Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Ai parcurs 0.0% din Curs de legislație rutieră explicat Audio-VIDEO 3D

Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă

Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă


Articole de referință din legislația în vigoare

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

OUG - Articolul 63

(2) Nu se consideră oprire:

a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin aceasta manevra nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv;
b) imobilizarea autovehiculului având o masă totală maximă autorizată de până la 3,5 tone, atât timp cât este necesar pentru operaţiunea de distribuire a mărfurilor alimentare la unităţile comerciale.
 

Regulament - Articolul 142

Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:

a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mica de 50 m înainte şi după acestea;
c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;;
f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mica de 25 m de coltul intersecţiei;
g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauza, să treacă peste acest marcaj;
i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţiile "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulaţia din sens invers" sau "Prioritate faţă de circulaţia din sens invers";
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni şi biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);
n) pe trotuar, cu excepţia situaţiei în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) şi (3);
o) pe pistele pentru biciclete;
p) în locurile unde este interzisă depăşirea.



Dacă nu puteți/doriți să vizionați varianta AUDIO-VIDEO a cursului, puteți citi varianta text ilustrată cu imagini.

Varianta text Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă

Codul Rutier - manevre oprirea interzisă

MANEVRELE CARE SE EXECUTĂ PE DRUMUL PUBLIC

OPRIREA VOLUNTARĂ ESTE INTERZISĂ (art. 142 din Regulament):

a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă". În cazul în care este instalat singur, oprirea este interzisa din dreptul lui si pâna la coltul primei intersectii, indiferent de lungimea sectorului. Acesta poate fi insotit si de panouri aditionale, panoul aditional „Sageata cu varful in sus” indica inceputul zonei de actiune, panoul aditional „Sageata cu doua varfuri, unul in sus si altul in jos” inseamna confirmarea zonei de actiune iar panoul aditional „Sageata cu varful in jos” semnifica sfarsitul zonei de actiune a indicatorului. Indicatorul mai poate fi insotit si de panoul aditional „Sageata cu varful in sus” care semnifica inceputul zonei de actiune si distanta de actiune a indicatorului, exprimata in metri;

oprirea interzisa din dreptul indicatorului

oprirea interzisa pana la coltul primei intersectii

oprirea interzisa cu panou aditional ce specifica inceputul zonei de oprire interzisa

panou aditional de confirmare a zonei de oprire interzisa

panou aditional ce informeaza asupra sfarsitului sectorului pe care oprirea a fost interzisa

panou aditional oprirea interzisa pe o lungime de 30 de metri

b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mica de 50 m înainte şi după acestea;

oprirea interzisa pe trecerile la nivel cu calea ferata

c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;

oprirea pe poduri

d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;

oprirea este interzisa in curbe sau in apte locuri unde vizibilitatea este sub 50 de metri

e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;

oprirea interzisa pe trecerea de pietoni si la mai putin de 25 de metri inainte si dupa acestea

f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mica de 25 m de coltul intersecţiei;

oprirea este interzisa in intersectii

oprirea este interzisa in sensul giratoriu

oprirea este interzisa la intrarea in intersectie in dreptul marcajelor cu linie continua

oprirea interzisa la mai putin de 25 de metri de coltul intersectiei

g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;

oprirea este interzisa in statiile mujlocelor de transport in comun

h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opusec (fie că vehiculul în dreptul căruia oprești este pe sesul tău sau celălalt sens de mers), precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauza, să treacă peste acest marcaj;

oprirea este interzisa in dreptul altui vehiul oprit daca nu pot trece soua vehicule in acelasi timp

i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;

oprirea se interzice in locul in care se impiedica vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos

j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţiile "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulaţia din sens invers" sau "Prioritate faţă de circulaţia din sens invers";

oprirea se interzice pe drumul ingustat

k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni şi biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

pe pistele pentru pietoni sau biciclisti este interzisa oprirea

oprirea este interzisa pe benzile destinate unor categorii de vehicule

l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;

