Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

Regulament - Articolul 135

Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:

d) când urmează să pătrundă într-o intersecţie cu circulaţie în sens giratoriu faţă de cel care circulă în interiorul acesteia;

OUG - Articolul 45

(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

OUG - Articolul 57

(4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

 

Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:

g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Codul Rutier -  Intersecția cu sens giratoriu

DEFINIȚIE: se numește intersecție cu sens giratoriu intersecția care are în mijloc un rondou, un monument sau marcaj rotund de spațiu interzis și indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu", montat pe fiecare drum care pătrunde în intersecție.

deficitei intersectie cu sens giratoriu

recunoastere intersectie cu sens giratoriu

Intersecțiile cu sens giratoriu sunt intersecții dirijate, unde datorită formei specifice, se respectă urmãtoarele obligații suplimentare:

  • Se ocolește centrul intersecției prin dreapta, în sensul arătat de săgețile de pe indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu";

ocolirea centrului intersectiei cu sens giratoriu

  • Vehiculele care vor circula pe prima stradă sau arteră la dreapta, se vor angaja cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției;

incadrare pentru prima iesire la dreapta in sensul giratoriu

  • Vehiculele care NU circulă pe prima stradă sau arteră la dreapta, vor circula pe lângă insulă sau rondou până în momentul părăsirii intersecției cu respectarea reglementărilor privitoare la semnalizarea schimbării poziției de mers a vehiculelor;

incadrare pentru parasirea sensului giratoriu pe a doua sau a treia iesire

  • Oprire, staționarea și mersul înapoi sunt interzise în această intersecție;

oprirea in sensul giratoriu

  • Întoarcerea este interzisă în intersecția cu sens giratoriu (dacă pentru executare se folosesc manevre înainte - înapoi), dar este permisă prin ocolirea insulei.

intoarcerea in intersectia cu sens giratoriu

  • În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate fată de cele care urmează să pătrundă în intersecție (art. 57 alin. 4 din OUG).

prioritatea in senul giratoriu

Încadrarea pe benzi în intersecția cu sens giratoriu

Luăm ca exemplu cea mai comună intersecție cu sens giratoriu, fiind cea cu două benzi de circulație și cu patru ieșiri si intrări. Conducătorii de vehicule care doresc să intre într-o intersecție cu sens giratoriu, se vor angaja pe benzile de circulație, in funcție de direcția dorită de deplasare, după cum urmează:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, se vor angaja pe banda de lângă bordura trotuarului sau acostament;

incadrare pentru directia la dreapta in sensul giratoriu

  • - cei care doresc să circule pe direcția înainte, se vor angaja pe oricare dintre benzi;

incadrare pentru directia inainte in sensul giratoriu

  • iar cei care doresc să circule la stânga sau să întoarcă, se vor angaja pe banda de lângă axa drumului.

incadrare pentru directia stanga sau pentru a intoarce in sensul giratoriu

Semnalizare schimbării direcției de mers în intersecția cu sens giratoriu

Legislația rutieră nu stabilește reguli speciale de semnalizare a schimbării direcției de mers pentru intersecțiile cu sens giratoriu. În aceste intersecții se va semnaliza ca în toate celelalte intersecții sau situații, fiecare schimbare a direcției de mers va fi semnalizată corespunzător, acest lucru ajutând pe ceilalți participanți la trafic să vă cunoască intențiile și implicit, la buna desfășurare a traficului rutier. (art. 114 alin. 1 lit. g din Regulament și art 54 alin. 1 și 2 din OUG)

Se recomandă ca semnalizarea schimbării direcției de mers în intersecțiile cu sens giratoriu să se facă astfel:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, vor semnaliza de la intrarea în intersecție și până la părăsirea ei, cu semnalizator dreapta, apropiindu-se cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe prima artera la dreapta;

cum semnalizam daca circulam spre dreapta in sensul giratoriu

  • cei care doresc să circule pe direcția înainte, nu vor semnaliza la intrarea in intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe direcția înainte, dar vor semnaliza părăsirea intersecției, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția;

cum semnalizam in sensul giratoriu daca sicrulam ianinte

  • cei care doresc să circule la stânga sau cei care doresc să întoarcă, vor semnaliza stânga la intrarea în intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula la stânga sau de a întoarce, iar la părăsirea intersecției vor semnaliza cu semnalizatorul din dreapta, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția.

