Direcția drumului cu prioritate - Panouri aditionale

Ai parcurs 0.0% din Panouri aditionale

Direcția drumului cu prioritate

Panoul adițional se instalează la intrarea într-o intersecție, pe drumul cu prioritate, indicând prin linia neagră îngroșată direcția drumului cu prioritate. Acesta se instalează sub indicatorul „Drum cu prioritate”.

61 Comentarii Lasă un comentariu

Paul
Paul 28.08.2021 05:05
In situația în care eu vin din dreapta pe drumul prioritar și îl părăsesc făcând dreapta pe drumul neprioritar, am prioritate de dreapta față de toți ceilalți?
Andrei Emanuel
Andrei Emanuel 09.09.2021 13:34
Da.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 18.09.2021 13:15

Da, fata de cei care vin de pe drumurile fără prioritate deoarece aceștia întâlnesc unul din indicatoarele "Cedează Trecerea" sau "OPRIRE", iar cu cel care vine din stânga, de pe drumul cu prioritate, nu îți intersectezi traiectoria si nu este nevoie de acordare de prioritate.


Fabian
Fabian 22.08.2021 19:06
Daca intalnesc acest panou aditional cu prioritate la dreapta si eu vreau sa virez, la stanga , iar autoturisum din partea stanga circula pe directia inainte, dece este obligat sa i-mi dea prioritate? "prioritate de dreapta", dar cum? eu am schimbat sensul de mers, nu trebuie sa dau prioritate ambelor autoturisme din dreapta si stanga?? sunt confuz!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 18.09.2021 13:21

In cazul descris de tine, cel care vine din stânga întâlnește unul din indicatoarele "Cedează Trecerea" sau "OPRIRE", si trebuie sa acorde prioritate celor care vin de pe drumurile cu prioritate. Deci, acesta nu îți va acorda prioritate de dreapta, el îți va acorda prioritate pentru ca așa îl obliga indicatorul pe care îl întâlnește.



De reținut ca este important de pe ce tip de drum ajungi in intersecție, cu sau fără prioritate. Nu este important pe ce drum vrei sa ajungi sau daca părăsești sau nu drumul cu prioritate. Atât timp cat cel din stânga are indicator care îl obliga sa acorde prioritate celor de pe drumul cu prioritate, nu contează daca cel de pe drumul cu prioritate își continua direcția pe drumul cu prioritate sau părăsește drumul cu prioritate.


Condrat Constantin
Condrat Constantin 03.08.2021 10:38
Când întâlnim acest indicator, este nevoie de a semnaliza direcția de mers?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 03.08.2021 15:23

Orice schimbare a directiei de deplasare se semnalizeaza.


GB Gabi
GB Gabi 16.06.2021 06:42
Daca merg inainte pierd prioritatea? Daca da cui trebuie sa dau prioritate.
Nuvreau Satispun
Nuvreau Satispun 17.06.2021 10:31
si eu am nelamurirea asta...
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 17.06.2021 16:48

Vezi explicatia aici

 


David Lazar
David Lazar 30.06.2021 16:40
Daca mergi in fata trebuie sa dai doar prioritate de dreapta celor de pe drumul prioritar. Practic niciodata nu ai treaba cu strazile cu linie subtire. De exemplu daca privin strazile precum panou si tu ai veni din partea dreapta si mergi in stanga, nu trebuie sa dai prioritate absolut nimanui pentru ca nu ai pe nimeni prioritar in dreapta.
Marcel ion
Marcel ion 07.06.2021 10:27
Bună ziua..am o nelămurire. Dacă eu circul pe drumul principal și în intersecție intenționez sa merg înainte (părăsesc drumul principal și întru pe cel secundar) .Întrebarea mea este: Am obligația din punct de vedere legislativ sa dau semnal stânga? Sau pur și simplu doar acord prioritate celor care vin din sens opus ? O parte din prieteni susțin ca trebuie sa dau semnal stânga deoarece părăsesc drumul principal și întru pe cel secundar chiar dacă direcția de mers este înainte, iar o parte susțin ca nu trebuie sa dau nici un fel de semnal deoarece merg pe direcția înainte neavând importanta ca părăsesc drumul principal și întru pe unul secundar
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 07.06.2021 15:29

Orice schimbare a directiei de mers trebuie semnalizata.


Alexandru Turcan
Alexandru Turcan 12.02.2021 17:43
Panoul adițional când se întâlnește mai exact? Când de pe 2 drumuri se întâlnesc 2 vehicule cu prioritate?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 13.02.2021 09:19

Panoul se instaleaza la intrarea in intersectie iar linia ingrosata indica directia drumului cu prioritate.


