Pasul 1 - Cursuri » Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

OUG - Articolul 54

(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

OUG - Articolul 57

(4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

 

Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere și tramvaie sunt obligați să folosească instalațiile de iluminare și/sau semnalizare a acestora, după cum urmează: (Partea introductivă a alin. (1) al art. 114 a fost modificată și actualizată pe www.scoalarutiera.ro la 06-10-2021)

g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.

Regulament - Articolul 135

Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:

d) când urmează să pătrundă într-o intersecţie cu circulaţie în sens giratoriu faţă de cel care circulă în interiorul acesteia;



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Codul Rutier -  Intersecția cu sens giratoriu

DEFINIȚIE: se numește intersecție cu sens giratoriu intersecția care are în mijloc un rondou, un monument sau marcaj rotund de spațiu interzis și indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu", montat pe fiecare drum care pătrunde în intersecție.

deficitei intersectie cu sens giratoriu

recunoastere intersectie cu sens giratoriu

Intersecțiile cu sens giratoriu sunt intersecții dirijate, unde datorită formei specifice, se respectă urmãtoarele obligații suplimentare:

  • Se ocolește centrul intersecției prin dreapta, în sensul arătat de săgețile de pe indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu";

ocolirea centrului intersectiei cu sens giratoriu

  • Vehiculele care vor circula pe prima stradă sau arteră la dreapta, se vor angaja cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției;

incadrare pentru prima iesire la dreapta in sensul giratoriu

  • Vehiculele care NU circulă pe prima stradă sau arteră la dreapta, vor circula pe lângă insulă sau rondou până în momentul părăsirii intersecției cu respectarea reglementărilor privitoare la semnalizarea schimbării poziției de mers a vehiculelor;

incadrare pentru parasirea sensului giratoriu pe a doua sau a treia iesire

  • Oprire, staționarea și mersul înapoi sunt interzise în această intersecție;

oprirea in sensul giratoriu

  • Întoarcerea este interzisă în intersecția cu sens giratoriu (dacă pentru executare se folosesc manevre înainte - înapoi), dar este permisă prin ocolirea insulei.

intoarcerea in intersectia cu sens giratoriu

  • În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate fată de cele care urmează să pătrundă în intersecție (art. 57 alin. 4 din OUG).

prioritatea in senul giratoriu

Încadrarea pe benzi în intersecția cu sens giratoriu

Luăm ca exemplu cea mai comună intersecție cu sens giratoriu, fiind cea cu două benzi de circulație și cu patru ieșiri si intrări. Conducătorii de vehicule care doresc să intre într-o intersecție cu sens giratoriu, se vor angaja pe benzile de circulație, in funcție de direcția dorită de deplasare, după cum urmează:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, se vor angaja pe banda de lângă bordura trotuarului sau acostament;

incadrare pentru directia la dreapta in sensul giratoriu

  • - cei care doresc să circule pe direcția înainte, se vor angaja pe oricare dintre benzi;

incadrare pentru directia inainte in sensul giratoriu

  • iar cei care doresc să circule la stânga sau să întoarcă, se vor angaja pe banda de lângă axa drumului.

incadrare pentru directia stanga sau pentru a intoarce in sensul giratoriu

Semnalizare schimbării direcției de mers în intersecția cu sens giratoriu

Legislația rutieră nu stabilește reguli speciale de semnalizare a schimbării direcției de mers pentru intersecțiile cu sens giratoriu. În aceste intersecții se va semnaliza ca în toate celelalte intersecții sau situații, fiecare schimbare a direcției de mers va fi semnalizată corespunzător, acest lucru ajutând pe ceilalți participanți la trafic să vă cunoască intențiile și implicit, la buna desfășurare a traficului rutier. (art. 114 alin. 1 lit. g din Regulament și art 54 alin. 1 și 2 din OUG)

Se recomandă ca semnalizarea schimbării direcției de mers în intersecțiile cu sens giratoriu să se facă astfel:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, vor semnaliza de la intrarea în intersecție și până la părăsirea ei, cu semnalizator dreapta, apropiindu-se cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe prima artera la dreapta;

cum semnalizam daca circulam spre dreapta in sensul giratoriu

  • cei care doresc să circule pe direcția înainte, nu vor semnaliza la intrarea in intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe direcția înainte, dar vor semnaliza părăsirea intersecției, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția;

cum semnalizam in sensul giratoriu daca sicrulam ianinte

  • cei care doresc să circule la stânga sau cei care doresc să întoarcă, vor semnaliza stânga la intrarea în intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula la stânga sau de a întoarce, iar la părăsirea intersecției vor semnaliza cu semnalizatorul din dreapta, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția.

cum semnalizam daca circulam spre stanga sau intoarcem in sensul giratoriu

Trebuie sa ținem cont că schimbarea benzii de circulație în interiorul intersecției cu sens giratoriu sa face ca în oricare altă situație, cu asigurare, semnalizare și, daca este cazul, cu acordare de prioritate celor care circulă pe banda pe care dorim să intrăm.

prioitatea la schimbarea benzii in intersectiile cu sens giratoriu

375 Comentarii Lasă un comentariu


Alina Alina
Alina Alina 11.08.2022 16:52
Care este intoarcerea de 180 de grade intr un sens giratoriu ? Intoarcerea completa este de 360 sau este considerata de 180 .. sunt persoane ce zic 180 de grade sunt ce zic ca 360 de grade ?daca puteti sa ma lamuriti. Multumesc frumos

Bogdan Bunduc
Bogdan Bunduc 09.08.2022 07:20
Salutare tuturor!

După cum spune dl politist, susținând-și afirmațiile cu legea, în sensul giratoriu nu sunt benzi definite de circulație... Rog pe cei de la școală rutiera sa dea replica. Mulțumesc!
https://youtu.be/4THVf1FRm7c

Gabriel Bolivar
Gabriel Bolivar 06.08.2022 10:24
Urmarind video de mai sus, citind articolele de referință din OUG195/2002 nu găsesc o explicație directa pentru următorul aspect:
Dacă ajung 4 autovehicule simultan în fata unui sens giratoriu (și toți merg pe direcția înainte), cine intra primul ? E vorba de îndemnare la pornirea de pe loc, sau avem o referință legala?
Mersi
Mircea Florentin
Mircea Florentin 07.08.2022 15:30
Daca 4 vehicule ajung simultan la intrarea intr-un sens giratoriu, iar in interiorul acestuia nu circula niciun vehicul, toate vor patrunde in acelasi timp.

