Pasul 1 - Cursuri » Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

OUG - Articolul 54

(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

OUG - Articolul 57

(4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

 

Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere și tramvaie sunt obligați să folosească instalațiile de iluminare și/sau semnalizare a acestora, după cum urmează: (Partea introductivă a alin. (1) al art. 114 a fost modificată și actualizată pe www.scoalarutiera.ro la 06-10-2021)

g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.

Regulament - Articolul 135

Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:

d) când urmează să pătrundă într-o intersecţie cu circulaţie în sens giratoriu faţă de cel care circulă în interiorul acesteia;



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu

Codul Rutier -  Intersecția cu sens giratoriu

DEFINIȚIE: se numește intersecție cu sens giratoriu intersecția care are în mijloc un rondou, un monument sau marcaj rotund de spațiu interzis și indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu", montat pe fiecare drum care pătrunde în intersecție.

deficitei intersectie cu sens giratoriu

recunoastere intersectie cu sens giratoriu

Intersecțiile cu sens giratoriu sunt intersecții dirijate, unde datorită formei specifice, se respectă urmãtoarele obligații suplimentare:

  • Se ocolește centrul intersecției prin dreapta, în sensul arătat de săgețile de pe indicatorul "Intersecție cu sens giratoriu";

ocolirea centrului intersectiei cu sens giratoriu

  • Vehiculele care vor circula pe prima stradă sau arteră la dreapta, se vor angaja cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției;

incadrare pentru prima iesire la dreapta in sensul giratoriu

  • Vehiculele care NU circulă pe prima stradă sau arteră la dreapta, vor circula pe lângă insulă sau rondou până în momentul părăsirii intersecției cu respectarea reglementărilor privitoare la semnalizarea schimbării poziției de mers a vehiculelor;

incadrare pentru parasirea sensului giratoriu pe a doua sau a treia iesire

  • Oprire, staționarea și mersul înapoi sunt interzise în această intersecție;

oprirea in sensul giratoriu

  • Întoarcerea este interzisă în intersecția cu sens giratoriu (dacă pentru executare se folosesc manevre înainte - înapoi), dar este permisă prin ocolirea insulei.

intoarcerea in intersectia cu sens giratoriu

  • În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate fată de cele care urmează să pătrundă în intersecție (art. 57 alin. 4 din OUG).

prioritatea in senul giratoriu

Încadrarea pe benzi în intersecția cu sens giratoriu

Luăm ca exemplu cea mai comună intersecție cu sens giratoriu, fiind cea cu două benzi de circulație și cu patru ieșiri si intrări. Conducătorii de vehicule care doresc să intre într-o intersecție cu sens giratoriu, se vor angaja pe benzile de circulație, in funcție de direcția dorită de deplasare, după cum urmează:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, se vor angaja pe banda de lângă bordura trotuarului sau acostament;

incadrare pentru directia la dreapta in sensul giratoriu

  • - cei care doresc să circule pe direcția înainte, se vor angaja pe oricare dintre benzi;

incadrare pentru directia inainte in sensul giratoriu

  • iar cei care doresc să circule la stânga sau să întoarcă, se vor angaja pe banda de lângă axa drumului.

incadrare pentru directia stanga sau pentru a intoarce in sensul giratoriu

Semnalizare schimbării direcției de mers în intersecția cu sens giratoriu

Legislația rutieră nu stabilește reguli speciale de semnalizare a schimbării direcției de mers pentru intersecțiile cu sens giratoriu. În aceste intersecții se va semnaliza ca în toate celelalte intersecții sau situații, fiecare schimbare a direcției de mers va fi semnalizată corespunzător, acest lucru ajutând pe ceilalți participanți la trafic să vă cunoască intențiile și implicit, la buna desfășurare a traficului rutier. (art. 114 alin. 1 lit. g din Regulament și art 54 alin. 1 și 2 din OUG)

Se recomandă ca semnalizarea schimbării direcției de mers în intersecțiile cu sens giratoriu să se facă astfel:

  • cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, vor semnaliza de la intrarea în intersecție și până la părăsirea ei, cu semnalizator dreapta, apropiindu-se cât mai mult de marginea din dreapta a intersecției, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe prima artera la dreapta;

cum semnalizam daca circulam spre dreapta in sensul giratoriu

  • cei care doresc să circule pe direcția înainte, nu vor semnaliza la intrarea in intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula pe direcția înainte, dar vor semnaliza părăsirea intersecției, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția;

cum semnalizam in sensul giratoriu daca sicrulam ianinte

  • cei care doresc să circule la stânga sau cei care doresc să întoarcă, vor semnaliza stânga la intrarea în intersecție, acest lucru îi va ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora da a circula la stânga sau de a întoarce, iar la părăsirea intersecției vor semnaliza cu semnalizatorul din dreapta, pentru a-i ajuta pe ceilalți participanți la trafic să înțeleagă intenția acestora de a părăsi intersecția.

cum semnalizam daca circulam spre stanga sau intoarcem in sensul giratoriu

Trebuie sa ținem cont că schimbarea benzii de circulație în interiorul intersecției cu sens giratoriu sa face ca în oricare altă situație, cu asigurare, semnalizare și, daca este cazul, cu acordare de prioritate celor care circulă pe banda pe care dorim să intrăm.

prioitatea la schimbarea benzii in intersectiile cu sens giratoriu

392 Comentarii Lasă un comentariu


Ilie badarab
Ilie badarab 09.11.2022 17:30
Dacă sunt pe banda 1 și vreau să fac stînga și ies la a 3 isisere cum procedez?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 13.11.2022 08:02

Vezi explicatia video.



Nicolae
Nicolae 07.11.2022 12:55
Dacă sunt pe o banda ce ma obliga sa fac stânga într-o intersecție și semnalizez dreapta este corect
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 07.11.2022 16:58

În zona de preselecție nu se poate schimba poziția de mers a vehiculului, indiferent dacă benzile sunt materializate sau nu. Dacă s-a ocupat un loc gresit față de direcția de mers dorită, suntem obligați să ne continuăm drumul conform locului pe care l-am ocupat.



