Pasul 1 - Cursuri » Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității

Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

OUG - Articolul 6

În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

1. acordare a priorităţii - obligaţia oricărui participant la trafic de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obliga pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;

OUG - Articolul 37

(1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să oprească imediat, pe acostament sau, în lipsa acestuia, cât mai aproape de marginea drumului sau bordura trotuarului, în sensul de deplasare, la apropierea şi la trecerea autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară care au în funcţiune mijloacele speciale de avertizare luminoasă de culoare roşie şi sonore.

(2) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să reducă viteza, să circule cât mai aproape de marginea drumului în sensul de deplasare şi să acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară care au în funcţiune mijloacele speciale de avertizare luminoasă de culoare albastră şi sonore.

(3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), pietonilor le sunt interzise traversarea şi circulaţia pe carosabil până la trecerea vehiculelor respective.

OUG - Articolul 43

(2) Conducătorul de vehicul care circulă pe banda situată lângă marginea părţii carosabile trebuie să acorde prioritate de trecere vehiculelor care efectuează transport public de persoane numai atunci când conducătorii acestora semnalizează intenţia de a reintra în trafic din staţiile prevăzute cu alveole şi s-au asigurat că prin manevra lor nu pun în pericol siguranţă celorlalţi participanţi la trafic.

OUG - Articolul 54

(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

OUG - Articolul 57

(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.

​OUG - Articolul 59

(1) În intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere vehiculelor care circulă pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectuează virajul spre stânga sau când semnalizarea rutieră din acea zonă stabileşte o altă regulă de circulaţie.

 

Regulament - Articolul 106

(1) Pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeaşi direcţie, dar pe benzi diferite, şi intenţionează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă.

(2) Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârşeşte, pentru a continuă deplasarea pe banda din stânga trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă.

Regulament - Articolul 107

(4) În cazul în care tramvaiul este oprit într-o staţie fără refugiu pentru pietoni, vehiculele trebuie să oprească în ordinea sosirii, în spatele acestuia, şi să îşi reia deplasarea numai după ce uşile tramvaiului au fost închise şi s-au asigurat că nu pun în pericol siguranţa pietonilor angajaţi în traversarea drumului public.

Regulament - Articolul 125

Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celălalt prin manevrare înainte şi înapoi sau prin viraj, conducătorul acestuia este obligat să semnalizeze şi să se asigure că din faţă, din spate sau din lateral nu circulă în acel moment niciun vehicul.

Regulament - Articolul 130

Conducătorul de vehicul care se apropie de intrarea într-o intersecţie, simultan cu un autovehicul cu regim de circulaţie prioritară care are în funcţiune semnalele luminoase şi sonore, are obligaţia să îi acorde prioritate de trecere.

Regulament - Articolul 131

(1) La apropierea de o staţie pentru mijloace de transport public de persoane prevăzută cu alveolă, din care conducătorul unui astfel de vehicul semnalizează intenţia de a ieşi, conducătorul vehiculului care circulă pe banda de lângă acostament sau bordura este obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a-i permite reintrarea în trafic.

(2) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere pietonilor aflaţi pe partea carosabilă pentru a urca în tramvai sau după ce au coborât din acesta, dacă tramvaiul este oprit în staţie fără refugiu.

Regulament - Articolul 132

Conducătorul vehiculului al cărui mers înainte este obturat de un obstacol sau de prezenţa altor participanţi la trafic, care impune trecerea pe sensul opus, este obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a permite trecerea vehiculelor care circulă din sens opus.



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității

Codul Rutier - acordarea priorității

Acordarea priorităţii (pierderea priorității) este obligaţia participaților la trafic de a acorda prioritate de trecere celor ce au acest drept. Aceștia au obligaţia de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obliga pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească (art. 6 pct. 1 din OUG). Este situația inversă a priorității de trecere, deoarece la întalnirea a două vehicule care își intersectează traiectoriile sau când nu pot trece ambele în același timp, unul are prioritate iar celalalt pierde prioritatea.

