Mediu de învățare Categoria B (B, B1)

Categoria B (B, B1)
Ai parcurs 0% din mediul de învățare (0 întrebări din 1183)
Întrebarea 817 din 1183

Conducătorii de vehicule aflați la o trecere la nivel cu o cale ferată industrială trebuie:


A să sporească atenţia;
B să respecte semnalele agentului de cale ferată;
C să se asigure şi să oprească, dacă observă că se apropie vreun tren.

Explicație întrebare (actualizată 2020)

Pentru varianta  A 

Legislația rutieră spune că la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată industrială trebuie să se dea dovadă de prudenţă sporită, însă varianta A de răspuns spune „să sporească atenţia”, prin urmare, fiind diferență între aceste două exprimări, nu este considerat răspuns corect, să se dea dovadă de prudenţă sporită  să sporească atenţia.


Pentru varianta  B 

Conducătorii de vehicule aflaţi la o trecere la nivel cu o cale ferată industrială trebuie să dea dovadă de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată și sunt obligaţi să se conformeze semnificaţiei semnalelor agentului de cale ferată.


Pentru varianta  C 

Atunci când pe calea ferată industrială se deplasează un vehicul feroviar, circulaţia trebuie dirijată de un agent de cale ferată. Prin urmare, dacă nu există un agent de cale ferată înseamnă că nu se va apropia niciun vehicul feroviar, caz în care nu trebuie să opriți. Dacă există agent de cale ferată, vă conformați semnalelor acestuia și veți opri doar dacă acesta vă face un semnal în acest sens. Prin urmare, oprirea nu este obligatorie, cu excepția cazului în care agentul de cale ferată vă adresează acest semnal.


Răspunsul corect este: B

Găsiți aici lecție video cu trecerea la nivel cu calea ferată industrială sau curentă --> Codul Rutier - Trecerea la nivel cu calea ferată
Găsiți aici lecție video cu trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere --> Codul Rutier - Trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere
Găsiți aici lecție video cu trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere --> Codul Rutier - Trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere

Articole de referință (actualizate 2020)

Pentru varianta  A 

OUG - Articolul 60

(1) Participanţii la trafic trebuie să dea dovada de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.


Pentru varianta  B 

OUG - Articolul 60

(1) Participanţii la trafic trebuie să dea dovada de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.
(3) La trecerea la nivel cu o cale ferată industrială, semnalizată corespunzător, conducătorii de vehicule sunt obligaţi să se conformeze semnificaţiei semnalelor agentului de cale ferată.

Regulament - Articolul 140

(1) La intersectarea unui drum public cu o cale ferată industrială, accesul vehiculelor feroviare se face numai după semnalizarea corespunzătoare şi din timp de către cel puţin un agent de cale ferată.
(2) În cazul prevăzut la alin. (1), conducătorii de vehicule sunt obligaţi să se conformeze semnificaţiei semnalelor agenţilor de cale ferată.


Pentru varianta  C 

Regulament - Articolul 73

(2) Atunci când pe calea ferată industrială se deplasează un vehicul feroviar, circulaţia trebuie dirijată de un agent de cale ferată.

Regulament - Articolul 137

(2) Când circulaţia la trecerea la nivel cu calea ferată curentă este dirijată de agenţi de cale ferată, conducătorul de vehicul trebuie să respecte semnalele acestora.

Te întrebi dacă avem întrebările de la examenul oficial ??? DA, vezi în acest VIDEO -->> Da, avem întrebările de la DRPCIV

19 Comentarii Lasă un comentariu

Flavia Obrejan
Flavia Obrejan 30.11.2019 23:56
Am o intrebare... De cate ori trebuie repetate cele 1183 de intrebari ?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 01.12.2019 09:27

De cate ori consideri ca este nevoie.