cum semnalizam daca circulam spre stanga sau intoarcem in sensul giratoriu

Trebuie sa ținem cont că schimbarea benzii de circulație în interiorul intersecției cu sens giratoriu sa face ca în oricare altă situație, cu asigurare, semnalizare și, daca este cazul, cu acordare de prioritate celor care circulă pe banda pe care dorim să intrăm.

prioitatea la schimbarea benzii in intersectiile cu sens giratoriu

243 Comentarii Lasă un comentariu

Călin H
Călin H 11.07.2020 23:09
Încadrarea pe benzi prin presemnalizare ar scuti de orice comentariu. Sunteți siguri că nu este obligatorie? (adică dreapta sau înainte pe banda1, stânga sau inainte pe banda 2)
Rica Neaga
Rica Neaga 10.07.2020 16:57
Ati spus ca pentru ocolirea sensului se foloseste banda de langa insula. Apoi, la sfarsit, aratati doua masini care ocolesc giratoriul de pe ambele benzi. Un lucru e clar pentru mine, daca ai voie sa ocolesti giratoriul pe banda 1, cea dinspre exterior (lucru pe care il consider o idiotenie), atunci cel de banda doi, de langa insula, care vrea sa iasa din giratoriu, trebuie sa opreasca pentru a acorda prioritate. Ori pare-mi-se ca legea spune ca nu e permisa stationarea/oprirea in giratoriu. Oameni buni, hotarati-va!
Ovidiu Crăciun
Ovidiu Crăciun 11.07.2020 14:53
In giratoriu stationarea/oprirea voluntara nu este permisa ...dar daca nu ai de ales trebuie sa opresti avand in vedere ca el se afla deja pe banda unu si are prioritate.
cristianmarin
cristianmarin 03.07.2020 12:28
Când intri în sensul giratoriu o iei la dreapta invariabil! Normal ar trebui semnalizat dreapta, apoi dacă ieși pe prima ieșire ții semnalizarea dreapta.
Dar pentru a nu se crea confuzie în cazul sensurilor mici unde intrările și ieșirile sunt foarte apropiate, dacă nu intenționezi să ieși pe prima ieșire trebuie să semnalizezi stânga și să ții semnalizarea stânga până hotărăști unde ieși! Trecând prin cel puțin o ieșire (care este intersecție cu drumul cu sens unic ce este giratoriul), tu continui mersul în giratoriu schimbând direcția de mers spre stânga, deci trebuie să semnalizezi stânga! Dacă treci de pe b2 pe b1 semnalizezi dreapta, acorzi prioritate celui care este pe b1 deja, apoi semnalizezi dreapta când ieși din sens pentru că schimbi direcția de mers spre dreapta!
Claudia
Claudia 10.07.2020 08:32
Cand intri in sens semnalizezi dreapta doar daca faci dreapta. E ca si cum mergi pe un drum cu serpentine, drumul are curbe si la stanga si la dreapta si tu o semnalizezi pe fiecare. Este acelasi drum, doar un sens si NU semnalizezi fiecare curba. In sensul giratoriu asa te duce drumul, un pic la dreapta si apoi mergi spre stanga. Semnalizezi stanga daca nu iesi pe prima la dreapta - daca il parcurgi pe tot sau aproape pe tot, mai ales daca are mai multe iesiri.
cristianmarin
cristianmarin 03.07.2020 12:07
Câte bombe cu ceas pot fi pe șoselele noastre! Nu e de mirare că suntem "campioni" la morți în Europa.
Dacă citești comentariile te crucești! Mulți habar nu au ce sunt benzile și cum se numerotează, mulți nu pricep că sensul giratoriu este un drum cu sens unic unde mașinile vin mereu din stânga și trebuie să le dai prioritate apoi să intri, aplicându-se regulile de preselectare ca la orice intersecție, circulația se face exact ca pe un drum cu sens unic, (ieși din drumul cu sens unic spre dreapta de pe b2, sau spre stânga de pe b1?; când treci de pe o bandă pe alta dai prioritate celui care este deja pe banda pe care vrei să intri, respecți eventualele marcaje și indicatoare), chiar este așa greu de priceput?
Chiar este greu de priceput că dacă ai 15 reguli de circulație pe drumul acela TREBUIE SĂ LE RESPECȚI PE TOATE?
Laurentiu catalin
Laurentiu catalin 21.05.2020 05:53
Prieteni , din sensul giratoriu se iese doar de pe banda 1 , cei de pe banda 2 , 3 sau 4 trebuie sa dea prioritate celor de pe banda 1 ca sa poata iesi , daca nu se poate , se ocoleste din nou sensul pana reusesti sa ajungi pe banda 1 pentru a putea iesi , se semnalizeaza doar dreapta la schimbarea benzi dinspre 2 spre 1 si iesire , daca esti in sens ai banda de circulatie si nu trebuie semnalizat stanga atata tinp cat nu schimbi banda si ai prioritate pana incepi sa iesi cand semnalizezi dreapta pentru a trece pe banda 1 ( de iesire) sau la iesirea din sens , e bine sa semnalizezi si stanga pentru a ajuta ca ceilalti sa inteleaga ce vrei sa faci , dar sa nu iesi niciodata din sens cu semnalizarea stanga ( cum fac multi )
ioancostin70