Warza Warza
Warza Warza 28.07.2022 15:46
https://m.youtube.com/watch?v=1eSdcVxibzQ&feature=youtu.be ....
ScoalaRutiera.ro vă rog să vă uitați la acest video făcut recent de poliția Sibiu ! Ei spun că atunci când ne aflăm pe banda a treia și dorim să ieșim din sens, trebuie să dăm prioritate celor care nu sunt în sens dar vor să intre în sens ! Este total diferit de ceea ce spuneți dvs aici ! Cu tot respectul, cred că ar trebui să lămuriți acest aspect deoarece în video-ul dvs ne prezentați un sens giratoriu cu doar două benzi ! Ar fi fost mult mai bine dacă ne prezentați și un sens cu trei benzi, și cu patru benzi !
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 29.07.2022 20:52

Am urmărit acel video de câteva ori dar nu spune niciunde ceea ce susțineți dvs. mai sus. Ei spun multe alte lucruri corecte, care nu contrazic informațiile din lecția noastră de mai sus, ba chiar se asemănă, dar în niciun caz nu spun ceea ce ați zis dvs. mai sus. Vă rugăm să revedeți respectivul video mult mai atent.



Tudor
Tudor 18.06.2022 16:27
Buna ziua. Am 3 nelamuriri. 1)Marcajele de pe strada sunt obligatorii sau orientative?
2) Deci daca intr.un sens cu 2 benzi intra 2 masini simultan si cel de pe banda 2 il loveste pe cel de pe banda 1, dorind sa iasa din sens inaintea celui de pe banda 1, cine este vinovat cel de pe banda 1 ca nu a iesit la prima iesire sau cel de pe banda 2 ca nu a acordat prioritate?
3) Daca la un sens giratoriu sunt 2 intrari dar o singura banda in sens cine are prioritate? Si ce obligatie are cel de pe banda 1?

KISS ATTILA
KISS ATTILA 26.04.2022 16:05
Sens Giratoriu. Intrare din 2 benzi. Eu intru pe banda 1.El pe banda de langa rondou,banda 2. Eu fac sensul,semnalizator stanga pus,nu ies la prima iesire,urma sa ies la a doua.El in urma mea la o masina distanta se asigura stanga dar nu apuca sa ma vada ca eu fac sensul si ma loveste in usa spate+aripa spate. El vroia sa iasa la prima iesire unde erau tot 2 benzi.Inevitabil incalcand banda mea si ma acroseaza.Cine este vinovat ca asiguratorul meu zice ca nu ma despagubeste ,invocand o aberatie , conform art 54.1 OUG 195/2002. cum ca schimbam directia de mers..... Nici vorba bineinteles,nu schimbam directiade mers ci faceam sensul.
Multumesc anticipat.
claudiu_nan
claudiu_nan 17.05.2022 18:54
Vezi ca in instanta cineva in situatia ta a castigat procesul. Cauta online. Daca nu gasesti, anunta-ma si te ajut.
flore
flore 20.05.2022 06:44
Eu as avea nevoie de ajutor cu privire la aceasta situatie. Ma puteti ajuta cu mai multe detalii, va rog?

Grigoras Emilian
Grigoras Emilian 22.02.2022 19:09
Sensurile giratorii sun și ele intersecții ca oricare altele, nu? Marcajul din intersecțiile cu sens giratoriu se refera la un marcaj de delimitare a benzilor de circulație, sau un marcaj de ghidare?
Alta nelămurire. Într-o intersectie(clasica - în cruce, care nu este de forma unui sens giratoriu), de ce nu se poate face stânga încadrați fiind în partea dreapta(banda 1)?
Dan Munteanu
Dan Munteanu 09.04.2022 08:11
Sensurile giratorii sunt mai complexe decat intersectiile intrucat pot permite sa existe mai multe intrari/iesiri. La intersectia clasica putem avea 3 sau 4 intrari/iesiri. La sensul giratoriu poti avea si 7 -8 sau chiar mai multe intrari/iesiri (fapt divers - cauta pe google "magic roundabout").
La drumurile cu 2 benzi, in giratoriu trebuie sa iesi tot pe banda 2 - daca mergi inainte. In cazul intersectiilor trebuie sa te incadrezi pe banda aferenta virajului cu cel putin 50 metri inainte de intersectie. In plus, doar in cazul unor sensuri giratorii mari (intrari/iesiri cu trei benzi pe sens) si foarte mari poti intalni semafoare, in rest nu vei intalni semafoare. La cele mai multe intersectii cu cel putin 2 benzi pe sens, intrare/iesire vei intalni semafoarele...
La nelamurirea ta ai sa remarci ca ai raspunsul in intrebare - la giratoriu poti sa il ocolesti si ai timp sa schimbi benzile in interiorul acestuia. Dute la prima intersectie cu 2 benzi si vezi ce se intampla daca tu esti prima masina pe banda 1 si vrei sa faci stanga... Ce trebuie sa fac eu care sunt prima masina pe banda 2 si vreau sa ma deplasez inainte? Da, exista niste situatii cand la o intersectie se despart, la iesire, 2 drumuri diferite si te-ai incadrat gresit - aici legislatia spune sa te duci pe drumul gresit - urmand sa corectezi din mers. dar, mai intervine si respectul celorlalti participanti la trafic care te lasa sa incalci cateva reguli de circulatie - revenind pe banda pe care trebuia sa te incadrezi de la bun inceput. PS. Oricum, daca te vede Politia, facand o astfel de manevra, cea descrisa in ultima parte, fii sigur ca ti-ai luat amenda.