Dunitru Dumy
Dunitru Dumy 04.01.2021 04:32
Buna dimineata am o intrebare daca eu vitej la stanga am prioritate
Dunitru Dumy
Dunitru Dumy 04.01.2021 04:34
Buna dimineata daca virej la stanga am prioritate
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 09.01.2021 12:27

Daca întâlnești acest panou adițional, cu aceeași reprezentare ca aici, si virezi la stânga, vei avea prioritate față de cei care vin din stânga si din fata. Dar fata de cel care vine din dreapta nu vei avea prioritate, trebuie sa ii acorzi acestuia prioritate de dreapta.


Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 09.01.2021 12:28

Urmează cursul de legislație video 3D din pasul 1, te va ajuta sa înțelegi multe astfel de situații.


Gabriela-Larisa Cărbunariu
Gabriela-Larisa Cărbunariu 21.11.2020 20:50
Bună ziua! Dacă întâlnesc acest indicator si eu circul pe drumul cu prioritate dar semnalizez stânga deoarece vreau sa merg înainte (semnalizez deoarece părăsesc drumul județean si intru pe un dum comunal) este corect sa semnalizez stanga si sa merg înainte?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.12.2020 12:51

Daca vrei sa mergi înainte, indiferent de pe ce drum ajungi in intersecție, nu vei semnaliza. Semnalizezi stânga daca faci stânga si semnalizezi dreapta daca faci dreapta.


radu sorin
radu sorin 27.07.2020 12:48
Buna ziua! Se da urmatoarea ipoteza: drum cu doua benzi caruia ii este incident semnalizarea ”drumul prioritar la dreapta”. Vehiculul de pe banda 1 (langa trotuar) intentioneaza sa mearga in fata, vehiculul de pe banda 2 sa vireze dreapta (pe drumul prioritar). Va rog sa imi spuneti daca:
a) fata de cele doua masini are incidenta indicatorul avand in vedere ca acestea se afla pe acelasi drum;
b) daca vehiculul de pe banda 2 care urmeaza sa schimba directia de mers trebuie sa permita celui de pe prima banda sa-si continue deplasarea inainte .
multumesc!
Marius Eduard Canura
Marius Eduard Canura 01.08.2020 21:52
Ambele autovehicule sunt incadrate gresit pe cele 2 benzi. Daca conducatorul autovehiculului de pe banda 1 (de langa trotuar) stie ca vrea sa merga pe directia inainte, avea obligatia sa se inscrie din timp pe banda 2 (in plus mai are obligatia sa acorde prioritate de dreapta celor care veneau din sensul opus de mers pe drumul cu prioritate). Conducatorul autovehiculului de pe banda 2 (care are obligatia ca oricare alt sofer in trafic sa se orienteze din timp dupa marcajele si semnele de circulatie care ii pre-semnalizeaza ca drumul cu prioritate va vira la dreapta) are obligatia sa se inscrie pe banda 1 (de langa trotuar) ca sa nu incurce circulatia.
Cris Tina
Cris Tina 22.06.2020 12:11
M-am contrazis cu cineva: daca sunt pe drumul cu prioritate, ca in imaginea de mai sus, nu trebuie să semnalizez pentru ca nu schimb directia, ca si cum prioritatea si directia ar fi acelasi lucru. Exprimarea exactă a fost: "daca rămâi pe drumul cu prioritate, nu trebuie să semnalizezi pentru ca nu schimbi directia, ăla e drumul. Semnalizezi doar daca iesi de pe drumul cu prioritate. "Sofereste" poti sa dai semnal, dar legal nu esti obligat. Se considera ca schimbi directia doar daca iesi de pe drumul cu prioritate". Va rog sa clarificati aberația pentru ca mulți asa susțin: cand circula pe un drum cu prioritate, ei nu trebuie să semnalizeze!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.07.2020 10:43

Este gresit ceea ce susținea persoana cu care te-ai contrazis. Legea îl obliga sa semnalizeze orice schimbare a direcție de mers. Sa se gândească ca aceste semnale de direcție se dau pentru ai ajuta pe ceilalți participanți la trafic sa îți înțeleagă intențiile. Daca nu va semnaliza dreapta, ceilalți participanți la trafic vor înțelege ca el dorește sa nu schimbe direcția de mers, adică sa meargă pe direcția înainte. Deci, semnalizarea directei de mers este obligatorie, indiferent daca se continua sau nu pe drumul cu prioritate.


Cristian Dumitru
Cristian Dumitru 20.06.2020 13:06
Bună ziua,
Descrierea indicatorului nu e tocmai exactă, acesta putându-se amplasa și pe drumul fără prioritate. Panoul adițional instalat fie pe drumul prioritar, fie pe drumul fără prioritate are aceeași semnificație, de informare a drumului prioritar prin linia îngroșată și de informare a drumului/drumurilor fără prioritate, prin linia/liniile subțiri ce intră/ies din intersecție.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.07.2020 10:38

Explicația se refera fix la aceasta varianta a desenului de pe indicator. Această varianta se instalează doar sub indicator de prioritate. Poziția drumului cu prioritate este diferita pe drumurile fără prioritate. Dar, într-adevăr, semnificația acestor tipuri de panouri adiționale este fix aceea pe care ai dat-o tu.


