Pasul 3 - Mediu de învățare » GENERAL (toate întrebările) Categoria B (B, B1)

0% PASUL 3 - Mediu de învățare (0 întrebări din 1183)
Mediu de învățare GENERAL (toate întrebările) Categoria B (B, B1)
Întrebarea 725 din 1183

Cum procedaţi corect în această situaţie?

A vă angajaţi în traversare înaintea autocamionului;
B permiteţi trecerea autocamionului;
C acordaţi prioritate de dreapta.

Explicație video (actualizată 2022)

Explicație (actualizată 2022)

În această situație întâlniți o intersectie nedirijată de două drumuri de aceeași categorie, în intersecțiile nedirijate a două drumuri de aceeași categorie se va aplica regula priorității de dreapta. Din partea dreaptă nu circulă vehicule, deci nu veți acorda prioritate de dreapta la intrarea în intersecție, însă dumneavoastră schimbând direcția de mers către stânga trebuie să îi acordați autocamionului prioritate, deoarece în timpul virajului către stângă autocamionul vă vine din partea dreaptă.

Răspunsul corect este: B

Găsiți aici lecție video cu Prioritatea și acordarea priorități --> Codul Rutier - Prioritatea și acordarea priorități
Găsiți aici lecție video cu PRORITATEA acordată prin indicatoare --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin indicatoare
Găsiți aici lecție video cu PRORITATEA acordată prin lege --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin lege

Articole de referință (legislație 2022)

OUG - Articolul 57

(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.

OUG - Articolul 59

(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta.

Te întrebi dacă avem aceleași întrebări ca la examenul oficial ??? DA, avem aceleași întrebări. Vezi în acest VIDEO -->> Da, avem întrebările de la DRPCIV

39 Comentarii Lasă un comentariu


Istrate Marius
Istrate Marius 25.06.2022 08:57
Procedezi corect in aceasa situatie daca virezi inainte la dreapta deoarece pe drumul din stanga este indicatorul -circulatia interzisa in ambele sensuri-
S-au proate ca explicatia aceasta este pentru raspunsul corect B si nu C deoarece nu ai cum sa virezi la stanga ca sa fie numita priorietate de dreapta.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 10.07.2022 08:10

Indicatorul instalat pe stâlpul de la intrarea pe strada din stânga este indicator de limitare de viteză, nu este indicator de acces interzis. Se acordă prioritate autocamionului pe baza articolului 59 de mai sus.



Marius Teodor
Marius Teodor 06.06.2022 22:58
Tind să susțin (și cred că e singura chestie cu care nu pot să fiu de acord pe site-ul aceasta) că acordarea de prioritate în momentul unui viraj la stânga, NU se numește (și nu are nici o legătură cu) „regula de prioritate de dreapta”. Cele mai importante două motive sunt: 1: „prioritatea de dreapta” este descrisă în articolul 57, iar acrodarea de prioritate la virajul la stânga este descrisă la articolul 59, și 2: nu cred că există vreo manevra care necesită conducătorul ca sa se uite în viitor ca să decidă ce are de făcut, adică vehicolul NU este în dreapta, doar dacă se angajezi în viraj.

Plus, întrebarea aceasta susține înțelegerea mea.

Nu este exclus să greșesc, dar în cazul respectiv, vă rog să-mi clarificați unde am greșit cu cele menționate de sus.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.06.2022 09:24

Ceea ce impune articolul 59 alineatul (2) este tot o consecință a priorității de dreapta. În legislația rutieră (OUG 195/2002), nici în art. 57 alin. (1) nici în art. 59 alin. (2) nu există exprimarea „regula priorității de dreapta” sau „prioritate de dreapta”. Prin urmare, ambele articole de lege impun obligația de a acorda prioritate celor cu care ne intersectăm, dacă aceștia ne vin din partea dreaptă, numai că 57/1 se aplica doar în intersecțiile nedirijate iar 59/2 se aplică atât în intersecțiile cu circulație nedirijată cât și în cele cu circulație dirijată. Suntem conștienți că această întrebare a fost creată de către cei de la DRPCIV cu intenția de a pune elevii în dificultate, însă trebuie menționat că la examen trebuie bifat exact așa cum este aici pe Școala Rutieră ca să fie considerat răspuns corect.



