Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

Regulament - Articolul 135

Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:

d) când urmează să pătrundă într-o intersecţie cu circulaţie în sens giratoriu faţă de cel care circulă în interiorul acesteia;

OUG - Articolul 54

(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

OUG - Articolul 57

(4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

 

Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:

g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Codul Rutier -  Intersecția cu sens giratoriu

DEFINIȚIE: se numește intersecție cu sens giratoriu intersecția care are în mijloc un rondou, un monument sau marcaj rotund de spațiu interzis și indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu", montat pe fiecare drum care pătrunde în intersecție.

deficitei intersectie cu sens giratoriu

recunoastere intersectie cu sens giratoriu

Intersecțiile cu sens giratoriu sunt intersecții dirijate, unde datorită formei specifice, se respectă urmãtoarele obligații suplimentare:

  • Se ocolește centrul intersecției prin dreapta, în sensul arătat de săgețile de pe indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu";

ocolirea centrului intersectiei cu sens giratoriu

  • Vehiculele care vor circula pe prima stradă sau arteră la dreapta, se vor angaja cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției;

incadrare pentru prima iesire la dreapta in sensul giratoriu

  • Vehiculele care NU circulă pe prima stradă sau arteră la dreapta, vor circula pe lângă insulă sau rondou până în momentul părăsirii intersecției cu respectarea reglementărilor privitoare la semnalizarea schimbării poziției de mers a vehiculelor;

incadrare pentru parasirea sensului giratoriu pe a doua sau a treia iesire

  • Oprire, staționarea și mersul înapoi sunt interzise în această intersecție;

oprirea in sensul giratoriu

  • Întoarcerea este interzisă în intersecția cu sens giratoriu (dacă pentru executare se folosesc manevre înainte - înapoi), dar este permisă prin ocolirea insulei.

intoarcerea in intersectia cu sens giratoriu

  • În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate fată de cele care urmează să pătrundă în intersecție (art. 57 alin. 4 din OUG).

prioritatea in senul giratoriu

Încadrarea pe benzi în intersecția cu sens giratoriu

Luăm ca exemplu cea mai comună intersecție cu sens giratoriu, fiind cea cu două benzi de circulație și cu patru ieșiri si intrări. Conducătorii de vehicule care doresc să intre într-o intersecție cu sens giratoriu, se vor angaja pe benzile de circulație, in funcție de direcția dorită de deplasare, după cum urmează:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, se vor angaja pe banda de lângă bordura trotuarului sau acostament;

incadrare pentru directia la dreapta in sensul giratoriu

  • - cei care doresc să circule pe direcția înainte, se vor angaja pe oricare dintre benzi;

incadrare pentru directia inainte in sensul giratoriu

  • iar cei care doresc să circule la stânga sau să întoarcă, se vor angaja pe banda de lângă axa drumului.

incadrare pentru directia stanga sau pentru a intoarce in sensul giratoriu

Semnalizare schimbării direcției de mers în intersecția cu sens giratoriu

Legislația rutieră nu stabilește reguli speciale de semnalizare a schimbării direcției de mers pentru intersecțiile cu sens giratoriu. În aceste intersecții se va semnaliza ca în toate celelalte intersecții sau situații, fiecare schimbare a direcției de mers va fi semnalizată corespunzător, acest lucru ajutând pe ceilalți participanți la trafic să vă cunoască intențiile și implicit, la buna desfășurare a traficului rutier. (art. 114 alin. 1 lit. g din Regulament și art 54 alin. 1 și 2 din OUG)

Se recomandă ca semnalizarea schimbării direcției de mers în intersecțiile cu sens giratoriu să se facă astfel:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, vor semnaliza de la intrarea în intersecție și până la părăsirea ei, cu semnalizator dreapta, apropiindu-se cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe prima artera la dreapta;

cum semnalizam daca circulam spre dreapta in sensul giratoriu

  • cei care doresc să circule pe direcția înainte, nu vor semnaliza la intrarea in intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe direcția înainte, dar vor semnaliza părăsirea intersecției, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția;

cum semnalizam in sensul giratoriu daca sicrulam ianinte

  • cei care doresc să circule la stânga sau cei care doresc să întoarcă, vor semnaliza stânga la intrarea în intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula la stânga sau de a întoarce, iar la părăsirea intersecției vor semnaliza cu semnalizatorul din dreapta, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția.

