Pasul 3 - Mediu de învățare » GENERAL (toate întrebările) Categoria B (B, B1)

0% PASUL 3 - Mediu de învățare (0 întrebări din 1183)
Mediu de învățare GENERAL (toate întrebările) Categoria B (B, B1)
Întrebarea 139 din 1183

În ce ordine vor circula autovehiculele prin intersecţia prezentată, dacă semafoarele nu funcţionează?

A tramvaiul 1, tramvaiul 2, autoturismul;
B autoturismul, tramvaiul 1, tramvaiul 2;
C tramvaiul 1, autoturismul, tramvaiul 2.

Explicație video (actualizată 2022)

Explicație (actualizată 2022)

Semafoarele nu funcționează și trebuie să respectăm semnificația indicatoarelor de reglementare de prioritate. Atenție! Intersecția este tot o intersecție dirijată, deoarece în lipsa fucționării semafoarelor vom respecta semnificația indicatoarelor de reglementare de prioritate. Deci intersecția nu este o intersecție nedirijata, iar Tramvaiele beneficiază de prioritatea specială doar în intersecțiile nedirijate. Intersecția din imagine fiind una dirijată prin indicatoare, Tramvaiele nu beneficiază de prioritatea specială.

Tramvaiul 2 întâlnește indicatorul "Cedează trecerea" și trebuie să acorde prioritate tramvaiului 1 și autoturismului. Tramvaiul 1 și autoturismul au prioritate deoarece întalnesc indicatorul "Drum cu prioritate". Tramvaiul 1 schimbând direția de mers către dreapta trebuie să îi acorde proritate de trecere autoturismului. Ordinea de trecere este următoarea: autoturismul, urmat de tramvaiul 1 iar ultimul va patrunde în intersecție tramvaiul 2.

Răspunsul corect este: B

Raspunsul C este corect pe legea veche, dar pe noua lege, B este corect. Vezi articolele de lege de mai jos.

 

Găsiți aici lecție video cu PRORITATEA acordată prin indicatoare --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin indicatoare
Găsiți aici lecție video cu PRORITATEA acordată prin lege --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin lege
Găsiți aici lecție video cu Acordarea priorității --> Codul Rutier - Acordarea priorității

Articole de referință (legislație 2022)

Legea veche (inainte de 2007) era asa:

Articolul 166

(1) Cand doua vehicule se apropie simultan de o intersectie, venind de pe drumuri publice pe care nu sunt instalate indicatoare de prioritate, vehiculele care vin dinspre dreapta au prioritate de trecere. 
(2) Are prioritate si vehiculul care circula pe un drum public pe care este instalat indicatorul cu semnificatia "Drum cu prioritate" ori "Prioritate fata de circulatia din sens invers" sau care se apropie de o intersectie unde este instalat indicatorul cu semnificatia "Intersectie cu un drum fara prioritate". 
(3) Au prioritate de trecere autovehiculele prevazute la art. 32 alin. (1) lit. a) si b) din ordonanta de urgenta, precum si tramvaiele in miscare, cu respectarea celorlalte dispozitii din prezentul regulament. 
(4) Cand doua vehicule urmeaza sa se intalneasca intr-o intersectie dirijata prin indicatoare, venind de pe doua drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeasi semnificatie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate. 

Pe legea noua (modificata in 2007), nu este specificat nimic in acest sens. Raspunsul C este corect pe legea veche, dar pe noua lege, B este corect.

Codul Rutier (OUG 195/2002)

Articolul 59

(1) În intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere vehiculelor care circulă pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectuează virajul spre stânga sau când semnalizarea rutieră din acea zonă stabileşte o altă regulă de circulaţie. 
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta. 
(3) În intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare de prioritate, regula priorităţii de dreapta se respecta numai în cazul în care două vehicule urmează să se întâlnească, fiecare intrând în intersecţie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeaşi semnificaţie de prioritate sau de pierdere a priorităţii. 
 

