Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

Regulament - Articolul 135

Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:

d) când urmează să pătrundă într-o intersecţie cu circulaţie în sens giratoriu faţă de cel care circulă în interiorul acesteia;

OUG - Articolul 54

(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

OUG - Articolul 57

(4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

 

Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:

g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Codul Rutier -  Intersecția cu sens giratoriu

DEFINIȚIE: se numește intersecție cu sens giratoriu intersecția care are în mijloc un rondou, un monument sau marcaj rotund de spațiu interzis și indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu", montat pe fiecare drum care pătrunde în intersecție.

deficitei intersectie cu sens giratoriu

recunoastere intersectie cu sens giratoriu

Intersecțiile cu sens giratoriu sunt intersecții dirijate, unde datorită formei specifice, se respectă urmãtoarele obligații suplimentare:

  • Se ocolește centrul intersecției prin dreapta, în sensul arătat de săgețile de pe indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu";

ocolirea centrului intersectiei cu sens giratoriu

  • Vehiculele care vor circula pe prima stradă sau arteră la dreapta, se vor angaja cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției;

incadrare pentru prima iesire la dreapta in sensul giratoriu

  • Vehiculele care NU circulă pe prima stradă sau arteră la dreapta, vor circula pe lângă insulă sau rondou până în momentul părăsirii intersecției cu respectarea reglementărilor privitoare la semnalizarea schimbării poziției de mers a vehiculelor;

incadrare pentru parasirea sensului giratoriu pe a doua sau a treia iesire

  • Oprire, staționarea și mersul înapoi sunt interzise în această intersecție;

oprirea in sensul giratoriu

  • Întoarcerea este interzisă în intersecția cu sens giratoriu (dacă pentru executare se folosesc manevre înainte - înapoi), dar este permisă prin ocolirea insulei.

intoarcerea in intersectia cu sens giratoriu

  • În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate fată de cele care urmează să pătrundă în intersecție (art. 57 alin. 4 din OUG).

prioritatea in senul giratoriu

Încadrarea pe benzi în intersecția cu sens giratoriu

Luăm ca exemplu cea mai comună intersecție cu sens giratoriu, fiind cea cu două benzi de circulație și cu patru ieșiri si intrări. Conducătorii de vehicule care doresc să intre într-o intersecție cu sens giratoriu, se vor angaja pe benzile de circulație, in funcție de direcția dorită de deplasare, după cum urmează:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, se vor angaja pe banda de lângă bordura trotuarului sau acostament;

incadrare pentru directia la dreapta in sensul giratoriu

  • - cei care doresc să circule pe direcția înainte, se vor angaja pe oricare dintre benzi;

incadrare pentru directia inainte in sensul giratoriu

  • iar cei care doresc să circule la stânga sau să întoarcă, se vor angaja pe banda de lângă axa drumului.

incadrare pentru directia stanga sau pentru a intoarce in sensul giratoriu

Semnalizare schimbării direcției de mers în intersecția cu sens giratoriu

Legislația rutieră nu stabilește reguli speciale de semnalizare a schimbării direcției de mers pentru intersecțiile cu sens giratoriu. În aceste intersecții se va semnaliza ca în toate celelalte intersecții sau situații, fiecare schimbare a direcției de mers va fi semnalizată corespunzător, acest lucru ajutând pe ceilalți participanți la trafic să vă cunoască intențiile și implicit, la buna desfășurare a traficului rutier. (art. 114 alin. 1 lit. g din Regulament și art 54 alin. 1 și 2 din OUG)

Se recomandă ca semnalizarea schimbării direcției de mers în intersecțiile cu sens giratoriu să se facă astfel:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, vor semnaliza de la intrarea în intersecție și până la părăsirea ei, cu semnalizator dreapta, apropiindu-se cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe prima artera la dreapta;

cum semnalizam daca circulam spre dreapta in sensul giratoriu

  • cei care doresc să circule pe direcția înainte, nu vor semnaliza la intrarea in intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe direcția înainte, dar vor semnaliza părăsirea intersecției, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția;

cum semnalizam in sensul giratoriu daca sicrulam ianinte

  • cei care doresc să circule la stânga sau cei care doresc să întoarcă, vor semnaliza stânga la intrarea în intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula la stânga sau de a întoarce, iar la părăsirea intersecției vor semnaliza cu semnalizatorul din dreapta, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția.

