Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității

Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

OUG - Articolul 6

În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

1. acordare a priorităţii - obligaţia oricărui participant la trafic de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obliga pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;

OUG - Articolul 37

(1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să oprească imediat, pe acostament sau, în lipsa acestuia, cât mai aproape de marginea drumului sau bordura trotuarului, în sensul de deplasare, la apropierea şi la trecerea autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară care au în funcţiune mijloacele speciale de avertizare luminoasă de culoare roşie şi sonore.

(2) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să reducă viteza, să circule cât mai aproape de marginea drumului în sensul de deplasare şi să acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară care au în funcţiune mijloacele speciale de avertizare luminoasă de culoare albastră şi sonore.

(3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), pietonilor le sunt interzise traversarea şi circulaţia pe carosabil până la trecerea vehiculelor respective.

OUG - Articolul 43

(2) Conducătorul de vehicul care circulă pe banda situată lângă marginea părţii carosabile trebuie să acorde prioritate de trecere vehiculelor care efectuează transport public de persoane numai atunci când conducătorii acestora semnalizează intenţia de a reintra în trafic din staţiile prevăzute cu alveole şi s-au asigurat că prin manevra lor nu pun în pericol siguranţă celorlalţi participanţi la trafic.

OUG - Articolul 57

(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.

​OUG - Articolul 59

(1) În intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere vehiculelor care circulă pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectuează virajul spre stânga sau când semnalizarea rutieră din acea zonă stabileşte o altă regulă de circulaţie.

OUG - Articolul 54

(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

 

Regulament - Articolul 106

(1) Pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeaşi direcţie, dar pe benzi diferite, şi intenţionează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă.

(2) Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârşeşte, pentru a continuă deplasarea pe banda din stânga trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă.

Regulament - Articolul 107

(4) În cazul în care tramvaiul este oprit într-o staţie fără refugiu pentru pietoni, vehiculele trebuie să oprească în ordinea sosirii, în spatele acestuia, şi să îşi reia deplasarea numai după ce uşile tramvaiului au fost închise şi s-au asigurat că nu pun în pericol siguranţa pietonilor angajaţi în traversarea drumului public.

Regulament - Articolul 125

Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celălalt prin manevrare înainte şi înapoi sau prin viraj, conducătorul acestuia este obligat să semnalizeze şi să se asigure că din faţă, din spate sau din lateral nu circulă în acel moment niciun vehicul.

Regulament - Articolul 130

Conducătorul de vehicul care se apropie de intrarea într-o intersecţie, simultan cu un autovehicul cu regim de circulaţie prioritară care are în funcţiune semnalele luminoase şi sonore, are obligaţia să îi acorde prioritate de trecere.

Regulament - Articolul 131

(1) La apropierea de o staţie pentru mijloace de transport public de persoane prevăzută cu alveolă, din care conducătorul unui astfel de vehicul semnalizează intenţia de a ieşi, conducătorul vehiculului care circulă pe banda de lângă acostament sau bordura este obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a-i permite reintrarea în trafic.

(2) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere pietonilor aflaţi pe partea carosabilă pentru a urca în tramvai sau după ce au coborât din acesta, dacă tramvaiul este oprit în staţie fără refugiu.

Regulament - Articolul 132

Conducătorul vehiculului al cărui mers înainte este obturat de un obstacol sau de prezenţa altor participanţi la trafic, care impune trecerea pe sensul opus, este obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a permite trecerea vehiculelor care circulă din sens opus.



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității

Codul Rutier - acordarea priorității

Acordarea priorităţii (pierderea priorității) este obligaţia participaților la trafic de a acorda prioritate de trecere celor ce au acest drept. Aceștia au obligaţia de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obliga pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească (art. 6 pct. 1 din OUG). Este situația inversă a priorității de trecere, deoarece la întalnirea a două vehicule care își intersectează traiectoriile sau când nu pot trece ambele în același timp, unul are prioritate iar celalalt pierde prioritatea.

