Mediu de învățare Categoria B (B, B1)

Categoria B (B, B1)
Ai parcurs 0% din mediul de învățare (0 întrebări din 1183)
Întrebarea 1052 din 1183

Viteza se va reduce obligatoriu:


A la trecerile pentru pietoni;
B la semnalul poliţistului de frontieră;
C la întâlnirea indicatorului „Cedează trecerea”.

Explicație întrebare (actualizată 2020)

Pentru varianta  A 

Nu este obligatorie reducerea vitezei la toate trecerile pentru pietoni, viteza se va reduce obligatoriu până la maxim 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare.


Pentru varianta  B 

La semnalul poliţistului de frontieră efectuat prin balansarea braţului în plan vertical, cu palma mâinii orientată către sol sau cu un mijloc de semnalizare, viteza se va reduce obligatoriu de către conducătorii de vehicule.


Pentru varianta  C 

La întâlnirea indicatorului „Cedează trecerea”, viteza se va reduce obligatoriu de către conducătorii de vehicule.


Răspunsul corect este: B și C

Găsiți aici lecție video cu Trecerea pentru pietoni --> Codul Rutier - Trecerea pentru pietoni
Găsiți aici lecție video cu toate semnalele polițistului rutier explicate --> Codul Rutier - Semnalele polițistului rutier
Găsiți aici explicația completă a indicatorului --> Cedează trecerea
Găsiți aici lecție video cu viteza de deplasare --> Codul Rutier - Viteza de deplasare

Articole de referință (actualizate 2020)

Pentru varianta  A 

Regulament - Articolul 123

Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteza care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediată apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;


Pentru varianta  B 

Regulament - Articolul 89

(1) Oprirea participanţilor la trafic este obligatorie şi la semnalele date de:
a) poliţiştii de frontieră;
(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a)-d) pot efectua şi următoarele semnale:
a) balansarea braţului în plan vertical, cu palma mâinii orientată către sol sau cu un mijloc de semnalizare, care semnifică reducerea vitezei;


Pentru varianta  C 

Găsiți aici explicația completă a indicatorului --> Cedează trecerea

Te întrebi dacă avem întrebările de la examenul oficial ??? DA, vezi în acest VIDEO -->> Da, avem întrebările de la DRPCIV

29 Comentarii Lasă un comentariu

Claudiu Nicolae
Claudiu Nicolae 05.07.2020 16:23
Salut! Sunt în școală de șoferi, deci e f posibil sa greșesc! Dar nu înțeleg cum dracului nu se reduce viteza la "Cedează trecerea "!!!
Exemplu: circuli pe o stradă în localitate cu 40km/h sa zicem,iar la intersecția străzii pe care circuli cu un drum prioritar, întâlnești acest indicator care te obligă să dai prioritate...cum dracului reușești ,fără să reduci viteza,să dai prioritate celor care circulă pe drumul prioritar?!!!Chiar dacă pe drumul cu prioritate ,in acel moment, nu circulă nici un autovehicul si tot trebuie să reduci viteza pt a te asigura că nu ai cui să cedezi trecerea!!!!
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.07.2020 09:11

Fii mai atent! Varianta C este corecta. Asta înseamnă ca viteza se obligatoriu la indicatorul „Cedează trecerea”. Se pare ce te-ai încurcat undeva, posibil ai crezut ca varianta C nu este data ca si corecta.


Cristian AE
Cristian AE 12.01.2020 16:30
Cum adica viteaza nu se va reduce obligatoriu la trecerile pentru pietonii? :))
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 13.01.2020 18:32

Vezi explicatia text pentru varianta A de raspuns si ai sa intelegi.


iuli iuli
iuli iuli 17.08.2019 06:32
Daca imi puteti raspunde urgent va rog
Unde in cartea pentru scoala de soferi este Decretul , la cuprins nu scrie cred ca este dar nu gasesc
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 17.08.2019 13:07

Gasesti tot ce ai nevoie pe site.



Pasul 1 -curs de legislatie explicat 3D


iuli iuli
iuli iuli 17.08.2019 13:44
Nu mai este nevoie sa citesc legislatia? Bine este curs de legislatie dar Decretul?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 18.08.2019 08:14

Decret = legislatie


otilia stanciu
otilia stanciu 02.08.2019 15:00
Bună de ce am impresia ca se repetă mereu întrebările?
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 02.08.2019 17:06

Intrebarile nu se repeta, nu o sa gasesti 2 intrebari cu aceleasi variate de raspuns.