Giratoriu cu 2 benzi si 3 intrări + încadrări, dar toti merg înainte
Giratoriu cu 2 benzi si 3 intrări + încadrări, dar toti merg înainte 01.02.2022 16:34
Am si eu o situație neacoperită de legislație:
1) Dacă giratoriul are 2 benzi dar intrarea in giratoriu dintr-o direcție are 3 benzi cum procedează corect cei de pe primele 2 benzi? In legislatie zice clar că poti face inainte de pe toate benzile. (fără nici o exceptie?) Dar dacă cel din stânga se incadreaza pe banda din stânga in giratoriu iar cel de pe directia mijloc pe următoarea, cel de pe directia dreapta mai are voie să meargă înainte? Dacă da, cum? Dacă nu atunci de ce?
Inca ceva giratoriul respectiv are marcaje de incadrare: cel din stânga face stânga, mijlocul inainte iar dreapta face dreapta, însă fără să fie obstacole precum borduri de delimitare. (este aceasta exceptia de la mersul inainte pe toate benzila? dacă da prin ce lege?)
În realitate se incadrează toti 3 pe cele 2 benzi pentru că locul este suficient, dar dacă cele 2 masini de pe banda dinspre exterior se freacă cine e de vină?

2)Presupunând că mersul inainte se poate face de pe toate benzile in giratoriu fără nici o excepție: Situația opuă la iesirea din giratoriu, cine unde se incadrează? La iesire sunt doar 2 benzi, dar dacă sunt incadrati deja 3, sunt 2 pe o bandă cum vreți să definiți schimbarea benzii dacă acolo nu este delimitare de bandă între cei 2?
cioaca florian
cioaca florian 24.02.2022 10:41
in intersectia cu sens giratoriu mai exista regula prioritatii de stanga?

Alexandru-florinel Stan
Alexandru-florinel Stan 29.01.2022 15:24
Când am voie sa întru în sens??? Când nu mai e nimeni sau când?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 30.01.2022 08:03

Da, in intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.


Adriana
Adriana 01.02.2022 06:38
Puteți să intrați în intersecție atunci când, prin manevra dumneavoastră de pătrundere, nu obligați un alt conducător de vehicul care circulă prin intersecție să-și modifice brusc direcția de mers sau viteza, ori să oprească. Atenție, inclusiv pe acei conducători de vehicule care își schimbă banda pe care circulă prin intersecție în dreptul pătrunderii de pe care intenționați să intrați. Atenție de asemenea, Poliția Rutieră recomandă să nu vă luați după semnalizarea altor participanți la trafic, (nici după lipsa semnalizării din partea altor participanți), semnalizarea schimbării direcției de mers, în cazul în care este făcută incorect sau în momentul nepotrivit, vă poate produce confuzii sau interpretări greșite și, în cazul implicării într-un eveniment rutier, vinovat veți fi dumneavoastră pentru neacordare de prioritate la pătrunderea în intersecția cu sens giratoriu. Trebuie să țineți cont că, numeroși conducători de vehicule nu consideră că-și schimbă direcția de mers (și nici banda) la părăsirea intersecției cu sens giratoriu, dacă au traversat-o "de jos în sus" și dacă au pătruns de pe banda doi, au circulat pe banda doi prin intersecție și o părăsesc tot pe banda doi a drumului de după intersecție, precum și faptul că nu-și schimbă direcția de mers dacă țin volanul "drept", "drept spre ieșirea din față", fără să îl rotească spre dreapta la părăsirea intersecției cu sens giratoriu. "Atenție la neatenție!", se spunea pe vremea domnului colonel Victor Beda. "Atenție la prostie!", este sfatul mai potrivit astăzi.

