Condusul pe timp de ploaie

Condusul pe timp de ploaie

Condusul pe timp de ploaie.

Asigurati-va o buna  vizibilitate curatand parbrizul, geamurile laterale, luneta si deasemenea sa va asigurati buna functionare a stergatoarelor de parbriz, a sistemului de climatizare si dezaburire.
Ploaia si carosabilul umed reprezinta reale pericole pentru participantii la trafic, cele mai multe accidente pe timp de ploaie se produc datorita obiceiurilor gresite ale soferilor participanti in trafic care de multe ori ignora total vremea. Vremea nefavorabila punandu-le probleme pana si celor mai expereimentati soferi.

Porneste luminile de drum atunci cand ploua, chiar si pe timp de zi, astfel te vei face mult mai vizibil in trafic, prevenind eventualele accidente.

Mareste distanta fata de vehiculul din fata ta si nu uita, aderenta este foarte scazuta atunci cand incepe sa ploua sau dupa o ploaie torentiala. De regula vei circula pe trei tupuri de carosabil: carosabil cu suprafata asfaltata, carosabil cu suprafata betonata si carosabil cu piatra cubica. Dintre cele trei tipuri de carosabil, cel mai periculos pe timp de ploaie este carosabilul cu piatra cubica. Aceatsa piatra cubica este foarte alunecoasa atunci cand este umeda. Asa ca fiti foarte prudenti atunci cand circulati pe un carosabil cu piatra cubica umeda.

Fiti constienti de faptul ca viteza cu care conduceti este direct legata de distanta de franare. Daca la o viteza de 50 de km/h oprirea completa se face in aproximativ 20 de metri, la o viteza de 100 de km/h sa nu va asteptati sa va opriti in 40 de metri, chiar daca viteza de deplasare s-a dublat, distanta de franare nu creste proportional cu viteza de deplasare. Pentru a opri complet autoturismul la o viteza de 100 de km/h este necesara o distanta de franare de aproximativ 80 de metri. Iar daca mai pui la socoteala si conditiile meteo chiar iti vei da seama cat de important este sa conduci preventiv. Asa ca incepe sa franezi din timp atunci cand vrei sa opresti si acorda mai mult timp incetinirii inainte de a ajunge la o oprire completa. Ploaia poate duce la pierderea aderentei cauciucurilor atunci cand frana este apasata brusc.

Acvaplanarea, se produce atunci cand pe carosabil se afla un strat de apa care impiedica anvelopa sa aiba contact cu asfaltul. In aceste conditii, controlul autovehiculului devine aproape imposibil. In general, acvaplanarea apare cand doua situatii se intrunesc: carosabil acoperit cu apa pe poritiuni mari, si viteza mare de deplasare a autovehiculului.

Reduceti viteza de deplasare in cazul unui carosabil umed. Viteza de deplasare nu trebuie sa depasasca 30km/h în localitati si 50km/h în afara acestora atunci cand vizibilitatea este redusa sub 100 de metri atunci cand ploua torential. Regulament de aplicare a OUG nr.195/2002: Art. 123. – Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii: k) cand vizibilitatea este sub 100 de m in conditii de ceata, ploi torentiale, ninsori abundente.

Cateva intrebari care va pot cadea la examenul oficial DRPCIV si care au legatura cu subiectul articolului de mai sus “condusul pe timp de ploaie”:

Care dintre urmatoarele tipuri de carosabil este cel mai periculos in conditii de ploaie?
A. carosabilul cu suprafata asfaltata;
B. carosabilul cu suprafata betonata;
C. carosabilul cu piatra cubica.
 
Dupa o ploaie torentiala, este necesar sa se pastreze o distant? considerabil mai mare fata de vehiculul care circula in fata?
A. da, intrucat spatiul de franare se mareste;
B. nu, intrucat acest lucru duce la aglomerarea traficului;
C. da, deoarece nu se observa indicatoarele.

0 Comentarii Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

© 2017 All rights reserved.