cum semnalizam daca circulam spre stanga sau intoarcem in sensul giratoriu

Trebuie sa ținem cont că schimbarea benzii de circulație în interiorul intersecției cu sens giratoriu sa face ca în oricare altă situație, cu asigurare, semnalizare și, daca este cazul, cu acordare de prioritate celor care circulă pe banda pe care dorim să intrăm.

prioitatea la schimbarea benzii in intersectiile cu sens giratoriu

281 Comentarii Lasă un comentariu

Liviu Mocanu
Liviu Mocanu 12.05.2021 20:52
De ce pun asta in discutie ? De foarte multe ori, banda 1 la iesirea din sens, este inghesuita de cate o masina stationata sau cu cate o statie de autobuz in care tocmai este utilizata , ceea ce te obliga la o manevra din scurt ... lucru destul de deranjant.
Liviu Mocanu
Liviu Mocanu 12.05.2021 20:47
Buna ziua.Doresc sa ma lamuriti si pe mine intr-o chestiune. Odata ce , abordez sensul giratoriu in banda 2, acolo unde sunt obligat sa o fac, conform legislatiei , AM DREPTUL sa ies din el tot in banda 2 ( fireste, cu semnalizarile si asigurarile implicite ) , urmand ca, ulterior, in aliniament, sa imi reocup cuminte locul in banda 1 ? ( Tot vad pe internet abordari prin care, IESIREA din sensul giratoriu, este OBLIGATORIE in banda 1 ) , Cum stau lucrurile ?
Petcu Emanuela
Petcu Emanuela 12.05.2021 18:39
Daca circul pe banda 1 si semnalizez dreapta ca intru in lukoil,chiar in sensul giratoriu,dupa ce pot intra sa fac dreapta,si altcineva se strecoara prin dreapta si il lovesc ,cine e de vina?eu fiind încadrată corespunzător pe banda,sau el ca s-a inghesuit langa mine,nefiind încadrat corespunzător, taind banda,nu avea ce sa caute in dreapta,practic acolo se terminase o alta iesire din lukoil?
Robert
Robert 11.05.2021 13:07
Toate bune si frumoase pana la parasirea sensului giratoriu. Parasirea sensului giratoriu se face numai de pe prima banda de circulatie.
Liviu Mocanu
Liviu Mocanu 23.04.2021 11:07
E un sens giratoriu foarte dragut in Timisoara ... si asta exact pentru cea mai simpla varianta : prima la dreapta. Daca te incadrezi " cat mai aproape de bordura " ...te trezesti in fundul unui autobuz in statie sau masina parcata. Daca insa, stai lipit pe marcajul din stanga, te scoate pe drumul liber inainte ...

Gasesc logica discutia " iesirea inainte cu intrare pe banda doi " in care , tai marcajul atat la intrare , cat si la iesire. Nu sunt deci doua schimbari de banda, cu doua semnalizari corespunzatoare ?
Anatol Focsa
Anatol Focsa 16.04.2021 11:35
5 minute de logica si ultimele 20 secunde intorc totul pe dos. Este descris totul atit de clar si logic la inceput cum trebuie de deplasat astfel incit sa nu se intersecteze traiectoriile de deplasare. De ce acel care a ales gresit banda de deplasare devine corect in cazul unui accident rutier.
Vlad Roatis
Vlad Roatis 26.03.2021 15:38
Daca dorim sa mergem inainte in sensul giratoriu,nu trebuie semnalizat stanga,iar la ieșire dreapta?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 26.03.2021 17:01

