Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții

Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

OUG - Articolul 6

16. intersecţie - orice încrucişare, joncţiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spaţiile formate de acestea;

OUG - Articolul 55

Intersecţiile sunt:
a) cu circulaţie nedirijată;
b) cu circulaţie dirijată. În aceasta categorie sunt incluse şi intersecţiile în care circulaţia se desfăşoară în sens giratoriu.

OUG - Articolul 56

La apropierea de o intersecţie conducătorul de vehicul trebuie să circule cu o viteză care să îi permită oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participanţilor la trafic care au acest drept.

OUG - Articolul 57

(2) La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistului rutier.

(3) Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei.
 

Regulament - Articolul 107

(1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.

(2) La intersecţiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupa în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:

a) rândul de lângă bordura sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;
b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stânga;
c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.

(3) Dacă în intersecţie circulă şi tramvaie, iar spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două sau mai multe rânduri, toţi conducătorii de vehicule, indiferent de direcţia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lăsând liber traseul tramvaiului.

Regulament - Articolul 108

Schimbarea direcţiei de mers prin virare la dreapta sau la stânga este interzisă în locurile unde sunt instalate indicatoare cu această semnificaţie.

Regulament - Articolul 109

Dacă în apropierea unei intersecţii este instalat un indicator sau aplicat un marcaj care obliga să se circule într-o anumită direcţie, vehiculele trebuie să fie conduse numai în direcţia sau direcţiile indicate.

Regulament - Articolul 110

(1) În situaţiile în care există benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea direcţiei de deplasare se face prin stânga centrului imaginar al intersecţiei, iar dacă există un marcaj de ghidare, cu respectarea semnificaţiei acestuia.

(2) Schimbarea direcţiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intra într-o intersecţie circulând pe acelaşi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectuează prin stânga centrului intersecţiei, fără intersectarea traiectoriei acestora.

(3) Amenajările rutiere sau obstacolele din zona mediană a părţii carosabile se ocolesc prin partea dreaptă.

(4) Trotinetele electrice se conduc numai în aliniament pe drumurile publice. Schimbarea direcției de mers în cazul trotinetelor electrice se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea, cu respectarea regulilor privind circulația vehiculelor trase sau împinse cu mâna. (Alineatul (4) a fost introdus și adaugat și pe www.scoalarutiera.ro la 06-10-2021)

Regulament - Articolul 123

Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteza care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:

a) la trecerea prin intersecţiile cu circulaţie nedirijată;
i) la schimbarea direcţiei de mers prin viraje;



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții

Codul Rutier - Circulația în intersecții

Intersecția este orice încrucişare, joncţiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spaţiile formate de acestea (art. 6 pct. 16 din OUG).

definitia intersectiei

INTERSEȚIILE SUNT (art. 55 din OUG):

  • cu circulație dirijată, acestea pot fi:

- prin semnalele polițiștilor rutieri; (unde se respectă semnificația  semnalelor și indicațiilor polițiștilor rutieri) (art. 57 alin. 2 din OUG)

intersectie dirijata de politist rutier

- prin semnalele luminoase ale semafoarelor electrice; (unde se respecta semnificația semnalelelor semafoarelor electrice) (art. 57 alin. 2 din OUG)

intersectie dirijata prin semafoare

- prin indicatoare de reglementare a priorității de trecere; (unde se respectă semnificația indicatoarelor de reglemetare de prioritate) (art. 57 alin. 2 din OUG)

intersectie dirijata prin indicatoare

- intersecții cu sens giratoriu. (unde se respectă regulile de circulație pentru intersecțiile cu sens giratoriu) (art. 57 alin. 2 din OUG)

intersectie cu sens giratoeiu

  • cu circulație nedirijată: sunt intersecțiile în care nu găsim niciun mijloc de dirijare a circulației. (unde se respectă regulile de circulație pentru intersecțiile nedirijate)

intersectie nedirijata

PRESELECȚIA ȘI ÎNCADRAREA PE BENZI ÎN INTERSECȚII

Zona de preselecție este porțiunea de 50 de metri pâna la colțul intersecției, pe sensul de mers, pe fiecare drum care pătrunde în intersecție. Lungimea zonei de preselecție este de 50 m atât în localități cât și în afara localităților.