Avram Nicolae
Avram Nicolae 03.09.2022 07:27
Într un sens giratoriu nu schimbam nici o banda.Codul rutier e clar.Sensul giratoriu este O INTERSECTIE.DECI CAND PARASESTI SENSUL GIRATORIU (INTERSECTIA) DACA AI FOST INCADRAT CORECT NU SCHIMBI BANDA CI IESI DIN INTERSECTIE.
Adriana.
Adriana. 08.09.2022 00:34
Greșit. Dacă ai fost încadrat regulamentar înainte de pătrundere nu are nici-o relevanță cu ceea ce se întâmplă la ieșirea din intersecție, (din simplul fapt că legea permite schimbarea benzilor în intersecțiile cu circulație în sens giratoriu). De exemplu, pătrunderea și intersecția pot avea câte două benzi iar ieșirea numai o bandă, pe sens. Astfel, ieșind de pe banda doi a intersecției și ajungând pe banda unu după intersecție înseamnă că ați efectuat o schimbare de bandă între timp, lucru dovedit și prin faptul că ați trecut cu roțile peste marcajul linie discontinuă aplicat circular prin intersecție. În acest caz, aveți obligații prevăzute de lege. Ca să se înțeleagă mai ușor iată o altă situație. Dacă două vehicule circulă în paralel, (în același sens, evident), printr-o intersecție cu sens giratoriu și se acroșează între ele, vinovăția îi va reveni conducătorului care a trecut peste marcajul linie discontinuă dintre cele două vehicule. Acest lucru este valabil pe toată lungimea inelului carosabil al intersecției cu sens giratoriu, iar în dreptul ieșirilor legea nu prevede excepții. Mai mult, practica judiciară dovedește că, orice părăsire a unei intersecții cu sens giratoriu cu marcaje aplicate circular constituie schimbare a direcției de mers spre dreapta, manevră ce trebuie efectuată conform legii cu semnalizare, asigurare, neperturbarea sau punerea în pericol a altor participanți la trafic. Dumneavoastră, părăsind intersecția de pe banda a doua, nu numai că schimbați banda trecând peste marcajul linie discontinuă, în același timp schimbați și direcția de mers spre dreapta, chiar dacă în raport cu locul pătrunderii aveți impresia că mergeți înainte.
Avram
Avram 10.09.2022 19:23
Sensul giratoriu este intersecție.Va rog citiți articolele din lege referitoare la intersecții și la priorități.Acolo scrie tot.Incadrarea la întrarea în intersecție este foarte importanta,pentru ca te obliga sa parcurgi un traseu indiferent dacă sunt marcaje sau nu.Intr o intersecție mașinile se intersectează.Deci dacă legea spune ca este o intersecție sa o tratam ca atare.Nu suntem pe un drum cu sens unic asa cum tratează foarte mulți aceasta situație.Deci în sens nu schimbi banda ci te intersecteze cu alt drum.Se pot întâmplă situații în care administratorul drumului sa nu îl configureze corect.Asta este alta discuție.
Adriana
Adriana 11.09.2022 15:17
"... Conform articolului 6, punctul 7, din OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, banda de circulație este subdiviziunea longitudinală a părții carosabile, materializată prin marcaje rutiere sau alte mijloace, dacă are o lățime corespunzătoare pentru circulația într-un sens a unui șir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplasează pe două roți. Prin urmare, putem afirma că în interiorul intersecțiilor cu sens giratoriu există benzi de circulație. ...".

"...Considerăm că există benzi de circulație pretutindeni unde întâlnim marcaje de separare a benzilor, (conform STAS SR 1848-7), aplicate cu avizul Poliției Rutiere în același sens de mers, inclusiv în intersecțiile unde circulația se desfășoară în sens giratoriu. ...".

,,Faptul că din punct de vedere al încadrării corecte pe benzile de circulație, părăsirea sensului giratoriu pe cea de-a patra ieşire echivalează cu deplasarea la stânga și impune conducătorilor auto să se încadreze pe banda a doua, nu înseamnă că intrând în sens pe prima bandă și continuând deplasarea până la a patra ieșire petentul a efectuat un viraj la stânga, care presupune schimbarea direcției de mers. Dimpotrivă, raportat la faptul că direcţia de deplasare este un cerc, deplasarea spre stânga cercului nu presupune nici schimbarea direcției de mers, nici efectuarea unui viraj la stânga.".

"Din practica judiciară reiese că, particularitatea în intersecțiile cu sens giratoriu este aceea că sensul de deplasare este un cerc, astfel că de fiecare dată când un conducător auto intenționează să părăsească sensul giratoriu, acesta trebuie să schimbe direcția de mers. Spre exemplu, într-o intersecție cu sens giratoriu format din patru benzi de circulație, conducătorul de autovehicul aflat pe banda de lângă insula centrală, respectiv pe banda a patra, nu poate părăsi sensul giratoriu doar dacă se asigură corespunzător la schimbarea benzilor de circulație, fără să perturbe sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic, care circulă pe benzile trei, doi și unu. Raportat la faptul că direcția de deplasare în sens giratoriu este un cerc, orice părăsire a sensului presupune în mod necesar schimbarea direcției de deplasare".

"... În ambele cazuri polițiștii au sancționat șoferul care circula pe banda unu (banda exterioară) din sensul giratoriu pe motiv că nu a acordat prioritate celuilalt șofer de pe banda doi (interioară) care a vrut să iasă din sens, producându-se astfel coliziunea între mașini. Patru instanțe spun că Poliția a interpretat greșit. În ambele procese, atât instanța de fond de la judecătoria ... , cât și cea de apel de la Tribunalul ... au hotărât anularea amenzii aplicate șoferului de pe banda unu (exterioară), arătând că celălalt șofer, care schimba direcția de mers, trebuia să semnalizeze și să se asigure."

"... Când urmează să pătrundă într-o intersecție cu sens giratoriu, conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere vehiculelor care circulă în interiorul acesteia. După pătrunderea în intersecția cu sens giratoriu și înscrierea pe banda de circulație corespunzătoare direcției de mers dorite, orice manevră de schimbare a benzii trebuie să fie precedată de semnalizarea și asigurarea impuse de lege, inclusiv manevra de schimbare a direcției de mers în vederea părăsirii intersecției. Încadrarea unui conducător de vehicul pe o bandă necorespunzătoare direcției de mers dorite, nu-i exonerează pe ceilalți conducători de vehicule care circulă în intersecția cu sens giratoriu, de obligația de a se asigura atunci când efectuează orice manevră de schimbare a benzii sau a direcției de mers și de a nu perturba deplasarea conducătorului de vehicul care, deși inițial greșit încadrat, circulă păstrându-și banda pe care se află. ..."

"Referitor la petiția dumneavoastră, înaintată Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, înregistrată cu numărul de mai sus, (Nr. 450...... /51/ATS), prin care solicitați emiterea unei legislații mai explicite cu privire la circulația în intersecțiile
cu sens giratoriu, va comunicăm urmatoarele:
...
Cu toate acestea, nerespectarea direcției de deplasare impuse de semnificația
marcajelor sau indicatoarelor de către conducatorii de autovehicule care circulă într-o intersecție cu sens giratoriu nu este de natură să înlăture culpa conducătorilor de autovehicule care, respectând semnificația indicatoarelor și marcajelor, nu se asigură la efectuarea oricărei manevre de schimbare a direcției de mers, fie că este una de ieșire din sensul giratoriu sau de schimbare a benzilor de circulație in interiorul acestei intersecții.
..."