Flanker Maverick
Flanker Maverick 17.06.2019 13:42
Treaba asta cu regula de a reduce sau nu viteza la trecerile pentru pietoni a ramas de atata timp o mare porcarie! Chiar nu s-a gasit niciunul cu creer mai rasarit sa gaseasca o alta regula mai corecta si mai eficienta? In primul rand, de unde stiu eu ce are ala-n cap cand sta si se uita-mprejur in dreptul trecerii? Ca nu-mi face nici semn (nu-l obliga legea), nici nu se uita la mine cand il apuca nebunia (probabil unii-s sinugicasi, stiu eu...?) si se arunca pe trecere cand ajung acolo, ca lui nu-i mai pasa daca-l calci, deoarece zebra aia-i ofera un fel de invincibilitate, atat fizica (are el impresia), cat si legala...! Stiu ca deviez de la subiect, dar asta-i in general psihologia pietonilor vis-a-vis de treceri. Ei devin un fel de Dumnezei cand ajung pe treceri, ca asa i-a indoctrinat proasta asta de lege, in urma careia numai un singur vinovat se gaseste indiferent de conditii si anume conducatorul auto care sta sa invete o groaza de legi si sa manuiasca cum trebuie un autovehicul, doar ca sa aiba dreptate un "animal in doua picioare", care nu-i in stare nici pe alea sa mearga drept...! Daca as avea posibilitatea, as emite urmatoarea lege corecta pentru toti, in primul rand pentru a fluidiza traficul grav perturbat de pietonii care apar de nicaieri si in al doilea rand pentru a nu mai permite abuzuri de lege din partea pietonilor: -Sa se marcheze partea carosabila cu o linie transversala galbena (sa fie cat mai vizibila) inaintea trecerilor pentru pietoni, la 10 metrii in localitati si 30 metrii in afara localitatii. Cand exista un singur autovehicul ce se apropie de trecerea pentru pietoni si acesta se afla intre linia galbena transversala si trecere, adica din momentul in care a trecut cu prima roata peste linie si momentul in care ultima roata a parasit trecerea, inainte ca pietonul sa ajunga deja la inceputul trecerii sau inainte ca semnalele luminoase ale trecerii de pietoni ce anunta prezenta unui pieton sa se activeze, pietonul CEDEAZA TRECEREA pentru autovehicul respectiv! Pietonul va trece doar dupa ce autovehiculul a parasit trecerea! Daca de trecerea pentru pietoni se apropie un sir de autovehicule, in localitati acestea avand cel mult 10 metrii intre ele, iar in afara cel mult 30 metrii si au mai putin de 50m pana la trecerea, iar pietonul a ajuns la inceputul trecerii sau semnalul lumnios al trecerii s-a activat dupa ce se afla deja un autovehicul intre linia galbena si trecere, pietonul va ceda trecerea primelor 3 masini, adica si la urmatoarele 2 masini dupa prima care se afla deja intre marcajul galben si trecere! Daca vre-un autovehicul din sir se afla la o distanta mai mare de 10m in localitati si 30m in afara, fata de cel pe care il urmeaza, atunci cand se afla deja la o distanta de trecere mai mica de 50m, acesta va fi obligat acum sa cedeze trecerea pietonului. Al patrulea autoturism din sir, chiar daca circula in limitele de distanta mentionate, ESTE OBLIGAT sa cedeze la randul sau trecerea pietonului (a venit si randul lui). Daca pietonul a ajuns in dreptul trecerii INAINTE ca vre-un autovehicul sa se afle intre linia galbena si trecere, autovehiculul va da prioritate. Acum legat de REDUCEREA VITEZEI inaintea trecerii, reducere care nu face decat sa oboseasca suplimentar soferii si sa polueze in plus..., autovehiculele vor reduce viteza numai la trecerile presemnalizate din timp cu indicatorul de presemnalizare (asa cum este deja in lege) si in cazul in care vizibilitatea este insuficienta pentru a vedea daca sunt sau nu pietoni ajunsi in dreptul trecerii sau daca semnalul luminos al trecerii s-a activat, deoarece la noi sunt foarte multe astfel de treceri, la care habar n-ai daca e cineva sau nu la coltul trecerii ori din cauza copacului ori a vre-unui autovehicul care bocheaza vizibilitatea sau e pur si simplu pusa in curba cu raza mica (e crima din partea primariei asta cu trecerea de pietoni in curba (nu in intersectie), la care nu te astepti daca nu o vezi). Daca nu s-au aprins semnalele luminoase ce anunta prezenta pietonului sau se poate vedea clar ca nu exista niciun pieton la trecere, pe nicio parte a acesteia, ce motiv logic ai sa reduci viteza? Doar ca sa ingreunezi traficul si sa poluezi mai mult fara motiv? Aceste reguli nu-mi par complicate si chiar daca eu le-am detaliat mai pe lung, sunt in sfarsit reguli cinstite pentru toti! E simplu, se afla o masina intre linia galbena si trecere? Stai acolo pietonule lacom, respecta-i si tu pe ceilalti, ca tu nu consumi nimic, ei da! Sunt deja 10 masini care merg una dupa alta, sa zicem, iar prima a ajuns intre linia galbena si "magnetul" tau de trecere, stai acolo pana trece a 3-a daca-s destul de aproape una de alta (10m in localitati si 30m in afara), dup-aia poti sa te arunci si cu prastia daca vrei, pentru a recupera cele 5-10 secunde pentru care ai asteptat indelung!
Andrei Stanemir
Andrei Stanemir 04.01.2020 15:30
Ești prăjit c***e, indiferent ce ce faceala cand vezi trecere de pietoni reduci viteza tocmai pentru a evita daca cineva iti sare in față
Daniel fechete
Daniel fechete 13.04.2019 11:04
Acum in cateva am si eu sala in oradea sunt bune chestionarele astea
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 14.04.2019 09:51