oprirea se interzice pe cala ferata industriala sau de tramvai

oprirea se interzice pe sina tramvaiului

m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);

oprirea este interzisa pe autostrada

se interzice oprirea pe drumurile nationale europene

n) pe trotuar, cu excepţia situaţiei în care administratorul drumului public a executat pe anumite zone ale trotuarului amenajări destinate opririi sau staţionării vehiculelor;

oprirea este interzisa pe trotuar cu exceptia cazului cand administratorul a amenajat special o zona de oprire pe trotuar

o) pe pistele pentru biciclete;

p) în locurile unde este interzisă depăşirea.

oprirea este interzisa acolo unde se interzice manevra de depasire

Nu se consideră oprire (art. 63 alin. 2 din OUG):

- imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin aceasta manevra nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv;

- imobilizarea autovehiculului având o masă totală maximă autorizată de până la 3,5 tone, atât timp cât este necesar pentru operaţiunea de distribuire a mărfurilor alimentare la unităţile comerciale.

DE REȚINUT:

ATUNCI CÂND OPRIREA ESTE INTERZSĂ, SE INTERZICE ȘI STAȚIONAREA ȘI ÎNTOARCEREA ȘI MERSUL ÎNAPOI.

Oprirea este interzisă în toate situațiile în care depășirea este interzisă.

53 Comentarii Lasă un comentariu

Stafie marian
Stafie marian 30.07.2020 17:34
Buna ziua am și eu o întrebare dacă puteți să îmi spuneți și mie daca oprirea cu mașina de categoria b este interzisă pe trotoar de langa strada unde pe acea strada este interzisă oprirea prin indicator .oprirea pe trotoar lăsând 2,50metri loc liber pe unde au loc pietoni și chiar o mașină de categoria b
Stafie marian
Stafie marian 31.07.2020 09:09
Am aflat răspunsul la întrebarea cu oprirea interzisa pe trotoar. Nu este voie să oprești pe trotoar. Dacă oprești pe trotoar politia îți dă prima data un avertisment care îl lasă în parbriz și a doua oara îți dă 2,3 puncte amenda precum și 2 puncte penalizare. Aceasta lege sunt in mai multe țări din uniunea europeană.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.08.2020 07:00

Nu este voie sa oprești pe trotuar, cu excepția cazului in care pe trotuar este amenajata o parcare si este semnalizata, sau daca un indicator îți permite acest lucru, cu respectarea schemei de parcare desenata pe indicator sau pe panoul adițional.


Roxana Roxana
Roxana Roxana 19.07.2020 10:41
Pacat ca foarte putini soferi respecta regulile, de la claxon la depăsire...
denise
denise 13.06.2020 10:59
Buna ziua. Pe o strada cu sens unic, unde este mai corecta din punct de vedere legal, stationarea? Eu stationez pe partea dreapta a sensului de mers. Vecinul stationeaza pe stanga si se blocheaza circulatia. Am fost acuzata ca trebuia sa opresc pe stanga, ca asa vrea el. El a solicitat amplasarea indicatorului. In acceptiunea mea, prioritatea o constituie oprirea/stationarea pe dreapta sensului de mers; fiind oprite sau in stationare, zilnic, autoturisme pe partea dreapta, nu se poate stationa pe stanga. Pe strada cu sens unic, poti opri / stationa "SI" pe stanga "NUMAI DACA". Stationand pe stanga, se blocheaza si mai mult circulatia, cu atat mai mult cu cat pe partea dreapta a sensului de mers, sunt amplasati stalpi electrici, iar masinile care stationeaza pe dreapta, lasa mai mult spatiu liber de circulatie pe carosabil, plus spatiu de oprire este mult mai mult; in timp ce, pe stanga, exista cam la un metru... doi, cate o poarta, ba de garare, ba de intrare pe proprietate. Este vorba de doi vecini care nu se inteleg cu stationarea voluntara pe strada cu sens unic. Cum este legal? Multumesc.
Mihai Ionica
Mihai Ionica 25.05.2020 17:20
Buna seara. Am fost amendat pantru ca am oprit masina pe o strada cu sens unic, cu doua benzi, la mai putin de 25 m DUPA trecerea de pietoni. Tinand cont ca vorbim despre o strada cu sens unic si ca din “fata” nu putea veni un alt autovehicul (deci nu am obturat vizibilitatea pentru cele doua trotuare ale trecerii de pietoni), este firesc sa fiu sanctionat? Multumesc.
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 30.05.2020 12:47