Mihaela GRIGORAS
Mihaela GRIGORAS 18.08.2019 04:38
Multumesc mult pentru aceasta scoala rutiera. Sunt foarte multumita de tot ce am invatat, materialul e bine organizat, structurat, explicat si argumentat. Intrebarea asta e cea mai ,, ciudat formulata,, dar ... ma bucur ca stiu care e raspunsul corect. Celelalte sunt logice, asta va fi de memorat. Pentru ca daca vine trenul , in conditiile descrise mai sus, eu opresc, fie ce o fi. Dar la examen voi bifa B ( daca va fi cazul ).
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 18.08.2019 08:13

Ne bucuram ca putem sa va ajutam.


Mihaela GRIGORAS
Mihaela GRIGORAS 12.08.2019 19:43
Diferenta de cuvinte ... fie. Dar sa vezi trenul si sa nu opresti ... asta da decizie ,, prudenta,, . In alta ordine de idei, multumesc, imi place mult acesta scoala.
Robert Stoica
Robert Stoica 11.03.2020 11:15
Nici mie nu mi se pare diferenta de cuvinte/ expresie.
Alexandru David
Alexandru David 03.01.2019 16:35
Asa cum au procedat si altii inaintea mea, am bifat toate variantele de raspuns, cum era logic, dar am ramas consternat cand am vazut ca numai varianta B este considerata corecta. Iar explicatiile date sunt cel putin ciudate: varianta A este gresita pentru ca prudenta sporita reprezinta cu totul altceva decat sporirea atentiei. Eu nu vad cum ar putea cineva sa fie prudent fara sa fie atent si cum atentia nu denota prudenta. In plus, de cand este politia rutiera autoritatea si in domeniul semanticii? Deci practic ni se spune ca trebuie memorata expresia exacta din legislatie si chiar ordinea cuvintelor, mai presus de intelegerea semnificatiei. Lucrurile devin si mai ciudate la varianta C de raspuns: daca legislatia prevede ca trenul care circula pe o cale ferata industriala trebuie sa fie acompaniat de un agent care sa semnalizeze (cu obligatiile ce decurg din asta), daca totusi vezi ca se apropie un tren fara agent, este gresit sa opresti, asa ca ii tai calea, pentru ca este absolut imposibil sa incalce cineva legislatia in Romania, asa ca probabil suferi de o halucinatie, iar trenul nu exista in realitate! Asa se explica probabil o parte dintre numeroasele incidente grave de la trecerile de nivel cu calea ferata. Urmand acelasi rationament, daca un pieton traverseaza prin fata ta pe zebra, atunci cand are culoarea rosie, iar tu ai verde, treci peste el, nu? Ca doar cine a mai vazut un pieton sa traverseze pe culoare rosie in Romania, cu siguranta este vorba tot despre o halucinatie (caz in care nu ar trebui sa mai ai permis). Parca altul era raspunsul corect indicat la astfel de intrebari. Sa inteleg ca punctajul maxim la sala este 25? Asadar, candidatii au doua solutii la aceasta intrebare: fie sa memoreze raspunsul gresit corect, fie sa se roage sa nu le pice intrebarea la examen.
Altfel, felicitari si multumiri pentru Scoalarutiera, din ce am incercat eu, cred ca este cel mai eficient mod de pregatire pentru examen!
Julia Giulia
Julia Giulia 27.02.2019 17:44
La fel am raspuns si eu...toate 3 corecte!
Dahnah N.
Dahnah N. 15.07.2019 17:48
:))))
Perfect de acord, analogia este superba!
Din pacate, tot pe toceala merg chestionarele acestea. Pacat, mare păcat...
Dan Gheorghe Haiduc
Dan Gheorghe Haiduc 09.07.2018 12:56
Cum interpretez eu: "A da dovada" de prudenta sporita inseamna nu doar sa sporesti prudenta/atentia, ci si sa informezi ceilalti participanti la trafic ca esti atent (de exemplu, sa incetinesti).
Dimitriu Maria
Dimitriu Maria 01.07.2018 16:39