"Polițistul la care faceți referire, (notă, domnul Tavi Perțea), prin postarea sa de pe youtube, și-a exprimat o opinie proprie și a făcut o interpretare personală cu privire la regulile de circulație aplicabile în intersecțiile cu sens giratoriu și nu reprezintă un punct de vedere oficial al Poliției Române, ca atare trebuie tratat cu titlul de rezervă în situația în care aveți dubii în ceea ce privește acuratețea informaților transmise".
Avram
Avram 14.09.2022 16:31
Domnul Tavi Pertea are 1000 la suta dreptate.Si nu are dreptate ,are mai mult.Are adevărul.De ce?Pentru ca tratează sensul giratoriu cu ceea ce este.Adica o INTERSECTIE DIRIJATA.O INTERSECTIE ,nu un drum oarecare unde schimbam benzile care nu sunt benzi.Daca într o intersecție mașinile se intersectează și în sensul giratoriu fac la fel.De ce?Pentru ca sensul giratoriu este o INTERSCTIE DIRIJATA.Indicatorul care precede intersecția este rotund pe fond albastru.Deci este de obligarea.Deci te ai încadrat pe banda 1,ești obligat sa faci prima ieșire la dreapta sau înainte pe prima banda.Te ai încadrat pe banda 2 ești abligat sa faci stânga sau a doua ieșire pe banda 2.Daca cel din banda 1 nu iese din intersectie și continua deplasarea practic el reintra în intersecție pentru ca era obligat sa iasă.,și întra în conflict cu cel de pe banda 2 care respecta obligatia și iese regulamentar pe banda 2,în caz de conflict cum unul care respecta sa fie vinovat fata de cel care nu respecta.Asta este dilema.
Claudiu Paraschiv
Claudiu Paraschiv 14.11.2022 20:44
@Avram: Giratoriul nu este o intersectie ci un drum in forma de cerc cu care se intersecteaza alte drumuri. Directia de deplasare in giratoriu este un cerc. Asta inseamna giratoriu: circular. Cand il parasesti iti schimbi directia de mers si semnalizezi. Si tu si Tavi Pertea nu stiti despre ce vorbiti. A ajuns si la tribunal cazul asta si cum e pe scoala rutiera e 100% corect.

Andrei Olariu
Andrei Olariu 31.08.2022 10:27
Pentru o intersecție cu 3 sau mai multe benzi, dacă vrei să ieși la a 3-a / 4-a ieșire având în vedere că te afli pe banda 3, pe ce banda trebuie să te încadrezi?
Trebuie să ieși de pe banda 1?
Adriana
Adriana 08.09.2022 00:12
Puteți părăsi intersecția și de pe banda a treia, dar cu semnalizare, asigurare și fără a perturba sau pune în pericol participanții la trafic care circulă în acel moment pe benzile doi și respectiv unu. Conform legii.

Hara Mihai
Hara Mihai 20.08.2022 17:47
In interiorul intersectiei cu sens giratoriu se precizeaza in regulament ca sunt benzi de circulatie, am intalnit multe intersectii cu acele benzi mult ingustate sau care nu permit incadrarea a doua sau mai multe autovevicule in acelasi timp si situatii in care iesirea se reduce la o singura banda, explicati va rog cum se procedeaza corect,cred ca regulamentul este neclar in acest caz, va multumesc!
Adriana
Adriana 08.09.2022 00:46
Neconformitățile întâlnite (din diferite motive) în trafic nu anulează și nu schimbă cu nimic obligațiile și regulile impuse de lege, respectiv reieșite din Codul Rutier, (din O.U.G. 195/2002, completată și modificată, și din Regulamentul de aplicare al ordonanței, din H.G. 1391/2006, dacă nu greșesc). Prin urmare, circulația în situația expusă de dumneavoastră se va desfășura în consecință, fiecare conducător de vehicul acționând la fața locului în funcție de situație și ținând cont de prevederile legale, fără a se pune și fără a pune pe nimeni în pericol.

Alina Alina
Alina Alina 11.08.2022 16:52
Care este intoarcerea de 180 de grade intr un sens giratoriu ? Intoarcerea completa este de 360 sau este considerata de 180 .. sunt persoane ce zic 180 de grade sunt ce zic ca 360 de grade ?daca puteti sa ma lamuriti. Multumesc frumos
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.08.2022 10:14

Pentru întoarcere este folosit termenul de 360 de grade.


Adriana
Adriana 08.09.2022 01:04
"Admin" are dreptate. Confuzia vine de la faptul că, atunci când zbori pe cap compas 360 (direct Nord) de exemplu și execuți un viraj stânga de 180° scoțând pe cap 180, (direct Sud), ai efectuat o întoarcere. (360 - 180 = 180). Aceasta în aviație, repet. În marină tot la fel. Dacă ești în marș pe drum 360 și virezi stânga luând drum 180, se consideră că ai făcut un viraj și ai întors, nu mai mergi spre Nord, ai virat direct spre Sud. În ambele cazuri ai întors virând 180° având ca referință nordul. La sensul giratoriu, din moment ce prin întoarcere părăsești intersecția tot pe unde ai intrat, se consideră că ai făcut un 360, adică un cerc complet. (În aviație "un 360" înseamnă o manevră făcută în procedură de apropiere la aterizare pentru pierderea înălțimii, efectuezi un viraj în cerc complet și ajungi tot acolo unde ai mai fost, orientat pe aceeași direcție dar mai jos).

Warza Warza
Warza Warza 28.07.2022 15:46
https://m.youtube.com/watch?v=1eSdcVxibzQ&feature=youtu.be ....
ScoalaRutiera.ro vă rog să vă uitați la acest video făcut recent de poliția Sibiu ! Ei spun că atunci când ne aflăm pe banda a treia și dorim să ieșim din sens, trebuie să dăm prioritate celor care nu sunt în sens dar vor să intre în sens ! Este total diferit de ceea ce spuneți dvs aici ! Cu tot respectul, cred că ar trebui să lămuriți acest aspect deoarece în video-ul dvs ne prezentați un sens giratoriu cu doar două benzi ! Ar fi fost mult mai bine dacă ne prezentați și un sens cu trei benzi, și cu patru benzi !
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 29.07.2022 20:52

Am urmărit acel video de câteva ori dar nu spune niciunde ceea ce susțineți dvs. mai sus. Ei spun multe alte lucruri corecte, care nu contrazic informațiile din lecția noastră de mai sus, ba chiar se asemănă, dar în niciun caz nu spun ceea ce ați zis dvs. mai sus. Vă rugăm să revedeți respectivul video mult mai atent.



Tudor
Tudor 18.06.2022 16:27
Buna ziua. Am 3 nelamuriri. 1)Marcajele de pe strada sunt obligatorii sau orientative?
2) Deci daca intr.un sens cu 2 benzi intra 2 masini simultan si cel de pe banda 2 il loveste pe cel de pe banda 1, dorind sa iasa din sens inaintea celui de pe banda 1, cine este vinovat cel de pe banda 1 ca nu a iesit la prima iesire sau cel de pe banda 2 ca nu a acordat prioritate?
3) Daca la un sens giratoriu sunt 2 intrari dar o singura banda in sens cine are prioritate? Si ce obligatie are cel de pe banda 1?
Unu
Unu 09.10.2022 21:02
Marcajele de pe strada sunt longitudinale, giratoriul este intersectie iar marcajele nu sunt considerate ca si logitudinale.