Legea nu specifica drumul cu sens unic ca fiind o exceptie. Deci, ati fost sanctionat legal.


George Alexandru
George Alexandru 24.05.2020 11:49
Oprirea nu este interzisa si in tuneluri, precum si la mai putin de 50m de varful de rampa?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 30.05.2020 12:57

In tuneluri este interzisa oprirea pentru ca in tuneluri este interzisa depășirea. Iar oprirea este interzisa in locurile in care este interzisa depășirea. Exact la fel se întâmplă si in cazul vârfurilor de rampa.


Bogdan
Bogdan 09.10.2019 13:43
Buna ziua. Am o problemă legată de OPRIREA INTERZISA. Am oprit pentru 2 min pe DN in localitate. Ma exact 1 decembrie ILFOF. Nefiind nici un semn de circulatie. (Precizez ca majoritatea opresc la magazine ) si mai precizez ca stiu ca pe DN OPRIREA este interzisă. Dar pe DN in localitate,am voie să opresc. Sunt 2 benzi. Pe data de 3-10-2019. La 2 min dupa ce m-am dat jos o doamnă a intrat direct in mine fara frână. Si mi-a facut masina DAUNA TOTALA . Deoarece reparația face mai mult decât suporta asigurarea ei.( euroins. Masina mea este Mazda 3 sport din 2008. Precizez ca nu a fost nimeni in masina mea. Si ca accidentul nu a fost cu victime. Si doamnă respectivă nu a avut nimic . Asa a declarat ea. Cine este de vina in situatia mea. Eu ca am oprit sincer nu stiu cum ( regulamentar sau neregulamentar). Polițiștii care au venit o cunoșteau pe doamnă . Si au zis ca daca vrem sa facem AMIABILA sau cu ei. Ne da amenda la amândoi. Mie ca am oprit neregulamentar . Si ei ca nu a păstrat distanța. (Ce distanța ca eu eram oprit) si pana la urma am facut Amiabilă ca m-am bucurat ca nu au fost victime. Mai ales pentru mine ca eram cu băiatul de 10 ani si daca eram in masina . Nu stiu care era situatia pentru noi . Eu si băiatul. Intrebare: Ce sancțiuni sunt pentru lovitura in spate ?Cazul meu!!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 01.11.2019 17:39

Oprirea este interzisa pe drumul național european (E). Daca drumul era național simplu (fără E) oprirea este permisa, atât timp cat nu se interzice prin indicator sau marcaj sau oricare alt mijloc. Probabil ca marcajul de pe marginea drumului era cu linie continua, caz in care oprirea este interzisa. Legat de alegerea polițiștilor de a se lega de nepăstrarea distantei, este ciudata la prima vedere. Mai mult de atât nu va putem spune, rămâne la alegerea polițiștilor ce sancțiune vor aplica.