ioancostin70 13.03.2020 10:14
Se poate iesi spre dreapta de pe banda 2 intr-un sens giratoriu cu doua benzi, iar spre dreapta sunt tot doua benzi? Logic ar fi ca raspunsul sa fie afirmativ: de pe banda 2 sa te poti angaja spre dreapta pe banda 2, evident cu acordarea prioritatii daca cel de pe banda 1 o ia inainte...
George
George 08.03.2020 09:23
Da, Militian are dreptate.
Și eu vad tot timpul ca lumea semnalizează stânga în sens și când iese oprește semnalizarea. Nu înțeleg de ce semnalizează stânga, nu e evident ca intra în sens și ca îl parcurg? Doar când ieși traversezi celelalte benzi și trebuie sa știe și cei de la următoarea intrare ca nu continui în sens ca sa se bage ei. Dacă ții semnalizarea pornita ii derutezi pe toți.
Și chestia cu banda din mijloc e corecta. Pentru idioții care considera ca atunci când ieși din sens trebuie sa cedezi trecerea celor de pe benzile celelalte, în primul rand aia nu au ce cauta pe benzile dinspre stânga dacă parcurg mai mult de doua ieșiri din sens. În al doilea rand, confirm logiciI voastre pot sa ma învart în sens la infinit pe banda din mijloc și nu mai iese nimeni din sens. Ce fluidizare mai e asta?
Vlad
Vlad 04.03.2020 06:49
Salut. Am o intreabare: Sens girator cu 3 benzi, vine o duduie pe a 3-a (era in sens), astept sa treaca si intru dupa ea pe prima banda, o tin, ca sa ies la a 2-a iesire. Ea avea blocata banda, pe a mea se inainta si ma trezesc in ultimul moment ca taie de pe banda a 3-a in prima, fara semnalizare, cand eram in paralel, sa iasa pe unde ieseam eu. Claxoane, injuraturi ea ca "ea a fost prima in sens" eu cu "cedare de prioritate la schimbarea benzii".
Vlad
Vlad 04.03.2020 14:08
Intrabarea este cine are dreptate?
Raspuns
Raspuns 24.03.2020 20:57
La un sens giratoriu cu mai multe benzi, cel care schimbă banda dă prioritate benzii pe care vrea să intre (cu semnalizare și asigurare).
Teodor P.
Teodor P. 20.02.2020 11:46
Prezentarea circulatiei in sensul giratoriu in videoclip este foarte faina, cu exceptia finalului, cand eu consider ca este gresita , adica, din banda 1 nu poti face virajul la stanga sau sa te intorci in sens!
Sunt prof. de legislatie rutiera si eu cursantilor mei le prezint circulatia astfel:
Sensul giratoriu este o intersectie DIRIJATA (Art.55 din OUG), deci se respecta regulile de circulatie din aceasta intersectie cu asigurare la schimbare de banda.
Astfel:
-pentru oricare din iesire spre dreapta (1,2,, etc. ), dar maxim INAINTE SE VA OCUPA BANDA 1.
-pentru inainte si orice alta iesire spre stanga sau intoarcere - banda 2.
- pentru directie inainte - oricare din cele doua benzi.
La ocuparea benzilor , trebui sa se tina cont daca exista indicatoare de informare sau marcaje care indica ocuparea benzilor pe directia indicata !
NOTA: IN TOATE INTREBARILE DIN TESTELE PENTRU OBTINEREA PERMISULUI REFERITOR LA SENSUL GIRATORIU , SUSTIN CA ACESTE PRECIZARI SUNT CORECTE.
Referitor la asigurarea schimbarii de banda, consider ca legiuitorul s-a referit la urmatoarea situatie: Daca la intrare in sens sunt 2 benzi PE DIRECTIE INAINTE, iar la parasire este doar una, cel din banda 1 are prioritate , deoarece vehicolul din banda 2 schimba banda .(trece din 2 in 1).
Sensul giratoriu a fost creat sa fluidizeze traficul. Daca mai multe vehicule din banda 1 ar dori virajul la stanga, intersectia s-ar bloca pentru cei din banda 2.
Corect ar fi daca administratorii drumului ar face marcaje la intrarea in sens si sa instaleze indicatoare de informare cu privire la ocuparea benzilor !
DRUMURI BUNE !
AndreiSZ
AndreiSZ 17.05.2020 09:18
Foarte corect ceea ce ati scris. Mai tin sa adaug ca daca mai multe vehicule ar dori sa faca stanga de pe banda 1 nu doar ca asta ar putea bloca masinile de pe banda 1 dar pot chiar bloca intreg sensul daca sunt multe masini pe banda 2.
AndreiSZ
AndreiSZ 17.05.2020 09:23
Scuzele mele, am gresit, vroiam sa scriu: daca mai multe vehicule ar dori sa faca stanga de pe banda 1 nu doar ca ar putea sa blocheze masinile de pe banda 2 dar se poate bloca tot sensul daca sunt multe masini pe banda 2.
mety
mety 20.12.2019 13:09
Cel mai corect ar fi ca in sensul giratoriu sa fie ca in SUA, la toate cele patru intrari exista semnul de STOP (oprire obligatorie) si pleci dupa ce mai intai opresti pe loc, Daca ajung doua auto in acelasi timp si pleaca in acelasi timp, cel din dreapta trece primul !
John
John 07.06.2020 13:59
Chiar zici foarte bine, SUA este de departe un exemplu pentru restul planetei!!! P. S. Acesta este un mesaj ironic însă fiind vorba despre un US-ist am simțit nevoia sa ii explic
