilitate buna ca sa te poți asigura pentru intrarea in intersecție. In mod normal, oprirea se face la marcajul de oprire, deci, cam are dreptate.




Regulament - Articolul 81

(1) Marcajul transversal constând dintr-o linie continuă, aplicată pe lăţimea uneia sau mai multor benzi, indică linia înaintea căreia vehiculul trebuie oprit la întâlnirea indicatorului "Oprire". Un asemenea marcaj poate fi folosit pentru a indică linia de oprire impusă printr-un semnal luminos, printr-o comandă a agentului care dirijează circulaţia, de prezenţa unei treceri la nivel cu o cale ferată, cu o linie de tramvai sau a unei treceri pentru pietoni. Înaintea marcajului ce însoţeşte indicatorul "Oprire" se poate aplica pe partea carosabilă inscripţia "Stop".




 


Deaconu Irinel
Deaconu Irinel 21.09.2019 15:52
Salutare, am o nedumerire, luni am orașul iar la mine în oraș este o intersecție mare, iar eu venind de pe o stradă cu doua benzi de sens întâlnesc înainte de a intra în acea intersecție indicatorul stop și trecere de pietoni, as dori să știu unde ar trebui sa opresc in aceasta situație, eu consider că ar fi ok sa opresc înaintea trecerii de pietoni, dar nu sunt sigur că după aceea daca aș putea să opresc pe trecerea de pietoni pentru o vizibilitate mai buna, mulțumesc
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 22.09.2019 14:44

Daca oprirea se face pentru a trece pietonii, se va opri inaintea marcajului transversal de dinaintea trecerii pentru pietoni. Daca nu sunt pietoni, oprirea se va face cat mai apoape de limita intersectarii cu drumul transversal, trecand de marcajul transversal si chiar si de indicator, dar fara a intra pe drumul transversal, nici macar cu botul masinii.


Denys Dodita
Denys Dodita 10.09.2019 19:03
Daca sunt intr-o intersectie si am indicatorul "Stop" trebuie sa opresc in dreptul indicatorului? (gen langa el) sau cat mai aproape de marcajul de oprire de pe strada ca sa am vizibilitatea maxima ?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 22.09.2019 14:51

Oprirea se va face la marcajul pentru oprire, care este de regula la limita cu drumul transversal, sau, in cazul in care nu se regăsește marcajul, in locul cu vizibilitate maxima maximă, putând trece de indicator. In ambele cazuri se poate trece de indicator.


Laurențiu Oancea
Laurențiu Oancea 30.10.2019 20:13
Deci sa intelegem ca indicatorul a fost plasat gresit ?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 31.10.2019 08:37

Nu a fost instalat gresit. Asa se instaleaza acest indicator.


Pungut Ramona
Pungut Ramona 20.08.2019 04:20
Daca la iesirea de pe un drum fara proritate pe unul cu prioritate este indicatorul Stop dar drumul este liber .obligatoriu trebuie sa ma opresc.Nu este suficient sa ma asigur si sa ies? Pentru ca este un drum in panta si este f greu de oprit. Va multumesc
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 20.08.2019 09:50

Daca întâlnești indicatorul Stop (Oprire) este obligatorie oprirea. In schimb, daca întâlnești indicatorul "Cedează trecerea" nu mai este obligatorie oprirea, însă daca este necesar sa oprești ca sa te asiguri, trebuie sa o faci. Este se instalează in funcție de vizibilitatea pe care o ai in acel loc, fie "Oprire" fie "Cedează trecerea".


Velica George
Velica George 15.06.2019 06:57
Eu am fost penalizat de către examinator in timpul examenului, pe o stradă cu stop, unde indicatorul nu era predispus cu marcaj și care era amplasat la 4 metri înaintea coltului intersectiei, mi se.a pus piciorul în frana, am intrebat, de ce, a spus că odată trebuie sa opresc in fata indicatorului, apoi să continui unde am vizibilitate, eu am explicat că nu este așa, dar m.am ales cu 21 de pct de penalizare, probabil că ar trebui sa mai urmeze și alți examinatori acest curs, se pare că trebuie să.i învățăm noi mai nou!
Oricum, va mulțumesc pentru acest site, in 2 zile de curs video, am luat 25 la proba de sala!
Alex Buse
Alex Buse 17.07.2019 05:06
Nu poti face contestatie sau ceva?
Andreea B
Andreea B 05.08.2019 16:53
Mie mi s-a atras atentia ca de ce am oprit de 2 ori( o data la trecerea de pietoni si am mai oprit odata la stop). Mi-a zis ca am oprit teatral, daca nu opream, eram penalizata. Nici nu mai stii ce sa spui.
Velica George
Velica George 05.08.2019 17:00
Se mai întâmplă să fie în funcție de "disponibilitatea" numărului de candidați admiși și data respectivă, cheful examinatorului și de priceperea candidatului, dar acum sa fim realiști și sinceri, cine a condus exemplar după 15 ore de condus plus alte 2 sau 3 înainte de examen, alții nu conduc după ani de zile, pretențiile sunt ridicate, într-adevăr riscul este mare, dar consider că s.a ajuns uneori la extrema, a 2a oara a fost cu succes pentru mine, am admis cu 20, câteva semnale eronate și nerespectarea indicatorului de stop, care puteam pică, desi, am întâlnit un om deosebit și care a înțeles, a fost prima data, din multiplele indicatoare întâlnite pe parcursul examenului, mai sunt și oameni binevoitori, de aceea am tot respectul pentru cei care știu de unde au plecat și înțeleg tracul și emoțiile prin care noi trecem în momentul examenului.
Andrei Alungi
Andrei Alungi 16.10.2019 19:06
Fix la fel am patit si eu ca si tine...mi s a pus frana...acum in 22 dau iar orasul, sper sa am norocul tau!
puscasu robert
puscasu robert 23.02.2019 13:58
Ce chestionare trebuie sa invat pentru categoria tr.
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 24.02.2019 16:28

Lasă un comentariu

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