cum semnalizam daca circulam spre stanga sau intoarcem in sensul giratoriu

Trebuie sa ținem cont că schimbarea benzii de circulație în interiorul intersecției cu sens giratoriu sa face ca în oricare altă situație, cu asigurare, semnalizare și, daca este cazul, cu acordare de prioritate celor care circulă pe banda pe care dorim să intrăm.

prioitatea la schimbarea benzii in intersectiile cu sens giratoriu

257 Comentarii Lasă un comentariu

Eugenia Garba
Eugenia Garba 31.08.2020 20:07
Referitor la prioritatea de dreapta in sensul giratoriu, daca s-ar respecta incadrarea pe benzi pentru iesirea cea mai scurta din sens (asa cum a fost ea exemplificata in filmulet cu dungile verzi) nu ar mai fi necesara acordarea prioritatii de dreapta.
Aceasta --prioritatea de dreapta--- cred ca intrevine doar atunci cînd:
-soferul de pe banda 1 a sensului nu a iesit din sens pe cel mai scurt traseu pe care ar fi trebuit sa il aleaga, deoarece pe acesata banda (1) putea sa mearga doar la deapta (prima iesire) si inainte (a doua iesire)
- incerc sa-mi imaginez daca soferul de pe banda 2 a sensului giratoriu da ocol de cîteva ori sensului (sa zicem ca a uitat sa iasa si mai da o data ocol) , atunci cînd incearca sa iasa din sens pe o iesire oarecare, se trezeste cu o masina in partea dreapta... pai cred ca ar putea fi in aceasta situatie doar daca si pe banda 1 a sensului un sofer a uitat sa iasa la timp si da ocol(cam cum apare in imaginea din filulet) ----ceea ce incalca regila de circulatie in sens, ca fiid pe banda externa , 1, ar fi trebuit sa iasa mai devreme din sens----- pentru ca altfel, teoretic, respectind indicatiile cu intrarea si iesirea din sens, acest al doilea autovehicul nu ar trebui sa se găseasca in ”coasta” primului autovehicul (care circula pe banda 2, din interior, a sensului).
Gresesc?
Adrian
Adrian 01.09.2020 23:16
Mai exista o situatie teoretic posibila, atunci cand viteza vehiculelor este la extreme, spre exemplu unul circula cu 5 km/h si altul cu 30 km/h.
Cu toate ca ambii conducatori ar intra corect in giratoriu, sa presupunem din directii opuse (unul in fata altuia) iar un vehicul ar vira la stanga (cel rapid) in timp ce un altul, pe banda 1 ar circula inainte (cel lent), se pot intersecta.
E destul de clar ca vehiculul care circula mai rapid nu acorda prioritate la schimbarea benzii.

In rest, intradevar, fiind intersectie dirijata nu ar trebui sa existe tamponari, tu avand prioritate cand circuli in sens iar incadrarea fiind facuta corespunzator de fiecare conducator.
E clar ca o patrundere in intersectie a unui sofer pe o alta banda fata de cea pe care trebuia sa se fi incadrat atrage dupa sine si culpa.

A se tine cont de faptul ca la sensurile giratorii cu mai mult de 2 benzi situatia sta putin diferit si trebuie sa acorzi prioritate daca circuli pe banda din interior, la schimbarea benzii, eventual le schimbi din timp.
Nica Laurentiu
Nica Laurentiu 16.09.2020 07:36
"pentru mersul inainte, vehiculele se pot incadra pe oricare dintre benzi", deci daca esti pe banda 1 poti continua mersul inainte (nu semnalizezi ca mergi prin prima iesire, poti continua) in cazul acesta cel de pe banda 2, daca doreste sa se incadreze pentru a iesi pe prima sau chiar si pe a 2-a iesire : TREBUIE SA SEMNALIZEZE SI SA ACORDE PRIORITATE CELUI PE BANDA CARUIA DORESTE SA INTRE (DE DREAPTA) CARE, NU A IESIT SI-SI CONTINUA LEGAL DEPLASAREA ....
de citit chiar ultima fraza din materialul-text de mai sus ....
multumesc
Vlad Enache
Vlad Enache 30.09.2020 19:16
De acord!
Ady Moroșan
Ady Moroșan 30.08.2020 07:18
Buna ziua! La intersectiile cu sens giratoriu cu marcaje de preselectie (dreapta stanga, fara inainte), pentru directia inainte putem folosi legal ambele benzi si in intersectiile cu marcaje? Sau se folosește doar banda 2 pentru mersul inainte?

