Curs de mecanică auto

Ai parcurs 0.0% din Curs de mecanică auto

Capitolul V - Instalația de alimentare cu combustibil

Capitolul V - Instalația de alimentare cu combustibil

Instalația de alimentare cu combustibil are rolul de a alimenta cu combustibil și aer necesar arderii în cazul motoarelor cu ardere internă și de a asigura evacuarea gazelor arse din cilindrii. Amestecul carburant (aer + benzină) se face în extrior. Începe în carburator și se continuă în timpul admisiunii și compresiunii.

Combustibilii folosiți sunt: benzina (pentru motoarele cu aprindere prin scânteie) și motorina (pentru motoarele cu aprindere prin compresie).

În cazul motoarelor cu injecție pe benzină, formarea amestecului carburant se face în galeria de admisie sau în interiorul cilindrului.

Instalația de alimentare a motoarelor cu aprindere prin scânteie (MAS)

Se compune din:

- rezervorul de combustibil: servește la păstrarea combustibilului necesar funcționării motorului. Combustibilul este aspirat de pompa de benzină și refulat în carburator. În carburator, benzina împreună cu aerul (aspirat și curățat în filtrul de aer) formează amestecul carburant care pătrunde în cilindrii;

- pompa de benzină: servește la debitarea forțată a combustibilului din rezervor în carburator;

- carburatorul: este un ansamblu de piese în interiorul căruia se produce amstecul carburant de aer și combustibil, în dozajul și în cantitatea cerută de regimul de funcționare al motorului cu aprindere prin scânteie. În carburator combustibilul se pulverizează și se amestecă cu aerul;

- filtrul de aer: oprește praful din atmosferă să intre în camera de ardere;

- colectorul de evacuare: servește la evacuara gazelor arse din cilindri.

Instalația de alimentare a motoarelor cu aprindere prin compresie  (MAC)

Se compune din:

- pompa de alimentare: servește la alimentarea echipamentului de injecție al motorului cu aprindere prin compresie;

- filtrele de combustibil: servesc la curățarea prealabilă a combustibilului de impurități și de apă;

- pompa de injecție: are rolul de a trimite motorina cu presiune ridicată prin conductele de înaltă presiune la injectoare;

- injectoarele: sunt organe care realizează pulverizarea fină și distribuția uniformă a combustibilului în camera de ardere. În construcția motoarelor cu aprindere prin compresie se utilizează motoare mecanice, care pot fi: deschise sau închise;

- regulatorul mecanic de turație: este un macanism automat prin care se reglează pompa de injecție în așa fel încât aceasta să răspundă cerințelor de funcționare a motorului.

14 Comentarii Lasă un comentariu

Cirdei Cristina
Cirdei Cristina 19.11.2019 09:44
Am început cu ce e mai greu mecanica nu se face o excepție și la femei sa treacă peste cap asta nu de alta dar nu îmi remane nimic în cap
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 19.11.2019 12:29

Ar fi mai bine daca ai avea răbdare si timp doar sa citești, nu trebuie sa si memorezi neparat.


Sanda Veber
Sanda Veber 16.12.2019 15:57
Cate comentarii sexiste si misogine am vazut la capitolul asta din partea femeilor, ma socheaza. Cum adica "sa se faca excepetii pentru femei", sau "vaaai, asta e foarte greu pentru o femeie". Nu inteleg, femeile au o capacitate de invatare mai mica, sunt mai lenese sau cum? Gasec foarte jignitoare comentariile astea si cu atat mai grav venind din partea unor femei. Nu va mai subestimati atat doamnelor si domnisoarelor, proiectati o imagine foarte proasta si incurajati stereotipurile, misoginismul si patriarhatul. E jenant si injositor, o iau personal.
Robert Stoica
Robert Stoica 24.02.2020 09:25
Sanda Veber, linisteste-te. Exista femei si barbati care nu sunt pasionati de unele domenii, si atunci e normal sa iti dea bataie de cap. Femeia a spus ca nu se pricepe la mecanica, nu la condus. Daca cineva nu intelege, sa vizioneze tutoriale pe youtube, de exemplu. Gasesc fara rost comentariul dumneavoastra.
Adela Tinkova
Adela Tinkova 13.06.2020 16:30
D-na Cistina, prin comentariul ei, sugereaza ca femeile in general nu se pricep, ar trebui "scutite" pentru ca sunt femei. Nu spune de ce dar toti intelegem la ce se refera, si anume la imaginea femeii in tara asta (dar nu numai) de nestiutoare si subordonata. D-na Sanda are dreptate, femeile din partea asta a lumii sunt descurajate de mici sa fie independente, atat de mult incat nici nu incearca. Drept exemplu comentariul d-nei Cristina.
Rolurile de gen sunt la fel de prezente ca intotdeauna.
Apostol Giani
Apostol Giani 18.08.2019 13:36
Ar fi de dorit ca explicarea prncipiilor de funcționare a unui motor cu ardere internă sau rolul fiecărei componente să fie însoțite și de o explicație verbală în cadrul unei animații video.

PS. Din cultura mea generală, carburatorul a dispărut din sistemul de alimentare a motoarelor cu aprindere prin scânteie de pe la îneputul anilor 2000
Manuel Cristian
Manuel Cristian 06.05.2019 13:22
O treaba extraordinara cu aceste cursuri si cum sunt explicate pe intelesul tuturor. Apreciez! Felicitari Scoala Rutiera!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 06.05.2019 15:00

Cu plăcere! Ne bucurăm că vă putem ajuta.


Dan Dan
Dan Dan 30.08.2018 20:05
Am invatat tot pana aici ..a fost foarte ok ..am lasat mecanica la urma ..mi se pare foarte mult de invatat si foarte comlplicat..
Intrebare ? Trebuie sa tin minte tot ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 30.08.2018 20:08

Recomandam ca sa se faca toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.


ion pungan
ion pungan 27.08.2018 20:10
Din ce cauza se incalzeste motorul ( fierbe ) cand masina ford fiesta model 1999 merge in trepte inferioare de viteza adica viteza 1_2 sau 3. Din ce cauza . Va multumesc mult, cursul este cel mai complet explicat in comparatie cu ce am vazut pana acum.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 27.08.2018 22:32

Pot fi mai multe cauze, printre care si blocarea termostatului in pozitia inchis sau defectarea electroventilatorului. Cel mai bine ar fi sa mergi la mecanic, pot aparea si alte probleme.


matrixhori
matrixhori 26.12.2018 16:31
cineval-a incalzit de numa,sau bocarea termostatului. Mai exista o varianta,un cilindru sa fie mai uzat si automat creste si temperatura si presiunea in vas .
Gabriela Perju
Gabriela Perju 01.08.2018 22:54
Foarte bun*

Lasă un comentariu

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