Adi
Adi 18.01.2022 21:00
Conform marcajelor de pe benzi , intru in sensul giratoriu pe banda 2 pentru a-l părăsi la a treia ieșire. După ce intru in sens , la următoarea intrare , vine un alt autoturism încadrat pe banda 1 și se învârte in sens spre a treia ieșire ( marcaj prima sau a doua ieșire ).
In momentul in care eu vreau sa părăsesc sensul la a treia ieșire ma lovesc de el ( neîncadrat conform marcajelor și intrat după mine in sensul giratoriu ). Vinovat ? Eu oricum nu mai aveam cum sa intru in B1 deoarece el a forțat intrarea in sens.
Adriana
Adriana 22.01.2022 11:56
În momentul în care dumneavoastră vreți să părăsiți sensul giratoriu la a treia ieșire, (circulând prin intersecție pe banda a doua), treceți peste marcajul linie discntinuă și, conform legii, aveți următoarele obligații, (dumneavoastră, rețineți!), semmalizare, asigurare, neperturbarea sau punerea în pericol a altor participanți la trafic. (Dacă le-ați respectat, atunci de ce v-ați tamponat?). Acolo unde v-ați tamponat, evenimentul rutier s-a produs între două vehicule care circulau prin intersecția cu sens giratoriu, astfel, faptul că celălalt a pătruns după dumneavoastră în intersecție nu are nici-o relevanță și respectivul conducător auto nu poate fi acuzat de neacordare de prioritate la pătrundere, (conform legii), pentru că la momentul pătrunderii traiectoriile voastre nu s-au intersectat, el pătrunzând în intersecție pe o bandă liberă fără să vă stânjenească în nici-un fel. Iată un fragment dintr-un răspuns oficial al poliției, "... În ipoteza în care două vehicule se află într-o intersecție cu circulație în sens giratoriu, regula acordării priorității de trecere vehiculului care circulă în interiorul acesteia încetează, întrucât textul incriminator prevede obligația acordării priorității de trecere în momentul pătrunderii într-o astfel de intersecție. ...". De asemenea, cel de pe banda unu a intersecției cu sens giratoriu pe care dumneavoastră l-ați lovit pătrunzând pe aceea bandă în vederea părăsirii intersecției, poate fi sancționat doar cu amendă pentru "nerespectarea semnificației indicatoarelor și marcajelor de obligare", (în cazul în care există marcaje sub formă de săgeți aplicate pe benzi la pătrunderea în intersecție), iar dumneavoastră în mod sigur veți fi sancționat cu amendă și puncte de penalizare pentru "nerespectarea regulilor privind ... schimbarea benzii sau (în cazul acesta "și") a direcției de mers". Prin urmare, celălalt conducător de vehicul implicat nu a forțat nimic la pătrundere, având banda unu liberă și pătrunzând pe aceasta, iar ulterior nemaipunându-se problema priorității în funcție de ordinea pătrunderii, ci respectarea regulilor privind circulația pe benzi paralele aplicate în același sens de mers (giratoriu). Ce opțiuni aveați dumneavoastră ținând cont de lege? Puteați să schimbați banda mai din timp, (în dreptul unei pătrunderi, acolo fiind cel mai ușor, cei din exterior trebuind să vă acorde prioritate), sau să reduceți substanțial și din timp viteza lăsându-l pe cel de pe banda alăturată să treacă, sau chiar să mai dați o tură prin intersecție, având astfel mai multe posibilități de a schimba banda în siguranță, fără a perturba alți participanți la trafic. Iată, în încheiere, și două fragmente din două răspunsuri oficiale ale poliției.
1. "... încadrarea pe o bandă necorespunzătoare direcției de mers voite, nu exonerează pe ceilalți conducători de vehicule care circulă prin intersecția cu sens giratoriu, (adică pe dumneavoastră), de la obligația de a se asigura la schimbarea direcției de mers prin viraj la dreapta...".
2. "... nerespectarea direcției de deplasare impuse de semnificația marcajelor sau a indicatoarelor de către conducătorii de autovehicule care circulă într-o intersecție cu sens giratoriu, nu este de natură să înlăture culpa conducătorilor de autovehicule care, respectând semnificația indicatoarelor și a a marcajelor, (precum dumneavoastră), nu se asigură la efectuarea oricărei manevre de schimbare a direcției de mers, fie că este una de ieșire din sensul giratoriu sau de schimbare a benzilor de circulație în interiorul acestei intersecții. ...".
Concluzie. Școala Rutieră explică foarte clar aici, conform legii și conform practicii judiciare, (și în deplină concordanță cu regulile de circulație europene), accentuând faptul că încadrarea înainte de pătrundere este una, prioritatea la pătrunderea în intersecție este alta și schimbarea benzii în interiorul intersecției, inclusiv în vederea părăsirii acesteia, este cu totul alta. Acum înțelegeți de ce sunteți vinovat?
Laurentiu Marinescu
Laurentiu Marinescu 18.06.2022 20:23
Ai grija dupa cine te iei, doamna Adriana te-a eronat mult prin ceea ce zice. Nu intotdeauna cine scrie mult inseamna ca e si corect. Nu te baza pe cei care iti aduc articole de lege ca nu au nici o treaba oamenii cum functioneaza nimic. Eu iti spun cel mai usor mod de a intelege sensul giratoriu. Pleaca de la definitie, e o intersectie dirijata in care cei care circula in sens au prioritate fata de cei care vor sa intre, iar ocolirea insulei (suprafata din centrul sensului) se face pe partea dreapta. Asta e ceea ce trebuie sa reti si de unde pleci logic mai departe. Daca cel care circula are prioritate fata de cel care intra, iar unul care intra dupa tine te-a accidentat e 100% vinovat. Nu scrie la lege ca tu iti pierzi prioritatea la iesire. Cand iesi din sens nu schimbi directia de mers, urmezi o iesire. E diferenta mare. Fa un desen cu o intersectie, 2 benzi pe sens, si ce optiuni ai de urmat de pe fiecare banda. Adica pe banda 1 inainte dreapta, banda 2 inainte stanga. Pune un rotund in mijloc, ai aceleasi optiuni prin ocolirea rotundului. E vorba de logica. Si nu in ultimul rand, INTRE INSULA CARE TREBUIE OCOLITA SI LINIA PUNCTATA NU ESTE O BANDA, LA FEL CUM NICI INTRE LINIA DISCONTINUA SI EXTERIORUL SENSULUI NU ESTE BANDA DE CIRCULATIE. Nu mai fiti incuiati la minte, ca inainte de sensul giratoriu acolo nu era un hipodrom (teren de curse de cai) unde se invarteau masinile in cerc si a zis unu hai sa punem si niste iesiri ca au ametit astia in cerc. Inainte era tot o intersectie de drumuri. Nu era un sens unic cu iesiri la dreapta. Numai eronati pe aici. Linia aia punctata e de ghidare. S-a luat decizia sa se traseze doar o linie pentru ca era imposibil de desenat pe sosea toate liniile de despartire a benzilor. Cautati pe google ca s-a facut acest experiment si nu mai intelegea nimeni care e banda si pe unde sa o ia. S-a simplificat pentru ca multi taiau sensul giratoriu. Intrau de pe banda 1 si se duceau spre centrul sensului, nu pe marginea exterioara cum era normal.