KISS ATTILA
KISS ATTILA 26.04.2022 16:05
Sens Giratoriu. Intrare din 2 benzi. Eu intru pe banda 1.El pe banda de langa rondou,banda 2. Eu fac sensul,semnalizator stanga pus,nu ies la prima iesire,urma sa ies la a doua.El in urma mea la o masina distanta se asigura stanga dar nu apuca sa ma vada ca eu fac sensul si ma loveste in usa spate+aripa spate. El vroia sa iasa la prima iesire unde erau tot 2 benzi.Inevitabil incalcand banda mea si ma acroseaza.Cine este vinovat ca asiguratorul meu zice ca nu ma despagubeste ,invocand o aberatie , conform art 54.1 OUG 195/2002. cum ca schimbam directia de mers..... Nici vorba bineinteles,nu schimbam directiade mers ci faceam sensul.
Multumesc anticipat.
claudiu_nan
claudiu_nan 17.05.2022 18:54
Vezi ca in instanta cineva in situatia ta a castigat procesul. Cauta online. Daca nu gasesti, anunta-ma si te ajut.
flore
flore 20.05.2022 06:44
Eu as avea nevoie de ajutor cu privire la aceasta situatie. Ma puteti ajuta cu mai multe detalii, va rog?
Florian Adrian
Florian Adrian 23.09.2022 10:41
În legislația noastră, cel care intra în sensul giratoriu pe prima bandă, se poate învârti la nesfârșit în sens, având prioritate. Toți ceilalți, care circula pe banda doi sau trei și doresc să iasă din sensul giratoriu, trebuie sa-i acorde prioritate celui care se află pe prima bandă. Asa spune legea

Grigoras Emilian
Grigoras Emilian 22.02.2022 19:09
Sensurile giratorii sun și ele intersecții ca oricare altele, nu? Marcajul din intersecțiile cu sens giratoriu se refera la un marcaj de delimitare a benzilor de circulație, sau un marcaj de ghidare?
Alta nelămurire. Într-o intersectie(clasica - în cruce, care nu este de forma unui sens giratoriu), de ce nu se poate face stânga încadrați fiind în partea dreapta(banda 1)?
Dan Munteanu
Dan Munteanu 09.04.2022 08:11
Sensurile giratorii sunt mai complexe decat intersectiile intrucat pot permite sa existe mai multe intrari/iesiri. La intersectia clasica putem avea 3 sau 4 intrari/iesiri. La sensul giratoriu poti avea si 7 -8 sau chiar mai multe intrari/iesiri (fapt divers - cauta pe google "magic roundabout").
La drumurile cu 2 benzi, in giratoriu trebuie sa iesi tot pe banda 2 - daca mergi inainte. In cazul intersectiilor trebuie sa te incadrezi pe banda aferenta virajului cu cel putin 50 metri inainte de intersectie. In plus, doar in cazul unor sensuri giratorii mari (intrari/iesiri cu trei benzi pe sens) si foarte mari poti intalni semafoare, in rest nu vei intalni semafoare. La cele mai multe intersectii cu cel putin 2 benzi pe sens, intrare/iesire vei intalni semafoarele...
La nelamurirea ta ai sa remarci ca ai raspunsul in intrebare - la giratoriu poti sa il ocolesti si ai timp sa schimbi benzile in interiorul acestuia. Dute la prima intersectie cu 2 benzi si vezi ce se intampla daca tu esti prima masina pe banda 1 si vrei sa faci stanga... Ce trebuie sa fac eu care sunt prima masina pe banda 2 si vreau sa ma deplasez inainte? Da, exista niste situatii cand la o intersectie se despart, la iesire, 2 drumuri diferite si te-ai incadrat gresit - aici legislatia spune sa te duci pe drumul gresit - urmand sa corectezi din mers. dar, mai intervine si respectul celorlalti participanti la trafic care te lasa sa incalci cateva reguli de circulatie - revenind pe banda pe care trebuia sa te incadrezi de la bun inceput. PS. Oricum, daca te vede Politia, facand o astfel de manevra, cea descrisa in ultima parte, fii sigur ca ti-ai luat amenda.

Giratoriu cu 2 benzi si 3 intrări + încadrări, dar toti merg înainte
Giratoriu cu 2 benzi si 3 intrări + încadrări, dar toti merg înainte 01.02.2022 16:34
Am si eu o situație neacoperită de legislație:
1) Dacă giratoriul are 2 benzi dar intrarea in giratoriu dintr-o direcție are 3 benzi cum procedează corect cei de pe primele 2 benzi? In legislatie zice clar că poti face inainte de pe toate benzile. (fără nici o exceptie?) Dar dacă cel din stânga se incadreaza pe banda din stânga in giratoriu iar cel de pe directia mijloc pe următoarea, cel de pe directia dreapta mai are voie să meargă înainte? Dacă da, cum? Dacă nu atunci de ce?
Inca ceva giratoriul respectiv are marcaje de incadrare: cel din stânga face stânga, mijlocul inainte iar dreapta face dreapta, însă fără să fie obstacole precum borduri de delimitare. (este aceasta exceptia de la mersul inainte pe toate benzila? dacă da prin ce lege?)
În realitate se incadrează toti 3 pe cele 2 benzi pentru că locul este suficient, dar dacă cele 2 masini de pe banda dinspre exterior se freacă cine e de vină?

2)Presupunând că mersul inainte se poate face de pe toate benzile in giratoriu fără nici o excepție: Situația opuă la iesirea din giratoriu, cine unde se incadrează? La iesire sunt doar 2 benzi, dar dacă sunt incadrati deja 3, sunt 2 pe o bandă cum vreți să definiți schimbarea benzii dacă acolo nu este delimitare de bandă între cei 2?
cioaca florian
cioaca florian 24.02.2022 10:41
in intersectia cu sens giratoriu mai exista regula prioritatii de stanga?

Alexandru-florinel Stan
Alexandru-florinel Stan 29.01.2022 15:24
Când am voie sa întru în sens??? Când nu mai e nimeni sau când?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 30.01.2022 08:03

Da, in intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.


Adriana
Adriana 01.02.2022 06:38
Puteți să intrați în intersecție atunci când, prin manevra dumneavoastră de pătrundere, nu obligați un alt conducător de vehicul care circulă prin intersecție să-și modifice brusc direcția de mers sau viteza, ori să oprească. Atenție, inclusiv pe acei conducători de vehicule care își schimbă banda pe care circulă prin intersecție în dreptul pătrunderii de pe care intenționați să intrați. Atenție de asemenea, Poliția Rutieră recomandă să nu vă luați după semnalizarea altor participanți la trafic, (nici după lipsa semnalizării din partea altor participanți), semnalizarea schimbării direcției de mers, în cazul în care este făcută incorect sau în momentul nepotrivit, vă poate produce confuzii sau interpretări greșite și, în cazul implicării într-un eveniment rutier, vinovat veți fi dumneavoastră pentru neacordare de prioritate la pătrunderea în intersecția cu sens giratoriu. Trebuie să țineți cont că, numeroși conducători de vehicule nu consideră că-și schimbă direcția de mers (și nici banda) la părăsirea intersecției cu sens giratoriu, dacă au traversat-o "de jos în sus" și dacă au pătruns de pe banda doi, au circulat pe banda doi prin intersecție și o părăsesc tot pe banda doi a drumului de după intersecție, precum și faptul că nu-și schimbă direcția de mers dacă țin volanul "drept", "drept spre ieșirea din față", fără să îl rotească spre dreapta la părăsirea intersecției cu sens giratoriu. "Atenție la neatenție!", se spunea pe vremea domnului colonel Victor Beda. "Atenție la prostie!", este sfatul mai potrivit astăzi.