Click aici


Fănel Vrăjitoru
Fănel Vrăjitoru 13.03.2021 16:48
Am şi eu o nelămurire.. din art. 55 ştim că sensul giratoriu este o intersecție dirijată. La care se aplică regulament art. 107 care reglementează circulația în intersecții. Conform acestuia din urmă cei care se încadrează pe banda1 pentru viraj stânga ar trebui sancționați. Intrând în sens dumneavoastră susțineți că cei de pe axa din centrul sensului trebuie să acorde prioritate la ieşire celor de pe axa de lângă acostament adică cei care s-au încadrat corect conform regulament aplicare art. 107 pe banda 2 pentru înainte sau la stânga, înainte de sens, trebuie să acorde prioritate celor care s-au încadrat greşit conform aceluiaşi articol pe banda1 înainte sau la dreapta şi care vor să iasă din sens spre stânga. Şi aici vine întrebarea mea: dacă gasesc 3 indivizi care fac stânga pe prima bandă eu sunt obligat să OPRESC şi să le acord prioritate dar încalc o altă regulă oprirea interzisă. Deci nu este de ajuns că conform legii s-au încadrat greşit dar mă şi obligă să încalc o altă regulă a sensului. Deci cine se face vinovat dacă mie un domn polițist îmi aplică o amendă pentru oprirea în sensul giratoriu ?
Razvan
Razvan 16.03.2021 19:50
Salutare. E o mare disputa pe tema a ceea ce ati prezentat mai sus .Si conform legislatiei vechi nu aveti dreptate, dar nici a celei noi . Am vazut ca-s ceva schimbari si eu am permis de profesionist. Putem gresi cu totii clar , dar , de exemplu : mergem pe o sosea cu 3 benzi de circulatie si merg pe prima banda. Nu cunosc orasul , n-am gps. SI se merge bara la bara ( am intampinat) . A urmat un giratoriu si trebuia sa ies pe a 3-a iesire. Eu ce fac? Nu ies decat pe prima ca asa ma "obliga" legislatia? Nu am voie sa circul pana la a 3-a? Conform legislatiei vechi am voie , cea noua e putin ambigua , ba chiar foarte proasta. E exact ca pe un drum drept , doar ca e cerc , sunt aceleasi reguli de circulatie . Deci daca de pe banda 2 intentionati sa mergeti la o iesire si loviti pe cineva de pe banda 1 care face giratoriul si nu iese pe acelasi drum ca dvs. sunteti direct vinovat. Legislatia veche prevedea toate treburile astea ,iar acum e un haos total. Giratoriul e fix un drum in cerc cu aceleasi reguli.
Alex
Alex 30.03.2021 16:55
Razvan, esti profesionist, mergi pe o sosea cu 3 benzi per sens pe prima banda, nu cunosti orasul si nu ai gps. Se merge bara la bara si urmeaza o intersectie banala semaforizata cu preselectie. Pai ce faci atunci faci stanga de pe banda 1? Nu, nu faci ca e ilegal. Daca e ilegal la semafor ar trebui sa fie ilegal si in giratoriu ca tot intersectie e. Din nou nu e drum e intersectie.
Nicu
Nicu 14.04.2021 21:19
Pai una este oprirea voluntara si alta oprirea pentru acordarea prioritatii
florin
florin 12.03.2021 14:42
Daca se respecta regula :prima banda dreapta sau in fata si a doua banda in fata , a 3a si a 4a este imposibil sa te intalnesti cu o masina in dreapta ta si sa fi nevoit sa-i dai prioritate _IMPOSIBIL_sau respectivul depaseste ilegal prin dreapta, deci legal imposibil
Davide
Davide 19.03.2021 01:41
Un si gur caz este...in care trebuie să-i cedezi prioritate la cel din dreapta... intrați amândoi de pe același drum...tu pe banda 2 iar celălalt pe banda 1...si ieșiți amândoi in direcfia înainte adică a 2 ieșire...si drumul pe care ieșiți are doar o bandă...(din cate am văzut nu este prevăzut acest caz) din punct de vedere logic...tu de pe banda 2 te oprești si ii dai priorotate la cel de pe banda 1 să iasă el lrimu ca după care sa ieși tu... ăsta este singurul caz posibil (parerea mea)
Lamboiu Raull
Lamboiu Raull 10.03.2021 19:18
Legea este foarte clara pentru intrarea in sensul giratoriu, dar foarte ambigua pentru părăsirea lui, de cei care rulează pe banda 2, 3 sau mai mult, pentru un sens giratoriu mare. Un lucru este evident: cei care rulează in sensul giratoriu, au prioritate fata de cei care vor sa intre, iar după părerea mea si fata de cei care rulează in spatele lor si ar putea sa-i împiedice sa părăsească sensul giratoriu, semnalizând intenția cu lumini intermitente spre dreapta. Se face greșit analogia circulației in sensul giratoriu, cu circulația pe benzi paralele liniare, când in mod evident, poți sa acorzi prioritate celui care circula pe banda in care vrei sa intri, pentru ca îl vezi in oglinda retrovizoare, chiar daca rulezi înaintea lui. In sensul giratoriu însă, rulând circular pe niște inele cu raze diferite, niciodată nu vei vedea vehiculul din spatele tău care circula pe inelul din dreapta, ca sa-i dai prioritate, in schimb el te vede in permanenta si daca evident semnalizezi din timp dreapta, va ști si intenția ta de a părăsi sensul giratoriu. Daca nu iți permite sa ieși din giratoriu, te obliga fie sa te opresii, ceea ce este interzis, fie sa te învârti la nesfârșit in cerc, pana te va lasă cineva din dreapta sa niții pe inelul inferior. Daca este "ambițios" , iți va tăia calea si mai mult ca sigur se va cerea un ambuteiaj care va bloca intersecția pentru mulți participanți nevinovați. In concluzie, părerea mea este ca odată intrat in sensul giratoriu, trebuie sa ai prioritate fata de toate vehiculele care intra după tine in el, pana când părăsești intersecția. Deci asta ar trebui sa fie regula de baza: vehiculul care vrea sa părăsească sensul giratoriu, beneficiază de prioritate de stânga - regula generala in circulația rutiera din Romania (nimeni nu cred ca își dorește sa piardă foarte mult timp in traversarea oricărei intersecții, cu atât mai mult a unui sens giratoriu)
Marian Oana Yanis Arian
Marian Oana Yanis Arian 27.02.2021 18:01
Buna am o intrebare aici la legislație dc nu na lasa sa vizionez video
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 28.02.2021 07:11