Se pierde prioritatea în urmatoarele cazuri:

  • În intersecțiile nedirijate de drumuri de aceeași categorie, pierd prioritatea vehiculele care circulă din partea stângă față de cele care circulă din dreaptă. Aces lucru este valabil și în cazurile de egalitate (art. 57 alin. 1 din OUG).

pierd prioritatea vahiculele care circua din partea stanga in intersectiile nedirijate

  • Pierd prioritatea în intersecții vehiculele care execută virajul la stânga față de vehiculele cu care se intersectează și care circulă din partea dreaptă (se consideră situatie de egalitate) (art. 59 alin. 2 din OUG);

pierd prioritatea cei care vireaza la stanga

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc indicatorul “Oprire” față de vehiculele care circulă pe drumul cu prioritate. Conducatorul de vehicul care întâlneste acest indicator este obligat să oprească în locul cu vizibilitate maximă, putând trece de indicator dar fără a depași colțul intersecției, și stând pe loc să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul prioritar. Atenție, chiar dacă pe drumul cu prioritate nu circulă alte vehicule în acel moment, oprirea este obligatorie.

piede prioeitatea cel ce intalneste indicatorul oprire

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc indicatorul “Cedează trecerea” față de vehiculele care circulă pe drumul cu prioritate. Conducătorul de vehicul care întâlneste acest indicator este obligat să reducă viteza și să se asigure că pe drumul prioritar nu circulă alte vehicule, și abia apoi poate să patrundă în intersecție. Dacă pe drumul prioritar circulă alte vehicule, conducătorul auto este obligat să oprească pentru a le acorda prioritate.

pierde prioritatea cel ce intalneste indicatorul cedeaza trecerea

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc indicatorul “Prioritate pentru circulația din sens invers” față de vehiculelele care circulă din sens opus. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul de vehicul pierde prioritatea față de toate vehiculele care circulă din sens opus.

pierde prioritatea cel ce intalneste indicatorul prioritate pentru circulatia din sens invers

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc autovehicule cu regim de circulație prioritară, care au în funcțiune mijloacele speciale de avertizare luminoasă și sonore, în orice situație se întâlnesc (art. 130 din Regulament și art. 37 alin. 1, 2 si 3 din OUG).

pierd prioritatea vehiculele care intalnesc alte vehicule cu regim de circulatie prioritara

  • Pierd prioritatea vehiculele care întâlnesc tramvaiele aflate în mers la trecerea prin intersecțiile nedirijate. Atenție, doar în intersecțiile nedirijate vehiculele care circulă pe șine au prioritate specială de trecere (art. 59 alin. 1 din OUG).

pierde prioritatea vehiclul care intalneste un tramvai aflat in mers in intersectiile nedirijate

  • Pierde prioritatea tramvaiul care efectuează virajul la stânga într-o intersecție nedirijată, față de vehiculele care circulă din sens opus, dacă semnalizarea rutieră din zona nu stabileste o alta regulă (art. 59 alin. 1 din OUG).

perde prioritatea tramvaiul aflat in mers in intersectiile nedirijata cand vireaza spre stanga

  • Pierd prioritatea vehiculele care schimbă banda de circulație față de vehiculele care circulă pe banda pe care vor să intre (art. 54 alin. 1 din OUG);

pierderea prioritatii la schimbarea benzii de circulatie

  • Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârşeşte și vor să continue deplasarea pe banda din stânga, pierd prioritatea și trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă (art. 106 alin. 2 din Regulament).

cine acorda prioritate in cazul in care banda se termina

  • Pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, atunci când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeaşi direcţie, dar pe benzi diferite, şi intenţionează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta pierde prioritatea și este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă (art. 106 alin. 1 din Regulament). De exemplu, în această situație autovehiculul de pe banda 1 pierde prioritatea față de autovehiculul de pe banda 3;

cine acorda prioritate cand ambii conducatri vor sa se angajeze pe banda dintre ei