costica
costica 16.11.2019 17:25
Eram oprit la intrarea in sensul giratoriu de pe dn1 ( intersectia dn1 cu drumul Ploiesti - Strejnicu ). Veneam de la manastirea Turnu iar la intrarea in acest sens giratoriu , am asteptat 3-4 minute eliberarea sensului din partea stanga . La un moment dat , traficul din stanga mea ( in sens ) s-a eliberat , iar dinspre Brasov ( stanga mea ) , se apropia de sens un autoturism .Acesta mai avea aprox 50 metri pana la intrarea in sens , cand eu ( fiind in asteptare sa intru in sens , de cateva minute ) , am intrat in sens urmand sa ies pe iesirea 3 , la stanga , spre Brasov . Cel care mai avea 50 m pana la sens , a intrat cu viteza ( fara a reduce viteza la 30 kim/h cum prevede indicatorul si m-am trezit cu el aproape de spatele masinii mele , claxonand furios de la intrarea si pana la iesirea din sens , in timp ce toate celelalte masini care intrau in sens , mi-au acordat priritatea de stanga pentru sens .
Am ramas marcat de agresivitatea acestui sofer care se grabea spre Bucuresti si care era la un metru de a-mi lovi spatele masinii .
Am gresit eu , in conceptia lui , ca am folosit fereastra de stanga creata in sens si fereastra intrarii in sens dinspre Brasov ( stanga mea ) ?.
Dar daca acest sofer ar fi asteptat ( oprit la sens ) ,ca si mine , intrarea in sens ( din stanga mea ) si s-ar fi creat la amandoi fereastra de stanga , cine ar fi intrat primul dintre noi in sens , cu drept de prioritate ?.
Multumesc .
Vasile
Vasile 18.12.2019 15:38
Depinde multe de situatie, depinde mult de oameni ( oameni, animale) . La multi li se pare ca tot drumul le apartine.
Dupa logica daca sa inteleg, si tu si el, daca ati fi intrat cu aceias viteza in acelas moment in giratoriu, nimeni nu trebuia sa cedeze nimaniu, se ajungea un moment cind tu erai inaintea lui.
Insa clar, daca tu ai inceput sa intri in sens giratoriu regulamentar ce tine de viteza, si el vine cu viteza mai mare de la cealalta intrare, logic ca tu cind ajungi sa fii incorportat total pe banda ta, el va fi la fundul tau sau chiar in fund deja )). Si in caz de accident el e vinovatul, pentru ca in primul rind el merge cu viteza excesiva. Contactul se va produce cind tu esti in sens giratoriu, mai este o tema in Portugalia care am invatat " Conducere defensiva", deci de exemplu, ai inceput sa intri in giratoriu si ai luat prea repede de pe ambreaj, ai oprit masina in mijloc. Caaaallllmmm !! La toti se poate intimpla asta ! Deci care vine peste tine trebuie sa reactioneze CALM, si sa aiba o conducere defensiva, sa te lase sa revii, sa te ajunte intrun oare care masura, dar nu sa urle si so faca pe desteptul ! Trebuie sa fim oameni in primul rind ! Drum bun !
Vasile
Vasile 06.11.2019 12:43
Am inceput sa investighez cum se circula intrun sens giratoriu cind sotia mea a mers sa faca permis in Spania, si proful ia spus " Nu conteaza cine si ce iti zice, tu mergi mereu pe dreapta, indiferent, la care iesire vreai" :O :O , cica banda de stinga e pentru a depasi pe cel de dreapta si daca vrei sa iesi trebuie sa te schimbi de banda si iar iesi pe dreapta. Urmeaza la lectiile de practica sai pun intrebarea profului: Si cind folosesc banda din stinga la o iesire din giratoriu, daca mereu trebuie pe dreapta sa merg.
Eu am invatat in Portugalia, si tin minte ca buna ziua ce mia spus profa: Imparti "rotunda", sensul giratoriu in 2, vrei in dreapta sau inainte, stai pe dreapta, vrei la stinga , stai pe stinga, sau daca ai 2 benzi la iesirea din-ainte, si esti pe stinga, logic stai pe stinga, pentru ca !!! Cel care vine pe dreapta e OBLIGAT sa faca la dreapta si nu poate continua pe sensul giratoriu ( da, poate teai incurcat si vrei sa continui sensul giratoriu, atunci cedeaza la cei care circula corect, nu se aplica regula de cedarea trecerii din dreapta intrun sens giratoriu, pentru ca inainte de a intra pe un sens giratoriu trebuie sa te pozitionezi pe banda corespunzatoare.
Sunt total deacord cu videoul de mai sus ! Drum bun la toti !
romulusboeriu
romulusboeriu 08.01.2020 17:01
Gresit ! În sensul giratoriu ești pe un drum ca oricare drum și se respectă aceleași reguli ca pe oricare drum ! Asta înseamnă că dacă vrei să ieși din sens de pe banda doi, trei, etc., trebuie să dai prioritate celor de pe benzile din dreapta care merg înainte (așa cum faci același lucru când vrei să treci pe banda din dreapta pe autostradă)