Schimba browserul de internet.


Eugenia Garba
Eugenia Garba 31.08.2020 20:07
Referitor la prioritatea de dreapta in sensul giratoriu, daca s-ar respecta incadrarea pe benzi pentru iesirea cea mai scurta din sens (asa cum a fost ea exemplificata in filmulet cu dungile verzi) nu ar mai fi necesara acordarea prioritatii de dreapta.
Aceasta --prioritatea de dreapta--- cred ca intrevine doar atunci cînd:
-soferul de pe banda 1 a sensului nu a iesit din sens pe cel mai scurt traseu pe care ar fi trebuit sa il aleaga, deoarece pe acesata banda (1) putea sa mearga doar la deapta (prima iesire) si inainte (a doua iesire)
- incerc sa-mi imaginez daca soferul de pe banda 2 a sensului giratoriu da ocol de cîteva ori sensului (sa zicem ca a uitat sa iasa si mai da o data ocol) , atunci cînd incearca sa iasa din sens pe o iesire oarecare, se trezeste cu o masina in partea dreapta... pai cred ca ar putea fi in aceasta situatie doar daca si pe banda 1 a sensului un sofer a uitat sa iasa la timp si da ocol(cam cum apare in imaginea din filulet) ----ceea ce incalca regila de circulatie in sens, ca fiid pe banda externa , 1, ar fi trebuit sa iasa mai devreme din sens----- pentru ca altfel, teoretic, respectind indicatiile cu intrarea si iesirea din sens, acest al doilea autovehicul nu ar trebui sa se găseasca in ”coasta” primului autovehicul (care circula pe banda 2, din interior, a sensului).
Gresesc?
Adrian
Adrian 01.09.2020 23:16
Mai exista o situatie teoretic posibila, atunci cand viteza vehiculelor este la extreme, spre exemplu unul circula cu 5 km/h si altul cu 30 km/h.
Cu toate ca ambii conducatori ar intra corect in giratoriu, sa presupunem din directii opuse (unul in fata altuia) iar un vehicul ar vira la stanga (cel rapid) in timp ce un altul, pe banda 1 ar circula inainte (cel lent), se pot intersecta.
E destul de clar ca vehiculul care circula mai rapid nu acorda prioritate la schimbarea benzii.