Adi
Adi 18.01.2022 21:00
Conform marcajelor de pe benzi , intru in sensul giratoriu pe banda 2 pentru a-l părăsi la a treia ieșire. După ce intru in sens , la următoarea intrare , vine un alt autoturism încadrat pe banda 1 și se învârte in sens spre a treia ieșire ( marcaj prima sau a doua ieșire ).
In momentul in care eu vreau sa părăsesc sensul la a treia ieșire ma lovesc de el ( neîncadrat conform marcajelor și intrat după mine in sensul giratoriu ). Vinovat ? Eu oricum nu mai aveam cum sa intru in B1 deoarece el a forțat intrarea in sens.
Adriana
Adriana 22.01.2022 11:56
În momentul în care dumneavoastră vreți să părăsiți sensul giratoriu la a treia ieșire, (circulând prin intersecție pe banda a doua), treceți peste marcajul linie discntinuă și, conform legii, aveți următoarele obligații, (dumneavoastră, rețineți!), semmalizare, asigurare, neperturbarea sau punerea în pericol a altor participanți la trafic. (Dacă le-ați respectat, atunci de ce v-ați tamponat?). Acolo unde v-ați tamponat, evenimentul rutier s-a produs între două vehicule care circulau prin intersecția cu sens giratoriu, astfel, faptul că celălalt a pătruns după dumneavoastră în intersecție nu are nici-o relevanță și respectivul conducător auto nu poate fi acuzat de neacordare de prioritate la pătrundere, (conform legii), pentru că la momentul pătrunderii traiectoriile voastre nu s-au intersectat, el pătrunzând în intersecție pe o bandă liberă fără să vă stânjenească în nici-un fel. Iată un fragment dintr-un răspuns oficial al poliției, "... În ipoteza în care două vehicule se află într-o intersecție cu circulație în sens giratoriu, regula acordării priorității de trecere vehiculului care circulă în interiorul acesteia încetează, întrucât textul incriminator prevede obligația acordării priorității de trecere în momentul pătrunderii într-o astfel de intersecție. ...". De asemenea, cel de pe banda unu a intersecției cu sens giratoriu pe care dumneavoastră l-ați lovit pătrunzând pe aceea bandă în vederea părăsirii intersecției, poate fi sancționat doar cu amendă pentru "nerespectarea semnificației indicatoarelor și marcajelor de obligare", (în cazul în care există marcaje sub formă de săgeți aplicate pe benzi la pătrunderea în intersecție), iar dumneavoastră în mod sigur veți fi sancționat cu amendă și puncte de penalizare pentru "nerespectarea regulilor privind ... schimbarea benzii sau (în cazul acesta "și") a direcției de mers". Prin urmare, celălalt conducător de vehicul implicat nu a forțat nimic la pătrundere, având banda unu liberă și pătrunzând pe aceasta, iar ulterior nemaipunându-se problema priorității în funcție de ordinea pătrunderii, ci respectarea regulilor privind circulația pe benzi paralele aplicate în același sens de mers (giratoriu). Ce opțiuni aveați dumneavoastră ținând cont de lege? Puteați să schimbați banda mai din timp, (în dreptul unei pătrunderi, acolo fiind cel mai ușor, cei din exterior trebuind să vă acorde prioritate), sau să reduceți substanțial și din timp viteza lăsându-l pe cel de pe banda alăturată să treacă, sau chiar să mai dați o tură prin intersecție, având astfel mai multe posibilități de a schimba banda în siguranță, fără a perturba alți participanți la trafic. Iată, în încheiere, și două fragmente din două răspunsuri oficiale ale poliției.
1. "... încadrarea pe o bandă necorespunzătoare direcției de mers voite, nu exonerează pe ceilalți conducători de vehicule care circulă prin intersecția cu sens giratoriu, (adică pe dumneavoastră), de la obligația de a se asigura la schimbarea direcției de mers prin viraj la dreapta...".
2. "... nerespectarea direcției de deplasare impuse de semnificația marcajelor sau a indicatoarelor de către conducătorii de autovehicule care circulă într-o intersecție cu sens giratoriu, nu este de natură să înlăture culpa conducătorilor de autovehicule care, respectând semnificația indicatoarelor și a a marcajelor, (precum dumneavoastră), nu se asigură la efectuarea oricărei manevre de schimbare a direcției de mers, fie că este una de ieșire din sensul giratoriu sau de schimbare a benzilor de circulație în interiorul acestei intersecții. ...".
Concluzie. Școala Rutieră explică foarte clar aici, conform legii și conform practicii judiciare, (și în deplină concordanță cu regulile de circulație europene), accentuând faptul că încadrarea înainte de pătrundere este una, prioritatea la pătrunderea în intersecție este alta și schimbarea benzii în interiorul intersecției, inclusiv în vederea părăsirii acesteia, este cu totul alta. Acum înțelegeți de ce sunteți vinovat?
Laurentiu Marinescu
Laurentiu Marinescu 18.06.2022 20:23
Ai grija dupa cine te iei, doamna Adriana te-a eronat mult prin ceea ce zice. Nu intotdeauna cine scrie mult inseamna ca e si corect. Nu te baza pe cei care iti aduc articole de lege ca nu au nici o treaba oamenii cum functioneaza nimic. Eu iti spun cel mai usor mod de a intelege sensul giratoriu. Pleaca de la definitie, e o intersectie dirijata in care cei care circula in sens au prioritate fata de cei care vor sa intre, iar ocolirea insulei (suprafata din centrul sensului) se face pe partea dreapta. Asta e ceea ce trebuie sa reti si de unde pleci logic mai departe. Daca cel care circula are prioritate fata de cel care intra, iar unul care intra dupa tine te-a accidentat e 100% vinovat. Nu scrie la lege ca tu iti pierzi prioritatea la iesire. Cand iesi din sens nu schimbi directia de mers, urmezi o iesire. E diferenta mare. Fa un desen cu o intersectie, 2 benzi pe sens, si ce optiuni ai de urmat de pe fiecare banda. Adica pe banda 1 inainte dreapta, banda 2 inainte stanga. Pune un rotund in mijloc, ai aceleasi optiuni prin ocolirea rotundului. E vorba de logica. Si nu in ultimul rand, INTRE INSULA CARE TREBUIE OCOLITA SI LINIA PUNCTATA NU ESTE O BANDA, LA FEL CUM NICI INTRE LINIA DISCONTINUA SI EXTERIORUL SENSULUI NU ESTE BANDA DE CIRCULATIE. Nu mai fiti incuiati la minte, ca inainte de sensul giratoriu acolo nu era un hipodrom (teren de curse de cai) unde se invarteau masinile in cerc si a zis unu hai sa punem si niste iesiri ca au ametit astia in cerc. Inainte era tot o intersectie de drumuri. Nu era un sens unic cu iesiri la dreapta. Numai eronati pe aici. Linia aia punctata e de ghidare. S-a luat decizia sa se traseze doar o linie pentru ca era imposibil de desenat pe sosea toate liniile de despartire a benzilor. Cautati pe google ca s-a facut acest experiment si nu mai intelegea nimeni care e banda si pe unde sa o ia. S-a simplificat pentru ca multi taiau sensul giratoriu. Intrau de pe banda 1 si se duceau spre centrul sensului, nu pe marginea exterioara cum era normal.

