Depășirea autovehiculelor, cu excepția motocicletelor fără ataș, intezisă - Indicatoare de interzicere sau restrictie

Ai parcurs 0.0% din Indicatoare de interzicere sau restrictie

Depășirea autovehiculelor, cu excepția motocicletelor fără ataș, intezisă

Se întâlnește pe sectoarele de drum, unde depășirea autovehiculelor, cu excepția motocicletelor fără ataș, este interzisă

Conducătorul auto care întâlnește acest indicator nu are voie să depășească niciun vehicul cu motor, cu excepția motocicletelor fără ataș, însă are voie să depășească vehicule simple (biciclete, vehicule cu tracțiune animală, vehicule împinse sau trase cu brațul). Acesta se adreseză tuturor conducătorilor de autovehicule (motociclete cu ataș, autoturisme, autocamioane, autobuze, etc.). Nu se adresează celor care conduc motociclete fără ataș.

Raza de acțiune a indicatorului se termină la întâlnirea indicatorului rutier "Sfârșitul interzicerii de a depăși" sau "Sfărșitul tuturor restricțiilor".

De asemenea, zona de acțiune a indicatorului, mai poate fi limitată și de colțul primei intersecții pe sensul de mers (unde îi încetează practic acțiunea).

30 Comentarii Lasă un comentariu

Serdaru Andreea
Serdaru Andreea 23.09.2020 23:41
Mulțumesc scoala rutieră ! Am luat sala cu 24
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 24.09.2020 16:12

Cu placere, felicitari!


Gianina Vicenta Harca
Gianina Vicenta Harca 11.08.2020 16:40
Mopedul face parte din categoria motocicletelor fara atas?Si daca da,asta inseamna ca poate fi depășit?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 12.08.2020 15:29
Viorel Naatase
Viorel Naatase 04.08.2020 11:10
Mopede am voie să depășesc?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 07.08.2020 16:32
Brenner Alexandru Mihai
Brenner Alexandru Mihai 18.03.2020 20:58
Buna ! Am o intrebare . La explicatia acestui indicator scrie ca acest indicator nu se adreseaza motocicletelor fara atas . Asta inseamna ca EU cu motocicleta am voie sa depasesc masini?

Robert Stan
Robert Stan 29.06.2020 15:25
Da. Dar nu ai voie să treci peste linia continuă
Ionescu Robert
Ionescu Robert 18.02.2019 15:58
Buna ziua, acest indicator se gaseste doar pe un drum cu linie continua?
Ma contrazic cu unele persoane care spun ca acest indicator se regăsește si pe un drum cu linie discontinua, iar eu le spun ca nu e asa, daca greșesc va rog sa ma corectati.
Apostol Giani
Apostol Giani 26.08.2019 18:06
Sunt independente. Poți avea interdizțir la depășire chisr dacă marcajul longitudinal este discontinuu
rupa viorel
rupa viorel 15.11.2018 01:04
mersi pentru scoala acuto ca au facut cele mai bune chestionare ma simnt profesor am invatat foarte bine am luat sala cu 26din26 mersi scoala auto
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 15.11.2018 18:43

Ne bucuram ca putem sa va ajutam.


sandu m
sandu m 13.11.2018 00:28
Daca am linie continua dubla si indicatorul cu depasirea interzisa,pot depasi bicicleta/moped etc,incalcand linia continua ?sau nu trebuie sa incalc linia continua>?
sandu m
sandu m 13.11.2018 00:29
Am vazut raspunsul mai sus.Multumesc
sandu m
sandu m 13.11.2018 00:36
Am inteles mai sus ca nu am voie sa incalc linia continua.Si totusi...daca am bicicleta in fata , e necesar sa pastrez acea distanta laterala de 1,5 m ,cand depasesc? Daca nu am loc, cum fac?astept pana se termina linia continua?>
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 14.11.2018 14:16

Distanta laterala de 1.5 metri este o RECOMANDARE a codului rutier, nu este o obligatie. Prin urmare, daca latimea benzii de circulatie iti permite, poti depasi si fara sa ai cei 1.5 metri fata de biciclisti. Dar daca banda este ingusta si nu permite depasirea in siguranta, trebuie sa astepti sa se termine linia continua.


Codruta Maria Rusu
Codruta Maria Rusu 09.09.2018 00:31
Buna seara, ati scris ca acest indicator nu se adreseaza celor care conduc motociclete fara atas, prin urmare motocicletele fara atas nu trebuie sa respecte acest indicator, deci pot depasi; exact acest lucru a intrebat o colega de-a mea la curs, daca o motocicleta fara atas poate depasi, raspunsul profesorului a fost ca NU poate depasi, deci este in contradictie cu ce ati scris dumneavoastra. Va rog sa imi spuneti parerea dumneavoastra, cum este corect? Multumesc anticipat!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 09.09.2018 11:45

Corect este asa cum scrie in explicatia de mai sus. Motocicleta fara atas poate depasi la intalnirea acestui indicator, cu conditia de a nu incalca marcajul cu linie continua, in cazul in care acest marcaj exista.


Codruta Maria Rusu
Codruta Maria Rusu 09.09.2018 12:59
Multumesc pentru raspuns.
Bohodeanu Monica
Bohodeanu Monica 02.08.2018 23:59
Mai simplu: autovehiculele nu pot depăși alte autovehicule. Cu excepția motocicletelor fara ataș care pot depăși si care pot fi depășite de celelalte autovehicule. Sper ca e corect.
mario09ath@yahoo.com
mario09ath@yahoo.com 31.07.2018 10:34
in zona de actiune a indicatorului, motocicletelor fara atas le este permis sa depaseasca autoturisme ??
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 31.07.2018 10:43

Da, pentru ca acest indicator nu se adreseaza motocicletelor fara atas. Scrie chiar mai sus in explicatie.


mario09ath@yahoo.com
mario09ath@yahoo.com 31.07.2018 11:09
la chestionarul nr. 10 intrebarea nr.11 categoria A, este precizat la raspunsurile corecte, ca motociclistul nu poate depasi decat vehicole fara motor, mopede, motociclete fara atas. varianta corecta ar fi fost raspunsul A "orice vehicol. UNDE ESTE EROAREA????
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 01.08.2018 15:50

Eroare este undeva in cadrul celor ce au creat intrebarile. Noi avem fix intrebarile de la sala. Si te sfatuim ca la sala sa selectezi raspunsurile corecte exact ca aici pe site ca sa fie considerate raspunsuri corecte.


Iulian Cioata
Iulian Cioata 26.07.2018 15:11
mopedele sunt considerate vehicule simple?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 28.07.2018 14:54

Mopedele pot fi depasite, fac parte din exceptie, la fel ca motocicletele.


Robert Vaida
Robert Vaida 18.06.2018 12:20
Daca pe tronsonul acestui indicator este si linie continua si intalnesc o caruta, e permis sa o depasesc daca facand aceasta manevra calc linia continua? Multumesc
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 18.06.2018 14:13

Nu se poate pentru ca linia continua nu se incalca.


Marcel Todea
Marcel Todea 03.07.2018 18:27
Dar daca este un autoturism stationat neregulamentar si singura optiune e depasirea lui trecand peste linia continua?Risc o amenda sau puncte de penalizare?
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 04.07.2018 20:06

Marcel Todea, nu vei fi sanctionat.


Lasă un comentariu

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