vasilache daniel
vasilache daniel 07.08.2019 07:40
nu este considerata oprirea interzisa,unui vehicul,pt. urcarea sau coborarea pasagerilor,daca prin aceasta nu este perturbata circulatia ,dar atunci dupa aceasta operatie,acel vehicul poate stationa 1 ora si 40 de minute,blocand o banda de circulatie ,mai ales in orele de varf,si chiar daca au aditional?Vin sa va intreb atunci ,cum un semn de circulatie de interzicere se poate transforma intr-un semn de permisiune ,si anume de stationare si parcare indelungata ,daca acest semn spune clar ca daca ai oprit mai mult de 5 minute si ai oprit motorul,aceasta actiune se cheama stationare,sau parcare?Este logic si romaneste,sau dupa bunul plac al agentului de circulatie,care cu ajutorul primariei si al conducerii fabricii unde se intampla acest lucru,aproba aceasta actiune al acestor autocare sa stationeze si sa blocheze o banda de circulatie,perturband astfel circulatia si pe ceilalti participanti la trafic,lucru ce este prevazut si intr-un articol din pedepse si infractiuni,care se pedepseste,conform legii.Si atunci de ce toate aceste probleme ,pe care fiecare le intelege si le aplica dupa cum vor?.Va multumesc.



Bogdan
Bogdan 15.08.2019 13:54
Vad zilnic masini oprite chiar parcate in situatii interzise de art 142 si 143. Soferii respectivi desconsidera restul participantilor la trafic. Ca el unde sa opreasca. Ce el nu e om.

Retardatii repectiv ar reprezenta o INSPUIZABILA sursa de bani la bugetele locale. Asta daca si politia si-ar face datoria. Ceva de genul. Mers pe strada, vazut contravenientul, pozat, amendat si trimisa amenda direct la ANAF. Fara drept de recurs. Fara posibilitatea de a apela la cineva cunoscut sa te scape de amenda.

In plus s-au cam inmultit masinele. In mare majoritate rable de 300- 1500 Euro. Aici se rezolva si mai usor. Un impozit de 1 RON pe Centimetru cub. Sau poate de 2 sau 3 RON. Sa vedem cine isi mai permite sa tina harbul parcat cu lunile pe strada. Ca oricum 90 % din soferii din periferia Bucurestiului pun comnbustibil de 30 - 50 RON. Ca nu au bani. Dar si cand pun benzina de 30 de lei sa vezi ce Lei sunt si ei in trafic.


CONCLUZIE: AMENZI si IMPOZITE MARITE pentru rezolvarea problemei opririlor - parcarilor. Oricum 90 dintre soferii cu B-ul nu merita sa aiba masina in fata blocului. Cand au cumparat apartamentele alea mici in blocurile alea comunista, au luat si loc de parcare? Nu, ca nu aveau bani si nici masina. Acum s-au emancipat. Au si ei 4 roti resapate si o tabla ruginita.
Alex
Alex 25.07.2019 07:14
Buna ziua,

Referitor la interzicerea opririi cu 25m inainte de statia de autobuz:
Daca statia de autobuz este delimitata de un indicator albastru ("autobuz") si de stalpul cu indicativul statiei, distanta de 25m cum se masoara? De la indicatorul albastru inapoi?

Multumesc.
Negoita Mircea
Negoita Mircea 23.05.2019 07:09
Am parcat un auto pe partea stanga a unei strazi pe care se circula in ambele sensuri avand marcaj axial intrerupt. Pe marginea ambelor sensuri, se gasesc auto parcate, astfel ca accesul din orice directie este congestionat, practic se circula pe mijloc. Dupa aproximativ o ora am gasit auto usor avariat. Pot fi considerat vinovat doar pentru parcarea pe sensul opus chiar daca marcajul central este intrerupt? Conteaza daca auto avariat era parcat invers, adica opus sensului? Multumesc anticipat pentru raspuns, o zi frumoasa!
Boldis Emil
Boldis Emil 09.05.2019 16:28
Buna....am citit comentariile si aproape m-am lamurit......nu stiu cum sa interpretez legea....:imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv; dupa interpretarea mea as putea sa opresc si in alveola statiei de autobus daca nu e in statie cat sa coboare o persoana....e corect sau nu? iau amenda sau nu
va multumesc
Manu
Manu 04.04.2019 12:17
buna ziua, am urmatoarea nelămurire: Este permis ca prin imobilizarea unei masini care distribuie marfă să se ocupe aproape in totalitate lățimea unui trotuar? Spre exemplu daca unitatea unde marfa este distribuita se află la parterul unui bloc. Multumesc!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.04.2019 13:43

Pe trotuar nu are voie. Este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate.