Maria
Maria 08.12.2021 09:21
Inainte de sensul giratoriu sunt 2 benzi, prima banda este lata si se stecoara 2 masini+ a doua banda( total 3 masini), in sens este loc doar ptr o masina, la iesirea din sens tot doar 1 banda, loc ptr o singura masina. Intrebarea mea este cine are prioritate la intarea si iesirea din sens? Cel care face stanga va ocupa a 2b , cel care face dreapta prima banda dar cel care merge pe directia inainte de pe care dintre benzi are prioritate?
Nusia AMANI
Nusia AMANI 16.12.2021 14:43
Maria! Trebuie sa mai citești odată! De regula dacă dorești sa circuli pe direcția înainte într o intersecție cu sens giratoriu poți sa ocupi oricare dintre cele doua benzi! Nu trebuie sa semnalizezi intrarea in intersecție doar ieșirea din intersecția sensului giratoriu! Sper ca iti va fii de ajutor!
Maria
Maria 16.12.2021 15:18
Eu nu am intrebat daca trebuie sa semnalizez sau nu. Eu am intrebat cine are prioritate daca la intrarea in sensul giratoriu sunt 2 benzi iar la iesirea pe directia inainte, este doar o banda? Ptr directia inainte se vor ocupa ambele benzi dar la ieșire care dintre benzi are prioritate tinand comt ca ramane doar o banda?
Andrei
Andrei 04.01.2022 00:04
Te uiti la marcajele desenate pe jos. De regula in cazurile de genu, prima banda e pt obligatoriu la dreapta. Si partea in care se inghesuie doua masini pe o banda lata.. problema lor :))
Laura
Laura 08.01.2022 20:43
Cel care isi pastreaza banda,respectiv cel din dreapta. Cel din stanga trebuie sa acorde prioritate celui din dreapta,cand iese de pe banda lui ,pentru a iesi din intersectie...daca esti pe banda 1, ai prioritate pt ca e banda de iesire spre dreapta sau inainte...daca esti pe banda 2, semnalizezi intentia,te asiguri,dai prioritate daca e cazul si te bagi pe banda 1 sa iesi din sens
Maria
Maria 08.01.2022 23:09
Multumesc Laura, asa am zis si eu dar aveam nevoie de o confirmare si de alte persoane ptr am ajuns la concluzia ca multi nu stiu regulile de circulație ptr ca merg pe directia inainte de pe banda stângă fara sa se asigure. Marcaje nu sunt decat pana in sens, sunt marcaje provizorii dar dupa sens nu le-au mai facut.
Adriana.
Adriana. 22.01.2022 12:37
Nu știu dacă am înțeles bine ce situație prezentați, dar încerc un răspuns general. Nu există intersecție cu sens giratoriu unde una dintre pătrunderi să aibe două benzi iar intersecția o singură bandă. Acest lucru poate fi întâlnit (să zicem) doar cu obligativitatea de a se circula numai la dreapta de pe prima bandă de la pătrundere. În cazul în care intersecția are tot două benzi dar există un obstacol imobil în ea, obligațiile privind ocolirea obstacolului precum și răspunderea în caz de accident îi revin celui pe a cărui bandă se găsește obstacolul respectiv. Dacă, așa cum spuneți dumneavoastră, înaine de pătrunderea în intersecție banda unu este mai largă și pe ea s-au încadrat în paralel două vehicule, ele pot pătrunde simultan, cel din dreapta virând imediat pe prima ieșire la dreapta iar celălalt continuînd prin intersecție pe banda unu, fără a se stânjeni reciproc. În situația în care ambele continuă prin intersecție pe banda unu și se acroșează, vina îi aparține celui care depășește (devansează) neregulamentar, neavând suficient spațiu la dispoziție. În fine, atunci când intersecția cu sens giratoriu are două benzi iar ieșirea are numai o bandă, se consideră că vehiculul de pe banda unu continuă după intersecție tot pe banda unu, iar vehiculul de pe banda doi, (a cărui bandă se sfârșește), are obligația de a ieși al doilea, după ce a permis ieșirea celui de pe prima bandă. În cazul în care ieșirea are tot două benzi dar pe banda unu există obstacole imobile, (vehicule staționate), cel de pe banda doi poate părăsi intersecția nestingherit în vreme ce, cel de pe banda unu, (plină de obstacole), este obligat să-i permită trecerea înainte de a pătrunde pe banda doi. Puteți ușor să țineți minte așa, când în intersecție circulați pe banda unu iar după intersecție ajungeți pe banda doi, (sau invers), între timp ați făcut o schimbare de bandă, și trebuie mai întâi să facilitați trecerea celor care nu-și schimbă banda, (vă obligă legea).