Se pierde prioritatea în urmatoarele cazuri:

  • În intersecțiile nedirijate de drumuri de aceeași categorie, pierd prioritatea vehiculele care circulă din partea stângă față de cele care circulă din dreaptă. Aces lucru este valabil și în cazurile de egalitate (art. 57 alin. 1 din OUG).

pierd prioritatea vahiculele care circua din partea stanga in intersectiile nedirijate

  • Pierd prioritatea în intersecții vehiculele care execută virajul la stânga față de vehiculele cu care se intersectează și care circulă din partea dreaptă (se consideră situatie de egalitate) (art. 59 alin. 2 din OUG);

pierd prioritatea cei care vireaza la stanga

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc indicatorul “Oprire” față de vehiculele care circulă pe drumul cu prioritate. Conducatorul de vehicul care întâlneste acest indicator este obligat să oprească în locul cu vizibilitate maximă, putând trece de indicator dar fără a depași colțul intersecției, și stând pe loc să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul prioritar. Atenție, chiar dacă pe drumul cu prioritate nu circulă alte vehicule în acel moment, oprirea este obligatorie.

piede prioeitatea cel ce intalneste indicatorul oprire

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc indicatorul “Cedează trecerea” față de vehiculele care circulă pe drumul cu prioritate. Conducătorul de vehicul care întâlneste acest indicator este obligat să reducă viteza și să se asigure că pe drumul prioritar nu circulă alte vehicule, și abia apoi poate să patrundă în intersecție. Dacă pe drumul prioritar circulă alte vehicule, conducătorul auto este obligat să oprească pentru a le acorda prioritate.

pierde prioritatea cel ce intalneste indicatorul cedeaza trecerea

  • Pierd prioritatea autovehiculele care întâlnesc indicatorul “Prioritate pentru circulația din sens invers” față de autovehiculelele care circulă din sens opus. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul de autovehiculului pierde prioritatea față de toate autovehiculele care circulă din sens opus.

pierde prioritatea cel ce intalneste indicatorul prioritate pentru circulatia din sens invers

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc autovehicule cu regim de circulație prioritară, care au în funcțiune mijloacele speciale de avertizare luminoasă și sonore, în orice situație se întâlnesc (art. 130 din Regulament și art. 37 alin. 1, 2 si 3 din OUG).

pierd prioritatea vehiculele care intalnesc alte vehicule cu regim de circulatie prioritara

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc tramvaiele aflate în mers la trecerea prin intersecțiile nedirijate. Atenție, doar în intersecțiile nedirijate vehiculele care circulă pe șine au prioritate specială de trecere (art. 59 alin. 1 din OUG).

pierde prioritatea vehiclul care intalneste un tramvai aflat in mers in intersectiile nedirijate

  • Pierde prioritatea tramvaiul care efectuează virajul la stânga într-o intersecție nedirijată, față de vehiculele care circulă din sens opus, dacă semnalizarea rutieră din zona nu stabileste o alta regulă (art. 59 alin. 1 din OUG).

perde prioritatea tramvaiul aflat in mers in intersectiile nedirijata cand vireaza spre stanga

  • Pierd prioritatea vehiculele care schimbă banda de circulație față de vehiculele care circulă pe banda pe care vor să intre (art. 54 alin. 1 din OUG);

pierderea prioritatii la schimbarea benzii de circulatie

  • Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârşeşte și vor să continue deplasarea pe banda din stânga, pierd prioritatea și trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă (art. 106 alin. 2 din Regulament).

cine acorda prioritate in cazul in care banda se termina

  • Pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, atunci când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeaşi direcţie, dar pe benzi diferite, şi intenţionează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta pierde prioritatea și este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă (art. 106 alin. 1 din Regulament). De exemplu, în această situație autovehiculul de pe banda 1 pierde prioritatea față de autovehiculul de pe banda 3;

cine acorda prioritate cand ambii conducatri vor sa se angajeze pe banda dintre ei