zona de preselectie

Preselecția reprezintă acțiunea conducătorilor de a ocupa poziția corespunzătoare direcției de mers dorite, cu cel puțin 50 de metri înaintea colțului de intersecție.

manevra de preselectie

În zona de preselecție nu se poate schimba poziția de mers a vehiculului, indiferent dacă benzile sunt materializate sau nu. Dacă s-a ocupat un loc gresit față de direcția de mers dorită, suntem obligați să ne continuăm drumul conform locului pe care l-am ocupat.

preselectie gresita in intersecie

preselectare gresita a benzii in intersectie

Conducătorii de vehicule trebuie să respecte următoarele reglementări (art. 107 alin. 2 din Regulament):

  • La intersecţiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupa în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:

a) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga;

ocuparea randului din stanga in intersectiile fara marcaje

b) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;

ocularea randului din dreapta in intersectiile fara marcaje

c) oricare dintre rânduri, vor ocupa cei care vor să meargă pe direcția înainte.

ocuparea oricarui rand cand se merge inainte in intersectiile fara marcaje

  • La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor. (art. 107 alin. 1 din Regulament)

respectarea marcajelor si indicatoarelor de obligare in intersectii

Dacă în intersecţie circulă şi tramvaie, iar spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două sau mai multe rânduri, toţi conducătorii de vehicule, indiferent de direcţia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lăsând liber traseul tramvaiului. (art. 107 alin. 3 din Regulament)

Nu este permisă formarea rândului doi pe linia de tramvai, chiar dacă linia de tramvai este liberă, interdicția referindu-se la existenta liniei de tramvai și nu la existența tramvaiului.

ocuparea sinei tramvaiului in intersectii

Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stânga. (art. 107 alin. 2 lit. b din Regulament)

preselectarea benzii in intersectiile cu sens unic

REGULI ÎN INTERSECȚII

Schimbarea direcţiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intra într-o intersecţie circulând pe acelaşi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectuează prin stânga centrului intersecţiei, fără intersectarea traiectoriilor acestora.

virajul la stanga fara intersectarea traiectoriilor

În situaţiile în care există benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea direcţiei de deplasare se face prin stânga centrului imaginar al intersecţiei, iar dacă există un marcaj de ghidare, cu respectarea semnificaţiei acestuia. (art. 110 alin. 1 și alin. 2 din Regulament)

virajul catre stanga prin ocolirea centrului imaginar al intersectiei

virajul la stanga cu respectarea marcajelor de ghidare

Trotinetele electrice se conduc numai în aliniament pe drumurile publice, adică doar în linie dreaptă. Dacă doriți să schimbați direcția de mers conducând o trotinetă electrică, trebuie să coborâți de pe trotineta electrică și să vă deplasați pe lângă aceasta, respectând regulile privind circulația vehiculelor trase sau împinse cu mâna. Caz în care vă veți comporta ca pietonii, traversând drumul public pe trecerile pentru pietoni, deplasându-vă pe lângă trotineta electrică. Mai multe detalii despre regulile privind circulația trotinetelor electrice veți găsi în „Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede, biciclete și trotinete electrice”. (art. 110 alin. 4 din Regulament)

La apropierea de o intersecţie conducătorul de vehicul trebuie să circule cu o viteză care să îi permită oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participanţilor la trafic care au acest drept (art. 56 din OUG).

reducerea vitezei in intersectii

La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistului rutier (art. 57 alin. 2 din OUG).

obligatii respectare indicatoare, semafoare ori semnalele politistului in intersectii dirijate

Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei (art. 57 alin. 3 din OUG).

este interzisa patrunderea in intersectia aglomerata daca se blocheaza intersectia

La schimbarea direcţiei de mers prin viraje, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor (art. 123 lit. i din Regulament).

reducerea vitezei la viraje in intersectii din localitatii

reducerea vitezei la viraje in intersectii din afara localitatii

La trecerea prin intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor (art. 123 lit. a din Regulament).

