Instalația de alimentare cu combustibil are rolul de a alimenta cu combustibil și aer necesar arderii în cazul motoarelor cu ardere internă și de a asigura evacuarea gazelor arse din cilindrii. Amestecul carburant (aer + benzină) se face în exterior. Începe în carburator și se continuă în timpul admisiunii și compresiunii.
Combustibilii folosiți sunt: benzina (pentru motoarele cu aprindere prin scânteie) și motorina (pentru motoarele cu aprindere prin compresie).
În cazul motoarelor cu injecție pe benzină, formarea amestecului carburant se face în galeria de admisie sau în interiorul cilindrului.
Se compune din:
- rezervorul de combustibil: servește la păstrarea combustibilului necesar funcționării motorului. Combustibilul este aspirat de pompa de benzină și refulat în carburator. În carburator, benzina împreună cu aerul (aspirat și curățat în filtrul de aer) formează amestecul carburant care pătrunde în cilindrii;
- pompa de benzină: servește la debitarea forțată a combustibilului din rezervor în carburator;
- carburatorul: este un ansamblu de piese în interiorul căruia se produce amestecul carburant de aer și combustibil, în dozajul și în cantitatea cerută de regimul de funcționare al motorului cu aprindere prin scânteie. În carburator combustibilul se pulverizează și se amestecă cu aerul;
- filtrul de aer: oprește praful din atmosferă să intre în camera de ardere;
- colectorul de evacuare: servește la evacuarea gazelor arse din cilindri.
Se compune din:
- pompa de alimentare: servește la alimentarea echipamentului de injecție al motorului cu aprindere prin compresie;
- filtrele de combustibil: servesc la curățarea prealabilă a combustibilului de impurități și de apă;
- pompa de injecție: are rolul de a trimite motorina cu presiune ridicată prin conductele de înaltă presiune la injectoare;
- injectoarele: sunt organe care realizează pulverizarea fină și distribuția uniformă a combustibilului în camera de ardere. În construcția motoarelor cu aprindere prin compresie se utilizează injectoare mecanice, care pot fi: deschise sau închise;
- regulatorul mecanic de turație: este un mecanism automat prin care se reglează pompa de injecție în așa fel încât aceasta să răspundă cerințelor de funcționare a motorului.
Depinde doar de noroc.
La examen iti genereaza aleatoriu un chestionar din baza de date care cuprinde cele 1183 de intrebari de la mediul de invatare.
Cu placere, felicitari!
Motorul „tușește” la relanti – dacă motorul funcționează neregulat la relanti, tremură sau vibrează excesiv, una din cauze poate fi filtrul de aer îmbâcsit cu depuneri;
Putere redusă – aerul care nu poate patrunde prin filtru cauzează o lipsă de oxigen în camera de ardere care duce și la pierderea puterii;
Consum mărit – motorul încearcă să compenseze lipsa puterii datorată lipsei de oxigen prin introducerea unei cantități mai mari de combustibil în cilindru. Acest lucru înseamnă, deci, consum mai mare pentru aceeași distanță parcursă;
Depuneri pe bujii sau injectoare – combustibilul în exces din cilindri nu arde complet, ceea ce cauzează în timp formarea de depuneri;
Check Engine – în cazul în care se acumulează depuneri în cilindri sau motorul nu mai reușește să obțină amestecul optim de aer-combustibil din cauza filtrului, e posibil să se aprindă și martorul Check Engine
Fum negru – arderea incompletă se manifestă și prin eliminarea de fum negru prin eșapament în timpul funcționării motorului;
Miros de combustibil la pornire – combustibilul nears este eliminat parțial și prin țeava de eșapament, iar vaporii pot ajunge și în habitaclu, de unde avem și mirosul de combustibil al cărui cauză nu o găsim.
Ne bucuram ca putem sa va ajutam.
Click aici
Pentru permis categoria CE trebuie să învățați și de la categoria C dar și de la categoria E. Urmați pașii 1 și 2 (sunt aceiași pentru toate categoriile). După aceea, la pașii 3 și 4 selectați prima dată categoria C și după ce ați terminat, selectați și categoria E.
Pentru CE vei avea intrebari doar din C si din E
Citit si inteles logic.
Pentru permis categoria CE trebuie să învățați și de la categoria C dar și de la categoria E. Urmați pașii 1 și 2 (sunt aceiași pentru toate categoriile). După aceea, la pașii 3 și 4 selectați prima dată categoria C și după ce ați terminat, selectați și categoria E.
Recomandam ca sa se faca toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.
In acest fel inveti eficient si promovezi examenul teoretic
Nu, nu o sa ti se puna astfel de intrebari. Se vor testa cele de aici - Traseu cat B
Ar fi mai bine daca ai avea răbdare si timp doar sa citești, nu trebuie sa si memorezi neparat.
Cu plăcere! Ne bucurăm că vă putem ajuta.
De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:
Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓
Pentru a te autentifica cu Facebook ↓
Autentifică-te cu FacebookAi deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