Sunt aceleasi intrebari ca la examenul oficial.

Urmeaaza toti cei 4 pasi de invatare, cel mai important este pasul 3 (Mediu de invatare DRPCIV) unde intrebarile sunt explicate audio - video iar la sala sa te duci atunci cand faci toate cele 45 de chestionare cu 25-26 de puncte.


Avram ionut
Avram ionut 05.04.2019 14:57
reducerea vitezei la trecerile pentru pietoni nu e buna?
adica trebuie sa circulam fara sa reducem viteza cand vedem vrio trecere prin oras
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 07.04.2019 13:48

Citeste cu atentie explicatia text si ai sa intelegi.


ilies sergiu
ilies sergiu 25.03.2019 09:58
Mulțumesc școala rutiera admis azi 25 PC la Tg Mureș întrebările sunt la fel învățați cu încredere
Admin DRPCIV
Admin DRPCIV 25.03.2019 16:41

Cu placere, felicitari!


claudia luminita manole
claudia luminita manole 12.07.2018 12:04
Este bine explicat mai ales ca este si video.felicitari
Mary Petieanu Chiu
Mary Petieanu Chiu 07.07.2018 13:57
vertical ? nu orizontal
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 09.07.2018 23:02

Vertical.


Alina Irina Bogdan
Alina Irina Bogdan 22.04.2018 12:42
Ai dreptate Oancea Alexandru Catalin.
Mariana Barnes
Mariana Barnes 03.08.2017 18:53
Pot merge la sala fara programare on- line daca am picat astazi la buzau si m- a programat on- line abia dupa 34 de zile ?
Corches Nicoleta
Corches Nicoleta 16.02.2018 12:55
Cum te'ai programat online?
Roxana Dimofte
Roxana Dimofte 27.05.2019 19:26
16 zile te duci fara prog
Stefan Badescu
Stefan Badescu 31.07.2017 01:10
Nu inteleg, de ce este gresit raspunsul A? Viteza trebuie redusa la 30 repectiv 50km/h, exact ce zice si intrebarea (reducerea vitezei).
Admin Școala Rutieră
Admin Școala Rutieră 09.08.2017 16:00

Reducerea vitezi la trecerile pentru pietoni nu este obligatorie in toate situatiile. Vezi explicatia TEXT.


Dedes Boy!
Dedes Boy! 27.01.2018 12:26
Viteza se reduce la 30km la ora in localitati la trecerile pentru pietoni NESEMAFORIZATE atunci cand prostovanii vor sa traversez intersectia, daca nu e nimeni nu reduci viteza treci normal.
Oancea Alexandru-Catalin
Oancea Alexandru-Catalin 14.02.2018 14:13
Sunt foarte multe intrebari care nu sunt corect formulate sau care intra in "conflict" cu alte intrebari de acelasi gen....ba esti obligat sa reduci viteza in apropierea trecerilor pentru pietoni, ba nu esti...
In aceasta intrebare nici macar nu se explica ce fel de semnal executa politistul de frontiera. Abia in explicate ni se spune ce fel de semnal executa cu bratele politistul de frontiera. Daca in raspuns nu exista aceasta explicatie, eu trebuie sa recurg la magie ca sa "vad" ce semnal executa cu bratele politistul de frontiera?....nu mi se pare corect deloc sa lasati cursantii sa o ia la ghici. In alta intrebare tot legata de politistul de frontiera, raspunsul corect este ca trebuie sa opresti la semnalul acestuia, fara a se indica in intrebare sau raspuns care este pozitia bratelor acestuia.

Lasă un comentariu

© 2020 All rights reserved.

Îți recomandăm să îți creezi un cont! Este gratuit!

De ce sa îți creezi cont? Vei beneficia de toate funcțiile acestui site, cum ar fi:

Pentru a crea un cont nou ↓

Pentru a crea un cont nou cu facebook ↓

Login cu Facebook

Dacă ai deja un cont, conectează-te aici ↓