Maria
Maria 08.12.2021 09:21
Inainte de sensul giratoriu sunt 2 benzi, prima banda este lata si se stecoara 2 masini+ a doua banda( total 3 masini), in sens este loc doar ptr o masina, la iesirea din sens tot doar 1 banda, loc ptr o singura masina. Intrebarea mea este cine are prioritate la intarea si iesirea din sens? Cel care face stanga va ocupa a 2b , cel care face dreapta prima banda dar cel care merge pe directia inainte de pe care dintre benzi are prioritate?
Nusia AMANI
Nusia AMANI 16.12.2021 14:43
Maria! Trebuie sa mai citești odată! De regula dacă dorești sa circuli pe direcția înainte într o intersecție cu sens giratoriu poți sa ocupi oricare dintre cele doua benzi! Nu trebuie sa semnalizezi intrarea in intersecție doar ieșirea din intersecția sensului giratoriu! Sper ca iti va fii de ajutor!
Maria
Maria 16.12.2021 15:18
Eu nu am intrebat daca trebuie sa semnalizez sau nu. Eu am intrebat cine are prioritate daca la intrarea in sensul giratoriu sunt 2 benzi iar la iesirea pe directia inainte, este doar o banda? Ptr directia inainte se vor ocupa ambele benzi dar la ieșire care dintre benzi are prioritate tinand comt ca ramane doar o banda?
Andrei
Andrei 04.01.2022 00:04
Te uiti la marcajele desenate pe jos. De regula in cazurile de genu, prima banda e pt obligatoriu la dreapta. Si partea in care se inghesuie doua masini pe o banda lata.. problema lor :))
Laura
Laura 08.01.2022 20:43
Cel care isi pastreaza banda,respectiv cel din dreapta. Cel din stanga trebuie sa acorde prioritate celui din dreapta,cand iese de pe banda lui ,pentru a iesi din intersectie...daca esti pe banda 1, ai prioritate pt ca e banda de iesire spre dreapta sau inainte...daca esti pe banda 2, semnalizezi intentia,te asiguri,dai prioritate daca e cazul si te bagi pe banda 1 sa iesi din sens
Maria
Maria 08.01.2022 23:09
Multumesc Laura, asa am zis si eu dar aveam nevoie de o confirmare si de alte persoane ptr am ajuns la concluzia ca multi nu stiu regulile de circulație ptr ca merg pe directia inainte de pe banda stângă fara sa se asigure. Marcaje nu sunt decat pana in sens, sunt marcaje provizorii dar dupa sens nu le-au mai facut.
Adriana.
Adriana. 22.01.2022 12:37
Nu știu dacă am înțeles bine ce situație prezentați, dar încerc un răspuns general. Nu există intersecție cu sens giratoriu unde una dintre pătrunderi să aibe două benzi iar intersecția o singură bandă. Acest lucru poate fi întâlnit (să zicem) doar cu obligativitatea de a se circula numai la dreapta de pe prima bandă de la pătrundere. În cazul în care intersecția are tot două benzi dar există un obstacol imobil în ea, obligațiile privind ocolirea obstacolului precum și răspunderea în caz de accident îi revin celui pe a cărui bandă se găsește obstacolul respectiv. Dacă, așa cum spuneți dumneavoastră, înaine de pătrunderea în intersecție banda unu este mai largă și pe ea s-au încadrat în paralel două vehicule, ele pot pătrunde simultan, cel din dreapta virând imediat pe prima ieșire la dreapta iar celălalt continuînd prin intersecție pe banda unu, fără a se stânjeni reciproc. În situația în care ambele continuă prin intersecție pe banda unu și se acroșează, vina îi aparține celui care depășește (devansează) neregulamentar, neavând suficient spațiu la dispoziție. În fine, atunci când intersecția cu sens giratoriu are două benzi iar ieșirea are numai o bandă, se consideră că vehiculul de pe banda unu continuă după intersecție tot pe banda unu, iar vehiculul de pe banda doi, (a cărui bandă se sfârșește), are obligația de a ieși al doilea, după ce a permis ieșirea celui de pe prima bandă. În cazul în care ieșirea are tot două benzi dar pe banda unu există obstacole imobile, (vehicule staționate), cel de pe banda doi poate părăsi intersecția nestingherit în vreme ce, cel de pe banda unu, (plină de obstacole), este obligat să-i permită trecerea înainte de a pătrunde pe banda doi. Puteți ușor să țineți minte așa, când în intersecție circulați pe banda unu iar după intersecție ajungeți pe banda doi, (sau invers), între timp ați făcut o schimbare de bandă, și trebuie mai întâi să facilitați trecerea celor care nu-și schimbă banda, (vă obligă legea).