OUG Articolul 72



(7) Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lățimea minima a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru.


Nistorescu Eduard
Nistorescu Eduard 28.01.2019 08:56
Buna ziua,Am oprit pe trecerea de pietoni deoarece am avut probleme tehnice. Este Ok dacă mi-au dat amendă?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.02.2019 11:10

Probabil nu ai putut demonstra ca ai probleme tehnice. Daca ai cum sa demonstrezi acest lucru, poti merge sa depui contestatie.


Alina Popa
Alina Popa 12.01.2019 22:05
Nu am înțeles prea bine, deci dacă întoarcerea este interzisă, se interzice și oprirea?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.01.2019 08:18

Exact invers este. Acolo unde este interzisa oprirea este interzisa si întoarcerea.


ilhanson
ilhanson 20.08.2019 19:29
mai putin in intersectie dirijata.
acolo este permisa intoarcerea dar este interezisa oprirea
Vlad
Vlad 30.12.2018 20:42
Buna ziua,
Dinstanta de 25m fata de statia se autobuz se masoara de la marcaj sau de la semnul de pe stalp?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.01.2019 08:17

Se masoara de la marcaj.


Corny Corny
Corny Corny 30.11.2018 02:05
Salut
Se poate parca pe trotuar chiar dacă nu este reglementat prin indicator acest lucru, dar s.a lăsat 1 metru pentru pietoni?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 03.12.2018 13:13

Nu, nu se poate.


Mihai Ionut Borcoman
Mihai Ionut Borcoman 02.01.2019 17:57
Admin Scoala Rutiera in articolul 144, alin. (2) si (3) spune ca in lipsa indicatorului ai voie sa opresti, stationezi sau parca, daca se lasa liber cel putin 1m pentru pietoni. imi poti explica te rog?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 15.01.2019 16:16

Articolul 144



(1) Administratorul drumului public este obligat să delimiteze şi să semnalizeze corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă oprirea sau staţionarea vehiculelor.



(2) Administratorul drumului public poate amenaja pe anumite zone ale trotuarului, cu avizul poliţiei rutiere, spaţii destinate opririi sau staţionării vehiculelor, marcate şi semnalizate corespunzător. Amenajările se pot executa numai dacă:

a) se respectă culoarul destinat circulaţiei pietonilor, stabilit potrivit normativelor în vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m lăţime;

b) accesul vehiculelor în parcare se realizează din partea carosabilă;

c) poziţionarea vehiculelor în parcare nu stânjeneşte circulaţia pe prima bandă sau pe pistele amenajate.



(3) Nu se pot amenaja parcări pentru autovehicule, pe trotuar, la mai puţin de 10 m de intersecţii, staţii ale mijloacelor de transport în comun sau treceri pentru pietoni.



 