  • Pierd prioritatea vehiculele care circulă pe banda 1 față de vehiculele de transport public de persoane, atunci când acestea se pun în mișcare din stațiile prevăzute cu alveolă și au semnalizat corespunzator. De reținut este că doar vehiculele care se deplasează pe banda 1 au această obligație, nu și cele de pe celelalte benzi, în cazul în care drumul are mai multe benzi de circulație pe sens (art. 43 alin. 2 din OUG și art. 131 alin. 1 din Regulament).

se acorda prioritate vehicuelor de transport public care ies din statiile prevazute cu alveola

  • Pierd prioritatea vehiculele care execută o manevră de întoarcere față de cele care se află în mers pe drumul public, indiferent din ce parte vin acestea (art. 125 din Regulament);

piere prioritatea cel ce executa intoarcerea autovehiculului

  • Pierde prioritatea vehiculul care se deplasează în spatele unui tramvai oprit intr-o stație fără refugiu față de pietonii aflaţi pe partea carosabilă, pentru a urca în tramvai sau după ce au coborât din acesta. Aceștia își pot relua deplasarea numai după ce uşile tramvaiului au fost închise şi s-au asigurat că nu pun în pericol siguranţa pietonilor angajaţi în traversarea drumului public. (art. 131 alin. 2 din Regulament și art. 107 alin. 4 din Regulament).

pierde prioritatea vehiculul care se afla in spatele unui tramvai oprit in statia fara refugiu fata de pietonii de pe partea carosabila

  • Pierde prioritatea vehiculul al cărui mers înainte este obturat de un obstacol sau de prezenţa altor participanţi la trafic, care impune trecerea pe sensul opus, fiind obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a permite trecerea vehiculelor care circulă din sens opus (art. 132 din Regulament);

pierde prioritatea fata de cel din sens opus cel ce are pe sensul lui un obstacol imobil

74 Comentarii Lasă un comentariu

Ana Maria
Ana Maria 11.04.2020 08:36
Buna ziua. Aplicația se găsește și pe app Store? Am probleme cu vizionarea filmulețelor. :(
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 11.04.2020 15:55

Aplicatia functioneaza doar pentru Android.


Bertalan Fabian
Bertalan Fabian 15.03.2020 10:29
Am si eu o intrebare: La intersectiile nedirijate cu aceasi categorii de drum se aplica prioritate de dreapta, iar la intersectii nedirijate dar cu diferite categorii de drum se aplica proritate pentru drumului cu categorie mai mare. De unde pot sa stiu eu cu ce categorie de drum ma voi intersecta?
Luminita Mihai
Luminita Mihai 23.02.2020 12:57
Nu se vede video ul
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 23.02.2020 17:57

Încercați de pe aplicația noastră pentru telefon, de acolo ar trebui să nu mai fie probleme.



Pentru telefoanele cu android, descărcați aplicația de aici -> Școala-Rutieră.apk



Trebuie să o descărcați și să vă conectați cu email-ul și cu parola pe care le aveți deja pe site ca să vă apară istoricul și statisticile parcurse până acum.


adi
adi 30.10.2019 13:06
Buna ziua !Va rog sa ma lamuriti intr-o situatie:

-masina A are verde la semaforul principal si verde intermitent la dreapta

-masina B are de asemenea verde la semaforul principal si verde intermitent la dreapta .

masina A vireaza la dreapta , masina B vireaza la stanga!-cine are prioritate?

multumesc!
adi
adi 30.10.2019 13:17
vreau sa completez-masina A si masina B circula din sensuri diferite.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 30.10.2019 17:47

Daca ambii au verde (verde plin, nu cel cu săgeată verde la dreapta) mașina A are prioritate fata de B care vine din sens opus si care fac stânga, adică in aceeași direcție cu A, intre aceștia se aplica prioritatea de dreapta, ambii având verde plin la semafor. Semaforul cu săgeată verde intermitent își intra in drepturi doar cand semaforul pe care este instalat are culoarea roșie.