Badea Valentin
Badea Valentin 06.12.2021 09:18
Aș vrea să se clarifice odată pentru totdeauna că banda 1 nu este pentru viraj la stânga, ci pentru înainte sau dreapta, așa cum este în toată Europa. Văd berbeci ce cred că li se cuvine să facă stânga de pe banda exterioară, eu mergând înainte de pe banda 2, toți au impresia că au prioritate. Când ai greșit încadrarea și vrei să faci stânga de fapt, treci în spatele celui ce merge înainte pe banda 2, nu îi treci prin fața. La fel și eu, dacă am greșit și vreau să fac dreapta și sunt pe banda 2, acord prioritate celui ce e pe banda exterioară. De aici e confuzie generata de poliție inclusiv, toți cred că au dreptul să facă stânga (ieșirea 3) de pe banda din dreapta. Ca la noi, la nimeni...
Adriana
Adriana 07.12.2021 20:20
Dintre două vehiculele care circulă prin intersecția cu sens giratoriu, cel care trece peste linia discontinuă pătrunzând pe banda alăturată este obligat să acorde "prioritate", (excepție față de cei care urmează să pătrundă). Și la noi și-n toată Europa. Simplu și clar. Conform legii. Nu mai confundați modul diferit de aplicare al marcajelor linie discontinuă prin intersecțiile cu sens giratoriu, marcaje ce impun moduri diferite de a se circula prin acest tip de intersecții.
Valentin Badea
Valentin Badea 07.12.2021 20:45
Domnișoară sau doamnă, vă mulțumesc pentru interesul si efortul acordat, însă pe cine să 'feresc' eu în sens și să acord prioritate dacă în mod normal, cel de pe banda 1 nu ar trebui niciodată să facă stânga? Am condus în Europa, nimeni nu face viraj în sens de pe banda de exterior, niciodată. Doar la noi văd așa ceva, și mai avem și câștig de cauză dacă facem asta? Serios? Chiar o să pună toți în aplicare acum, nu mai are funcția așteptată acest giratoriu, ar trebui desființat...sau pentru ce avem celelalte benzi, să așteptăm un berbec ce se crede cu locomotiva să ne taie calea și noi să stam 8n coloană, să ne uităm că spune că e îndreptățit legal? D-aia nu fac ăștia giratorii în România, ca nu știm să le folosim, noi încă suntem învățați cu căruță.
Adriana
Adriana 12.12.2021 10:02
Vă repet, (și eu am circulat peste tot), cel care își păstrează banda unu prin intersecția cu sens giratoriu, nu "face stânga", cum greșit credeți dumneavoastră, ci își menține direcția prioritară prin intersecție, (nu-și schimbă direcția de mers), își menține și banda, (nu trece peste marcajele linie discontinuă care o delimitează). Astfel, el se bucură atât de prioritate față de cei care urmează să pătrundă, cât și de neperturbare din partea celor care intră pe banda lui, în vederea părăsirii intersecției, conform legii. (În Germania se recomandă începătorilor folosirea benzii unu prin intersecțiile cu sens giratoriu tocmai din aceste motive, și le folosesc nu numai începătorii). Școala Rutieră a explicat foarte bine interpretarea articolelor de lege, iar animațile grafice sunt exemple excelente. Dacă nu vreți să țineți cont de ele este treaba dumneavoastră, însă legea (aliniată la nivel european) conferă benzii unu din intersecțile cu sens giratoriu "prioritate" deplină. Legea, nu părerile noastre.
Adriana
Adriana 12.12.2021 10:43
Da, se poate considera că unii nu știu să circule prin intersecțiile cu sens giratoriu. Dar în rândul acestora intră, pe lângă cei care nu știu să se înadreze regulamentar înainte de pătrunderea în intersecție, și aceia care nu sunt în stare să semnalizeze, să se asigure și să nu perturbe sau să pună în pericol pe ceilați participanți la trafic, atunci când trec peste un marcaj linie discontinuă aplicat în același sens (giratoriu) de mers. Toate sunt obligații legale și trebuie respectate. A, era să uit, mai sunt unii, săracii, care nu pot face nici-o diferență, (alta decât cea cu care s-au obijnuit, pe care au învățat-o ei pe dinafară), între modurile diferite de a se circula, impuse de aplicarea diferită a marcajelor în interiorul intersecțiilor cu sens giratoriu. Ei sunt convinși că "se merge la fel", zburând peste alte benzi cu ochii țintă la ieșirea din față, considerând eronat că, dacă țin volanul drept, sau dacă au intrat "de jos" și ies "în sus", nu-și schimbă direcția de mers. Oare?
Bogdan
Bogdan 14.12.2021 19:16
Are dreptate Adriana. Cel care circula pe banda 2, pentru a merge inainte e obligat sa treaca peste banda 1 si trebuie sa se asigure si sa dea prioritate. Si, apropo, nu esti obligat sa te incadrezi pe banda 2 daca vrei stanga sau intoarcere. Mie inclusiv instructorul mi-a zis sa ma incadrez pe banda 1 daca vreau la stanga, pentru a nu fi obligat sa dau prioritate la iesirea din giratoriu in situatia in care sunt pe 2.
Badea Valentin
Badea Valentin 14.12.2021 20:37
Bogdan, văd că ceea ce este anormal, tuturor vi se pare normal. De ce să mă trec pe banda 1 dacă eu am bandă de mers înainte și de pe banda 2? Cel ce face sensul pe banda 1 este cel anormal și pune blocaj pe intersecția giratoriu, îi anulează funcționalitatea practic. La fel și cei ce fac dreapta de pe banda 2... oamenii timp sa gaseasca o gaura in lege și atunci profita de ea. O sa fiu mai atent pe viitor la berbecii cate folosesc a-3-a ieșire sau chiar a 4-a, mergand pe banda 1. Nu meritam sensul giratoriu in Romania, d-aia nu ne fac astia, ca suntem inapti in a le folosi. La fel si drumurile, autostrazile, etc. Nu cred ca ne mai facem bine, mai ales cu justificarile date mai sus de catre voi. Faceti sensul de pe banda de exterior in continuare, celelalte benzi sunt puse degeaba acolo.
Bogdan
Bogdan 14.12.2021 21:01
Conform legii, e recomandat sa te incadrezi pe banda 2 pentru stanga sau intoarcere, nu obligatoriu. Tu te certi cu legea aici. Daca esti pe banda 1, poti iesi pe care iesire vrei si nu dai prioritate la nimeni. Daca esti pe banda 2, dai prioritate aluia de pe 1 INDIFERENT unde vrei sa iesi. Ca ala de pe banda 1 are voie inclusiv sa inconjoare giratoriul daca nu e decis pe unde s-o ia.

Tu te certi cu legea acum.
Bogdan
Bogdan 14.12.2021 21:03
Daca esti pe banda 2 si vrei sa mergi inainte, automat incalci marcajul discontinuu si traversezi banda 1. Nu ti se pare normal sa dai prioritate. Asa cum dai prioritate daca esti pe 2 si vrei stanga, tot asa dai si daca esti pe 2 si vrei inainte. Nu pricep ce nu pricepi.
Valentin Badea
Valentin Badea 14.12.2021 21:29
Pricep Bogdan, insa in același timp tu ignori recomandările de folosire a intersecției si decizi sa treci prin fata mea, blocand giratoriul, stricand fluidizarea traficului. Dacă aceasta recomandare nu va fi inclusa in lege, vom avea mereu situații neplăcute cauzate de cei ca tine, ce fac sensul giratoriu pe exterior. Mie nu mi se pare normal, nu e normal...că o să câștigi tu procesul în caz de accident, da, știu. Este exact cum era la întoarcerea in squar-uri înainte, se făcea prin spatele celui ce intorcea de pe sensul opus, apoi s-au pus acele săgeți 'obligatoriu pe lângă squar'. La fel și aici, se poate corecta în viitor, în așa fel încât să nu ne intersectam traiectoria de deplasare. Din punctul meu de vedere, ar trebui să se rezolve cât mai repede aceasta zonă gri , nu vreau să cred că legislația a fost creeata special pentru a produce accident... Am mai auzit eu pe unii ce au vulcanizare că trimit băieți să mai arunce cuie pe drum, să facă și ei profit, nu aș vrea să cred că același lucru se întâmplă aici, lăsând loc de manevre periculoase și gasind oameni ca tine dispusi să le încerce (mai ales că ti-a recomandat instructorul). E grav sa faci sensul pe banda de exterior din punctul meu de vedere, ma sperie faptul că tu inisti să faci asta.
Bogdan
Bogdan 15.12.2021 11:46
Eu sunt de acord cu tine ca legea e de rahat pentru ca e foarte interpretabila. Si mai sunt de acord cu tine ca ar trebui sa ti se interzica sa faci stanga de pe banda 1. Dar problema e ca noi raspundem aici cuiva care vrea sa stie CE ZICE LEGEA CURENTA. Nu cum ni s-ar parea noua rezonabil sa fie situatia. Nu mai spune oamenilor ca n-au voie sa faca stanga de pe banda 1 daca nu e adevarat. Si nu e adevarat. Poti face stanga, legea nu interzice.