In decret scrie ca la intersectiile fara marcaj folosim benzile sa zicem 1 sau 2 pentru directia inainte.
La cele cu marcaje suntem obligați sa respectam marcajele. Ok
Ce ne facem cand vrem sa mergem inainte in intersectiile cu sens giratoriu si nu avem decat marcaje pentru directia dreapta stanga si Nu avem marcaje si pentru directia inainte dreapta, inainte stanga?
a i
a i 24.08.2020 12:10
intersectia cu sens giratoriu a fost gandita pentru zone cu trafic redus in zone rurale. Aplicarea in tara numita inca Romania, pe cele mai aglomerate drumuri (de ex. DN1) este un exemplu reprezentativ de prostie si ura fata de conducatorii auto. Cel putin in Europa suntem pe ultimul loc la drumuri si la competenta conducatorilor politici si administrativi.
Adrian
Adrian 12.08.2020 05:49
De unde sunt scoase regulile suplimentare pentru circulatia in sensul giratoiu pentru ca nu se regasesc nici in codul rutier nici in regulament. Sunt reguli recomandate si de bun simt sau sunt mentionate intr-un act oficial?
Adrian
Adrian 06.08.2020 06:19
Buna ziua! Intru de pe un drum secundar intr-un Sens Giratoriu si inaintez incetisor cu intentia de a o lua la stanga. Deja ajung cu masina pe banda 1, in tot acest timp dand prioritate de stanga celor din interiorul giratoriului. La un moment dat, masina care circula pe banda 2 din drumul principal si avea intentia sa o ia inainte, opreste sa ma lase sa-mi continui drumul, dar in schimb cea de pe banda 1, care avea si ea semnul cedeaza trecerea merge inainte si avand viteza nu reuseste sa-si tina banda 1 de mers si intra pe a 2-a banda, lovingu-ma in spate stanga. Evenimentul se intampla cand eu eram deja in giratoriu. Am rugamintea sa-mi spuneti si mie cine are prioritate! Un Domn Agent sustine ca trebuia sa-i dau prioritate de stanga, cu toate ca eu eram deja in intersectie. Un alt Domn Agent sustine ca daca ieseam de pe un drum secundar trebuia sa dau prioritate (de pe strada din care am iesit neavand instalat nici un semn de circulatie; nici macar cedeaza trecerea), dar in schimb cealalta masina avand cedeaza trecerea. Va multumesc si astept comentarii de la persoane avizate!
Adrian
Adrian 01.09.2020 23:30
Nu-mi pot imagina exact un sens giratoriu cu indicatoare de cedeaza montate doar la unele intrari, caci e clar ca ai obligatia sa cedezi trecerea de oriunde ai intra in sens, indiferent de categoria drumului, ca sa lamurim primul aspect.
Nu prea inteleg exact unde te aflai in giratoriu la momentul accidentului, in centru pe banda 2 de langa rond sau inainte de a iesi complet din giratoriu, deja aproape intrat pe drumul principal.