Badea Valentin
Badea Valentin 06.12.2021 09:18
Aș vrea să se clarifice odată pentru totdeauna că banda 1 nu este pentru viraj la stânga, ci pentru înainte sau dreapta, așa cum este în toată Europa. Văd berbeci ce cred că li se cuvine să facă stânga de pe banda exterioară, eu mergând înainte de pe banda 2, toți au impresia că au prioritate. Când ai greșit încadrarea și vrei să faci stânga de fapt, treci în spatele celui ce merge înainte pe banda 2, nu îi treci prin fața. La fel și eu, dacă am greșit și vreau să fac dreapta și sunt pe banda 2, acord prioritate celui ce e pe banda exterioară. De aici e confuzie generata de poliție inclusiv, toți cred că au dreptul să facă stânga (ieșirea 3) de pe banda din dreapta. Ca la noi, la nimeni...
Adriana
Adriana 07.12.2021 20:20
Dintre două vehiculele care circulă prin intersecția cu sens giratoriu, cel care trece peste linia discontinuă pătrunzând pe banda alăturată este obligat să acorde "prioritate", (excepție față de cei care urmează să pătrundă). Și la noi și-n toată Europa. Simplu și clar. Conform legii. Nu mai confundați modul diferit de aplicare al marcajelor linie discontinuă prin intersecțiile cu sens giratoriu, marcaje ce impun moduri diferite de a se circula prin acest tip de intersecții.
Valentin Badea
Valentin Badea 07.12.2021 20:45
Domnișoară sau doamnă, vă mulțumesc pentru interesul si efortul acordat, însă pe cine să 'feresc' eu în sens și să acord prioritate dacă în mod normal, cel de pe banda 1 nu ar trebui niciodată să facă stânga? Am condus în Europa, nimeni nu face viraj în sens de pe banda de exterior, niciodată. Doar la noi văd așa ceva, și mai avem și câștig de cauză dacă facem asta? Serios? Chiar o să pună toți în aplicare acum, nu mai are funcția așteptată acest giratoriu, ar trebui desființat...sau pentru ce avem celelalte benzi, să așteptăm un berbec ce se crede cu locomotiva să ne taie calea și noi să stam 8n coloană, să ne uităm că spune că e îndreptățit legal? D-aia nu fac ăștia giratorii în România, ca nu știm să le folosim, noi încă suntem învățați cu căruță.
Adriana
Adriana 12.12.2021 10:02
Vă repet, (și eu am circulat peste tot), cel care își păstrează banda unu prin intersecția cu sens giratoriu, nu "face stânga", cum greșit credeți dumneavoastră, ci își menține direcția prioritară prin intersecție, (nu-și schimbă direcția de mers), își menține și banda, (nu trece peste marcajele linie discontinuă care o delimitează). Astfel, el se bucură atât de prioritate față de cei care urmează să pătrundă, cât și de neperturbare din partea celor care intră pe banda lui, în vederea părăsirii intersecției, conform legii. (În Germania se recomandă începătorilor folosirea benzii unu prin intersecțiile cu sens giratoriu tocmai din aceste motive, și le folosesc nu numai începătorii). Școala Rutieră a explicat foarte bine interpretarea articolelor de lege, iar animațile grafice sunt exemple excelente. Dacă nu vreți să țineți cont de ele este treaba dumneavoastră, însă legea (aliniată la nivel european) conferă benzii unu din intersecțile cu sens giratoriu "prioritate" deplină. Legea, nu părerile noastre.
Adriana
Adriana 12.12.2021 10:43
Da, se poate considera că unii nu știu să circule prin intersecțiile cu sens giratoriu. Dar în rândul acestora intră, pe lângă cei care nu știu să se înadreze regulamentar înainte de pătrunderea în intersecție, și aceia care nu sunt în stare să semnalizeze, să se asigure și să nu perturbe sau să pună în pericol pe ceilați participanți la trafic, atunci când trec peste un marcaj linie discontinuă aplicat în același sens (giratoriu) de mers. Toate sunt obligații legale și trebuie respectate. A, era să uit, mai sunt unii, săracii, care nu pot face nici-o diferență, (alta decât cea cu care s-au obijnuit, pe care au învățat-o ei pe dinafară), între modurile diferite de a se circula, impuse de aplicarea diferită a marcajelor în interiorul intersecțiilor cu sens giratoriu. Ei sunt convinși că "se merge la fel", zburând peste alte benzi cu ochii țintă la ieșirea din față, considerând eronat că, dacă țin volanul drept, sau dacă au intrat "de jos" și ies "în sus", nu-și schimbă direcția de mers. Oare?
Bogdan
Bogdan 14.12.2021 19:16
Are dreptate Adriana. Cel care circula pe banda 2, pentru a merge inainte e obligat sa treaca peste banda 1 si trebuie sa se asigure si sa dea prioritate. Si, apropo, nu esti obligat sa te incadrezi pe banda 2 daca vrei stanga sau intoarcere. Mie inclusiv instructorul mi-a zis sa ma incadrez pe banda 1 daca vreau la stanga, pentru a nu fi obligat sa dau prioritate la iesirea din giratoriu in situatia in care sunt pe 2.
Badea Valentin
Badea Valentin 14.12.2021 20:37
Bogdan, văd că ceea ce este anormal, tuturor vi se pare normal. De ce să mă trec pe banda 1 dacă eu am bandă de mers înainte și de pe banda 2? Cel ce face sensul pe banda 1 este cel anormal și pune blocaj pe intersecția giratoriu, îi anulează funcționalitatea practic. La fel și cei ce fac dreapta de pe banda 2... oamenii timp sa gaseasca o gaura in lege și atunci profita de ea. O sa fiu mai atent pe viitor la berbecii cate folosesc a-3-a ieșire sau chiar a 4-a, mergand pe banda 1. Nu meritam sensul giratoriu in Romania, d-aia nu ne fac astia, ca suntem inapti in a le folosi. La fel si drumurile, autostrazile, etc. Nu cred ca ne mai facem bine, mai ales cu justificarile date mai sus de catre voi. Faceti sensul de pe banda de exterior in continuare, celelalte benzi sunt puse degeaba acolo.
Bogdan
Bogdan 14.12.2021 21:01
Conform legii, e recomandat sa te incadrezi pe banda 2 pentru stanga sau intoarcere, nu obligatoriu. Tu te certi cu legea aici. Daca esti pe banda 1, poti iesi pe care iesire vrei si nu dai prioritate la nimeni. Daca esti pe banda 2, dai prioritate aluia de pe 1 INDIFERENT unde vrei sa iesi. Ca ala de pe banda 1 are voie inclusiv sa inconjoare giratoriul daca nu e decis pe unde s-o ia.

Tu te certi cu legea acum.
Bogdan
Bogdan 14.12.2021 21:03
Daca esti pe banda 2 si vrei sa mergi inainte, automat incalci marcajul discontinuu si traversezi banda 1. Nu ti se pare normal sa dai prioritate. Asa cum dai prioritate daca esti pe 2 si vrei stanga, tot asa dai si daca esti pe 2 si vrei inainte. Nu pricep ce nu pricepi.
Valentin Badea
Valentin Badea 14.12.2021 21:29
Pricep Bogdan, insa in același timp tu ignori recomandările de folosire a intersecției si decizi sa treci prin fata mea, blocand giratoriul, stricand fluidizarea traficului. Dacă aceasta recomandare nu va fi inclusa in lege, vom avea mereu situații neplăcute cauzate de cei ca tine, ce fac sensul giratoriu pe exterior. Mie nu mi se pare normal, nu e normal...că o să câștigi tu procesul în caz de accident, da, știu. Este exact cum era la întoarcerea in squar-uri înainte, se făcea prin spatele celui ce intorcea de pe sensul opus, apoi s-au pus acele săgeți 'obligatoriu pe lângă squar'. La fel și aici, se poate corecta în viitor, în așa fel încât să nu ne intersectam traiectoria de deplasare. Din punctul meu de vedere, ar trebui să se rezolve cât mai repede aceasta zonă gri , nu vreau să cred că legislația a fost creeata special pentru a produce accident... Am mai auzit eu pe unii ce au vulcanizare că trimit băieți să mai arunce cuie pe drum, să facă și ei profit, nu aș vrea să cred că același lucru se întâmplă aici, lăsând loc de manevre periculoase și gasind oameni ca tine dispusi să le încerce (mai ales că ti-a recomandat instructorul). E grav sa faci sensul pe banda de exterior din punctul meu de vedere, ma sperie faptul că tu inisti să faci asta.
Bogdan
Bogdan 15.12.2021 11:46
Eu sunt de acord cu tine ca legea e de rahat pentru ca e foarte interpretabila. Si mai sunt de acord cu tine ca ar trebui sa ti se interzica sa faci stanga de pe banda 1. Dar problema e ca noi raspundem aici cuiva care vrea sa stie CE ZICE LEGEA CURENTA. Nu cum ni s-ar parea noua rezonabil sa fie situatia. Nu mai spune oamenilor ca n-au voie sa faca stanga de pe banda 1 daca nu e adevarat. Si nu e adevarat. Poti face stanga, legea nu interzice.

Iar aici se discuta cum trebuie procedat in baza legii, indiferent de ce ar fi frumos, ce e de bun simt etc etc.