Lasă un comentariu

CUPRINS
Capitolul 1 - partea 1 - Drumul public Capitolul 1 - partea 2 - Sensul și banda de circulație Capitolul 2 - partea 1 - Deplasarea vehiculelor pe drumul public Capitolul 2 - partea 2 - Circulația în intersecții Capitolul 3 - partea 1 - Semnalizarea rutieră și ordinea de prioritate Capitolul 3 - partea 2 - Semnalele polițistului rutier Capitolul 3 - partea 3 - Semnalele speciale de avertizare Capitolul 3 - partea 4 - Semnalizarea temporară Capitolul 3 - partea 5 - Semnalele luminoase sau sonore Capitolul 3 - partea 6 - Indicatoare rutiere Capitolul 3 - partea 7 - Marcaje rutiere Capitolul 4 - partea 1 - Drumul cu sens unic Capitolul 4 - partea 2 - Intersecția cu sens giratoriu Capitolul 4 - partea 3 - Autostrada Capitolul 4 - partea 4 - Zona rezidenţială şi pietonală Capitolul 5 - partea 1 - Prioritatea și acordarea priorității Capitolul 5 - partea 2 - Prioritatea de trecere - acordată prin indicatoare Capitolul 5 - partea 3 - Prioritatea de trecere - acordata prin lege Capitolul 5 - partea 4 - acordarea priorității Capitolul 5 - partea 5 - alte cazuri de acordare de prioritate Capitolul 6 - partea 1 - manevre - depășirea Capitolul 6 - partea 2 - manevre - oprirea și staționarea Capitolul 6 - partea 3 - manevre - oprirea interzisă Capitolul 6 - partea 4 - manevre - staționarea interzisă și parcarea Capitolul 6 - partea 5 - manevre - întoarcerea Capitolul 6 - partea 6 - manevre - mersul înapoi Capitolul 7 - partea 1 - locuri și situații speciale - trecerea la nivel cu calea ferată Capitolul 7 - partea 2 - trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere Capitolul 7 - partea 3 - trecerea la nivel cu calea ferată cu bariere Capitolul 7 - partea 4 - trecerea pentru pietoni Capitolul 7 - partea 5 - drumul în curbă Capitolul 7 - partea 6 - drumul în rampă și în pantă Capitolul 8 - partea 1 - Permisul de conducere Capitolul 8 - partea 2 - Condiții obținere permis și echivalări Capitolul 8 - partea 3 - Viteza de deplasare Capitolul 8 - partea 4 - Starea tehnică a vehiculelor Capitolul 8 - partea 5 - Sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă Capitolul 9 - partea 1 - Obligațiile conducătorilor auto la plecarea la traseu Capitolul 9 - partea 2 - Obligațiile conducătorilor auto în timpul deplasării Capitolul 9 - partea 3 - Obligațiile conducătorilor auto la transportul copiilor Capitolul 9 - partea 4 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de accident Capitolul 9 - partea 5 - Obligațiile conducătorilor auto în caz de defecțiune tehnică Capitolul 9 - partea 6 - Obligațiile conducătorilor auto cu vechime mai mică de un an Capitolul 9 - partea 7 - Obligațiile conducătorilor auto de transport public de persoane Capitolul 9 - partea 8 - Obligațiile conducătorilor auto de transport de mărfuri Capitolul 9 - partea 9 - Obligațiile prorietarilor sau deținătorilor de vehicule Capitolul 9 - partea 10 - Obligațiile conducătorilor auto la remorcarea vehiculelor Capitolul 9 - partea 11 - Obligațiile conducătorilor de mopede și biciclete Capitolul 9 - partea 12 - Obligații și interziceri pietoni Capitolul 10 - partea 1 - Contravenții și infracțiuni Capitolul 10 - partea 2 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul neînmatriculat Capitolul 10 - partea 3 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul fără permis de conducere Capitolul 10 - partea 4 - Infracțiuni - Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe Capitolul 10 - partea 5 - Infracțiuni - Părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia Capitolul 10 - partea 6 - Infracțiuni - diverse Capitolul 10 - partea 7 - Contravenții - introducere Capitolul 10 - partea 8 - Contravenții - clasa 1 Capitolul 10 - partea 9 - Contravenții - clasa 2 Capitolul 10 - partea 10 - Contravenții - clasa 3 Capitolul 10 - partea 11 - Contravenții - clasa 4 Capitolul 10 - partea 12 - Contravenții - clasa 5 Capitolul 10 - partea 13 - Alte sancțiuni Capitolul 10 - partea 14 - Reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare Capitolul 10 - partea 15 - Confiscarea, imobilizarea și radierea din oficiu Capitolul 10 - partea 16 - Consumul de alcool și procedura de recoltare probe

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