reducerea vitezei la intersectiile nedirijate

Amenajările rutiere sau obstacolele din zona mediană a părţii carosabile se ocolesc prin partea dreaptă. (art. 110 alin. 3 din Regulament)

ocolire obstacole din zona mediana

ocolirea obstacolelor din zona mediana se face prin partea dreapta

Schimbarea direcţiei de mers prin virare la dreapta sau la stânga este interzisă în locurile unde sunt instalate indicatoare cu această semnificaţie (art. 108 din Regulament).

viraj la stagnga interzis in intersectiile in care indicatoarele interzic aceasta manevra

Dacă în apropierea unei intersecţii este instalat un indicator sau aplicat un marcaj care obliga să se circule într-o anumită direcţie, vehiculele trebuie să fie conduse numai în direcţia sau direcţiile indicate (art. 109 din Regulament).

matcaje si indicatoare de obligare in inainte de intersectii

234 Comentarii Lasă un comentariu

Sorin Iancu
Sorin Iancu 14.01.2022 21:27
Salut Școala Rutiera! Legea spune că pentru a vira la stânga trebuie sa preselectam banda cu săgeata pentru stânga, iar daca nu sunt benzi , rândul de langa axa drumului, conform clipului dvd.Dar când viram și ieșim din intersecție, pe drumul cel nou, de ce trebuie mereu să păstrăm banda de langa ax? Nu putem vira și pe banda 1? Mulțumesc mult !
Valeria Mira
Valeria Mira 07.01.2022 22:42
Dacă intr o intersecție în + semaforizata .Eu am verde și cel din fata mea tot verde are , vrem sa viram amandoi la dreapta cine trece primul ?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 11.01.2022 07:31

Dacă vreți să virați amândoi pe aceeași stradă, adică pe strada din dreapta ta, tu ești cel care are prioritate iar el trebuie să iți acorde ție prioritate de trecere.



Găsiți aici lecție video cu Prioritatea și acordarea priorități --> Codul Rutier - Prioritatea și acordarea priorități



Găsiți aici lecție video cu PRIORITATEA acordată prin indicatoare --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin indicatoare



Găsiți aici lecție video cu PRIORITATEA acordată prin lege --> Codul Rutier - Prioritatea de trecere acordată prin lege



Găsiți aici lecție video cu Acordarea priorității --> Codul Rutier - Acordarea priorității



Găsiți aici lecție video cu Alte cazuri de acordare a priorității --> Codul Rutier - Alte cazuri de cordare a priorității


Monica Maghiar
Monica Maghiar 11.01.2022 22:31
Normal ca cel din fata ta deoarece el nu trebuie sa iti dea ție de dreapta ci doar tu trebuie să ii dai lui prioritate de dreapta
Monica Maghiar
Monica Maghiar 11.01.2022 22:33
Scuze, invers, tu ai prioritate. Ma gândeam la dreapta lui
Alex Vlad
Alex Vlad 07.01.2022 16:48
Salut! Atunci când facem viraj dreapta mai e necesara asigurarea in oglinda din dreapta? Vorbesc de asigurarea de dinaintea semnalizării cu 50 m înainte... Mulțumesc mult!
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 09.01.2022 08:52

Orice manevra trebuie executata doar dupa ce te-ai asigurat ca astfel nu pui in pericol pe ceilalti participanti la trafic.


Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 11.01.2022 07:33

Indicat este să te asiguri și înainte de efectuarea semnalizării, dar și chiar înainte de începerea efectivă a manevrei.


elisa_mary2002@yahoo.com
elisa_mary2002@yahoo.com 04.01.2022 06:54
BUNA ZIUA.PUTETI SA MA LAMURITI LA ACEASTA INTREBARE?( CINE TRECE PRIMUL IN CAZUL A DOUA VEHICULE CARE AU ACELEASI DREPTURI DE A TRANZITA O INTERSECTIE?)MULTUMESC
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 04.01.2022 17:56

Se aplica regula prioritatii de dreapta.