Insfarsit, in orice caz te-ai afla, tu fiind in sensul giratoriu si respectivul neacordandu-ti prioritate el devine vinovat, daca te aflai in raza lui, sa-i spunem vizuala si semnalizai corespunzator virajul la stanga.
Moise Silviu
Moise Silviu 31.07.2020 05:44
Giratoriul are niste marcaje circulare de delimitare a benzilor care nu sunt puse degeaba, ci pentru a fi respectate conform legii (asigurare, semnalizare, schimbare directie). Ce o fi asa greu de inteles acest lucru simplu, prezentat in Codul Rutier (schimbarea benzii)?
Eugenia Garba
Eugenia Garba 31.08.2020 19:50
Daca ar arata marcajele ca in filmulet ar fi bine, dar pe teren de foarte multe ori sînt sterse, ăprost executate, greu de dibuit....
Călin H
Călin H 11.07.2020 23:09
Încadrarea pe benzi prin presemnalizare ar scuti de orice comentariu. Sunteți siguri că nu este obligatorie? (adică dreapta sau înainte pe banda1, stânga sau inainte pe banda 2)
cristianmarin
cristianmarin 03.07.2020 12:28
Când intri în sensul giratoriu o iei la dreapta invariabil! Normal ar trebui semnalizat dreapta, apoi dacă ieși pe prima ieșire ții semnalizarea dreapta.
Dar pentru a nu se crea confuzie în cazul sensurilor mici unde intrările și ieșirile sunt foarte apropiate, dacă nu intenționezi să ieși pe prima ieșire trebuie să semnalizezi stânga și să ții semnalizarea stânga până hotărăști unde ieși! Trecând prin cel puțin o ieșire (care este intersecție cu drumul cu sens unic ce este giratoriul), tu continui mersul în giratoriu schimbând direcția de mers spre stânga, deci trebuie să semnalizezi stânga! Dacă treci de pe b2 pe b1 semnalizezi dreapta, acorzi prioritate celui care este pe b1 deja, apoi semnalizezi dreapta când ieși din sens pentru că schimbi direcția de mers spre dreapta!
Claudia
Claudia 10.07.2020 08:32
Cand intri in sens semnalizezi dreapta doar daca faci dreapta. E ca si cum mergi pe un drum cu serpentine, drumul are curbe si la stanga si la dreapta si tu o semnalizezi pe fiecare. Este acelasi drum, doar un sens si NU semnalizezi fiecare curba. In sensul giratoriu asa te duce drumul, un pic la dreapta si apoi mergi spre stanga. Semnalizezi stanga daca nu iesi pe prima la dreapta - daca il parcurgi pe tot sau aproape pe tot, mai ales daca are mai multe iesiri.
cristianmarin
cristianmarin 03.07.2020 12:07
Câte bombe cu ceas pot fi pe șoselele noastre! Nu e de mirare că suntem "campioni" la morți în Europa.
Dacă citești comentariile te crucești! Mulți habar nu au ce sunt benzile și cum se numerotează, mulți nu pricep că sensul giratoriu este un drum cu sens unic unde mașinile vin mereu din stânga și trebuie să le dai prioritate apoi să intri, aplicându-se regulile de preselectare ca la orice intersecție, circulația se face exact ca pe un drum cu sens unic, (ieși din drumul cu sens unic spre dreapta de pe b2, sau spre stânga de pe b1?; când treci de pe o bandă pe alta dai prioritate celui care este deja pe banda pe care vrei să intri, respecți eventualele marcaje și indicatoare), chiar este așa greu de priceput?
Chiar este greu de priceput că dacă ai 15 reguli de circulație pe drumul acela TREBUIE SĂ LE RESPECȚI PE TOATE?
lucian
lucian 23.07.2020 11:00
nu este greu... mai greu este ca nu stim ce sa raspectam.. nici tu nu esti clar in exprimare, sunt de acord ca se aplica regulile de circulatie ca in orice intersectie in interiorul sensului giratoriu, dar asta cu schimbarea benzii nu este si nu trebuie sa fie ceva uzual in trafic, doar daca ai ratat o iesire, te-ai incadrat gresit, acorzi prioritate celui de pe o banda inferioara, in rest, daca toata lumea se incadreaza corect , conform legii, nu ar trebui sa fie nimeni in situatia de a acorda prioritate celui de pe banda 1 cand mergi inainte...