Vasile
Vasile 13.01.2020 18:22
Romulusboeriu:

Adica cind vrei sa treci pe banda din dreapta pe autostrada , cedezi la cei din dreapta! Pe autostrada necirculind pe banda din dreapta asta inseamna ca tu depasesti pe cineva, ce ai scris tu inseamna ca cind il depasesc pe cineva si vreau sa ma pun pe dreapta trebuie sai cedez iar lu asta din dreapta... AI spus ceva nelogic.

Daca initial te pozitionezi pe banda corespozatoare care te duce la iesirea care ai nevoie , nimeni nimanui nu trebuie sa cedeze, toti circula corect, doar daca cel care circula pe banda cea mai din dreapta si vrea sa iasa la a 3 iesire atunci el merge incorect , pentru ca initial trebuia sa porneasca pe banda mai din stinga si sa circule pina la a 3 iesire, fara sa incomodezi si opri circulatia nimanui.
Vatamanescu Alina
Vatamanescu Alina 06.11.2019 07:50
Am citit si de pe alte siteuri dar si din spusele instructorului ca la intrarea in sens giratoriu se aplica regula prioritatii de stanga
Cand avem masini care asteapta la sens trebuie sa acordam prioritate celor care vin din partea stanga plus celor care sunt deja in sens
Dar din pacate mai sus nu am gasit acest lucru explicat.
Poate pe viitor ar trebui sa va ganditi la o mo.dificare
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 18.11.2019 18:10

Nu am explicat aceasta "prioritate de stanga" pentru ca ea nu exista.