Altfel, sunt de acord cu tine ca legea e tampit facuta. Ala care face stanga de pe banda 1 clar incurca traficul. Dar are voie s-o faca, conform legii. Asta e.
Renata Aleksandra
Renata Aleksandra 22.12.2021 17:25
Foarte bine punctat. Nu știu cum își iau unii permisele sincer.
Adrian
Adrian 24.12.2021 07:29
pt Valentin, dar si pt altii:

1. inainte sa afirmi ceva, ar fi mai bine sa verifici putin daca lucrurile stau cum zici/crezi tu
2. unde ai gasit ca banda 1 nu este pt viraj la stanga, ci pt inainte sau dreapta? unde ai gasit tu asta in toata europa? te rog exemple, linkuri, legi, ceva concret, nu doar vorbe. nu trebuie sa fie musai din lege, dar macar sa vedem ceva mai oficial cum ca 'dincolo' e asa cum zici tu.
3. despre care europa vorbesti ? sper ca nu ai vazut prin cine stie ce tara anumiti participanti la trafic care conduc intr un anumit fel si ai presupus ca daca ei fac asa, inseamna ca asa e corect in europa, ca asa o fi zicand legea sau asa a normal. apropo, cine defineste normalul, tu ? ca nici asta nu am prea inteles.
4. Valentin, zici de altii ca fac confuzii, dar si tu faci niste confuzii foarte serioase. si nu prea ai dreptate. asa ca cel mai bine ar fi sa te interesezi putin despre cum sta treaba, zic eu, ca sa nu ii inducem pe altii si mai mult in eroare sau pt a evita confuzii suplimentare.
5. ca de obicei, situatia nu e asa de simpla. nici video ul nu e 100% corect si clar, ceea ce creeaza si mai multa confuzie.
6. in ceea ce priveste semnalizarile si regulile de iesire si schimbare a benzii, etc..cititi si invatati prima data regulile pentru intersectiile standard, clasice. aceleasi reguli se aplica apoi si aici.
7. nu stiu exact ce zice legea romaneasca, din video nu se prea intelege clar daca un anumit aspect e litera de lege sau e doar o buna practica, etc..dar e posibil ca legea pt circulatia in rotonde in romania sa fie aplicata diferit de cea din alte tari din europa. daca asta e rau sau bine, e discutabil, in functie de cum e aplicata si ce avantaje/dezavantaje aduce varianta romaneasca. desi tind sa cred ca tarile din vest, avand o experienta mai lunga in topicul asta, au gasit pana acum varianta care ofera un trafic cat mai fluid si ar trebui si legea romaneasca sa adere la cea din vest (daca nu e deja asa).
Valentin
Valentin 22.01.2022 18:12
Pentru Adrian și cine mai comentează pe aici ca este ok sa folosească a 3-a ieșire a giratoriului folosind banda 1:
Ați văzut videourile de mai sus?
Da, este o 'gaură' în lege și în caz ca un căpos care iese pe a 3-a ieșire folosind banda 1 are câștig de cauză astăzi. Dar trebuie să fii berbec rău de tot să faci asta... cine face așa ceva, din punctul meu de vedere nu merită permis sau intersecție giratoriu. Românul crede că i se cuvine orice, cum află ceva, abuzează de lucrul ăla. Să vă fie rușine, d-aia sunt bătăi in trafic, din cauza ăstora ca voi de vor să fie ei moț și să meargă la 3+ ieșiri ale giratoriului folosind banda 1. Noaptea minții! Fără cuvinte
Laurentiu Marinescu
Laurentiu Marinescu 18.06.2022 20:42
la cate erori face aceasta doamna Adriana, ar trebui sa i se blocheze contul. I-a dus pe multi in eroare facand niste afirmatii foarte proaste la regulamentul sensului giratoriu. Inainte de toate nu exista recomandari. Sa faci dreapta si inainte de pe banda 1 si inainte si stanga de pe banda 2 e obligatoriu. Asta in cazul in care ne referim la intersectia a doua drumuri cu 2 benzi pe sensul de circulatie. Legea este foarte simpla si multi au transformat-o pe bunul lor plac. In primul rand sensul giratoriu e o INTERSECTIE. Ce inseamna asta? Pai respecti regulile aplicate in intersectie, cum am zis inainte, incadrarea pe banda corespunzatoare directiei pe care vrei sa o urmezi. In al 2lea rand, in sensul giratoriu, au prioritate cei care se afla in sens fata de cei care vor sa patrunda, asta inseamna ca tu nu iti pierzi prioritatea niciodata in fata unuia care intra dupa tine in sens. In al 3lea rand, in centrul sensului avem o insula, aceasta trebuie ocolita prin partea dreapta si de retinut ca intre aceasta insula si linia discontinua in forma de cerc nu se afla o banda (cum mai zic unii banda 2) si nici intre linia discontinua si exteriorul senslui nu este o alta banda (cum zic altii banda numarul 1). Pentru ca trebuia desenat cu linii discontinuie toate traseele, specialistii au ajuns la concluzia ca e imposibil sa faci atatea marcaje intr-o intersectie. Nu au putut sa lase nici fara marcaje intersectia pentru ca foarte multi "taiau" sensul. Adica intrau de pe banda 1 si se duceai in centrul sensului iesind iar pe banda 1 ... asa ca au preferat sa faca acest cerc cu linie discontinua ca sa-i ghideze pe soferi in urma traseului pe care il au de urmat. E atat de simplu, numai ca multi vor sa complice sensul dupa bunul plac.
Adriana
Adriana 24.11.2022 15:21
Faptul că cei care interpretează greșit ar dori să mi se astupe mie gura, (să mi se închidă contul, pardon), nu înseamnă că eu vorbesc în necunoștință de cauză. Ceea ce spun am învățat la școala de șoferi, se regăsește în publicațiile de specialitate, explică Poliția Rutieră și DRPCIV-ul, există în tutoriale pe net de la noi și de la alții, ba chiar se discută în Parlament să se accentueze și mai tare faptul că în intersecțiile cu circulație în sens giratoriu există benzi și există obligații la trecerea de pe o bandă pe alta, inclusiv în vederea părăsirii intersecției. Există și hotărâri judecătorești în acest sens. (Excepția este nefericitul domn youtuber, fost polițist la rutieră, care a dat apă la moară nepricepuților). Nicăieri nu am întâlnit ca cel care circulă prin intersecția cu sens giratoriu pe banda unu, să se oprească și să-i acorde "prioritate" celui de pe banda doi să părăsească intersecția direct de lângă insulă. Vă rog puneți-ne un link, cei care sunteți convinși că așa se face. Însă atenție la confuziile dintre intersecțiile cu sens giratoriu trasate cu marcaje aplicate către ieșiri și cele cu benzi circulare, că mulți participanți la trafic le confundă. Până atunci, ceea ce spune Școala Rutieră este corect, în conformitate cu legea și cu practica judiciară. (Dacă doriți să-mi închideți mie contul, atunci contestațile și lor explicațiile de la capitolul "senslu giratoriu").

Da. Aveți grijă, (cei care citiți), după cine vă luați.

Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile și interdicțiile conducătorilor de vehicule în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede, biciclete și trotinete electrice Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 (doar pentru persoane juridice) Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni (punctele de penalizare, interdicția de a conduce pe teritoriul României și reținerea / retragerea / suspendarea / anularea permisului de conducere) Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2022 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓

Pentru a te autentifica cu Facebook ↓

Autentifică-te cu Facebook

Ai deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