Liviu Varlam
Liviu Varlam 28.10.2019 21:30
Am o situatie care nu e prevazuta in lege. Stim cu totii cum se pot inghesui masinile pe drumurile din orase. Sa zicem ca e o banda pe sens, destul de larga, insa intra cate doua masini pe banda, astfel incat stau inghesuite. Daca banda se ingusteaza la un moment dat nepermitand continuarea drumului in paralel si masinile se lovesc, cine e de vina? Masina de pe exterior sau de pe interior?
Raul Bardab
Raul Bardab 19.11.2019 13:26
Pai raspunsu sta in întrebarea ta. Tu ai spus clar ca este o banda pe sens. Din moment ce exista O BANDA pe sens, automat nu au voie sa meargă doua masini in paralel. Ori o depășește, ori merge in spatele ei.
Andrei Marcu
Andrei Marcu 26.10.2019 13:41
Bună ziua, mă aflam pe un drum cu 3 benzi ce se îngusta la 2 după o ieșire dintr-o intersecție semaforizată. fiind pe banda 1 ce era o bandă de repliere în extensia unui culoar pt virajul la dreapta, m-am asigurat în oglindă să mă pot replia pe banda 2, însă aflându-mă la unghi nu puteam vedea banda 3. În momentul în care mă repliam, cineva de pe banda 3 a schimbat banda fără semnalizare în fața mea și a fost cât pe ce să fac accident. Întrebarea mea este: dacă era să fac accident, a cui era vina? Dar în cazul în care ar mai fi și semnalizat?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 01.11.2019 14:38

Regulament - Articolul 106



(1) Pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeaşi direcţie, dar pe benzi diferite, şi intenţionează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă.



Având in vedere articolul de mai sus, prioritatea avea cel de la banda 3.



 


Adrian
Adrian 17.07.2019 17:38
Daca vin de pe un drum natiomal si am "Cedeaza trecerea" si o alta masina care vine din dreapta mea are "STOP" dar vine de pe un drum judetean trebuie sa îi acord prioritate?
Alex Mosoia
Alex Mosoia 23.07.2019 08:28
Nu, in cazul in care aveti egalitate de prioritate, se respecta regula drumului, cel national are prioritate peste cel judetean... cel putin asa cred
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 06.08.2019 16:16

Intre aceste doua indicatoare se va aplica regula priorității de dreapta, indiferent de tipul drumurilor care se intersectează.



Doar in cazul in care intersecția era nedirijata se aplica ”regula drumului superior”, caz in care cel care vine de pe drumul național are prioritate fata de cel care vine de pe drumul județean.


Alina Miu
Alina Miu 13.07.2019 15:42
Dacă vin pe un drum principal si in fața mea am un utilaj de asfaltare, il depășesc nevenind nimeni din fața mea dar din stânga mea iasă o mașină de pe un drum cu CEDEAZĂ și deși la mijlocul depășirii mele iasă pe banda opusă și mă acroseaza în partea șoferului, cine este vinovat?
Eu mergeam înainte, neschimbându-mi direcția de mers doar depășind utilajul, in mod normal cedez la sensul opus nu și celui care are cedează eu venind in depășire in dreapta lui. Cine este vinovat?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 06.08.2019 13:04

Vinovat este cel care nu a respectat semnificația indicatorului "Cedează trecerea".


Mihaela Arosoae
Mihaela Arosoae 21.05.2019 17:59
O mașină oprită in rampa (conducătorul auto lipseste) este considerată un obstacol imobil? Se mai aplica prioritatea de rampa?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 04.07.2019 05:09

Da, se considera obstacol imobil si se aplica "prioritatea de rampa".


Leon-Cosmin Lupu
Leon-Cosmin Lupu 10.04.2019 20:59
Daca apare un obstacol in fata unui auto in rampa, si vine un altul din sens opis, care regula are prioritate? Intr-un capitol anterior situatia de la prioritatea pentru auto in rampa e ilustrata exact astfel, cu un obstacol.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.04.2019 14:58

Daca pe sensul celui care urca se afla un obstacol imobil, cel care urca are prioritate.


