Instalațiile auxiliare ale motorului au rolul de a asigura funcționarea motorului, acestea sunt: instalația de alimentare, instalația de ungere, instalația de răcire, instalația de aprindere, mecanismul de distribuție, sistemul de pornire.
Asigură deschiderea și închiderea supapelor de admisie și de evacuare la momentele potrivite. Rolul acestui mencanism este de a asigura atât umplerea cilindrilor cât și evacuarea gazelor arse.
Mecanismul de distribuție se compune din:
- arborele cu came: este parte a sistemului de propulsie, cu rol de transmitere și transformare a mișcării de rotație în mișcare de translație catre supapele de admisie și evacuare. Este acționat de arborele cotit al motorului, prin intermediul curelelor de distribuție, roți dințate sau lanț.
- tacheți: sunt piese metalice scurte care se montează într-un motor cu ardere internă, pentru a împiedica uzura supapei de distribuție. Tija metalică transmite mișcarea de la arborele cu came la mecanismele de acționare a supapelor. Tacheții sunt folosiți la motoarele care nu au arbore cu came în chiulasă, pentru a deschide și închide valvele.
- supape: sunt montate în dreptul unui orificiu și sunt folosite pentru întreruprea sau restabilirea circuitului unui fluid care trece prin aceste orificii.
- arcurile de supapă: supapa arc este un arc elicoidal care presează supapa peste camă. Profilul camei rotindu-se la 360 grade, astfel supapa este impinsă și se ridică, iar supapa arc se intinde și se contractă. Cand motorul ajunge la 8000 rpm (rotații pe minut), supapa arc se întinde si se contractă de 4000 de ori pe minut.
Intr-un motor cu combustie interna, acceleratia este un mijloc de control al puterii prin reglarea cantitatii de combustibil sau aer care intra in motor. Control puterii unui motor este folosit de sofer printr-o pedala de acceleratie sau accelerator.
Pedala de acceleratie este conectata la clapeta de acceleratie printr-un brat mecanic, la vehiculele mai noi exista si clapeta de admisie electronica, sistemul acesta este denumit drive by wire.
Cand soferul apasa pe acceleratie, clapeta se deschide permitand astfel ca o cantitate mai mare de aer sa ajunga la motor crescandu-i puterea. Cand soferul ia piciorul de pe acceleratie, masina decelereaza, clapeta de admisie se inchide si astfel cantitatea de aer si combustibil este restrictionata.
Trebuie citit si intles logic, intrebarile pe care le vei avea la examenul oficial din mecanica le gasesti in mediul de invatare.
Recomandam ca sa se faca toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.
In acest fel inveti eficient si promovezi examenul teoretic
Cu placere, felicitari!
Daca ai facut mediul de invatare iar cele 45 de chestionare le faci cu 25-26 de puncte fiecare, ai toate sansele sa iei examenul teoretic.
Citit si inteles...
Depinde de tine, de timpul alocat invatatului.
De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:
Pentru a crea un cont nou ↓
Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓
Login cu FacebookDacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓
Lasă un comentariu