Iar aici se discuta cum trebuie procedat in baza legii, indiferent de ce ar fi frumos, ce e de bun simt etc etc.

Altfel, sunt de acord cu tine ca legea e tampit facuta. Ala care face stanga de pe banda 1 clar incurca traficul. Dar are voie s-o faca, conform legii. Asta e.
Renata Aleksandra
Renata Aleksandra 22.12.2021 17:25
Foarte bine punctat. Nu știu cum își iau unii permisele sincer.
Adrian
Adrian 24.12.2021 07:29
pt Valentin, dar si pt altii:

1. inainte sa afirmi ceva, ar fi mai bine sa verifici putin daca lucrurile stau cum zici/crezi tu
2. unde ai gasit ca banda 1 nu este pt viraj la stanga, ci pt inainte sau dreapta? unde ai gasit tu asta in toata europa? te rog exemple, linkuri, legi, ceva concret, nu doar vorbe. nu trebuie sa fie musai din lege, dar macar sa vedem ceva mai oficial cum ca 'dincolo' e asa cum zici tu.
3. despre care europa vorbesti ? sper ca nu ai vazut prin cine stie ce tara anumiti participanti la trafic care conduc intr un anumit fel si ai presupus ca daca ei fac asa, inseamna ca asa e corect in europa, ca asa o fi zicand legea sau asa a normal. apropo, cine defineste normalul, tu ? ca nici asta nu am prea inteles.
4. Valentin, zici de altii ca fac confuzii, dar si tu faci niste confuzii foarte serioase. si nu prea ai dreptate. asa ca cel mai bine ar fi sa te interesezi putin despre cum sta treaba, zic eu, ca sa nu ii inducem pe altii si mai mult in eroare sau pt a evita confuzii suplimentare.
5. ca de obicei, situatia nu e asa de simpla. nici video ul nu e 100% corect si clar, ceea ce creeaza si mai multa confuzie.
6. in ceea ce priveste semnalizarile si regulile de iesire si schimbare a benzii, etc..cititi si invatati prima data regulile pentru intersectiile standard, clasice. aceleasi reguli se aplica apoi si aici.
7. nu stiu exact ce zice legea romaneasca, din video nu se prea intelege clar daca un anumit aspect e litera de lege sau e doar o buna practica, etc..dar e posibil ca legea pt circulatia in rotonde in romania sa fie aplicata diferit de cea din alte tari din europa. daca asta e rau sau bine, e discutabil, in functie de cum e aplicata si ce avantaje/dezavantaje aduce varianta romaneasca. desi tind sa cred ca tarile din vest, avand o experienta mai lunga in topicul asta, au gasit pana acum varianta care ofera un trafic cat mai fluid si ar trebui si legea romaneasca sa adere la cea din vest (daca nu e deja asa).
Valentin
Valentin 22.01.2022 18:12
Pentru Adrian și cine mai comentează pe aici ca este ok sa folosească a 3-a ieșire a giratoriului folosind banda 1:
Ați văzut videourile de mai sus?
Da, este o 'gaură' în lege și în caz ca un căpos care iese pe a 3-a ieșire folosind banda 1 are câștig de cauză astăzi. Dar trebuie să fii berbec rău de tot să faci asta... cine face așa ceva, din punctul meu de vedere nu merită permis sau intersecție giratoriu. Românul crede că i se cuvine orice, cum află ceva, abuzează de lucrul ăla. Să vă fie rușine, d-aia sunt bătăi in trafic, din cauza ăstora ca voi de vor să fie ei moț și să meargă la 3+ ieșiri ale giratoriului folosind banda 1. Noaptea minții! Fără cuvinte
Laurentiu Marinescu
Laurentiu Marinescu 18.06.2022 20:42
la cate erori face aceasta doamna Adriana, ar trebui sa i se blocheze contul. I-a dus pe multi in eroare facand niste afirmatii foarte proaste la regulamentul sensului giratoriu. Inainte de toate nu exista recomandari. Sa faci dreapta si inainte de pe banda 1 si inainte si stanga de pe banda 2 e obligatoriu. Asta in cazul in care ne referim la intersectia a doua drumuri cu 2 benzi pe sensul de circulatie. Legea este foarte simpla si multi au transformat-o pe bunul lor plac. In primul rand sensul giratoriu e o INTERSECTIE. Ce inseamna asta? Pai respecti regulile aplicate in intersectie, cum am zis inainte, incadrarea pe banda corespunzatoare directiei pe care vrei sa o urmezi. In al 2lea rand, in sensul giratoriu, au prioritate cei care se afla in sens fata de cei care vor sa patrunda, asta inseamna ca tu nu iti pierzi prioritatea niciodata in fata unuia care intra dupa tine in sens. In al 3lea rand, in centrul sensului avem o insula, aceasta trebuie ocolita prin partea dreapta si de retinut ca intre aceasta insula si linia discontinua in forma de cerc nu se afla o banda (cum mai zic unii banda 2) si nici intre linia discontinua si exteriorul senslui nu este o alta banda (cum zic altii banda numarul 1). Pentru ca trebuia desenat cu linii discontinuie toate traseele, specialistii au ajuns la concluzia ca e imposibil sa faci atatea marcaje intr-o intersectie. Nu au putut sa lase nici fara marcaje intersectia pentru ca foarte multi "taiau" sensul. Adica intrau de pe banda 1 si se duceai in centrul sensului iesind iar pe banda 1 ... asa ca au preferat sa faca acest cerc cu linie discontinua ca sa-i ghideze pe soferi in urma traseului pe care il au de urmat. E atat de simplu, numai ca multi vor sa complice sensul dupa bunul plac.