concret, intersectie doua drumuri cu cate doua benzi pe fiecare sens, doua benzi si in sensul giratoriu, prima masina intra pe banda 2, fara semnalizare , merge inainte si semnalizeaza la iesirea din sensul giratoriu.. a doua masina, vine din aceeasi directie dar un pic in spate, fara semnalizare, intra pe banda 1...cand prima masina semnalizeaza dreapta pentru a arata ca paraseste sensul giratoriu, se loveste de masina a doua, care dorea sa faca stanga...
cine este vinovat?iti vine sa crezi ca sunt politisti care au intocmit un proces verbal spunand ca masina unu este vinovata, ca a schimbat banda 2 cu banda 1 fara sa se asigure...
o masina de pe banda 1 nu are ce cauta acolo daca face stanga, ea trebuie sa se asigure daca doreste sa faca totusi manevra, sau conform legii, daca s-a incadrat gresit trebuie sa continue drumul asa...
sper ca m-am facut inteles, ca din mesajul tau se intelege ca trebuie sa acorzi prioritate la schimbarea benzilor in sensul giratoriu, ceea ce este adevarat cam pe jumatate, adica e logic sa aplici codul rutier, care asa te obliga, numai ca
Laurentiu catalin
Laurentiu catalin 21.05.2020 05:53
Prieteni , din sensul giratoriu se iese doar de pe banda 1 , cei de pe banda 2 , 3 sau 4 trebuie sa dea prioritate celor de pe banda 1 ca sa poata iesi , daca nu se poate , se ocoleste din nou sensul pana reusesti sa ajungi pe banda 1 pentru a putea iesi , se semnalizeaza doar dreapta la schimbarea benzi dinspre 2 spre 1 si iesire , daca esti in sens ai banda de circulatie si nu trebuie semnalizat stanga atata tinp cat nu schimbi banda si ai prioritate pana incepi sa iesi cand semnalizezi dreapta pentru a trece pe banda 1 ( de iesire) sau la iesirea din sens , e bine sa semnalizezi si stanga pentru a ajuta ca ceilalti sa inteleaga ce vrei sa faci , dar sa nu iesi niciodata din sens cu semnalizarea stanga ( cum fac multi )
ioancostin70
ioancostin70 13.03.2020 10:14
Se poate iesi spre dreapta de pe banda 2 intr-un sens giratoriu cu doua benzi, iar spre dreapta sunt tot doua benzi? Logic ar fi ca raspunsul sa fie afirmativ: de pe banda 2 sa te poti angaja spre dreapta pe banda 2, evident cu acordarea prioritatii daca cel de pe banda 1 o ia inainte...
George
George 08.03.2020 09:23
Da, Militian are dreptate.
Și eu vad tot timpul ca lumea semnalizează stânga în sens și când iese oprește semnalizarea. Nu înțeleg de ce semnalizează stânga, nu e evident ca intra în sens și ca îl parcurg? Doar când ieși traversezi celelalte benzi și trebuie sa știe și cei de la următoarea intrare ca nu continui în sens ca sa se bage ei. Dacă ții semnalizarea pornita ii derutezi pe toți.
Și chestia cu banda din mijloc e corecta. Pentru idioții care considera ca atunci când ieși din sens trebuie sa cedezi trecerea celor de pe benzile celelalte, în primul rand aia nu au ce cauta pe benzile dinspre stânga dacă parcurg mai mult de doua ieșiri din sens. În al doilea rand, confirm logiciI voastre pot sa ma învart în sens la infinit pe banda din mijloc și nu mai iese nimeni din sens. Ce fluidizare mai e asta?
Vlad
Vlad 04.03.2020 06:49
Salut. Am o intreabare: Sens girator cu 3 benzi, vine o duduie pe a 3-a (era in sens), astept sa treaca si intru dupa ea pe prima banda, o tin, ca sa ies la a 2-a iesire. Ea avea blocata banda, pe a mea se inainta si ma trezesc in ultimul moment ca taie de pe banda a 3-a in prima, fara semnalizare, cand eram in paralel, sa iasa pe unde ieseam eu. Claxoane, injuraturi ea ca "ea a fost prima in sens" eu cu "cedare de prioritate la schimbarea benzii".
Vlad
Vlad 04.03.2020 14:08
Intrabarea este cine are dreptate?
Raspuns
Raspuns 24.03.2020 20:57
La un sens giratoriu cu mai multe benzi, cel care schimbă banda dă prioritate benzii pe care vrea să intre (cu semnalizare și asigurare).
lucian
lucian 23.07.2020 11:28
esti vinovat, te-ai incadrat gresit, nu aveai ce cauta acolo....