David Gindila
David Gindila 29.05.2022 06:42
Eu cred ca la intrebarea aceasta poate fi considerat ca si raspuns corect si acordarea prioritatii de dreapta pe langa permiterea trecerii autocamionului. In imagine, exista un autoturism alb in spatele autocamionului. Neavand informatii despre directia de deplasare a acestuia din urma, putem asuma ca se deplaseaza pe aceeasi directie ca si autocamionul sau se deplaseaza la dreapta => in acest caz acordarea prioritatii de dreapta nu se face doar pentru autocamion ci si pentru autoturismul alb.

Este adevarat ca autoturismul alb poate sa fie oprit sau poate sa vireze la stanga insa in aceasta situatie , cand nu se specifica informatia respectiva ar trebui ignorata prezenta autoturismului alb din imagine?

Neavand informatia mentionata mai sus cred cu tarie ca aceasta intrebare este formulata foarte prost. Daca nu inteleg eu ceva sau am de invatat ceva din asta, va rog mult ghidati-ma sa inteleg ce gresesc.
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 29.05.2022 07:34

Intrebarea se refera strict la autovehiculele ale caror directii de deplasare sunt marcate prin sageti.



Andrei Ioniță
Andrei Ioniță 26.02.2022 08:08
Sala luată pe 22.02.2022, mulțumesc școala rutieră❤️‍
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 27.02.2022 07:36

Cu placere, felicitari!



Iordache Iulian
Iordache Iulian 14.02.2022 23:14
Este cineva care a raspuns cprect la intrebarea asta?
Cătălin Bălașa
Cătălin Bălașa 10.04.2022 11:39
Dacă pui prioritate de dreapta tot treabă aia e doamne..și eu am greșit o

Marian Cruțu
Marian Cruțu 26.07.2021 10:30
Chiar dacă este considerat "prioritate de dreapta" acordarea trecerii camionului, intrebarea era pusă înainte să intrați in intersecție, iar in dreaptă nu era nimeni atunci când camionul eta in sensul opus al vostru.
Emanuela Sandu
Emanuela Sandu 05.09.2021 12:45
pai tu iti schimbi directia de mers, camionul venindu-ti din partea dreapta.

Loredana Panaite
Loredana Panaite 05.09.2020 20:32
Și eu am ales varianta de răspuns "C"

Catalin Antohi
Catalin Antohi 19.05.2020 13:05
Întrebarea, capcană desigur, este corectă, dacă sunteți atenți la nuanța întrebării. Aici ești întrebat cum procedezi in situația aceasta concretă în care este discutat cine cui acordă prioritate dintre cei doi participanți la trafic. Într-adevăr, este valabilă regula priorității de dreapta, dar nu asta ești întrebat.
Catalin Antohi
Catalin Antohi 29.10.2020 13:14
Silviu, se pare ca nu prea ai trecut pe la scoala si nu stii sa faci diferenta intre a fi intrebat "cum procedezi" / "ce regula de circulatie aplici". Mai citeste intrebarea inca o data si poate vei realiza ce esti intrebat. Multe intrebari din chestionare sunt in acest fel.

Paula Stoica
Paula Stoica 24.01.2020 21:06
Nu este drept sa fie aceste variante de raspuns pentru ca toti se gandesc la prioritatea de dreapta ca fiind cea corecta! Nu este corecta varianta C,deoarece a-i permite camionului sa treaca,inseamna a i se ingadui,desi nu are dreptul! Cautati in dex! Cine face aceste intrebari si raspunsuri,oameni buni? Se putea pune varianta de raspuns: Acordati prioritate de dreapta prin schimbarea directiei de mers! Despre ce vorbim? Am gasit atatea greseli in variantele de raspuns,de ma minunez!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 25.01.2020 11:21

Trebuie ținut cont că, oricât de ciudate par unele dintre aceste întrebări, sunt fix cele care or să vă cadă la examenul oficial de la DRPCIV. De aceea, vă recomandăm ca la examen să bifați variantele de răspuns fix cum sunt si aici pe Școala Rutieră ca să fie considerate răspunsuri corecte.​


c corina
c corina 18.01.2021 20:17
Acum, dupa un an de la acest comentariu, am fix aceeasi problema. Inteleg ca intrebarile nu sunt gandite de Scoala Rutiera, dar totusi...le mai revizuieste cineva? Macar din an in an? Cu enunturi mai coerente si raspunsuri mai logice? De multe ori citesc de 3 ori intrebarea si tot nu inteleg ce vrea sa zica, imi dau seama doar din variantele de raspuns...
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 19.01.2021 16:41

In momentul in care le vor modifica cei de la DRPCIV le vom actualiza si noi.