Pascu Alin
Pascu Alin 01.12.2021 18:37
Dacă mergem pe direcția înainte trebuie sa mai semnalizam intrarea in sens ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 11.12.2021 07:17

Cei care doresc să circule pe direcția înainte, nu vor semnaliza la intrarea in intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe direcția înainte, dar vor semnaliza părăsirea intersecției, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția;


Sim
Sim 24.12.2021 07:42
cel mai bine ar fi sa incepi sa te gandesti singur la raspuns si daca ai un oarecare IQ mediu eu zic ca ai putea sa iti dai seama care e raspunsul.
incerc sa te ajut.
1. daca semnalizezi intrarea in rotonda si tu vrei sa mergi in fata, de exemplu, cum o sa semnalizezi? dreapta sau stanga? daca pui dreapta, ii confuzezi pe restul si ii faci sa creada ca o iei la dreapta, nu? la fel daca pui stanga, vor crede ca vei face sensul in stanga si iar ii confuzezi. asa ca, de ce sa confuzezi pe cineva intentionat?
2. merita poate ca recomandare sa semnalizezi doar cand chiar o iei in directia respectiva, pentru a indica clar directia de mers. dar nu e obligatoriu.
3. poate cel mai important punct sau aspect: de ce ai semnaliza intrarea in rotonda daca in fata ta e doar rotonda respectiva? exista cumva alta posibilitate decat aceea de a intra in rotonda, daca in fata ta e doar rotonda? de ce sa semnalizezi un lucru evident pentru toata lumea? poate ar merita sa semnalizezi intrarea in rotonda daca ai fi cu elicopterul si ceilalti participanti la trafic ar putea zice: ''uite vine asta, se apropie de rotonda, nu stim daca o sa intre in rotonda sau o sa zboare peste ea, ar fi fost bine sa semnalizeze sa stim ce face, intra pe drum in rotonda sau zboara peste ea si atunci noi putem circula linistiti pe sub el, pe drum''. dar eu cred ca momentan regulile astea se aplica doar masinilor, care inca nu pot zbura, asa ca daca in fata ta e o rotonda si tu vrei sa semnalizezi intrarea in ea, mi se pare o chestie absurda, avand in vedere ca oricum oricine stie ca vei intra in ea, pt ca nu ai de ales (decat daca chiar la intrarea in rotonda tu ai de gand sa dai cu spatele).
4. da, stiu, multi semnalizeaza intrarea in rotonda si chiar unii instructori recomanda asta. dar si instructorii sunt oameni si multi dintre ei nu sunt tocmai printre cele mai inteligente persoane.
Laurentiu Marinescu
Laurentiu Marinescu 18.06.2022 20:51
pentru domnul Sim, sa inteleg ca tu semnalizezi doar daca mai e cineva pe strada? daca nu sunt masini, tu nu semnalizezi, nu te obosesti. Nu ai nici o logica in ceea ce zici. Cand doresti sa mergi pe directia inainte, la intersectia cu sens giratoriu, trebuie sa semnalizezi stanga pentru ca ceilalti participanti la trafic care doresc sa patrunda din partea dreapta a ta sa inteleaga ca tu nu vei parasi sensul giratoriu inainte si ca tu iti vei continua deplasarea la una din urmatoarele iesiri de dupa ei. Adica ei trebuie sa mai astepte. Sensul giratoriu are rol de fluidizare a traficului. De aceea s-a trecut de la intersectia clasica la intersectia cu sens giratoriu, iar semnalizare in sens ajuta la fluidizare prin simplul fapt ca tu iti anunti intentiile de a parasi sau ati continua deplasarea. Ca tu nu vrei sa semnalizezi asta e o alta problema!

Boureanu Luiza
Boureanu Luiza 26.11.2021 08:34
Am avut și eu o problema cu un dobitoc azi! Am făcut sensul giratoriu și m-am încadrat pe banda mea a doua banda el venea dîn dreapta. Pe prima banda fiind mașini parcate fara semnalizare vroia sa-mi intre in fata da nu am vr sa-i dau voie fiind banda mea so banda lui ocupata ...și a început sa fie agresiv ca are priorurate și sa gesticuleze ...
Ne-Am îndreptat în același direcție și ne-am intalnit și l-am întrebat ce se întâmplă dc gesticula așa și a început sa tine ca sunt nesimțită ca dc nu iîi dau pridicate și cică mi-a făcut poza sa se duca la politie... spuneti-Mi va rog cu ce am greșit în siturația data eu știind ca când ai banda ocupata trb sa semnalizezi și sa aștepți pana ați Da voie sa intri pe a doua banda nu ca ai priorotate!
Zescu Mati
Zescu Mati 26.11.2021 19:11
Aveati prioritate.

gigi George
gigi George 17.10.2021 17:12
ce se intampla atunci cand sensul are doar 3 intrari/iesiri, care mai e directia inainte atunci?
ce se intamola daca eu vreau sa merg "inainte" (adica la a doua iesire) si ma incadrez pe prima banda, iar celalt de langa mine vrea sa mearga tot "inainte" doar ca lui i se pare ca înainte inseamna la prima. nu ne ciocnim si apoi apare aceeași intrebare? Cine e de vina, si ce înseamnă "inainte" într-un sens giratoriu cu 3 intrari/ iesiri?
Laurentiu Marinescu
Laurentiu Marinescu 18.06.2022 20:55
in general cel din dreapta v-a pica vinovat. se va considera ca acesta a patruns mai tarziu fata de celalalt. e greu de demonstrat ca au intrat amandoi o data. tu venind din dreapta se poate considera ca ai intrat in sens din partea dreapta (de unde era prima iesire) si ai intrat in el. trebuie sa iesi pe aceasi banda pe care ai intrat. daca ai 3 benzi la intrare si 3 la iesire, trebuie sa iesi pe aceasi banda, asa nu te intersectezi cu celalalt.

Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile și interdicțiile conducătorilor de vehicule în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede, biciclete și trotinete electrice Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 (doar pentru persoane juridice) Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni (punctele de penalizare, interdicția de a conduce pe teritoriul României și reținerea / retragerea / suspendarea / anularea permisului de conducere) Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2022 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓

Pentru a te autentifica cu Facebook ↓

Autentifică-te cu Facebook

Ai deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