ea era incadrata pe banda trei de unde putea face la stanga sau inainte, tu te-ai incadrat pentru la dreapta, deci nu aveai ce cauta acolo, nu avea ce prioritate sa-ti dea... este greu pentru unii sa inteleaga ca sensul giratoriu, cu prioritatea de stanga, a fost gandit tocmai pentru fluidizarea circulatiei, dar trebuie sa selectezi corect benzile, sa respecti eventualele semne de circulatie, iar daca te-ai incadrat gresit, cum ai facut tu, tu trebuie sa suporti consecintele... de altfel este si greu pentru cineva care merge inainte, aflat pe banda 2 sau trei, sa dea prioritate (!) celui de pe banda 1 ca are el chef sa faca stanga sau sa se roteasca in sensul giratoriu... pacat ca am vazut un filmulet cu niste politisti care cam sustineau acest lucru...
legea te obliga clar sa te incadrezi corect...
ipotetic vorbind, ea era vinovata daca banda 3 nu-i permitea sa faca inainte (adica a doua iesire), atunci trebuia sa se incadreze pe banda 2, eventual 1, era schimbare de banda si se aplicau regulile de prioritate, adica tebuia sa se asigure...
daca banda 3 s-a blocat in sensul giratoriu, atunci ea trebuia sa se asigure la schimbarea benzii...
dar tu tot incadrat gresit erai, adica nu respectai regulile de circulatie....
Teodor P.
Teodor P. 20.02.2020 11:46
Prezentarea circulatiei in sensul giratoriu in videoclip este foarte faina, cu exceptia finalului, cand eu consider ca este gresita , adica, din banda 1 nu poti face virajul la stanga sau sa te intorci in sens!
Sunt prof. de legislatie rutiera si eu cursantilor mei le prezint circulatia astfel:
Sensul giratoriu este o intersectie DIRIJATA (Art.55 din OUG), deci se respecta regulile de circulatie din aceasta intersectie cu asigurare la schimbare de banda.
Astfel:
-pentru oricare din iesire spre dreapta (1,2,, etc. ), dar maxim INAINTE SE VA OCUPA BANDA 1.
-pentru inainte si orice alta iesire spre stanga sau intoarcere - banda 2.
- pentru directie inainte - oricare din cele doua benzi.
La ocuparea benzilor , trebui sa se tina cont daca exista indicatoare de informare sau marcaje care indica ocuparea benzilor pe directia indicata !
NOTA: IN TOATE INTREBARILE DIN TESTELE PENTRU OBTINEREA PERMISULUI REFERITOR LA SENSUL GIRATORIU , SUSTIN CA ACESTE PRECIZARI SUNT CORECTE.
Referitor la asigurarea schimbarii de banda, consider ca legiuitorul s-a referit la urmatoarea situatie: Daca la intrare in sens sunt 2 benzi PE DIRECTIE INAINTE, iar la parasire este doar una, cel din banda 1 are prioritate , deoarece vehicolul din banda 2 schimba banda .(trece din 2 in 1).
Sensul giratoriu a fost creat sa fluidizeze traficul. Daca mai multe vehicule din banda 1 ar dori virajul la stanga, intersectia s-ar bloca pentru cei din banda 2.
Corect ar fi daca administratorii drumului ar face marcaje la intrarea in sens si sa instaleze indicatoare de informare cu privire la ocuparea benzilor !
DRUMURI BUNE !
AndreiSZ
AndreiSZ 17.05.2020 09:18
Foarte corect ceea ce ati scris. Mai tin sa adaug ca daca mai multe vehicule ar dori sa faca stanga de pe banda 1 nu doar ca asta ar putea bloca masinile de pe banda 1 dar pot chiar bloca intreg sensul daca sunt multe masini pe banda 2.
AndreiSZ
AndreiSZ 17.05.2020 09:23
Scuzele mele, am gresit, vroiam sa scriu: daca mai multe vehicule ar dori sa faca stanga de pe banda 1 nu doar ca ar putea sa blocheze masinile de pe banda 2 dar se poate bloca tot sensul daca sunt multe masini pe banda 2.
andrei
andrei 13.07.2020 16:33
mi se pare mai logic ce spuneti dvs.
mety
mety 20.12.2019 13:09
Cel mai corect ar fi ca in sensul giratoriu sa fie ca in SUA, la toate cele patru intrari exista semnul de STOP (oprire obligatorie) si pleci dupa ce mai intai opresti pe loc, Daca ajung doua auto in acelasi timp si pleaca in acelasi timp, cel din dreapta trece primul !
John
John 07.06.2020 13:59
Chiar zici foarte bine, SUA este de departe un exemplu pentru restul planetei!!! P. S. Acesta este un mesaj ironic însă fiind vorba despre un US-ist am simțit nevoia sa ii explic

Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile conducătorilor auto în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede și biciclete Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