Regulamentul Rutier

Articolul 129 

(1) Vehiculul care circulă pe un drum public pe care este instalat unul dintre indicatoarele având semnificaţia: "Drum cu prioritate", "Intersecţie cu un drum fără prioritate" sau "Prioritate faţă de circulaţia din sens invers" are prioritate de trecere. 
(2) Când două vehicule urmează să se întâlnească într-o intersecţie dirijată prin indicatoare, venind de pe două drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeaşi semnificaţie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate.
Te întrebi dacă avem aceleași întrebări ca la examenul oficial ??? DA, avem aceleași întrebări. Vezi în acest VIDEO -->> Da, avem întrebările de la DRPCIV

60 Comentarii Lasă un comentariu


Cristina Buha
Cristina Buha 03.05.2022 07:01
Pe site-ul oficial drpciv cand fac chestionare, am impresia ca nu au chiar toate intrebarile, fac deja de cateva zile si se
cam nimeresc aceleasi..de ce oare?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 03.05.2022 14:53

Site-ul oficial al celor de la examinare este www.drpciv.ro nu un alt derivat de la aceasta denumire



Intrebarile de aici sunt exact cele de la DRPCIV, adica cele de la examen. Ca sa te convingi uite aici un video demonstrativ



Recomandam ca prima data sa se faca mediul de invatare si abia apoi cele 45 de chestionare, asa se invata cel mai eficient.

In plus in mediul de invatare mai sunt intrebari pe care nu le gasesti in chestionare.



Repeta mediul de invatare pana gresesti cat mai putine intrebari (sub 50 greseli) iar la sala sa te duci cand ai facut chestionarele cu 25-26 de puncte.



Vezi explicatiile video asa retii mai usor


Cristina Buha
Cristina Buha 09.05.2022 09:24
Admis azi 25/26. Sunteti top !! :D
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 09.05.2022 15:08

Ne bucuram ca putem sa va ajutam.



Marian-Cosmin Glavan
Marian-Cosmin Glavan 16.02.2022 16:55
Admis astazi. 26/26
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 16.02.2022 17:03

Felicitari!



Camelia Tudor
Camelia Tudor 20.08.2021 07:20
Dacă tramvaiul are direcție înainte, iar autoturismul la stânga, cine trece primul?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 20.08.2021 15:34

In lipsa fucționării semafoarelor vom respecta semnificația indicatoarelor de reglementare de prioritate. Deci intersecția nu este o intersecție nedirijata, iar Tramvaiele beneficiază de prioritatea specială doar în intersecțiile nedirijate.



In situatia in care tramvaiul se deplasa pe directia inainte nu mai trebuia sa ii acorde prioritate autoturismului.



Hujda Vasile
Hujda Vasile 01.07.2021 05:54
La întrebarea aceasta este o greșeală în carte trece prima dată tramvaiu 1 autoturismul și travaliul 2 este greșit cum arată aici autoturismul travaliul 1 și travaliul 2
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 01.07.2021 15:12

Citeste cu atentie intrebarea si vezi explicatia video.


Hujda Vasile
Hujda Vasile 01.07.2021 15:42
Am vrut doar să știu mai am o singura întrebare dacă îți pică întrebarea aceasta la examen cum ii după legea veche sau cea noua va mulțumesc pentru sfat foarte util saitul
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 02.07.2021 15:17

Corecta este varianta si explicatia de mai sus.



Macrina Anfim
Macrina Anfim 18.03.2021 09:12
Daca autoturismul mergea la dreapta , la fel că tramvaiul, cine pătrundea primul ? Presupunem că este o singura bandă unde este și linia. Prima banda fiind ocupata cu mașini staționate

Marius Florin Ciolac
Marius Florin Ciolac 22.02.2021 12:00
Este posibil ca pe DRPCIV această întrebare să nu fie actualizată și să fie corect tot răspunsul C ca pe legea veche, deoarece dacă țin bine minte eu știu că am răspuns cu C la un chestionar pe DRPCIV și a fost corect?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 22.02.2021 17:11

Site-ul oficial al celor de la examinare este www.drpciv.ro nu un alt derivat de la aceasta denumire.



Intrebarile de aici sunt exact cele de la DRPCIV, adica cele de la examen. Ca sa te convingi uite aici un video demonstrativ



Urmeaaza toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.



Catalina Brehoiu
Catalina Brehoiu 10.02.2021 19:23
De cand tramvaiul este auto vehicul?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 11.02.2021 16:13

Autovehiculul reprezintă vehiculul care se deplasează prin propulsie. Tramvaie și tractoarele agricole sau forestiere nu sunt considerate autovehicule. Troleibuzele sunt considerate autovehicule​.



Insa majoritatea intrebarilor cu intersectii sunt formulate in acest mod " care dintre autovehicule...".



Andrei Ilas
Andrei Ilas 20.01.2021 12:42
Admis 20.01 Botoșani. Mulțumesc școala rutieră!
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 20.01.2021 16:11

Cu placere, felicitari!


Catalina Brehoiu
Catalina Brehoiu 11.02.2021 17:54
Salut Intrebarile la examen sunt acestea?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 12.02.2021 15:51

Sunt aceleasi intrebari ca la examenul oficial.