Cristi Stanescu
Cristi Stanescu 18.06.2020 15:51
cand intalnesc indicatorul voi avea prioritate doar daca merg la dreapta sau daca vreau sa merg si inainte?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.07.2020 10:34

Doar daca mergi la dreapta ai prioritate fata de toți ceilalți. Daca mergi într-o alta direcție vei avea prioritate doar fata de cei din fata si cei din stânga, celui din dreapta trebuie sa ii acorzi prioritate de dreapta.


Adi
Adi 23.05.2020 07:40
Am o dilema. Daca într-o intersectie sunt doua autoturisme:
Primul (A) are semnul Stop cu panoul aditional Inainte si la Dreapta.
Al doilea (B) e pe drumul prioritar avand semnul Drum cu prioritate cu semnul aditional Inainte si la Dreapta, dar in loc sa urmeze drumul prioritar semnalizeaza stanga pierzand prioritatea, (schimband sensul de mers inspre drumul pe care se afla soferul (A) cu semnul Stop).
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 23.05.2020 08:48

Cel cu „cedează trecerea” trebuie sa dea prioritate celui care are „drum cu prioritate”, indiferent in ce direcție va merge cel care are „drum cu prioritate”.


Dobre Gheorghita
Dobre Gheorghita 25.03.2020 16:51
Vă rog să imi spuneți unde in codul rutier, regulament şi ordonanță, scrie ca la acest panou adițional (drum cu prioritate catre dreapta), daca merg pe direcția inainte se semnalizează parasirea drumului cu prioritate sau nu semnalizez deloc pt ca se semnalizeaza doar schimbarea direcției de mers?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 25.03.2020 19:37

Obligatia de a semnaliza o ai la schimbarea directiei de mers. In cazul in care mergi pe diretia inainte nu ai obligatia de a semnaliza pentru ca nu schimbi directia de mers.


Cris Tina
Cris Tina 20.06.2020 21:09
Dacă rămân pe drumul cu prioritate, se considera ca schimb directia de mers si trebuie semnalizat dreapta?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.07.2020 10:45

Cris Tina, legea obliga sa se semnalizeze orice schimbare a direcție de mers. Sa ne gandim ca aceste semnale de direcție se dau pentru ai ajuta pe ceilalți participanți la trafic sa îți înțeleagă intențiile. Daca nu vei semnaliza dreapta, ceilalți participanți la trafic vor înțelege ca tu nu dorești sa schimbi direcția de mers, adică vei merge pe direcția înainte. Deci, semnalizarea directei de mers este obligatorie, indiferent daca se continua sau nu pe drumul cu prioritate.


Marian
Marian 27.02.2021 08:32
Nu inteleg de ce trebuie semnalizat daca continui pe drumul cu prioritate, este ca si cum ai intra intr-o curba, asa este legal? sa semnalizezi cand intri in curbe?
Victor Stan
Victor Stan 20.07.2021 19:15
Marian, pentru ca drumul cu prioritate, in cazul de fata, te forteaza sa schimbi directia de mers. Iar daca schimbi directia de mers, trebui sa semnalizezi. Nu inteleg de ce atat de multi au problema asta. Daca faci la stanga, la dreapta, daca depasesti sau doar schimbi banda, daca pleci de pe loc sau opresti, trebuie sa semnalizezi, indiferent daca esti sau nu pe drum cu prioritate. De ce? Ca sa stie cel din spatele sau fata ta ce ai de gand sa faci, d-asta se semnalizeaza. Daca tu te apropii de intersectie si nu semnalizezi, inseamna ca mergi inainte, iar cel din spatele tau nu va reduce viteza. Daca tu faci la dreapta fara sa semnalizezi, cel din spate va trebui sa franeze brusc deoarece nu a putut anticipa intentia ta si uite asa se fac accidente si ambuteiaje in trafic. Daca drumul cu prioritate face la dreapta, nu este obligatoriu ca tu sa faci la drepta, poti merge linistit inainte. Deci semnalizeaza orice ai de gand sa faci, ca nu esti singur pe sosea.
Razvan Mureseanu
Razvan Mureseanu 25.02.2020 09:26
am o intrebare, eu care intalnesc panoul aditional am prioritate in directia unde este ingrosata linia ?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 25.02.2020 16:47

Da, daca urmezi drumul cu prioritate, adică linia îngroșată, ai prioritate fata de toți ceilalți cu care îți intersectezi traiectoriile.


Lasă un comentariu

© 2021 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