Atentia presupune si prudenta si invers, deci cine e atent, este obligatoriu si prudent. E asa o mica diferenta incat le poti utiliza cu acelasi sens, eu asa cred. Deci daca se merge pana acolo incat sa consideri gresit un termen este de fapt o intentie de a te pacali...ceea ce nu e corect. In Cursul de legislatie din 2018,la pag. 81 scrie ca "soferul este obligat sa circule cu viteza redusa si sa se asigure ca din partea stanga sau din partea dreapta nu se apropie un vehicul feroviar"si descrie tot felul de situatii cu bariere defecte sau lampi defecte.Doar la final se mai adauga eventuala prezenta a unui agent de cale ferata, care nu reiese ca trebuie sa fie obligatorie, si de care trebuie sa asculti. Deci...mi se pare ca toate raspunsurile sunt corecte ! Este incorect sa-ti taie punctul pt. ca tu raspunzi ca toate sunt corecte, caci se contrazic in legislatie.
Florin Mitache
Florin Mitache 30.08.2018 09:15
Absolut corect! Raspunzand logic, n-avem nicio sansa. Deci, conform raspunsului corect, la traversarea unei cai ferate industriale asteptam un tren, neaparat cu agent, ca sa-i respectam semnalele. Si dup-aia, trecem.
Iulian Andronache
Iulian Andronache 14.12.2017 18:39
a. b . c am pus cu toate ca cele doua sunt gresite in realitate le aplicam pe toate sau , ne uitam dupa agent ca floarea duoa soare ?
Raluca Vaduva
Raluca Vaduva 03.06.2017 12:57
Mie mi se par toate variantele bune aici: si sporirea atentiei si oprirea in caz ca se apropie un tren.
Petrila Florin
Petrila Florin 26.10.2017 20:54
Da .La fel as spune si eu. Varianta A ar trebui sa fie corecta deoarece intotdeauna , inainte de traversarea unei cai ferate industriale , vom intalni indicatorul "Alte pericole " insotit de semnul aditional. Daca ne uitam la ce ne obliga indicatorul acesta (semnul exclamarii in triunghi rosu) , este tocmai reducerea vitezei si sporirea atentiei. Si varianta C ar putea fi corecta intrucat putem presupune ca s-a intamplat ceva cu agentul . A cazut , l-a lovit trenul ca era beat . In acest caz ce facem daca vedem un tren ca vine si nu dam cu ochii de agent ? Doar n-o sa ne izbim in tren . E noaptea mintii aceasta intrebare ...817 .
Tatiana
Tatiana 22.05.2017 21:07
De ce nu e corect si A? Oare "prudenta sporita" ceruta in art. 60 alin.(1) semnifica altceva decat "atentia sporita" de la varianta de raspuns A? consider ca raspunsul corect ar trebui sa fie A B.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 26.05.2017 10:28
Da, este acea diferenta de cuvinte, si de aceea nu este considerat raspuns corect.
Cătălin
Cătălin 17.10.2017 21:01
De fapt, din câte știu eu, aici diferența este că 'deja te afli la trecerea de cale ferată', deci A nu este incorect datorită alegerii cuvintelor, ci faptul că atenția sporită e corect s-o ai de dinainte, când te apropii de calea ferată, nu e corect sa sporești atenția abia când te afli lângă calea ferată, nu?
Mare atenție, de obicei întrebările cu calea ferată sunt fie 'te apropii' sau 'te afli', ceea ce influnțează mult întrebările.
Personal, mi se pare o mare tâmpenie că adaugă prea multă atenție pe modul de a descifra întrebarea și nu cunoștințele tehnice pe care le avem în privința condusului si a legislației, dar nah, mentalitate românească (deși nu știu dacă așa este și în afară, din câte am înțeles, nu prea)
Petrila Florin
Petrila Florin 26.10.2017 20:59
Atentia sporita este obligatorie datorita prezentei indicatorului "Alte pericole" . Este foarte logic ca raspunsul A sa fie corect.

Lasă un comentariu

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