  • Pierd prioritatea vehiculele care circulă pe banda 1 față de vehiculele de transport public de persoane, atunci când acestea se pun în mișcare din stațiile prevăzute cu alveolă și au semnalizat corespunzator. De reținut este că doar vehiculele care se deplasează pe banda 1 au această obligație, nu și cele de pe celelalte benzi, în cazul în care drumul are mai multe benzi de circulație pe sens (art. 43 alin. 2 din OUG și art. 131 alin. 1 din Regulament).

se acorda prioritate vehicuelor de transport public care ies din statiile prevazute cu alveola

  • Pierd prioritatea vehiculele care execută o manevră de întoarcere față de cele care se află în mers pe drumul public, indiferent din ce parte vin acestea (art. 125 din Regulament);

piere prioritatea cel ce executa intoarcerea autovehiculului

  • Pierde prioritatea vehiculul care se deplasează în spatele unui tramvai oprit intr-o stație fără refugiu față de pietonii aflaţi pe partea carosabilă, pentru a urca în tramvai sau după ce au coborât din acesta. Aceștia își pot relua deplasarea numai după ce uşile tramvaiului au fost închise şi s-au asigurat că nu pun în pericol siguranţa pietonilor angajaţi în traversarea drumului public. (art. 131 alin. 2 din Regulament și art. 107 alin. 4 din Regulament).

pierde prioritatea vehiculul care se afla in spatele unui tramvai oprit in statia fara refugiu fata de pietonii de pe partea carosabila

  • Pierde prioritatea vehiculul al cărui mers înainte este obturat de un obstacol sau de prezenţa altor participanţi la trafic, care impune trecerea pe sensul opus, fiind obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a permite trecerea vehiculelor care circulă din sens opus (art. 132 din Regulament);

pierde prioritatea fata de cel din sens opus cel ce are pe sensul lui un obstacol imobil

122 Comentarii Lasă un comentariu


Oqna Oana
Oqna Oana 08.09.2022 06:31
Buna , mie mi-a spus instructorul ca nu trebuie sa opresc la STOP daca e liber ,dar in video zice ca trebuie deci ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 08.09.2022 15:37

Citeste aici - indicator Oprire



Tudor Alin
Tudor Alin 07.09.2022 14:42
Buna ziua. Am avut situatia urmatoare: pe o straduta pe care incape o singura masina m-am intalnit fata in fata la 20 de metri de iesirea intr-o strada principala cu o alta masina. Persoana respectiva a refuzat sa dea inapoi pretizand ca are prioritate pentru ca ar trebui sa dea inapoi in strada principala. Precizez ca straduta respectiva nu are nici un semn de circulatie pe ea si nici nu e in rampa. Ce spune legea? Multumesc
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 16.09.2022 12:39

Regulament - Articolul 127



(1) Pe drumurile publice înguste și/sau cu declivitate, unde trecerea vehiculelor care circulă din sensuri opuse, unele pe lângă altele, este imposibilă sau periculoasă, se procedează după cum urmează:



a) la întâlnirea unui ansamblu de vehicule cu un vehicul conducătorul acestuia din urma trebuie să manevreze cu spatele;

b) la întâlnirea unui vehicul greu cu un vehicul ușor, conducătorul acestuia din urma trebuie să manevreze cu spatele;

c) la întâlnirea unui vehicul care efectuează transport public de persoane cu un vehicul de transport mărfuri conducătorul acestuia din urma trebuie să manevreze cu spatele.



(2) În cazul vehiculelor de aceeași categorie, obligația de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urca, cu excepția cazului când este mai ușor și există condiții pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu.




Petre Laura
Petre Laura 09.07.2022 11:11
Buna ziua, as dori sa stiu ce e de facut in situatia in care pe un sens este drum in lucru si trebuie sa treci pe contrasens, te asiguri ca nu vine nimic, intri pe contrasens, esti la jumatea drumului si din partea opusa vine o masina care nu vrea sa "iti cedeze" trecerea pentru ca el este pe drumul cu prioritate, insa tu esti deja pe partea aceea si poate mai ai si alte 2 masini in spate. In situatia asta, ce este de facut?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.07.2022 08:55

Regulament - Articolul 132

Conducătorul vehiculului al cărui mers înainte este obturat de un obstacol sau de prezența altor participanți la trafic, care impune trecerea pe sensul opus, este obligat să reducă viteza și, la nevoie, să oprească pentru a permite trecerea vehiculelor care circulă din sens opus.