Vasile
Vasile 18.12.2019 15:22
Spunei instructorului sati arate in cartea de reguli unde este "prioritatea de stinga" in general !
Poate a avut in vedere cei care sunt deja pe sensul giratoriu, atunci da, ei vin din stinga, dar mai corect e sa spui, "ei sunt in sensul giratoriu deja", dar nu ca vin din stinga, toti vin din stinga intrun sens giratoriu.
Plus , la practic toate aproximarile de giratoriu ai semn de cedare.
Ionel
Ionel 24.05.2020 10:06
Într-adevăr, și mie mi-a spus instructorul la fel - să acord prioritate celor din stânga, adică mașinilor de la intrările din stânga care așteaptă să intre în sensul giratoriu ! În legislație nu există acest lucru specificat, dar la examenul de traseu te pică de nu te vezi dacă nu respecți această regulă !
Ionut-Octav Axenie
Ionut-Octav Axenie 05.07.2020 13:28
Nu exista prioritate de stanga. Exista prioritatea celor care circula deja in sensul giratoriu.
Marius
Marius 26.10.2019 18:56
In Codul Rutier, doar doua articole fac referire la sensul giratoriu. Articolul 55 stabileste ca sensul giratoriu este o intersectie DIRIJATA (marcajele de pe carosabil cu directia de urmat pe fiecare banda) iar articolul 57, aliniatul 4, prevede ca: „In intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula in interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda in intersectie.”
In actul normativ se prevede doar ca intr-o astfel de intersectie oprirea voluntara este interzisa (Art. 142, lit. f). Fara prioritate de dreapta in interiorul sensului guratoriu si fara viraj la stanga de pe prima banda.
Legislatia este foarte clara "sensul giratoriu este o intersectie DIRIJATA". Nu mai inventati voi reguli si prioritati de dreapta.
Monica Mirea
Monica Mirea 10.09.2019 10:15
Buna ziua,
Am intrat intr-un sens giratoriu in acelasi timp cu un autobuz, el pe banda 1, eu (cu autoturism) pe banda 2 de mers. Sensul giratoriu era liber si de aceea am avut posibilitatea sa intram amandoi in acelasi timp. Niciunul dintre noi nu am semnalizat la intrarea in sens, eu aveam directia de mers inainte, prima iesire . La iesirea din sens am semnalizat dreapta si am apucat sa ies doar cu jumatate de masina si am fost lovita de autobuz in usa din dreapta spate, acesta a virat stanga ptr a iesi pe a doua iesire. Eu am gresit?
petronela topan
petronela topan 12.09.2019 07:08
da. trebuia sa acordati prioritate de dreapta. cum s-a specificat mai sus, orice schimbare de directie se face cu asigurare si semnalizare
Marius
Marius 27.10.2019 07:18
Soferul autobuzului a gresit, marcajul (care este OBLIGATORIU) de pe banda lui nu ii permite sa vireze la stanga de pe prima banda.
Dan Galatus
Dan Galatus 21.11.2019 18:07
Ca sa iesiti din sens la dreapta trebuie sa intersectati banda 1 .Deci trebuie sa semnalizati si sa acordati prioritate vehicolelor care circulau pe acea banda .Da ...dumneavostra nu ati acordat prioritate de trecere vehicului de pe banda 1 .
Nelu Roșan
Nelu Roșan 10.12.2019 02:00
În sensul giratoriu nu există prioritate de dreapta. Prioritate de stânga nu există nicăieri în legislație. Când cel de pe banda 2 vrea să iasă din sensul giratoriu trebuie să treacă peste banda 1, deci trebuie să acorde prioritate celor care circulă pe banda 1.
În mod greșit unii instructori îi învață pe viitorii șoferi că trebuie să dea prioritate de stânga (ceea ce nu există) astfel că unii înțeleg greșit că cei de pe banda 2 ar avea prioritate față de cei de pe banda 1 (pentru că banda 2 e în partea stângă a benzii 1.

Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile conducătorilor auto în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede și biciclete Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