razvanz
razvanz 31.12.2021 07:24
Buna ziua

Am intalnit mai multe situatii in care doua autoturisme de pe benzi diferite se reincadreaza la limita accidentului pe aceeasi banda dupa o intersectie. (fara semnalizare, fara prioritate acordata)
Ex
a. drumul nu este in aliniament
b. se trece de la trei benzi inainte de intersectie(banda 1 e strict de dreapta dar s-a sters marcajul "sageata dreapta") la doua benzi dupa intersectie
c. se trece de la trei benzi marcate vizibil inainte de intersectie la o zona de drum (teoretic tot cu trei benzi) pe care marcajele de despartire s-au sters

Pt cazul a. ar trebui pastrata tot timpul banda de pe care s-a intrat? Ex Se intra in intersectie pe banda 1 se continua tot pe 1.
Pt cazul b. exista o reglementare specifica?
Pt cazul c. exista o reglementare specifica?

Multumesc
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 11.01.2022 07:28

a. trebuie să păstrezi banda de pe care ai intrat în intersecție. Însă în aceste intersecții trebuie aplicate marcaje de ghidare. În lipsa lor este posibil să fi derutat.



b. dacă nu sunt marcaje de ghidare în intersecție, iar intersecția are drumurile în aliniament, și se poate observa ca banda 1 de dinainte de intersecție nu mai are continuitate după intersecție, cel de pe banda 1, neștiind că acea banda este doar pentru dreapta, poate merge și înainte, dar trebuie să acorde prioritate la trecerea pe banda din stânga.



c. fără marcaje este greu să spui care și cum se va încadra, pentru că în lipsa acelor marcaje de delimitare a benzilor pe același sens nu se poate împărții drumul in doar două rânduri. Caz în care nu cunoaștem un articol de lege care să reglementeze această situație.


Cezar Cehan
Cezar Cehan 19.12.2021 10:28
Intrebare despre preselectia benzilor... Ma apropii de o intersectie "in T" (adica nu se poate merge "inainte") care are benzile delimitate, dar nu si semnalizate cu sageti de incadrare. Mai mult, marcajele de pe sosea arata ca masinile de pe Banda 1 pot face stinga.
- am voie sa ma incadrez pe Banda 1 ca sa fac stinga?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.12.2021 18:32

Dacă marcajul de pe banda 1 are săgeata cu două capete, stânga și dreapta, sau are săgeata doar către stânga, poți face stânga de pe acea bandă. De aceea au și aplicat acel marcaj care permite sa se circule doar pe acea sau acele direcții de pe acea bandă.


Cristina Al-Matarneh
Cristina Al-Matarneh 16.12.2021 17:27
Drum cu cate o Banda pe sens, linie continua, interrupta doar pentru a facilita virarea la stanga pentru intrarea in parcarea unei firme, am semnalizat, am oprit pt a ma asigura am virat si am fost lovita pe contrasens de cel care venea in spatele meu care s-a angajat in depasire, cine e vinovat? Ce zice legea? Eu stiu ca in momentul in care semnalizezi virarea la stanga cel din spate trebuie sa asigure efectuarea manevrei in siguranta, plus ca a depasit pe linie continua
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.12.2021 18:33

Cel mai probabil cel care a depășit neregulamentar, pe linie continua, va fi cel vinovat după ancheta politiei.


Emil Jitariu
Emil Jitariu 04.12.2021 14:20
legat de virajul la stanga si centrul imaginar;
cand se face virajul prin stanga centrului imaginar si cand prin dreapta accestuia?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 06.12.2021 16:55

Centrul imaginar al intersectiei se ocoleste prin partea stanga, astfel incat sa nu se intersecteze traiectoriile a doua vehicule venind din sensuri opuse iar fiecare vireaza in stanga lui.