Mihaita Surubaru
Mihaita Surubaru 03.11.2019 15:37
Tu virând la stânga, camionul vine in partea ta dreapta, deci ii acorzi prioritate de dreapta, fiind o intersectie nedirijată.

Catalin Nita
Catalin Nita 12.02.2019 15:24
Si asta ptr ca permit trecerea autocamionului aplicind regula prioritatii de dreapta.

Catalin Nita
Catalin Nita 12.02.2019 15:20
Da, din punctul meu de vedere sunt 2 raspunsuri corecte. Acord prioritate de trecere autocamionului ptr ca, schimbind directia de mers catre dreapta, acesta se va situa in dreapta mea fiind vorba de o intersectie nedirijata in care se aplica regula prioritatii de dreapta deci, consider ca 2 raspunsuri sunt corecte avind in vedere ca testele grila pot avea unul sau mai multe raspunsuri corecte. Daca eram in situatia unor teste grila cu o singura varianta de raspuns corecta, abia atunci puteam vorbi despre un singur raspuns corect....
Teea Eliade
Teea Eliade 24.02.2019 10:19
si din punctul meu de vedere sunt corecte ambele: acordam pioritate autocamionului in aplicarea regulei prioritatii de dreapta
Istrate Emilia
Istrate Emilia 19.08.2020 16:24
Nu este corect sa inveti ca un papagal, cine a făcut aceste intrebari "capcana", fara suparare, a fost un idiot. Rostul acestor intrebari si acestui test trebuie sa fie pentru a verifica cunostintele din legislatie, din practica, nu de a-ti bate joc de oameni si de a-i pune sa invete ca pe poezie. Daca nu te poti baza pe informatia pe care ai invatat-o si care are sens si logica, si trebuie tii minte punctual intrebarile cu "nuante" stupide, testul e inutil. Cineva ar trebui sa revizuiasca toate intrebarile caci sunt multe precum aceasta.
Cand fac teste, stau sa ma gandesc, oare pe langa raspunsul pe care stiu sigur ca e corect, s-o mai fi gandit "creatorul" la stiu ce ce cai verzi pe pereti? In fine, școala rutiera,, multumim pentru eforturi!

Cazacu Vasile
Cazacu Vasile 11.09.2018 13:50
Aici ar fi corect prioritate de dreapta,caci sunt 2 drumuri de același fel.
Şuvei Magdalena Andrada
Şuvei Magdalena Andrada 17.05.2019 09:37
Si eu am gresit ca am raspuns cu "C''. Consider ca una din variante e in plus, deoarece ambele ar fi corecte. Si oarecum te face sa gresesti, deoarece esti tentat sa raspunzi cu " regula prioritatii de dreapta", fiind o intersectie de drumuri nedirijata.

Razvan Christian
Razvan Christian 21.09.2017 22:24
Prin faptul ca acorzi prioritate de dreapta ,la virajul respectiv, permiti trecerea autocamionului . Deci permiterea e o consecinta...zic eu.
Macean Marius
Macean Marius 21.07.2018 21:17
Si eu sunt de aceeasi parere.
crina Cristina
crina Cristina 18.08.2019 14:04
De acord!
Alexandra Tudorescu
Alexandra Tudorescu 30.07.2020 14:54
Exact!
Dhy Ana
Dhy Ana 24.08.2021 06:42
Corect! Bine punctat!

Mariana Petrea
Mariana Petrea 23.07.2017 09:40
26/26 multumesc scoala rutiera.
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 23.07.2017 12:57
Cu placere, felicitari!



 

Lasă un comentariu

© 2022 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓

Pentru a te autentifica cu Facebook ↓

Autentifică-te cu Facebook

Ai deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