Urmeaaza toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.



 



Cristian Miclea
Cristian Miclea 13.12.2020 21:20
Gresit! Tramvaiul 1 trece, pe urma autoturismul, iar apoi tramvaiul 2! De ce exista astfel de intrebari cu raspuns gresit?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 14.12.2020 16:32

Semafoarele nu funcționează și trebuie să respectăm semnificația indicatoarelor de reglementare de prioritate.



Intersecția este tot o intersecție dirijată, deoarece în lipsa fucționării semafoarelor vom respecta semnificația indicatoarelor de reglementare de prioritate. Deci intersecția nu este o intersecție nedirijata, iar Tramvaiele beneficiază de prioritatea specială doar în intersecțiile nedirijate.



Tramvaiul 2 întâlnește indicatorul "Cedează trecerea" și trebuie să acorde prioritate tramvaiului 1 și autoturismului. Tramvaiul 1 și autoturismul au prioritate deoarece întalnesc indicatorul "Drum cu prioritate". Tramvaiul 1 schimbând direția de mers către dreapta trebuie să îi acorde proritate de trecere autoturismului. Ordinea de trecere este următoarea: autoturismul, urmat de tramvaiul 1 iar ultimul va patrunde în intersecție tramvaiul 2.



Alexandra Ardelean
Alexandra Ardelean 12.09.2020 21:28
Eu am cartea de legislatie din 2019 si tot raspunsul C este, la fel ca in cartile vechi. Iar in carte scrie ca tramvaiele sunt obligate sa acorde prioritate la viraj la stanga, deci in cazul nostru tramvaiul vireaza la dreapta si are prioritate.
Silvana Carpineanu
Silvana Carpineanu 06.01.2021 21:46
Exact!!

Danny Şerbu
Danny Şerbu 01.02.2020 17:31
in cartea de legislatie rutiera este reprezentata EXACT aceeasi situatie !!!! Cartea spune ca raspunsul corect este tr1,auto,tr2....in cazul nostru varianta "c" si era sigur 100/100. nu mai inteleg nimic! in carte sunt mai multe exemple in aceasta situatie cand un vehicul din partea stanga are prioritate. pacat ca nu pot atasa o poza.
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 02.02.2020 12:22

Intrebarile si raspunsurile de la examenul oficial sunt exact ca cele de pe site.



Intrebarile din carte nu sunt ca cele de la examen, o mare parte din intrebari sunt create de cei care au facut cartea.



Marian Marian
Marian Marian 07.09.2019 15:33
Nu se poate gandi si la regula prioritatii de dreapta?Autoturismul si tramvaiul 1 sunt intr-o situatie de egalitate, iar tramvaiul aplica regula de dreapta si il lasa pe autoturism sa treaca primul..Eu asa credeam ca e..
Maria Crăciun
Maria Crăciun 16.09.2019 15:34
Pai n are cum, pt a se putea aplica regula prioritatii de dreapta in situatia de fata autoturismul trebuia sa i vina tramvaiului din partea dreapta, in poza autoturismul e doar pe aceeasi directie cu tramvaiul, adica in dreapta sa.

Grosu lavinia
Grosu lavinia 05.08.2019 14:02
Buna ziua...De ce Video nu are sunet?multumesc
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 05.08.2019 14:49

Vezi din player-ul tau daca ai dat volum.



Ani Soreanu
Ani Soreanu 30.06.2019 20:44
Raspunsul la intrebare este actualizat?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 01.07.2019 15:54

Da



Agoston Lorincz
Agoston Lorincz 06.04.2019 10:22
Aveti dreptate pentru ca in lege exista "reguli de pierdere a prioritatii", intre care se spune: "pierd pr. vech. care schimba banda de deplasare fata de cele care se deplaseaza pe banda respectiva. In cazul nostru tramvaiul 1 face acest lucru, de accea poate sa patrunda primul in intersectie autoturismul
Flanker Maverick
Flanker Maverick 29.06.2019 14:49
Da, dar numai in cazul asta, deoarece tramvaiul "devine" vehicul, intrucat intersectia este dirijata. Dealtfel, daca intersectia era nedirijata, tramvaiul nu mai trebuia sa acorde prioritate niciunui vehicul de pe benzile pe care le intersecta, indiferent cate benzi ar fi fost.

Lasă un comentariu

© 2022 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou pe baza unei adrese de email ↓

Pentru a te autentifica cu Facebook ↓

Autentifică-te cu Facebook

Ai deja cont creat? Autentifică-te aici! ↓