In rest, intradevar, fiind intersectie dirijata nu ar trebui sa existe tamponari, tu avand prioritate cand circuli in sens iar incadrarea fiind facuta corespunzator de fiecare conducator.
E clar ca o patrundere in intersectie a unui sofer pe o alta banda fata de cea pe care trebuia sa se fi incadrat atrage dupa sine si culpa.

A se tine cont de faptul ca la sensurile giratorii cu mai mult de 2 benzi situatia sta putin diferit si trebuie sa acorzi prioritate daca circuli pe banda din interior, la schimbarea benzii, eventual le schimbi din timp.
Nica Laurentiu
Nica Laurentiu 16.09.2020 07:36
"pentru mersul inainte, vehiculele se pot incadra pe oricare dintre benzi", deci daca esti pe banda 1 poti continua mersul inainte (nu semnalizezi ca mergi prin prima iesire, poti continua) in cazul acesta cel de pe banda 2, daca doreste sa se incadreze pentru a iesi pe prima sau chiar si pe a 2-a iesire : TREBUIE SA SEMNALIZEZE SI SA ACORDE PRIORITATE CELUI PE BANDA CARUIA DORESTE SA INTRE (DE DREAPTA) CARE, NU A IESIT SI-SI CONTINUA LEGAL DEPLASAREA ....
de citit chiar ultima fraza din materialul-text de mai sus ....
multumesc
Vlad Enache
Vlad Enache 30.09.2020 19:16
De acord!
Blaj Radu
Blaj Radu 14.03.2021 11:45
Care este articolul din orice lege care mă obligă să nu intru in sensul giratoriu pe banda 1daca fac stânga sau mă întorc.Nu există.
Alex
Alex 30.03.2021 17:00
@Blaj Radu
https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/circulatia-in-intersectii

Articolu 107 punctu 2 te obliga sau 1 unde exista marcaje.
Ady Moroșan
Ady Moroșan 30.08.2020 07:18
Buna ziua! La intersectiile cu sens giratoriu cu marcaje de preselectie (dreapta stanga, fara inainte), pentru directia inainte putem folosi legal ambele benzi si in intersectiile cu marcaje? Sau se folosește doar banda 2 pentru mersul inainte?

In decret scrie ca la intersectiile fara marcaj folosim benzile sa zicem 1 sau 2 pentru directia inainte.
La cele cu marcaje suntem obligați sa respectam marcajele. Ok
Ce ne facem cand vrem sa mergem inainte in intersectiile cu sens giratoriu si nu avem decat marcaje pentru directia dreapta stanga si Nu avem marcaje si pentru directia inainte dreapta, inainte stanga?
zsizsi
zsizsi 19.03.2021 05:53
Există caz concret în Oradea: sensul giratoriu Bd. Ștefan cel Mare - str. Podului când vii pe strada Podului (capătul Centurii), atât pe indicatorul de informare există doar ieșire în dreapta și în stânga deși există un drum înainte, dar acela este o ieșire dintr-o benzinărie, și nu are montat indicator de acces interzis. https://www.google.com/maps/@47.0825298,21.9193915,3a,49.9y,73.92h,92.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL5i27OK4aO7Owy5eLXgKFg!2e0!7i13312!8i6656
a i
a i 24.08.2020 12:10
intersectia cu sens giratoriu a fost gandita pentru zone cu trafic redus in zone rurale. Aplicarea in tara numita inca Romania, pe cele mai aglomerate drumuri (de ex. DN1) este un exemplu reprezentativ de prostie si ura fata de conducatorii auto. Cel putin in Europa suntem pe ultimul loc la drumuri si la competenta conducatorilor politici si administrativi.
Adrian
Adrian 12.08.2020 05:49
De unde sunt scoase regulile suplimentare pentru circulatia in sensul giratoiu pentru ca nu se regasesc nici in codul rutier nici in regulament. Sunt reguli recomandate si de bun simt sau sunt mentionate intr-un act oficial?

Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile conducătorilor auto în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede și biciclete Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2021 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