Având în vedere articolul 132 de mai sus, se consideră că nu v-ați respectat obligațiile iar legislația rutieră nu prevede o astfel de situație pe care o detaliați dvs. mai sus și nu reglementează o astfel de situație. Cel mai probabil se consideră că cel care intră pe sensul opus, adică dvs., să manevreze cu spatele, în ideea că el este cel care nu și-a respectat obligațiile.



Răzvan Valentin Eftenoiu
Răzvan Valentin Eftenoiu 06.07.2022 18:50
Salut!

În intersecția urmatoare: https://imgur.com/a/wGO56kQ cum se procedează? Amandoi sunt in egalitate și amandoi ar da prioritate de dreapta, dupa logica prioritatii de dreapta in cazuri de egalitate, si nici centru imaginar nu exista pentru asta.
Matticus Spazz
Matticus Spazz 09.07.2022 09:59
Presupun ca se ocoleste centrul intersectiei astfel incat sa nu se intersecteze traiectoriile celor doua masini: https://imgur.com/a/bgTDY6X
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.07.2022 08:46

Cele două vehicule vor ocoli centrul intersecției prin partea stângă, astfel încât să nu își intersecteze traiectoriile și să poată traversa intersecția simultan.



Grigorescu Emanuel
Grigorescu Emanuel 28.05.2022 09:01
Bună. Dacă, la o intersecție cu ambele străzi de aceeași prioritate, fară semne de circulație, doresc să virez la dreapta, iar un vehicul dorește trecerea inainte din partea mea stangă, cine are prioritate?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 05.06.2022 09:49

Dacă intersecția este nedirijată iar drumurile sunt de aceeași categorie (de exemplu o intersecție de două străzi dintr-un oraș) prioritate vei avea tu, pentru că circuli din partea dreaptă a celui care dorește să meargă pe direcția înainte. Trebuie reținut că nu contează direcția pe care doriți să mergeți, ci contează direcția din care se vine.



Vlad Vernescu
Vlad Vernescu 22.04.2022 10:53
Bună ziua, am urmatoarea speta, un drum in forma de "T" (un drum judetean, si o strada secundară) ambele strazi au o singură banda de circulatie pe sens. 2 masini circula pe drumul județean, cea din fața vrea sa vireze dreapta ca sa intre pe drumul secundar, aceasta isi pune semnalul, incetineste, si vireaza usor dreapta. Masina din spate, care circula cu o viteza mai mare decat masina 1 doreste sa depeseasca masina 1. O a treia masina de pe drumul secundar doreste sa faca stanga pentru a se inscrie pe DJ. (Pe directia de mers opusa masinilor 1 si 2). Masina 3 observa semnalul si incetinirea masinii 1, asa ca aceasta se inscrie pe dj, si depaseste axul drumului. In acelasi timp, masina 2 isi pune semnalul si intra in depasirea masinii 1, dar pe conrasens era masina 3. Daca masina masina 1 si masina 3 fac accident a cui este vina? Cand masina 3 s-a asigurat, banda ei era liberă, iar cand masina 2 s-a asigurat pentru depsire banda ei era liberă. Trebuia masina 3 sa se gandeasca ca masina 2 va intra in depașire deoarece circula cu o viteza mai mare decat masina 1? Sau trebuia sa se asigure masina 2 vazand masina 3 cu semnalul pus? Dar, in aceeasi situatie, masina 3 s-ar fi inscris pe banda inaintea masii 2? Dar in aceeasi situaite cand masina 3 si masina 2 se inscriu in acelasi timp pe banda, dar masina 2 are o viteza mai mare decat cea legală? Apreciez mult un raspuns!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 26.04.2022 07:58

Trebuie să specificăm încă de la începutul acestui răspuns că noi nu suntem în măsură să stabilim cine și de ce este vinovat. Pentru asta există un agent de poliție specializat pe astfel de situații. Cel mai bine este să se meargă la poliție în aceste cazuri ca polițistul specializat să decidă vinovăția și să aplice sancțiunile corecte. Noi nu putem face altceva decât să ne dăm cu părerea, pe baza legii, dar nu înseamnă că așa va decide si agentul de politie.