Cand in zona mediana se afla un obstacol (de exemplu un monument) ocilirea se face prin partea dreapta


Liviu Mocanu
Liviu Mocanu 23.11.2021 12:14
Buna ziua. Cu sau fara viraj, in intersectii pe sosele cu doua benzi pe sens, de foarte multe ori ( as zice ca e regula aproape ) pe B1 gasesti masini parcate inca din intersectie . Daca distanta pana la coltul intersectiei este mai mica de 25 m ... respectiv chiar 50 m , pot intra de la bun inceput in B2 ( cu semnalizare-asigurare ) , dat fiind faptul ca semnalizarea de DUPA intersectie este oricum sub 50 m fata de obstacol, asa cum imi cere legea ? Ce zice examinatorul in atare situatie ? Penalizeaza ?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 01.12.2021 21:12

Nu ar avea de ce sa penalizeze. Însă daca distanta este măricică, ar fi mai bine sa utilizezi banda 1 pe porțiunea libera, este mai sigur așa. Deci, poți intra direct pe banda 2 daca sunt mașini parcate pe banda 1 foarte aproape de intersecție.


George.lemnaru
George.lemnaru 18.11.2021 20:06
Într-o intersecție dirijata prin semafoare, fac virajul la stânga, iar din sens opus vine un auto care face dreapta pe același drum pe care urmează sa fac eu stanga, cine are prioritate? Sau în cazul in care auto ce cine din fata are intermitent la dreapta?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 20.11.2021 08:50

Când amândoi aveți verde la semafor, cel din sens opus are prioritate față de tine.



Când cel care vine din sens opus are verde intermitent către dreapta la semafor (dar roșu la semaforul principal) poate efectua virajul la dreapta dar trebuie sa acorde prioritate celor care au acest drept, adică ție (care vii din sens opus si virezi la stânga pe verde).



Găsiți aici lecție video cu semnalele luminoase sau sonore --> Codul Rutier - Semnalele luminoase sau sonore


Alex Barbu
Alex Barbu 08.11.2021 12:07
Daca vin de pe un drum cu 2 benzi pe sensul de mers si sunt incadrat pe banda 2 pentru virajul la stanga, dupa efectuarea virajului ma pot incadra pe banda 1 direct sau trebuie sa ma incadrez pe banda 2
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 17.11.2021 11:33

Te poți încadra și direct pe banda 1. Însă este recomandat sa te încadrezi pe banda 2 și apoi, cand este posibil sa treci pe banda 1.


neamtu mariana
neamtu mariana 19.09.2021 05:39
Situație concreta, se poate întâmpla la examen O banda pt mașini și una pt tramvai. Nu este nici un tramvai în intersecție și nici nu se vede că ar veni. Pentru viraj stânga ma încadrez pe linia de tramvai, corect? Nu blochez banda pt mers înainte, corect? Dar e asa de aglomerat că nu reușesc să fac virajul stânga, vine tramvaiul, oprește și ma așteaptă pana pot vira. Se considera ca nu am dat prioritate?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 19.09.2021 14:39

In astfel de cazuri depinde foarte mult de polițistul examinator. Este greu de spus ce anume va decide acesta.


Aurora Mihut
Aurora Mihut 11.10.2021 12:03
Conform celor din video, la viraj stanga trebuie sa folosim doar banda pentru autoturime, chiar daca e paralela cu o linie de tramvai, idiferent daca e tramvai sau nu. Cel putin, eu asa am inteles.
Andreea Girigan
Andreea Girigan 31.08.2021 19:01
Ce înseamnă "cel mult" din art 103: Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens şi cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axa drumului, conducătorii de vehicule pot folosi aceasta banda cu obligatia sa lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia.
Pe de altă parte dacă e o singura banda + o șină de tramvai, nu se poate circula pe șină
Cel mult două benzi poate însemna una sau doua , conform limbii romane
Mihai Mi
Mihai Mi 10.09.2021 02:35
"maxim"
Mariana Alexandrescu
Mariana Alexandrescu 17.09.2021 13:10
Aceeași intrebare as avea-o și eu...de ce dacă sunt 2 benzi pe sens putem circula pe linia tramvaiului,iar atunci când avem o singura banda,nu?incerc doar sa inteleg
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 17.09.2021 15:46

Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens şi cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axa drumului, conducătorii de vehicule pot folosi aceasta bandă, cu obligația să lase liberă calea tramvaiului la apropierea acestuia. Conducătorii de vehicule pot circula pe acea bandă atâta timp cât nu incomodează circulația acestuia.