Klara Petelei
Klara Petelei 02.04.2019 06:58
Bună ziua! Vă rog să mă lămuriți: dacă stația de autobuz este doar marcată pe carosabil, se aplică aceleași reguli ca în cazul alveolei? Vă mulțumesc
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.04.2019 15:50

Regula de prioritate la ieșirea din stație nu se mai aplica. Dar celelalte reguli rămân neschimbate.


Genghiz Ibram
Genghiz Ibram 03.03.2019 10:55
Ce inseamna vehiculele de transport public prevazut cu ALVEOLE ?
Cuvantul alveole ce inseamna ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 03.03.2019 14:57

Decupaj creat în continuitatea unui trotuar ca spațiu special amenajat în vederea opririi mijloacelor de transport persoane (autobuze, troleibuze, taxi, etc) pentru coborârea și urcarea călătorilor.


Georgiana idor
Georgiana idor 03.03.2019 06:15
In cazul art 54 alin 1 daca masina galbena (a mea in acest caz) aflata pe banda din stanga are un obstacol in fata, a carui depasire NU presupune schimbarea benzii ci doar o incadrare spre limita benzii intrucat masina parcata /obstacolul era incadrat si pe o banda care se termina destinata transportului in comun, iar din mers reducand viteza semnalizand stanga pt depasirea obstacolului(desi era mai mult continuarea drumului pe banda pe care eram) si in urma primirii flash- urilor din partea masinii care se afla in spatele celei galbene (adica a mea) am incercat incadrarea tot pe banda pe care eram fara a reusi sa depasesc jumatatea benzii 1. Iar in acelasi timp o masina din spate situata pe banda a doua in coloana vazand spatiul liber a considerat sa schimbe banda fix in masina mea ....care era 2/3 situata pe banda 1 1/3 pe banda de biciclisti la ce dimensiune avea in momentul in care ma aflam eu pe ea..
Eu am franat si am aripa stanga bara stanga lovita iar la masina de pe banda a 2 -a avariile sunt pe partea dreapta a masina incepand cu aripa dreapta pana la portiera stanga spate deoarece a trecut in viteza ff mare.
Mentionez ca drumul pe care s a intamplat accidentul este unul cu 5 benzi ...iar banda este suficient de lata incat sa incapa 2 masini pe o singura banda, iar in oglinda mea nu puteam vedea o masina situata pe bada a doua care sa semnalizeze ca doreste sa intre pe banda pe care eu eram.. se vedea doar masina care era in spatele meu si care mi .a cedat prioritatea pt incadrare in vederea ocolirii obstacolului.
Iar ambele masini atat a mea cat si a dl care a intrat in masina galbena (a mea) se indreptau spre aceeasi directie respectiv pe banda 1 masina galbena a mea si banda 2 masina albastra (ambele bezi erau pt a merge la dreapta)
Intebarea e cine avea prioritate? Masina care se afla pe banda 1 si care incerca sa se incadreze tot pe banda 1 pe care era si care obtinuse acordul masinii din spate pt a se incadra pe banda 1 sau masina care venea din spate de pe banda 2 pe banda 1 unde deja era o masina mea care semnaliza plus inca una parcata pe banda ?
Va multumesc frumos!

ionut tiberius dumitru
ionut tiberius dumitru 06.02.2019 19:53
fiti amabil.articolul 54 alin 1..imi explicati va rog, n¬am inteles bine..multumesc
Marin
Marin 25.01.2019 18:17
Buna seara,
Daca intr-o intersectie semaforizata, venind de pe o strada secundara ( o banda pe sens) si pentru intrare pe o artera principala prin viraj la stanga, trebuie cedata trecerea pentru autovehicolele ce vin din sens opus, dar care efectueaza virajul la dreapta, strada secundara din partea opusa permitand 2 randuri de masini? Se aplica regula prioritatii de dreapra si pentru al doilea rand de autovehicule, care intra pe artera principala, executand tot viraj la dreapta si in acest fel blocand intersectia pentru cei ce intra din sens opus prin viraj la stanga?

Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile conducătorilor auto în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede și biciclete Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