Legislația prevede că cel care dorește să pătrundă pe DJ, venind de pe un drum având instalat un indicator de pierdere de prioritate (Cedează trecerea sau OPRIRE) sau de pe un drum de o categorie inferioară (comunal sau local) fără a avea indicator de pierdere de prioritate, trebuie să acorde prioritate celor care circula pe DJ. Deci, cel care dorește să intre pe DJ trebuie să nu își continue deplasare (să aștepte) până ce este sigur că nu stânjenește în vreun fel circulația celor de pe DJ. Prin urmare, Cel care pătrunde pe DJ de pe drumul secundar este cel vinovat in cazul unui accident, indiferent dacă cel de pe DJ circula ci viteza peste limita admisa.



g m
g m 22.02.2022 12:50
art.125 din Regulament
"Pierd prioritatea autovehicolele care efectueaza manevra de intoarcere fata de celelalte vehicole, indiferent de directia din care acestea vin".

Nu este contrar conduitei prerventive care recomanda sa astepti ca un autovehicol care executa manevra de intoarcere sa finalizeze aceasta manevra? ( situatie prezentata si in testele DPRCIV)
Dan Munteanu
Dan Munteanu 09.04.2022 09:04
Daca vreau sa fac manevra de intoarcere a autovehicolului, semnalizez, ma asigur si las toate autovehicolele care imi vin din spate sa ma depaseasca, automat si cele care vin din fata trebuie sa le permit sa treaca. Voi demara manevra in momentul in care nu mai deranjez pe nimeni pe acel drum.
In plus, am initiat manevra de intoarcere a autovehicolului pe care il conduc - am finalizat prima manevra, ma aflu perpendicular pe drum, langa bordura de pe sensul opus de mers - toate autoturismele care trec prin spatele meu, pe banda pe care eu am parasit-o - nu au obligatia, chiar au prioritate sa treaca pe langa mine. Automat ca tu venind din dreapta mea, nu poti sa treci pentru ca eu ti-am blocat sensul de mers, deci tu ai prioritate, dar nu poti trece - si atunci trebuie sa opresti sa ma lasi sa imi termin manevra de intoarcere. De asemenea, ai prioritate si poti sa nu ma lasi sa incep manevra de intoarcere daca esti destul de aproape de mine si prin inceperea manevrei de catre mine te-as forta sa iti modifici brusc deplasarea, sau chiar sa opresti...
Practic, prin semnalizarea manevrei de intoarcere eu imi pierd prioritatea fata de orice alt participant la trafic, putand sa continui manevra doar cand nu mai deranjez pe nimeni. Pe parcursul derularii manevrei apare o alta masina din partea mea dreapta, atunci aceasta trebuie sa ma astepte sa finalizez manevra.

Vlad Bunea
Vlad Bunea 05.01.2022 11:59
Ce număr de clase*
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 05.01.2022 15:51

Deocamdata se poata face scoala de soferi si fara sa ai un numar anume de clase, trebuie doar sa stii sa scrii si sa citesti.



Vlad Bunea
Vlad Bunea 03.01.2022 20:30
Bună seara
Ce număr obligatoriu trebuie pt obținerea permisului de conducere
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 04.01.2022 17:40

La ce numar te referi?



Numarul minim de intrebari corecte pentru a promova examenul teoretic este 22 iar maxim 26.



Cristian Pascu
Cristian Pascu 03.01.2022 08:55
Avem speta urmatoare: pe un drum in rampa cu o singura banda pe sens si linie continua intre sensuri: Masina A coboara (sa zicem este la inceputul rampei). Masina B urca. Soseaua este acoperita de zapada\gheata doar pe marginea benzilor, pe mijlocul drumului este uscat si circulabil. Cine are prioritate? Multumesc.
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 28.01.2022 13:15

Atunci când două vehicule se apropie de un sector de drum aflat în rampă sau în pantă, iar pe sensul celui care urcă în rampă există un obstacol imobil și nu au loc să circule unul pe lânga celălalt, prioritate de trecere are vehiculul care urcă în rampă față de cel care coboară în pantă (art. 135 lit. e din Regulament).



