Mediu de învățare Categoria B (B, B1)

Categoria B (B, B1)
Ai parcurs 0% din mediul de învățare (0 întrebări din 1183)
Întrebarea 364 din 1183

Ce deprindere greşită a conducătorului auto determină frecvent defectarea ambreiajului?


A coborârea pantelor cu motorul oprit sau aducerea schimbătorului de viteze în punctul mort;
B rularea cu jocuri mari la pedala de ambreiaj sau la mecanismul de direcţie;
C aşteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată.

Explicație întrebare (actualizată 2020)

Pentru varianta  A 

Este interzis prin regulament coborârea pantelor cu motorul oprit sau aducerea schimbătorului de viteze în punctul mort. În schimb, se recomandă ca la coborârea pantelor să se utilizeze frâna de motor, adica introducera schimbătorului de viteze intr-o treaptă de viteză, de regulă, inferioară treptei necesare în momentul respectiv. Astfel nu veți suprasolicita frâna de serviciu (frâna de picior). Utilizarea îndelungată a frânei de serviciu duce la supraîncalzirea discurilor si a plăcuțelor de frână, fapt care conduce și la încălzirea excesivă a lichidului de frână. Dacă lichidul de frână ajunge la punctul de fierbere, vor apărea bule de aer în lichid și forța de frânare va scădea foarte mult.


Pentru varianta  B 

Rularea cu jocuri mari la pedala de ambreiaj ne sugerează că defecțiunea deja a apărut, iar cauza poate fi chiar aşteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată.

Rularea cu jocuri mari la mecanismul de direcţie este interzisă prin regulament. Pentru această faptă se reține certificatul de înmatriculare sau înregistrare.


Pentru varianta  C 

Dacă se ține apăsată pedala de ambreiaj atunci când nu este necesar, arcurile de presiune care împing placa de presiune pe discul de ambreiaj vor fi menținute în tensiune inutil în acea perioadă de timp. În timp, aceasta duce la slabirea arcurilor de compresie și ambreiajul va începe să patineze, adică se va defecta. Prin urmare, deprinderea greşiă a conducătorului auto, care determină defectarea frecventă a ambreiajului, este sprijinirea piciorului pe pedala de ambreiaj în timpul deplasării autovehiculului sau aşteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată.


Răspunsul corect este: C

Articole de referință (actualizate 2020)

Pentru varianta  A 

Regulament - Articolul 147

Se interzice conducătorului de autovehicul sau de tramvai:
13. să lase liber în timpul mersului volanul, ghidonul sau maneta de comandă, să oprească motorul ori să decupleze transmisia în timpul mersului;


Pentru varianta  B 

OUG - Articolul 112

(1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri:
g) mecanismul de direcţie prezintă uzuri peste limitele admise;

 


Pentru varianta  C 

Legislația rutieră nu prevede nimic în acest sens.

Te întrebi dacă avem întrebările de la examenul oficial ??? DA, vezi în acest VIDEO -->> Da, avem întrebările de la DRPCIV

5 Comentarii Lasă un comentariu

Baran  Tică
Baran Tică 28.05.2018 10:40
Eu am făcut 30 ore dar instructorul nu ma lasă la semafor cu picioru pe ambriaj dacă era minute multe scotiam pe liber
saneatopan@mail.ru
saneatopan@mail.ru 13.08.2017 22:25
Atunci ce sa spun despre instructorul auto care la semaforul de culoare rosie imi spune sa tin ambriajul apasat????
Iulian Răzvan
Iulian Răzvan 14.09.2017 19:33
De fapt ceea ce trebuie sa faci la semafor e sa apeși ambreiajul și frâna, scoți mașina din viteza și ții apăsată doar frâna.
Virgil Litan
Virgil Litan 15.01.2018 01:38
depinde si cat dureaza culoarea rosie a semaforului aferent discutiei curente si cat esti de obisnuit sa manevrezi maneta de schimbare a treptelor de viteza ale masinii pe care o conduci.
Apostol Giani
Apostol Giani 16.09.2019 18:25
Depinde de la instructor la intructor. Și mie mi-a recomandat instructorul să țin ambreiajul apăsat la semafor, dar nu l-am ascultat, ci duc schimbătorul la punctul mort. Și este mașina lui, nu a mea. După 30 de ore și 300 km de condus nu ai reflexele formate complet, și pierzi timp atunci când bagi în viteză. Cred că din acest motiv unii instructori recommandă elevilor să țină piciorul pe ambreiaj, în loc să iasă din viteză și să elibereze ambreiajul

Lasă un comentariu

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