Materialele disponibile pe Școala Rutieră (texte, imagini, animații 3D, videoclipuri, fișiere audio) sunt protejate de legislația privind drepturile de autor și sunt puse la dispoziția utilizatorilor pentru învățare și pregătire personală.
Distribuirea acestora către alte persoane, pentru studiu, sau partajarea în scop educațional personal sunt permise. Totuși, utilizarea acestor materiale în alte scopuri, precum publicarea pe alte platforme, reproducerea totală sau parțială, modificarea în scopul pierderii urmei operei originale, utilizarea comercială și altele asemenea, fără acordul scris al autorilor, este interzisă și atrage răspundere legală.
Pentru folosirea acestor materiale în alt scop decât cel educațional personal vă rugăm să ne contactați pentru obținerea permisiunii.
În cazul constatării unei încălcări, ne rezervăm dreptul de a lua măsuri legale pentru protejarea proprietății intelectuale (acțiuni în instanță, cereri de despăgubire și/sau alte măsuri judiciare).
Este interzis prin regulament coborârea pantelor cu motorul oprit sau aducerea schimbătorului de viteze în punctul mort. În schimb, se recomandă ca la coborârea pantelor să se utilizeze frâna de motor, adică introducerea schimbătorului de viteze într-o treaptă de viteză, de regulă, inferioară treptei necesare în momentul respectiv. Astfel nu veți suprasolicita frâna de serviciu (frâna de picior). Utilizarea îndelungată a frânei de serviciu duce la supraîncălzirea discurilor si a plăcuțelor de frână, fapt care conduce și la încălzirea excesivă a lichidului de frână. Dacă lichidul de frână ajunge la punctul de fierbere, vor apărea bule de aer în lichid și forța de frânare va scădea foarte mult.
Rularea cu jocuri mari la pedala de ambreiaj ne sugerează că defecțiunea deja a apărut, iar cauza poate fi chiar așteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată. Rularea cu jocuri mari la mecanismul de direcție este interzisă prin regulament.
Dacă se ține apăsată pedala de ambreiaj atunci când nu este necesar, arcurile de presiune care împing placa de presiune pe discul de ambreiaj vor fi menținute în tensiune inutil în acea perioadă de timp. În timp, aceasta duce la slăbirea arcurilor de compresie și ambreiajul va începe să patineze, adică se va defecta. Prin urmare, deprinderea greșită a conducătorului auto, care determină defectarea frecventă a ambreiajului, este sprijinirea piciorului pe pedala de ambreiaj în timpul deplasării autovehiculului sau așteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată.
Răspunsul corect este: C
Regulament** - Articolul 148
Se interzice conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai:
[...]
12. să lase liber în timpul mersului volanul, ghidonul sau maneta de comandă, să oprească motorul ori să decupleze transmisia în timpul mersului;
[...]
OUG* - Articolul 102
[...]
(3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a următoarelor fapte:
[...]
b) conducerea vehiculului cu deficiențe periculoase la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcție;
[...]
Legislația rutieră nu prevede nimic în acest sens.
* OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 actualizată (Codul rutier)
** Regulament = REGULAMENT de aplicare a OUG 195/2002 actualizat (Regulamentul codului rutier)
Lasă un comentariu