Trebuie să ținem cont că la un moment dat o să ajungem intr-o intersecție, iar dacă prin această intersecție circulă și tramvaie, iar spațiul dintre șina din dreapta și bordura trotuarului permite deplasarea vehiculelor doar pe un singur rând, conducătorul de autovehicul care intenționează să schimbe direcția de mers spre stânga se va încadra pe singurul rând rămas la dispoziția sa, fără a ocupa traseul tramvaiului.


Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 18.09.2021 10:51

O banda + o banda pentru linia tramvaiului = permis



Doua benzi + o banda pentru linia tramvaiului = permis



Trei sau mai multe benzi + o banda pentru linia tramvaiului = interzis


Alexandru Iurascu
Alexandru Iurascu 30.08.2021 11:00
Bună ziua! Sunt întrebările ca la sala! va mulțumesc!
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 30.08.2021 14:49

Ne bucuram ca putem sa va ajutam.


Iahim D-tru
Iahim D-tru 25.08.2021 06:59
Buna ziua . Rog urmatoarea informatie : ce risca ca si sanctiune un conducator auto care pe un drum cu sens unic a virat brusc stanga de pe banda 1 (fara sa se asigure) si a fost tamponat de autoturismul care venea de pe banda 2 . Multumesc.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 18.09.2021 10:46

Este greu de decis cine și de ce este vinovat. Pentru asta există un agent de poliție specializat pe astfel de situații. Cel mai bine este să se meargă la poliție în aceste cazuri ca polițistul specializat să decidă vinovăția și să aplice sancțiunile corecte. Noi nu putem face altceva decât să ne dăm cu părerea, pe baza legii, dar nu înseamnă că așa va decide si agentul de politie, de aceea avem o reținere în a ne da cu părerea.


lucian mavrodin
lucian mavrodin 16.12.2021 08:07
nu este greu de decis cine este vinovatul, politistul face o ancheta dar si el trebuie sa o faca in baza legii, nu?Altfel nu vad de ce mai avem o lege, ori legea la art. 107, alin.2 litera b, precizeaza clar obligatia de a te incadra corespunzator directiei pe care vrei sa mergi, iar alt articol te obliga daca te-ai incadrat gresit sa continui in sensul in care te-ai incadrat. Nu vad de ce admin-ului ii este greu sa spuna cine este vinovat, nu stiu daca in lege obligatiile sunt optionale, sau poate masina de pe banda 1 era in misiune speciala...Plecand de la acest considerent s-a ajuns si la situatia ca in sensul giratoriu sa dai prioritate de dreapta sau sa te asiguri cand de pe banda 2 "tai" banda 1 sa parasesti sensul giratoriu, chiar daca ai fost incadrat corect, iar masinile care vin pe banda 1 nu ar avea de ce sa se intersecteze cu tine, numai atunci cand incalca 4-5 articole din lege pot fi in asemenea situatie, respectiv nu respecta preselectia, nu respecta marcajele, schimba directia chiar daca s-a incadrat gresit, ma obliga pe mine sa incalc legea si sa opresc sa-i dau prioritate blocand tot traficul din sens... si multe alte articole...pacat ca nu se face o modificare a legii, sa fie foarte clara pentru toata lumea, ca asa este mai greu de inteles, ar trebui sa coloborezi toate aceste articole ca sa tragi concluzia ca nu te poti invarti in sensul giratoriu pe prima banda cat vrei tu si ceilalti sa-ti dea prioritate, ca daca in lege nu scrie negru pe alb ca este interzis acest lucru, sunt o multime de articole care te obliga sa nu faci acest lucru, ceea ce este similar cu a fi interzis...sau putem spune ca este interzis daca tinem cont de art 57 alin 3 care interzice intrarea unui autoturism intr-o intersectie daca prin aceasta se blocheaza intersectia, ori cel care s-a incadrat pe prima banda si vrea sa vireze la stanga blocheaza traficul cand cel de pe banda 2 trebuie sa opreasca ca sa se asigure si sa-i dea prioritate...

Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile conducătorilor auto în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede, biciclete și trotinete electrice Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2022 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