Această prioritate a fost creată pentru a nu obliga vehiculele care circulă în rampă, adică cele care urcă, să oprească, știind faptul că după oprire este mult mai greu sau uneori imposibil să se pornescă în urcare, față de cel care opresc în coborâre, pentru care pornirea nu constituie un impediment.



Popescu ionut
Popescu ionut 28.12.2021 06:16
Buna ziua! Daca eu vin de pe un drum cu indicatorul stop,opresc ,cel care venea de pe un drum cu indicatorul prioritate oprește și el pt că el vroia să facă stânga și banda lui era ocupata eu înțeleg că mă lasă să trec,iar când trec el mă lovește . Cine este vinovat? Va mulțumesc!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.12.2021 10:07

Cel mai probabil cel care are indicatorul STOP (oprire) este cel vinovat.



Paduraru Alina-Valentina
Paduraru Alina-Valentina 25.11.2021 19:01
Buna seara, am si eu o intrebare, ieri am picat sala si trebuie sa ma reprogramez cu 16 zile in urma lucratoare sau nelucratoare? Asta nu am inteles daca i lucratoare sau nelucratoare
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 26.11.2021 16:21

Intre examene trebuie sa fie o diferenta de cel putin 15 zile calendaristice.


Paduraru Alina-Valentina
Paduraru Alina-Valentina 27.11.2021 12:56
Si ma pot duce fara programare sau se da tot cu programare?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 28.11.2021 07:05

Ai nevoie de programare.

 



Szabi
Szabi 06.11.2021 08:01
Buna ziua.
La o intersectie unde am Stop/Cedeaza trecerea, iar drumul cu prioritate are cel putin 2 benzi pe sens si o masina circula pe banda a 2-a (banda de langa acostament fiind libera), avem voie sa intram pe drumul principal pe banda 1, fara a fii acuzati ca nu am acordat prioritate vehiculului care a circulat pe drumul principal dar pe o alta banda (cu care nu ne-am intersectat)?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 17.11.2021 09:26

Cel mai sigur este sa nu faci asta. Nu ai de unde sa știi ce intenții are cel care vine pa banda 2, poate vrea sa treacă pe banda 1 chiar in acel moment. Ideea este ca daca cel de pe banda 2 se sperie si frânează sau își schimba brusc direcția se numește neacordare de prioritate.



Cristian Calin
Cristian Calin 25.10.2021 14:06
Buna ziua.
In intersectiile nedirijate care sunt categoriile de drum (in mediul urban) si care sunt considerate superioare?
stradă, bulevard, cale, chei, splai, şosea, alee, fundătură, uliţă etc.
Drumul mai lat este categorie superioara drumului mai ingust?
Multumesc.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 17.11.2021 08:29

Alexandra Stan
Alexandra Stan 02.06.2021 13:33
Buna ziua! Tramvaiul are prioritate la schimbarea benzii pe un drum in aliniament? De exemplu de pe banda 2 semnalizeaza dreapta pt a intra pe banda 1, eu sunt nevoita sa ii acord prioritate?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 02.06.2021 15:07

Tramvaiul aflat în mers are prioriotate atunci când circulă prin intersecțiile nedirijate. Tramvaiul va pierde prioritatea în intersecțiile nedirijate, atunci când virează către stânga (art. 59 alin. 1 din OUG).


Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile și interdicțiile conducătorilor de vehicule în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede, biciclete și trotinete electrice Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 (doar pentru persoane juridice) Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni (punctele de penalizare, interdicția de a conduce pe teritoriul României și reținerea / retragerea / suspendarea / anularea permisului de conducere) Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2022 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓

Pentru a te autentifica cu Facebook ↓

Autentifică-te cu Facebook

Ai deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